recent
روايات مكتبة حواء

رواية جواز علي ورق الفصل الحادي عشر 11 بقلم منه وائل

رواية جواز علي ورق الفصل الحادي عشر 11 بقلم منه وائل


💝القصل الحادي عشر💝
مريم :ااااااه يادماغي عاااااا انت بتعمل اي هنا
مراد :ههههههههههه صباحيه مباركه يا عروسه ، اي كل ده نوم يا شيخه ده الامضي بتاعتك موقفه الجوازه
مريم :انا مش هتجوز سبني في حالي وفلوسك هتصرف وادهالك
مراد :علي فكره مش صعب عليا اني اتجوزك وانتي نايمه بس انا احب اشوفك وانتي بتمضي علي ورقه جوازنا يا مريوم
مريم :سبني بقا في حالي ابوس ايدك
مراد :بقولك اي انتي هتمضي والا اطلع روحك اخلصي
مريم :هتستفاد اي ها قولي بقا
مراد :والله ده شرطي والا الشيك اللي انتي مضيتي عليه هيكون في القسم
مريم :هئ هئ هئ هئ خلاص حاضر
مراد :خدي امضي
مريم :اهو
مراد :ايوا شاطره شاطره ياقلبي يلا قومي خدي دش والبسي
مريم :ليه
مراد :ليه اي اومال هتفضلي باللبس ده علي فكره متوسخ خالص
مريم :منا ماجبتش هدومي
مراد :عندك في الدولاب البسي اللي انتي عاوزاه
مريم :اه ده تلاقيك مخليهم في الدولاب عشان البنات اللي بتجبهم هنا
مراد :ليه هو انا ذيك متعود علي كده علي الاقل انا لو عملتها فاانا راجل لكن انتي رخيصه
مريم :اخرس انا مش رخيصه انا اشرف منك ومن اللي شبهك
مراد:اخرسي👋🏻 ياتربيه الشوارع
مربم:اااه ، ما دام انا رخيصه وتربيه شوارع اتجوزتني ليه ها لييييه
مراد:عشان اذلك عشان افضل اهين فيكي ، وانتي مفكراني متجوزك من جمالك لا يروح امك فوقي انتي ماتسويش تعريفه في سوق النسوان انا مبحبش ادوق من الحاجه اللي داق منها الجميع انا بس متجوزك عشان اعرف اربيكي كويس
مريم :اخرس بقا كفايا ظلم بقا كفااايا حرام عليك هئ هئ هئ
مراد :ده انتي تلاقيكي مدام اصلا ومحدش عارف ، مسكينه اختك دي ياريتك طلعتي زيها
مريم :دينا دينا فين
مراد :ماتخافيش ماتخافيش دي زمانها في الدرس من الصبح ، يلا قومي قومي استحمي بدل منظرك ده
مريم:ملكش دعوه
مراد :بقولك اي انتي هتقومي والا اجي اقلعك بنفسي واحميكي
مريم :لا لا خلاص قومت اهو
مراد :ما كان من الاول
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
. في شركه الجارحي
يامن :صباح الخير
جميله :صباح النور ، انت هنا من امتا
يامن :من الساعه تمانيه تقريبا
جميله :واشمعنا جاي بدري
يامن:عادي انا لما بصحي بدري مش بحب اقعد في البيت بحب اجي علي هنا
جميله :اها مش بتحب قعده البيت
يامن :خالص
جميله :انا كمان كده لما كنت في تركيا مكنتش بحب اقعد في البيت كنت علي طول اخلص شغل وانزل اخرج
يامن :طب احنا فيها بعد الشغل اي رايك ننزل نتفسح ، شوفتي الكورنيش قبل كده
جميله:لا ما شوفتش
يامن :طب اي رايك
جميله :اوكي مفيش مشكله هقول لعدي
يامن :تمم اومال هو فين
جميله :هو مين
يامن :عدي
جميله :اه راح يجبلنا قهوه
يامن :اه ، طيب يلا نبداء في التصميم
جميله :يلا
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل عيله الجارحي
سوزي:جهزي كل حاجه يا ام احمد مش عاوزه حاجه ناقصه
ام احمد :لا لا ماتقلقيش ، كل حاجه تمم، بس هو مين اللي جاي
سوزي :صديق عزيز عليا اوي ماشوفتهوش بقالي ٢٥سنه
ام احمد :ياااا كل ده
سوزي :شوفتي بقا ، يلا روحي كملي
ام احمد :حاضر
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في كافتيريا الجامعه
چيچي:احمد،يا احمد مالك فيك اي
احمد :ها لا مفيش المهم قولتلي مامتك هترجع امتا
چيچي: يعني الاسبوع اللي جاي كده
احمد:وانتي هتفضلي قاعده لوحدك
چيچي:لا منا روحت قعدت مع خالتي
احمد :اه طب كويس
چيچي: اي يا حبيبي خايف عليا
احمد :اكيد يعني ولو ما خوفتش يعني مين هيخاف
چيچي :بحبك ، يلا مش هناكل
احمد :انتي علي طول جعانه كده
چيچي:اي يا حبيبي خساره فيا
احمد :لا طبعا
چيچي:هات سجاره
احمد :كمان ، خدي انا قايم اجيب الاكل
چيچي:ماشي
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
. في منزل وليد
ام وليد :شوفتوا يانسوان البت مريم بنت الست فتحيه طلعت كانت علي علاقه براجل من بتوع الاغنيه دول لا واي البت ماصبرتش لما جثه امها تبرد في التربه هربت معاه بليل والناس والحاره كلها نايمه
الست سيده:اي اللي انتي بتقولي ده يا وليه انتي كلنا عارفين ان مريم متربيه وماتعملش كده والست فتحيه مربيهم
ام وليد :اللي شوفته وانا يعني هتجن عليها ، لا واي واخدها اختها تسرحها كمان مش بقولك عيله مش مظبوطه
ام محسن :لا وانا اللي محسن ابني كان هيموت ويتجوزها وطلعت في الاخر شمال
ام هانم :وبنتي هانم كانت واخداها قدوه قدوه في اي بقا في المشي البطال
ام وليد :لا والبت مش صابره تروح معاه مخلياه شايلها لحد العربيه اتفو علي دي تربيه
الست سيده:جرا اي يا نسوان انتوا خلاص بتصدقوا علي طول مش دي مريم اللي عمرها ما رفضت طلب لحد فينا مش دي مريم اللي كلكم كنتوا بتحلفوا بتربيتها
ام وليد :طب قوليلي انتي بقا مين الجدع ده ها ولو هي محترمه اوي سيباه شايلها ليه واختها ماشيه عادي ولا بتتكلم
الست سيده:اكيد في سبب دينا كانت قاعده بليل معايا وبعدين استئذنت تروح تشوف اختها
ام هانم :ماتبررلهاش يا ست سيده دي بت مش تمم وملهاش قعاد في الحاره تاني وسط بناتنا دي تبوظهم
ام وليد :ايوا بظبط كده
الست سيده:لا حول الله يارب ربنا يسترها عليكي يابنتي
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
. في منزل مراد
مراد:اي كل ده دش ولبس
مريم :خلصت
مراد :تعرفي شكلك نضف اوي عن الاول
مريم :انا طول عمري نضيفه
مراد :خلاص ياختي ماتاخديهاش علي صدرك اوي كده ، بس تعرفي مكنتش اعرف انك حلوه كده
مريم :اتلم وابعد كده
مراد :لمي لسانك ده بدل ما هقطعهولك ، يلا تعالي
مريم :هنروح فين
مراد :هنشتري شويه حاجات وبعدين هنروح الشركه
مريم :طيب
مراد :اركبي والا حضرتك مستنيه الشفير يفتحلك الباب
مريم :مش مستنيه حد يفتحلي زفت انا مااتشلتش هفتح لنفسي
مراد:كويس انك عارفه انك لسه ما اتشلتيش
مريم :بارد
مراد :بتقولي حاجه
مريم :مابقولش مابقولش
مراد :اه بحسب
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل عيله الجارحي
سوزي : علي فكره انا عزمته مش عشان عاوزه ارجع لحبي وماصدقت انك موت انا بحبك يمكن فعلا حسيت بحبك ليا اوي قبل ما تموت عزمته عشان مجرد صديق مش اكتر وانا هفضل علي وعدي ليك اني مش هتجوز بعدك ، بس عارف انت واحشني اوي يمكن لو كنت موجود كنت قدرت تخلي مراد يفضل جنبنا تعرف انا بحبه اوي عشان شبهك، شبهك في كل حاجه طبعك وشكلك وطريقتك كل حاجه بحس ان انت اللي واقف مش هو وهو كمان بيحبني اوي زيك بظبط ، وبعدين بقا كده هنفضل طول اليوم نتكلم وننسي الراجل اللي جاي ، معلش هسيبك شويه وهرجعلك تاني
صافي :مامي ، مامي
سوزي :واهي بنتك اهي جات باءزعجها هههههه اما اروح اشوفها باي
صافي:يا مامي انتي فين
سوزي:اي يا صافي صوتك عالي كده ليه في اي
صافي:مامي لو كريم ما بعدش عني وعن طريقي صدقني مش هيحصل كويس
سوزي:اي اللي حصل
صافي :نازله من عربيه عدي وجميله لاقت جاي يرخم ويلسن عليا بالكلام
سوزي:والله طيب اما وريتك يا كريم ، ماتقلقش انا هتصرف يلا اطلعي غيري هدومك عشان عمك جمال جاي
صافي:عمي جمال مين
سوزي :عمك جمال يا صافي اللي كان زميلي في الجامعه
صافي:اه ، بس انتي مهتمه اوي كده ليه يا سوسو ها ها
سوزي:اي اي صديقي بقالي ٢٥سنه ما شوفتهوش اي بقا
صافي:انتي متجوزه بابا امتا يا مامي
سوزي:وانا عمري ٢٢سنه
صافي:اوكي هطلع اجهز
سوزي :ماشي وانا هتصل بااحمد اشوفه فين
. بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في المول
مريم :انا رجلي وجعاني اوي
مراد :امشي وانتي ساكته
مريم :يعني اي يعني رجلي تعبانه والله
مراد :عايزه اي انتي
مريم :عايزه اقعد رجلي وجعتني
مراد :اترزعي هنا هروح اجيب حاجه وجاي
مريم :حاضر ، داتك القرف بني ادم حيوان ااااه يا رجلي
شاب :سلامتك من الااه يا جميل
مريم :يالهوي
شاب :اي بس اتخضتي ليه تعالي ماتخافيش
مريم :سيب ايدي يا متخلف انت مجنون
شاب :ماتخافيش يا قمر ده انا هدلعك وبعدين في حد يسيب الجمال ده ويمشي بجد معندهوش نظر
مريم لنفسها:والله معاك حق معندهوش نظر
الشاب :اي يا قمر فكرتي
مراد :هههههه مالحقتش الف وارجع لاقتك مع واحد
مريم :انا والله هو
مراد :قدامي يلا
.......................
مراد :يلا ادخلي
مريم:ااااااه والله ماليش دعوه انا هو اللي كان بيعاكسني
مراد :ههههه بيعاكسك وايدك في اي ده صح
مريم :والله ابدا
مراد :مش عاوز اسمع نفس انا عارف انا هأدبك ازاي
مريم انت هتعمل اي لا لا ونبي عاااااااااااااااااااااااا

google-playkhamsatmostaqltradent