recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري


 الفصل الرابع عشر بقلم نرمين قدري

يلا بقي ياقطة علشان برضاكي ولا غصب عنك حاخد اللي انا عاوزة يا قشطة
بداءت مليكة في صوات
بقلم نرمين قدري
محمد /اهدي بقي حتلمي علينا الناس وبداء محمد في تمزيق قميصها
مليكة/ ابعد عني يا حيوان
محمد /وان مابعدتش ياقمر حتعملي اهدي كده احنا حننبسط قوي بقي انتي اللي جبتي ده لنفسك مش استغفلينا استحملي بقي
مليكة / واستغفل عشرة ذيك انا محدش ياخد مني حاجة غصب عني و فجاءة شنكلته وقع علي الارض وقاعدت فوقه
انا مليكة يلاه مش اي كلام
زياد/ اده اده يخربيت عقلك عملتيها ازاي دي
مليكة /انت يا حيوان تخرص خالص
هجم عليها زياد ايه انتي فاكرة نفسك حتقدري علينا لاء فوقي كده ومتحوليش ياقطة رحتي ولاوجيتي حته بت
مليكة /و انا حوريك البت حتعمل فيك ايه يا خبيتها و قامت رفعت رجلها لطشته في وشه
زياد/ أااه وشي يابت المفتريه ااه عيني مش شايف
جرت مليكة و التقت السكينه اللي كانت بتنضف بيها
وحطتها علي رقبة محمد
مليكة / لزياد افتح الباب بدل مسيحلك دمه
زياد اهدي يابت المجنونه حتعملي ايه اهدي
في هذه اللحظة تم كسر الباب و دخل غسان ومازن
غسان/ شيل ايدك يا كلب عنها انت متعرفش اللي يحط أيده علي مرات غسان الكيلاني ببحصلو ايه
محمد /وزياد / بصدمة مرااتك
غسان /ايه اللي بلغك أن مالك بنت ماقلكش اني اتجوزت مليكه
ولكن أنصدم غسان من المنظر الوضع كان معكوس زياد ومحمد /متشلفطين علي الاخر و مليكه ماسكة سكينه علي رقبه محمد
بس لاحظ أن قميصها مفتوح وجسمها باين
جري غسان وحضن مليكة وقلع قميصة ولبسهولها
غسان /لمسوكي حد قربلك مليكة اتكلمي
بقلم نرمين قدري
مليكة/ فور رؤيتها لغسان انهارت قواها واترمت في حضنه كأنها لقت أمنها
اخدها غسان في حضنة اهدي ياحبيبتي اهدي خلاص محصلش حاجة انا جمبك يا قلبي اهدي يا حببتي
غسان /بزعيق حازم تحبس العيال دي لحد مفقولهم
حازم /تفوق لمين هما فيهم حته سليمة و لا برافو عليكي يا مليكة طلعتي بميت راجل
غسان /وحضن مليكة ومشي بيها وهي في قمة انهيارها
وصل غسان السرايا
فوزية /خير ياغسان مالها مراتك
بقلم نرمين قدري
غسان/ مش وقته يا عمتي
شلها غسان وطلع فوق دخل الاوضة
وضعها علي السرير برفق كأنه خايف عليها من الكسر
غسان/ اهدي يا ملكة قلبي اهدي يا لوكا خلاص محصلش حاجة يا حببتي بداء غسان يقلعها هدومها المقطعة ولبسها تي شيرت من عنده اول مرة غسان يري جسمها
فيه كان مبهور من شده جاملها
انتهي غسان من لبسها
و حضنها ليبث لها الأمان دخلت مليكة في حضنه لتستمد القوة منه حضنها لحد ما نامت في حضنه
قام غسان براحة من حضنها ونزل لتحت
لقي نسرين داخلة بسرعة مليكه هي فين
غسان /نسرين مليكة نايمة بس ياريت تقعدي جمبها لحد مرجع مش عاوز حد يطلع لها خالص وغمز لها فهمت قصده
نسرين /حاضر غسان بيه مليكة في عنيا
غسان /صحيح يا نسرين هي مليكة بتلعب اي العاب قوى
نسرين ٠/هي مقلتلكش أنها بطلة عالم في التايكوندو
غسان/ بطله تايكوندو اهلا وسهلا لا مقلتش بس انا عرفت خلاص
بس يا ريت تفضلي جميها لحد مرجع
نسرين/ مليكه في عنيا متقلقش عليها
فوزيه /هو في يا غسان مراتك جبتلك العار لازم تترد من هنا بسرعة. مش ناقصين قرف مصدقنا خلاصنا من القرف يرجع تاني
غسان/ نظر لعمته نظره شك و كان الماضي بيرجع تاني في صورة مليكة و نفس الكلام ونفس المواقف
غسان/ مش وقته يا عمتي لما ارجع عندي شغل كتير
خرج غسان من السرايا
دخلت رنا ايه يا ماما الحصل طمني قلبي سمعت أن محمد وزياد استفردو بيها في زريبه غسان مقلكيش ايه اللي حصل
فوزية/ بتتكلمي جد يابت استفردو بيها يعني حصل
رنا/ معرفش انا سمعت كده بس .معرفش بقي ايه اللي حصل هناك بس يارب يكون خلصو بقي علشان نخلص
فوزية/ متطلعي عندها تشوفي الوضع ايه وانزلي بردي ناري
رنا /عنيا يا ست الكل هوا
بقلم نرمين قدري
طلعت رنا فتح الباب لقت مليكة نايمة ونسرين قاعده معاها
لمحتها نسرين جرت علي الباب زقتها وطلعت معاها
نسرين/ خير نعم في حاجة
رنا/ وانتي مالك هو كان بيتك انا اطلع وأخش الحته اللي تعجبني وانتي ملكيش في
نسرين /بقولك ايه يا بتاعة انتي أمشي من قدامي احسن انا عفاريت الدنيا بتتنطط قدام عيني اهدي كده في
نفسك.
وانزلي تحت بدل ما اعمل منك كفته بالبطاطس
رنا /انتي ازاي تسمحي لنفسك تتكلمي معايا كده
صحت مليكة علي صوتهم طلعت تشوف ايه
شهقت رنا اول ما شفتها كانت بتي شرت بتاع غسان بس
رنا/ ايه ده ايه قلت الأدب دي انتي ازاي تسمحي لنفسك تلبس هدوم غسان ده لو شافك حيولع فيكي ده حتي مبيخليش حد يلمس هدومة هو بيعمل حاجتة لنفسة مش بيحب حد يلمس حاجتة مش يلبسها انتي كده سلامة باي باي
مليكة /تجاهلتها وكأنها مش موجوده..
مليكة / نسرين هي البت دي هبله ولا شكلها كده
نسرين/ لاء يا حببتي هي اتعدت مرحلة الهبل بشوية
مليكة /اه إذا كانت عدت الهبل تبقي معزورة معاها حق
نسرين / وانا بقول كده سيبك منها وتعالي نخش جوا بس ايه يابت يا لوكا التي شيرت حياكل منك حته
مليكة/ اممم عارفة غسان حبيبي لبسهولي بنفسة وقالي بردو أن حياكل مني حته حبيب قلبي الحنين بعشقة بموت في حنيه قلبه عليا
نسرين/ ربنا يخليكم لبعض يا لوكا
رنا/ اشبعو بعض ياختي انتي وهيا و انتم شبه ريا وسكينه كده
وسابتهم ونزله
مليكة / رنا رنا من فضلك وانتي نزله كده تقولي لحسنية تعملي نسكافيه وسندووتش اصلي جعت خالص اه وخالي بالك من السلمة المكسورة وانتي. نزله احسن تقعي رقبتك تنكسر
رجعت ليها رانا تاني
رنا / انتي فاكرة نفسك ايه مين اللي يطلبلك نسكافيه انتي نسيتي نفسك الي زيك تكسف حتي تطلع من قوضتها بعد اللي تعمل فيكي في زريبه ما انتي وش زرايب
مليكة / وماسكتها كريزت ضحك هههههههههههه هو انتي موصلتلكيش بقي الاخبار كاملة مش انا لبستهم طرح وبقو شبه الحريم اللي بتحلب البقر معلوماتك قديمة جدااااا
نسرين / يا لوكا ياجااامد قدها و تعمليها
في دخلت ريما
ريما / لوكا برافو عليكي الكل في مزرعة. بيتكلم علي عملتي في محمد وزياد و اللي متعرفهوش أن موبايل زياد صور اللي حصل و الكل اتفرج برافو بجد كان نفسي ابقي في جرءتك ثم أطلقت صفير اعجاب واوووووو
اده يا لوكا الجمال ده تي شيرت أبيه غسان حياكل منك حته لدرجاتي ابيه بيحبك
مليكة/ اشمعني يعني
ريما / اصل ابيه محدش بيقدر يجي جمب حاجته خالص بيقرف لدرجة متتخيلهاش عنده وسواس بس انه يديكي تي شرته يبقي انتي عنده خط أحمر تعديتي كل القواعد
نزلت رنا بتغلي من الغيظ
فوزية / خير طمني قلبي
رنا /الهانم محدش قدر يلمسها
فوزية/ بتهزري الخطة باظت يعني
رنا٠/ بغيظ ااه باظت و الانيل إن غسان شكله بيحبها بجد
فوزية بطلي هبل حب ايه غسان مش بيعرف يحب ولا عمره حيحب انا زرعت في الكرة لكل الناس صورتلو أن ناس كلها خاينة وغشاشه وعمره ما يأمن للستات
رنا/ اه ما هو واضح طمرت في الربايه
عند غسان دخل المطعم في فترة الغداء دخل وقف في نص المطعم الكل ساب اللي في أيده وقام وقف
غسان / بعصبية اولا الكل عرف بالي حصل انهاردة في الزريبة . واللي متعرفوش
أن الدكتورة مليكة تبقي مراتي
مفهوم يعني ايه حد يجي جمب مرات غسان الكيلاني يعني انكتب عليه ميشفش النوم تاني
انا دلوقتي عاوزة اعرف مين اللي سرب خبر ان دكتور مالك مش ولد اللي عمل كده يجي من نفسة ويعترف علشان انا لو عرفته مش رحمه .
ولحد ما يجي يعترف الكل هنا موضع اتهام ساعة كمان لو محدش اعترف الكل مرفوض ملهوش شغل عندي مفهوووم
وسابهم ومشي
دخل غسان المكتب وهوفي قمة غضبة
حازم / اهدي شوي. يغسان الحمد لله جات سليمة مدام مليكة محصلهاش حاجة
غسان بس كشفو جسمها الكلاب وديني محرحمهم
حرج علي الغفير ميدخلهمش مايه ولا اكل لحد مشوف حعمل فيهم ايه لازم بتربو ولاد الكلب دول
حازم / اهدي كل اللي حتقول عليه حيتعمل بس انت لازم تكون مع مليكة دلوقتي صحيح هي تبان قوية بس في الاول و الاخر ست وضعيفة
غسان / عارف هي اضعف حد ممكن تقابله بس الظاهر غير..
لكن هي هاشه من جوا قوي لدرجة بخاف عليها من نفسي احسن
حازم / حبيتها ياغسان صح
غسان /مليكة بقت النفس اللي انا بتنفسة بقت جزء من حياتي يا حازم بجد مش عارف من غيرها كنت حكمل ازاي
حازم / ماشي ياعم الرومانسي مستني ايه اجري عليها خدها في حضنك وقلها كل الكلام الحلو ده
غسان / للاسف مش حينفع امشي وروحلها غير لما اعرف مين سرب أن مليكه بنت
حازم / خالي بالك أن الخبر ده متسرب من سرايا نفسها
غسان / عارف أنه من الزفت السرايا بس مين
حازم/ شوف مين من الخدم كان موجود ساعة جوازك ما هو محدش عرف انها بنت غير يوم جواز صح
غسان/ عندك حق بس انا لازم اتأكد. مش عاوز اظلم حد الخدم عندنا كتير
وفجاءة الباب خبط و دخل سيد غفير زريبه
غسان / خير يا سيد في ايه
سيد/ هو حضرتك حترفد كل الموظفين بجد لو محدش قال
غسان/ ليه انا عمري قلت حاجة ورجعت فيها قدمهم وبص في ساعة قدمهم نص ساعة من دلوقتي لو محدش جه واعترف الكل مرفوض
سيد /طايب انا حقول لحضرتك الي حصل
فلاش باااك
ابتسام / صباح الجشطة يا سيد
سيد / صباح العسل يا بسبوسة قلبي من جوا
ابتسام / وحشتني قوي ياعرب
سيد / انتي بقالك كام يوم مجتيشىي يابت
ابتسام / اصل خالتي كلمتي وقالتي أن مافيش شغل علشان كده مجتشى الاه صحيح سمعت الخبر.ده
سيد / خبر ايه يا بت
ابتسام/ لا بجد انت متعرفش أن الدكتور بتاع الحيوانات
سيد / قاصدك دكتور مالك ماله ده دكتور سكره
ابتسام / مش مطلعش راجل من أصله و طلعت حرمه واسمها أبصر ايه مليكة
سيد / نهارك اسود وانتي جبتي كلام ده منين يا بت الرفدي انتي عارفة لو اللي بتقوليه صوح تبقي نصيبه سودا
الدكتور ده بينام في مبني العمال انا لازما ولابد اخبر غسان بيه دي مصيبه
ابتسام / انت اهبل يا سيد ولا شكلك كده مالنا احنا ومال الناس دول انت تبيع الخبر. لليدفع
سيد / ازاي يابت مش فاهم
ابتسام/ يعني انت الصبح تعدي علي قوضة قوضه وتفهم كل قوضة أنهم الوحدين اللي يعرفو و خد اللي في النصيب من كل واحد شوف بقي حيطلعلك كام و ابقي ادعيلي يا ابو السيد و متنسانيش من الحب جانب
بااااك
قام غسان من مكانه يهبد علي المكتب انتم ايه جنسكم ايه
سمعت الناس ملهاش اعتبار عندكم انا عمري قصرت مع حد فيكم انطق ياسيد حد جه قاصدني في فلوس وانا قلت لاء وانت بلذات انا جبتلك شقة و جهزتك انت وابتسام صح ولاء انطق سمعني صوتك
سيد / باصص في الأرض من الكسوف
قرب منه غسان وماسكه من هدومة انطق انا قصرت في ايه قصرت معاك في ايه انطق سمعني صوتك
وهي الزفته ابتسام عرفت منين أن مالك مش راجل و هي اساسا بقلها اسبوع ما جاتش السرايا
سيد/ واللهي يابيه معرف يمكن من خالتها قالتها
غسان / استحالة خاله مهجة تطلع سر برا استحالة
اتفضل اتصل بيها و متحسسهاش بحاجة وقولها تيجي اخلص
سيد حاضر حاضر يابسة
سيد / الو ايوة يا بسبوسة انتي فين يابت
ابتسام / ايه لحقت اوحشك يا عرب
سيد/ اه يابت انا متعرفيش انك الحته الشمال بتاعتي
ابتسام/ بدلع الله بقي ياسيد بتكسفني يا راجل
سيد / عاوز اشوفك دلوقتي
ابتسام / بس خالتي حقولها ايه
سيد / اي حاجة يابت اخلصي
ابتسام حاضر اصبر نصايا واكون عندك في زريبة وحجبلك معايا طبق رز بلبن بالقشطة
سيد/ ماشي اخلصي بس بسرعه
غسان/ يلا علي الزريبه اخلص
حازم/ غسان اتصرف بعقل مش كده حكم عقلك شوية
غسان / حااازم من فضلك انا مش عاوز حد يدخل في الموضوع ده لان اللي حيتءذو كتير دي خيانا يا حازم عارف يعني يخونو الامانه
وسحب غسان سيد يلا اخلص
وصل سيد وغسان الزريبة
وصلت ابتسام/ سيد انت فين يا راجل يوة رحت فين ينيلك
فجاءة طلع غسان في وشها
ابتسمام / بخضة غسان بيه اهلا انا بس كنت جاية علشان....
وفجاه نزل قلم علي وش ابتسام
ابتسام / في ايه غسان بية انا عملت ايه
غسان/ وماسكها من شعرها انتي مش عارفه عملتي ايه واحدة خاينة وملكيش أمان خنتي العيش والملح و البيت اللي مشغلك وبياكلك لقمة عيش
ابتسام/ اه شعري يابيه انا عملت ايه بس
غسان/ ببببت قولي مين اللي قالك علي موضوع الدكتورة مليكه انطقي احسن اقطع خبرك انجزي
ابتسام / اصل اصل مش حقدر اقول
غسان / بزعيق اخلصصصي بدل معمل خريطة في وشك
ابتسام / بذعر حاضر حاضر الست رنا هي اللي قالتلي
غسان / مين قولتي مين
ابتسام / ست رنا هي اللي قالتلي بس احب علي ايدك ابوسها متقلهاش انك عرفت مني احسن تقطع خبري
غسان / ماشي يا بتسام انا حطلع كريم معاكي للآخر
ده مرتب شهر و ماشوفش وشك في مزرعة تاني مفهوم ولا مش مفهوم
ابتسام / بعياط مفهوم يا بيه مفهوم
غسان / سيد يازفت
سيد أيوة يا يبه
غسان وانت كمان مرفوض اللي يخون العيش والملح ميستهلش اتفضل برا و ملكش اي حقوق عندي علشان انت مطلعتش راجل . اللي يجيب سيرة واحدة مع كل واحد شوية شوف بقي اسمة يبقي ايه اتفضل من برا
مشي سيد و ابتسام خرجو من مزرعة
غسان مفضلش غير جواز البقر اللي جوا و رنا هانم
اه حعمل ايه معاكي يا رنا انا زهقت بجد من كل تصرفاتك
بس المرادي مش حعدهالك لازم اعمل فيكي حاجة كبيرة بس اصبري عليا
بقلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent