recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببت روزي ( فيروز وسيف ) الفصل الثامن 8

رواية احببت روزي ( فيروز وسيف ) الفصل الثامن 8


..............................
_عند سيف_
طول اليوم الاغاني وصوت البنات وضحكهم شغال وسيف قاعد في الاوضة مش طايق نفسه وحتي هناا مدخلتلوش من ساعة ما خرجت وكان في بنات تاني بيدخلولوا الاكل والدواء..
............
2:00 Am
سيف لقي الباب بيتفتح وبتدخل منه هناا...
هناا:معلش معرفتش اجيلت"اجيلك"طول اليوم الابلة تانت"كانت"مش مخلياني ادخلت"ادخلك" واول ما تلهم"كلهم"نزلواا جيتلت"جيتلك"
علي طول
سيف :راحواا فين...
هناا:حفلة في واحد عاملهاا
سيف بإستغراب:ومرحتيش معاهم ليه...
هناا:مبروحش الحفلات دي....
سيف بصلهاا وراح قال:انت باين عليكي محترمة مش زي الناس الي هناا....ايه الي جابك هناا...
هناا بحزن:لاء دا حوار طويل
سيف :احب اسمع..
هناا بتنهيده:بص يا....
سيف: سيف اسمي سيف...
هنا هزت دماغهاا وقالت:بص يا سيف انا معرفش ايه الي جابني هناا بس كل الي اعرفه اني مخطوفة...
سيف بصدمة:مخطوفة....
هناا بحزن: للاسف ومش أنا لوحددي....كل البنات الي هناا مخطوفين من واحناااا صغيرين كمان وداا الي فهمته لماا سمعت تلام "كلام" ابله مريهان مع استاذ فهد من غير ما ياخدواا بالهم اني موجودة....
سيف:طب مهربتيش ليه....
هناا بسخرية:اهرب....والنبي انت علي نياتت"نيااتك"
انت عارف انه شبتة "شبكة"الدعارة دي تبع المافيااا
سيف بصدمة:مافياا...
هناا: مهو عشان تدة" كده" بقولت "بقولك". انت علي نياتت"نيااتك" وبعدين هنهرب فين اذا تناا "كناا" حتي منعرفش احناا مين ولا حتي إذا تان "كان"ليناا اهل ولا لاء...
سيف نبره صوته عليت:
ازاي يعني متعرفوش انتواا مين.....
هناا :اولاا صوتت"صوتك" ميعلاش علياا يا محترم ثانياا انا معرفش ازااي احناا منعرفش حاجة عن نفسناا بس اتيد"اكيد" الموضوع تبير"كبير" لاني زي مقولتلت"مقولتلك" انه الشبتة "الشبكة"دي تبع المافيااا
وكل الي قولتهولت"قولتهولك" ده انا عرفته بالصدفة لما سمعتهم بيتكلمواا لتن"لكن" اتتر"اكتر" من تده"كدة" معرفش حاجة ...ولا حتي اي حد من البنات الي هناا يعرف التلام"الكلام" ده....
سيف فضل باصصلهاا مش عارف يقول اي ......لانه مكنش متخيل انه الموضوع ممكن يوصل لمافياااا..
"واكيد ولا انتوا كمان تخيلتواا😌😂😂"
هنا بإبتسامة:انا هطلع بره بقي قبل ما تيجي الابلة وتبهدلني.. لو احتجت حاجة نادي علياا
سيف ابتسم: شكراا ليكي
هناا:العفو..
وراحت قامت وقفت بس الكعب بتاعهاا إتني فوقعت في حضن سيف
سيف راح بص في عنيهاا وسرح وراح مقرب من شفايفهاا وباسهاا وغمض عنيه....
اما هناا فكانت مصدومة وفاتحة عنيهاا علي الآخر من الصدمة
وراحت زقاه بإيديها
وقامت بسرعة خرجت بره الاوضة من غير ولا كلمة......
سيف راح مرر ايده في شعره جامد وقال:غبي...غبي..ازااي تعمل كدة...
وفضل يسب ويلعن نفسه علي الي عمله لغاية ما ناام......
....................................
في صباح اليوم التالي~
.............
فيروز صحيت بدري وجهزت نفسيها عشان تروح ال interview "وكانت لابسة دريس باللون الازرق السماوي وعليه طرحة بيضة منقوشة وكوتش ابيض كانت مزة😎💜" وراحت الشركة....
............................................
_في الشركة_
فيروز وصلت الشركة وكانت متوترة....
_عن السكرتيرة_
فيروز بتوتر:لو سمحت انا جاية عشان الاعلان الي نشرتوه في الجرنال عن مهندسين جدد
السكرتيرة بٱبتسامة: اسمك اي
فيروز:فيروز كريم
السكرتيرة بٱبتسامة:طب اتفضلي استريحي..
فيروز بتوتر:شكراا
السكرتيرة بٱبتسامة: مالك متوترة كده ليه..
فيروز:اصلهاا اول مرة اقدم فيهاا علي شغل
السكرتيرة بٱبتسامة:متقلقيش ان شاء الله خير ممكن اشوف ال CV بتاعك
فيروز:اتفضلي
السكرتيرة بصت في الورق...
السكرتيرة بإنبهار: مشاء الله
ال cv بتاعك مممتاز جداا... فمتقلقيش من حاجة ان شاء الله هتتقبلي
فيروز بإبتسامة:ربناا يطمن قلبك يارب
السكرتيرة بٱبتسامة: يااارب..
*فيروز فضلت قاعدة شوية مستنية يندهولهاا..... وبعدين السكرتيؤة ندهتلهاا عشان تدخل...
تك تك تك....
_ادخل
فيروز بإبتسامة:السلام عليكم
آسر رفع وشه اول ما سمع الصوت..
آسر بعدم تصديق:فيروز..
فيروز بعد تصديق:آسر.......هو انت صاحب الشركة
آسر بإبتسامة:اينعم....مش باين علياا صح😹
فيروز بإبتسامة:لاء مقصدش كدة بس كنت فكراك دكتور او حاجة زي كده يعني...
آسر بإبتسامة:طب هتفضلي واقفة عندك... تعالي اتفضلي اقعدي..
فيروز قعدت علي الكرسي الي قدامه...
آسر بإبتسامة:هاا..تشربي ايه بقي
فيروز بإبتسامة:مرسي مش عاوزة أشرب حاجة
آسر بإبتسامة:مفيش حاجة اسمهاا مش عاوزة لازم تشربي حاجة..
فيروز بإبتسامة:مصمم يعني..
آسر بإبتسامة:اكيد..
فيروز بإبتسامة:طيب ممكن اشرب فنجان قهوة مظبوطة
آسر بإبتسامة:تماام..
راح طلب السكرتيرة~
آسر:إيمان ابعتيلي فنجانين قهوة مظبوطة
إيمان"السكرتيرة":تمام يا فندم
......................................................قفل مع السكرتيرة
آسر بإبتسامة:عاملة اي بقي..
فيروز بإبتسامة:بخير الحمدلله ...انت عامل اي
آسر وهو متابع حركة عنيهاا :انا كويس الحمدلله
فيروز خدت بالهاا انه باصص لعنيهاا راحت قطعتله وصلت التأمل دي....
فيروز بجدية:اتفضل شوف ال cv..
آسر بإبتسامة:اوك
وراح خده وقراه وبعدين بصلهاا وقالهاا....
آسر بإبتسامة:جميل جداااا
فيروز بإبتسامة:يعني اعتبر نفسي اتعينت كدة ..
آسر بإبتسامة: يابنتي انتي اتعينتي من ساعة مدخلتي من الباب اصلاا😹
فيروز بإبتسامة:ربناا يخليك..........اقدر أبدأ شغل من امتي بقي..
آسر بإبتسامة:من دلوقت لو حابة..
فيروز بإبتسامة:اكيد حابة....
آسر بإبتسامة:اذا كان كده يبقي علي بركة الله نشرب القهوه وافهمك ايه طبيعة الشغل
فيروز بإبتسامة:تماام...
وشربواا القهوة وآسر فهمهاا ايه الي المفروض تعمله وطول مهوو بيشرحلهاا كان مركز مع عنيهاا وهي واخده بالهاا بس كانت بتحاول تتجاهل نظراته علي قد ما تقدر
آسر بإبتسامة:بس يا ستي هو ده شغلك فهمتيي ولا تحبي اشرحلك تاني...
فيروز بإبتسامة:لاء فهمت.. خلاص ..وهحاول اعمل جزء من الرسم التخطيطي انهاردة
آسر بإبتسامة:خدي راحتك علي الآخر انا مش مستعجل خالص....
فيروز كانت لسه هترد بس..


لو عايز الفصل التاسع سيب تعليق حالا
google-playkhamsatmostaqltradent