recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببتها عمياء كاملة

رواية احببتها عمياء كاملة 



 أحببتها عمياء".))

الجزء الاول
حاااااسب
غَمر بحده:يادي النيله انتي كويسه يا آنسه مش تحاسبي هو أنا ناقص مصايب!
غزل بخوف:أأأسفه مكنش قصدي
غَمر زي (عمرو): آسفه ايه وبتاع ايه ترموا نفسكوا قدامنا عشان تطلبوا تعويض أنا عارف الاشكال دي كويس
غزل بصدمه زعقت ليه:انت بني آدم معندكش حبه من الاحمر ولا عندك زوق اتقي الله وأنا هرمي نفسي تحت عربيه عشان خاطر فلوس! ياخي تولع الفلوس أنا كفيفه يعني مش بشوف.. وسبته ومشيت
غَمر بصدمه وإحراج:ايه اللي عملته دا بني آدم براس حمار اووف سامحنا يارب ع الصبح
__________________
(غَمر عنده 29 وسنه دكتور جراحه بيحب يلعب رياضه جدا واخد بطولات فيها وهو في سن صغير عيونه سودا زي الفحم نظرته فيها شيء من القسوه)
(غزل بنت بسيطه في حي بسيط عندها 19 سنه والدها متوفي وهي في عمر العشر سنين عايشه مع والدتها وهي البنت الوحيده مشفتش الدنيا ولا العالم الخارجي من ساعه ما اتولدت)
____________________
غزل يا حبيبتي سيبتي مكانك ليه
غزل بزعل:مفيش يا ماما لاقيتك اتأخرتي فقلقت عليكي
الأم: ماهو كان زحمه عشان السحب كله نازل النهارده بس مالك يابنتي ملامحك زعلانه ليه كدا
غزل :مفيش ياست الكل افتكرت بابا أصله وحشني
الأم عارفه أن مش هو دا السبب وأن السبب هو عيونها وبتحاول تداري عشان خاطر مرضها ومش تزعلها
الأم: طيب يلا عشان مش نتأخر علي ميعادنا مع الدكتور
غزل بتنهيده:يلا
مشيوا ووصلوا عند المستشفي ودخلوا في الاستقبال
الأم:لو سمحتي جايين كشف هنا علي عيون
الممرضه:رمد ولا جراحه
الأم:جراحه إن شاء الله
وصفت الممرضه ل الام مكان الأوضه
مشيوا وخبطوا
اتفضل
الأم: السلام عليكم
غَمر بيبص علي تقرير يخص مريض: وعليكم السلام اتفضلي
قعدوا فرفع نظره ولسه هيتكلم
أنتي!
غزل في نفسها(الصوت دا مش غريب عليا)
الأم بإستغراب:في حاجه يادكتور
غَمر:احم لا لا مفيش خير ياحاجه بتشتكي من ايه
الأم:مش أنا يابني حكتله حاله غزل وادته الإشاعات والعلاج اللي كانت ماشيه عليه
روحنا لكذا دكتور وقال إن نسبه العمليه محدوده ومش بعيد تفشل ففقدنا الأمل لحد مافيه ناس دلونا عليك وإن شاء الله علي ايدك الشفا
غَمر:الشفا من عند ربنا يا حاجه أنا سبب مش أكتر ..شوفي يا حاجه إحنا هنعمل شويه إشاعات تانيه علي القرنيه وشبكه العين من جوا وهنشوف ايه اللي ينفع يتعمل إن شاء الله
الأم: ماشي يادكتور اللي تطلبه نجيلك امتي
غَمر:تجولي امتي ايه انتو تعملوها دلوقتي هنا وهتاخد بالكتير ساعه علي ماتطلع
الأم بأمل:خلاص ماشي يلا ياغزل
سرح غَمر في الاسم (الله غزل ايه الجمال والرقه دي )
عملوا كل اللي المطلوب منهم ونزلوا الكافيه علي ماتطلع فأحست الام بوجع في قلبها
اقعدي هنا ياغزل هروح الحمام واجيب أكل عشان متدوخيش مش تتحركي
غزل شعرت بها: ماشي يا ماما مش تتأخري
قعدت غزل في الجنينه اللي عند الكافيه وافتكرت والدها وآخر كلمه قالها :شوفي ياغزلي اوعي تيآسي أنا معاكي وهفضل معاكي أنتي قويه وخلي بالك من عشره عمري مش هوصيكي عليها طبعا وتحضنيهالي كل يوم فبكت ثم افتكرت مكالمه والدتها للدكتور وإن حالتها بتسوء يوم عن يوم
فلااااش باااااااك
الأم :يادكتور أنا الألم بيزيد عندي كل يوم والعلاج مش مأثر بحاجه ياريت حضرتك تقولي الاشعه طلعت و فيها ايه !
......
الأم بصدمه:ايه ! قلب ! طب والحل يادكتور مفيش علاج أنا لازم أكون قويه عشان بنتي ملهاش غيري
......
الأم:عمليه وتكلفتها 150 ألف!
عوده..
مالك! بتعيطي ليه! أنتي كويسه!
غزل وهي تمسح دموعها:أأأيوا مين!
غَمر بحزن عليها: أنا الدكتور غمر اللي متابع حالتك
غزل :خير يادكتور في أيه!
غَمر :ممكن اقعد معاكي
غزل بإحراج:اتفضل
غَمر بإبتسامه: اسمك حلو
غزل : أنت عرفته منين
غَمر:مش أنا الدكتور اكيد هيكون معايا تقريرك وبعدين سمعت مامتك وهي بتناديلك
غزل مبتسمه: شكراً من زوقك
غَمر بإحراج : أسف
غزل بإستغراب : علي ايه
غَمر: أنا اللي كنت هخبطك الصبح بالعربيه
غزل بتذكر: أيوا يعني أنت اللي كنت هتخبطني وتضيع حياتي وكمان أنت اللي هتعملي العمليه
غَمر:تخيلي
غزل:هو انا لسه متخيلتش
غَمر بهزار: ميبقاش قلبك كحلي امال
غزل:كحلي ! مأخدنهاش دي
اتكلموا مع بعض وضحكوا وكانت أم غزل تنظر لهم واحست بإزدياد حالتها سوءاً وان مبقاش فيه وقت فقررت تعمل حاجه تطمن بيها علي غزل
بعد فتره ليست بقصيره دخلت حور غرفتها
الأم:ارتاحي هروح اشوف الدكتور هيعمل ايه وجايه
غزل : ماشي مش تتأخري
خبطت الأم ودخلت
خير يا دكتور طمني!
غَمر بإبتسامه:خير ياحاجه اخبار حلوه فيه أمل إن شاء الله هنعمل العمليه بعد اسبوع من دلوقتي وخلال الأسبوع دا الانسه غزل هتقعد هنا عشان نهتم بيها أكتر وتكون جاهزه للعمليه كويس
الأم بتعب: الحمدلله شكراً يارب ماشي يابني اللي تشوفه ثم أحست بوجع فمسكت صدرها
غَمر بقلق: أنتي كويسه يا حاجه اجيبلك دكتور!
الأم وهي تحاول أخذ نفسها: لا يابني كويسه ثم أحست بأن روحها تنسحب
خخخد ب بالك ممن غغغزل أأمانه ففي رقبتتك !!

google-playkhamsatmostaqltradent