اخر الروايات

رواية وصال الفصل السابع 7 بقلم نور عصام

رواية وصال الفصل السابع 7 بقلم نور عصام 

الفصل السادس

وصال. بعصبيه وقفت وبصت ل مهاب ولسه هتتكلم
مروان. قام وقف وقالها عملك ايه
وضال. خافت من رد فعله اتوترت
مروان. بصوت عالي قالها عملك ايه وإلا قسما بالله
وصال. عرفه ردت فعله قالت حط ايده عليا
مروان. مشافش قدامه ومره واحده شده من علي الكرسي ونزل ضرب فيه ومسكه من رقبته
وصال. جريت عليه وقالت كفايه هتموته
مروان. يموت ولا يغور ف داهيه
وصال. علشان خاطري ميستهلش
مروان. لازم اقتله بس قبلها اعرفه ازاي يتجرأ ويمد ايده عليكي ولا حتي ازاي فكر يبوصلك وضربه بقوة ف وشه
مهاب. بيحاول يبعد مروان عنه لكن مروان متحكم فيه
كل الموجودين بيحاولو يشيلو مروان من عليه بس مفيش فايده
وصال. صرخت وقالت علشان خاطري سيبه مش عاوزة اخسرك انت كمان ميستهلش تودي نفسك ق داهيه علشانه
مروان. بصلها وزئه عنه وراح عليها وقالها اهدي
مهاب. بس وقف قال تطلع مين دي علشان تعمل كدا علشانها دي حته موظفه ولا تسوي
مروان. راح عليه ومسكه من ياقة قميصه وقال بصوت عالرعد دي وصال هانم المهدي بنت عمي وارملة اخويا الله يرحمه وخطبيتي حاليا وضربه بالبوكس ف وشه وبعدين قال حتي لو كانت موظفه عندي انا مسمحش لاي كلب زيك يتجرأ ويبوصلها لانها ف حمايتي
اسماعيل. احد الموجودين للاجتماع قال اهدي يا مروان بيه هو مكنش يعرفها وقال انا اسف
مروان. قاله اطلع برا وإياك اشوفك بالشركه تاني وانا هخليك تخسر كل شئ تملكه ومبقاش انا مروان المهدي
اسماعيل. اسف مره تانيه يا مروان بيه وراح علي مهاب وقاله اعتذر ل مروان بيه فورا بقلمي نور هصام
مروان. الأعتذار مش ليا لوحدي الأعتدار ل وصال هانم قبلي
مهاب. بص ل وصال وقال اسف هو عارف ان مروان قوي ومش بيهدد بس يقدر فعلا ينفذ كلامه نور عصام
مروان. قاله برا شركتي وفعلا خرج
اسماعيل. اهدي يا مروان حقك عليا انا وقال ل وصال اسف يا مدام وصال وارجو قبول اعتذاري وارجو الشغل اللي بينا ميتقصر باللي حصل انا عارف انو غلط
مروان. استاذ اسماعيل لو عاوز شغلنا يكمل الحيوان دا ميدخل تاني معنا بالمشروع وإلا قسما بالله انفذ اللي قولت عليه وانت عارفني
اسماعيل. عارف ان مروان يقدر يخسره ف السوق كله قاله متقلقش انا هخرجه برا المشروع واعتذر مره تانيه
مروان. تمام ودلوقتي انتهي الاجتماع
اسماعيل. خرج والكل
مروان. راح علي وصال وطبطب عليها وقالها ممكن افهم بتعيطي ليه دلوقتي خلاص كلب وغار
وصال. اسفه مكنتش احب دا يحصل بسببي
مروان. وصال انا علشانك اعمل اي حاجه وعلي فكره انا فعلا كنت هلغي المشروع كله علشان خاطره بس استاذ اسماعيل شركته فيها ازمه ماليه وعاوزنا نساعده وهو طول عمره محترم وكويس
وصال. عرفه
مروان. بصلها ورفع وشها ليه وقالها انا اللي يبوصلك اقتله
وصال. ربنا يخليك ليا
مروان. ايه رأيك نخرج
وصال. لا عندنا شغل
مروان. يتحرق الشغل ومسكها من ايدها وطلعو وبعد شويه نزلو ف مكان هادي بقلمي نور عصام
مروان. اتفضلي يا قمر
وصال. قعدت وقالت شكرا
مروان. ايه شكرا دي اسمها ميرسي
وصال. وانبي ياخويا تعيش عيشة اهلك شويه
مروان. اه لو تسمعك ماما
وصال. هو انا بخاف منها ولا ايه
مروان. هههههههه نفسي افهم انتو بتتعاملو كدا ليه مع بعض
وصال. قول الكلام دا ل امك يا خويا
مروان. أمك ليها حق اللي بتعمله فيكي
ويال. يا عم روح بقا انت وامك اللي عاوزة تطلع من جلدها دي
مروان. يا بت اسكتي شويه
وصال. رفعت حاجبها وقالت اه صحيح ايه اللي انت قولته دا
مروان. بستعباط قال قولت ايه
وصال. عوجت بوئها وقالت خطيبتك منين يا عنيا
مروان. ايه دا هو انتي عرفتي
وصال. تصدق عرفت بالصدفه
مروان. طب كويس
وصال. كتر خيرك والله
مروان. ابتسم وقالها طيب ايه رأيك
وصال. رأيي ف ايه يا مروان بيه
مروان. حبيبتي انا بتكلم بجد انتي اهو بقالك فتره طويله وحلو وصغيره هاستني ايه تاني مش كفايه بقا
وصال. بصتله وما اتكلمت
مروان. حبيبتي انا نفسي عمري ما هنسي شريف دا اخويا بس مش معقول هتفضلي كل عمرك كدا وخصوصا انتي حلوة ومرغوبه
وصال. مروان الله يخليك خليني كدا كفايه عليا اللي راحو مني
مروان. حبيبتي ليه بتقولي كدا انا معاكي وعمري ما هسيبك
وصال. مروان انت لسه صغير اتجوز واتهني وعيش حياتك مع بنت مش ارمله بقلمي نور عصام
مروان. بحزن قالها الارمله دي من حقها تتجوز وتخلف وتعيش حياتها
وصال. يبقي انا معايا حق لما قولتلك اتجوز وعيش حياتك
مروان. فهم كلامها علشان الخلفه قالها انا حياتي معاكي انتي
وصال. هتتعب كتير
مروان. انا عاوز كدا
وصال. انا مش بخلف
مروان. مش عاوز عيال كفايه عليا انتي
وصال. دا كلام بتقوله دلوقتي لكن بعدين هتغير رأيك ودا من حقك
مروان. انا بحبك
وصال. وشها احمر واتكسفت
مروان. وصال حبيبتي انا بحبك واتمني اتجوزك دلوقتي وميهمنيش غيرك ف حياتي وبصلها وقال وعاوز احقق وصية اخويا ليا
وصال. بصتله
مروان. فهمها وقالها اخويا قالي خلي بالك من وصال وعوضها باللي انا مقدرتش اعوضهولها بقلمي نور عصام
وصال. بحزن قالت مروان انت مش فاهم حاجه
مروان. مين قالك اني مش فاهم
وصال. يا مروان اسمعني كويس كلام شريف الله يرحمه كان علي اني مش بخلف وعاوزك تفضل جنبي علشان مليش حد غيرك
مروان. ببتسامة وجع عليها حتي وهو ميت مش عاوزه تجرحه رد وقالها وانا هحقق وصية اخويا وعاوزك جنبي وخلاص مش عاوز حاجه تانيه انتي بس كفايه عليا
وصال. وانا مقبلش اكون نقطة ضعف عندك وجوزاك مني شفقه او تحقيق وصيه
مروان. اولا وصية الميت لازم نحقفها مادام ف الخير ثانيا انا مش بتجوزك شفقه ولا ضعف انا هتجوزك علشان بحبك وبموت فيكي ومقدرش اعيش نور عصام من غيرك ولو رفضتي هختفي من حياتك ومن الدنيا كلها ومش هتشوفيني تاني
وصال. ليه كل دا هو انا ناقصه حزن ووجع
مروان. انا بحبك موافقه ولا لأ
وصال. بلاش الأسلوب دا
مروان. بزعل قام وقف وقالها خلاص يا وصال حقك عليا انا اسف
وصال. دموعها نزلت
مروان. اتنهد وقعد تاني ومسك ايدها وقالها والله العظيم بحبك وعارف انو صعب عليكي لكن دي حياه واحنا فيها وعايشينها لازم نساند بعض علشان نقدر نكمل مش بقول ننسي لانه شريف مش غريب علشان نتساه بسهوله لا دا حته مننا وبضعف قالها لازم نكمل ونقوي ببعض
وصال. صوت عياطها علي
مروان. قام وراح عليها واخدها ف حضنه وقالها اهدي يا قلبي خلينا نحاول لازم يا وصال
وصال. اتنهدت وسكت
مروان. رفع وشها ليه وقالها ها موافقه
وصال. ما ردت
مروان. ابتسم وقالها يلا وفعلا مشيو
وبعد بعض الوقت وصلو البيت
نرجس. حمدلله عالسلامه
وصال. طبعا السلامه دي مش ليا
مروان وابوه ضحكو
نرجس. طبعا ل ابني حبيبي
وصال. اشبعي بيه وباست عمها وبعدين قالت انا طالعه اغير ومشيت
مروان. طلع كمان يغير وبعد دقائق راح وخبط علي وصال
وصال. فتحت وقالت تعالي يا مروان
مروان. يلا علشان ناكل وكمان انا هتكلم مع بابا وماما
وصال. امك مش هتوافق وانا عرفه ردها كويس
مروان. لا هتوافق
وصال. لا طبعا وهتقول
مروان. قاطعها وقال تعالي وبعدين نشوف وبصلها بحب وقالها المهم رأيك انتي والباقي نقنعه بعدين
وصال. اتنهدت ونزلت معاه وبعد ما أكلو
احمد. ايه اخبار الشغل يا مروان
مروان. من غيرك يا بابا مش عاوف اعمل حاجه لازم ترجع بقا
احمد. البركه فيك يا حبيبي انت ووصال
وصال. بجد يا عمو انت لازم ترجع كفايه كدا
احمد. خلاص انا اخدت علي الراحه كملو انتو بقا
وصال. منستغناش عنك يا قلبي وجودك مهم
نرجس. هو مش قالك خلاص مش عاوز يجي
وصال. انتي مالك يا ست انتي عمي ومقدرش استغني عنه
نرجس. بغيظ قالت هقوم اضربك
وصال. وعلي ايه اهدي ياما كدا دا انتي لسه
مروان. بصلها
وصال. سكتت
مروان. قال بابا ماما انا عاوز اتجوز
نرجس. بفرحه قالت بجد يا حبيبي الف مبروك مين العروسه
مروان. يعني انتي موافقه يا ماما
نرجس. طبعا يا حبيبي دا انا ياما اتحايلت عليك
مروان. الحمد لله انك وافقتي بقلمي نور عصام
احمد. ابتسم بخبث لانه اتوقع من كلام ابنه
نرجس. ها مين بقا العروسه اللي قدرت عليك
مروان. اخد نفس وقال وصال
نرجس. بصوت عالي قالت نعم مين
مروان. وصال يا ماما هي اللي انا عاوز اتجوزها
نرجس. مستحيل انا مش موافقه انت اتجننت ولا ايه
مروان. ليه بس يا ماما
نرجس. تتجوز ارمله علشان ايه البنات خلصو يعني
مروان. بس انا بحبها وعاوزها هي
نرجس. بصت ل وصال وقالت انا عاوزه افهم انتي عاوزه مني ايه مش كفايه كنتي فقر علي ابني الكبير وموتيه
وصال. بدموع قالت انا مموتش حد ابنك مكنش هيعيش اكتر من عمره انتي ليه محملاني موته انا ذنبي ايه
نرجس. بدون رحمه قالت انتي السبب ف موته وكمان انتي السبب ف انو ما خلف ولا فرح كان دايما معاكي حزين ومقهور عمرك مفرحتيه لا بعيل ولا حتي بدنيا وكمان جايه تاخدي ابني التاني علشان تحطميه وتدمريه زي اخوه عاوزه ايه عوزاه يعيش هو كمان من غير عيال ولا ذريه ف الدنيا انتي ايه يا شيخه شيطان
وصال. انهارت من الدموع وقالت ........
توقعاتكم وصال قالت ايه
وايه رد فعل مروان وابوه
ونرجس هتعمل ايه
رواية وصال بقلمي نور عصام

السابع من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close