recent
روايات مكتبة حواء

رواية بنات منصور الفصل السادس 6 بقلم رنا احمد

رواية بنات منصور الفصل السادس 6 بقلم رنا احمد

 البارت السادس من بنات منصور :٠

♥️♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘
في فيلا سليم المنشاوي :٠٠٠٠٠٠٠ في امريكا ٠٠
اميره بفزع :مالك ي ضنايا مالك.
سليم بوجع :نفس الكابوس بتاع كل يوم ي امي اسد ي امي اسد..
اميره بدموع:منه لله الي كان السبب منه لله.
سليم بكره وانتقام :وديني لخليه يندم عمره كله حياته هتنتهي علي ايدي ي امي وقريب اوي كمان.
اميره بخوف:لا ي سليم ي ابني ده رجل ظالم وانا خايفه عليك كفايه واحد مش هقدر استحمل انك انت كمان تروح مني ٠
سليم بانتقام:متقلقيش ي امي انا بقالي سنين عمال اشتغل ليل ونهار علشان اعمل اسم وسلطه ونفوذ علشان اقدر اقف قصاده وانتقم منه وجاتلي الفرصه ومش ممكن اضيعها.
اميره بعدم فهم:قصدك ايه ي سليم.
سليم بمكر:الصفقات الجديده الي هيدخلها مع المنشاوي جروب هي دي ايه الي هتجيبه الارض وتقضي عليه ده غير صفقاته المشبوها الي هكشفها مره واحده واحاول ارجع اي حاجه من فلوس ابوايا.
اميره بالم :خالي بالك من اسد وبنته ي سليم.
سليم بحب:متقلقيش ي امي مستحيل اسمح باي اذي ليهم مستحيل.
*******************************************
في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠
مراد بقلق:برضه مش عايز تقولي مالك.
ربيع بغضب:ماتقوله ي سي اسد ان منصور رفضك رفض اسد الدميري.
اسد بغضب:انت عارف كويس اوي مين السبب ي بابا اوعي تفتكر اني مش عارف ان كل حاجه عارفاه كويس.
مريم بغضب:جري ايه ي اسد دي طريقه تكلم بيها ابوك.
مراد بضيق:متفهموني ي جماعه فيه ايه.
ربيع بغضب:البيه راح اتقدم ل بنت منصور الي بيشتغل عندي كان عايز يخط راسنا في الطين عايز بت زي دي تبقي واحده مننا في وسطنا باهلها الزباله دول.
اسد بغضب:وليه ي عني مش بنادمه زينا مانت شوفت بنت الحسب والنسب طلعت ايه.
مراد بحده:اسد عنده حق ي بابا كلنا ولاد تسعه مفيش فرق.
مريم بحده:مراد قفل بقي علي الموضوع ده بلاش كلام فارغ.
ربيع بغضب :تفرق ايه ست ميرفت دي عن داليا بنت خالتك الي بتموت فيك.
اسد بغضب:تفرق كتير داليا دي زباله كلبه فلوس لكن ميرفت اي واحد يتمني انها تبقي مراته وخالي بالك ي بابا ان الموضوع لسه منتهاش وانا مش هسيبها سامع ي بابا مش هسيبها.
مراد بزهق:انا كمان ماشي عن اذنكم.
مريم بغضب:واخرتها ايه ي ربيع شايف كلامه وبعدين.
ربيع بشر:هو الي جابه لروحه كلمي داليا ونيرمين عايزهم الاتنين هنا ضروري.
مريم بدهشه:هتعمل ايه بيهم ي ربيع.
ربيع بشر:باليل هتعرفي ٠٠٠٠
*********************************************
في شركه الدميري :٠٠٠٠٠٠
اسد بحده:ميرفت فين.
منصور برعب:ابوس ايدك ي اسد باشا ابعد عن بنتي وسيبنا في حالنا.
اسد بوجع :انت ليه مصمم تعمل كده حرام عليك مصعبناش عليك انا وهي ذنبنا ايه اننا نبعد عن بعض ونتحرم من بعض بالطريقه دي.
منصور بدموع وانهيار:الذنب ذنبا احنا ذنبنا اننا فقراء ذنبنا اننا ملناش حد في زمن الغني بيدوس علي الغلبان ذنبي اني عندي اربع بنات ومعنديش ولد واحد يقف جنبي يسندني يخلي باله من اخواته تقدر تقولي انت كنت هتعملي ايه لما لاقي بنت من بناتي مقتوله ولا مغتصبه ولا مسجونه ولا ولا مليون حاجه في دماغي انت عندك بنت ي اسد بيه تخيل لو لقدر الله حصل فيها حاجه من الحجات دي مش هتموت بحسرتك عليها ابوس ايدك ي اسد باشا في حالنا احنا مش قدكم.
اسد بوجع :ماشي ي عم منصور ماشي..
******************************************
في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠٠
محمود بدهشه:انتي جبتي فلوس البس دي كلها منين ي شجن.
شجن بارتباك :من بابا.
محمود باستغراب:عمي منصور طب ازي ماحنا عارفين انه فلوسه بتقضي هو واخواتك بالعافيه..
شجن :لا م رشا اشتغلت في مستشفي كبيره وميرفت سافرت امريكا وهو الفلوس بقت معاه كويسه.
محمود بدهشه:ربنا يزيده.
شجن بدلع :بس قولي ي حودا ايه رايك في القميص الاحمر ده مش هيبقى يجنن عليا.
محمود بدهشه:حودا وقميص نوم مالك ي شجن فيكي ايه مش مرتاح دانتي الصبح مكنتيش طيقاني ايه الي حصل.
شجن بخبث:اخص عليك ي حودا بقي كده تزعل من شوشو حبيبتك دي كانت لحظه شيطان وراحت لحالها بحبك ي حودا.
محمود بحب:وانا بموت فيكي ي روح حودا تعالي بقي دانتي وحشاني اوي.
شجن بمكر:امرك وملك ايديك ي قلبي.
*********************************************
في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠
مريم بتفحص:دي الشغاله الي قولتي عليها ي زينب.
زينب :ايوه ي ستي دي صباح بنت لهلوبه وهتعجبك انشاء الله.
مريم بتكبر :اشتغلتي في حته قبل كده ي صباح.
صباح بقلق:لا ي ستي هانم دي اول مره بس انشاء الله هعجبك.
ربيع بوقاحه وجراءه:مين دي ي مريم.
مريم :دي الشغاله ي ربيع.
ربيع بطمع وهمس :معقوله شغاله وبالحلاوه دي دانت هتتسالا ي ربيع.
مريم :خلاص ي زينب وريها الشغل.
زينب :حاضر ي ست هانم.
لتسرع صباح الي الداخل تحت نظرات ربيع الصائبه والخبيثه٠٠٠٠٠
*********************************************
في امريكا :٠٠٠٠٠٠
في شقه ميرفت :٠٠٠٠٠
ميرفت بفرحه:والله ي ساره مش قادره اقولك فرحتي بيكي ازي مش مصدقه ان ساكنه جنبي واحده عربيه ومصريه كمان..
ساره بابتسامه :ده انا والله الي مصدقه ده انتي ماليتي عليا الدنيا وبعدين انتي فاكره ان امريكا مفيهاش مصريين دي مليانه.
ميرفت بحزن : انا مكنش ليا سفر اصلا ربنا يجازي الي كان السبب.
ساره بانتباه:انتي مقولتليش ايه حكايتك وايه الي جابك هنا.
ميرفت بالم :لا والنبي انا مش عايزه اتكلم في اي حاجه دلوقتي.
ساره :طيب تمام اسيبك انا بقي علشان اروح الشغل.
ميرفت بامل:انتي بتشتغلي.
ساره بابتسامه: ايوه بشتغل في شركه المنشاوي جروب.
ميرفت بانتباه :المنشاوي جروب دي شكلها شركه عربيه.
ساره بابتسامه:ده صاحبها مصري كمان سليم بيه المنشاوي من اكبر رجال الأعمال هنا في امريكا.
ميرفت بحماس:بجد طب ينفع انا كمان اشتغل معاكي انا كنت دايمابطلع من الأوائل في كليه التجاره.
ساره بحماس :ي ريت طب يلا بينا مستر سليم بنادم متحضر جدا انشاء الله هيشغلك يلا بينا.
ميرفت بحماس:يلا ٠٠
*********************************************
في مستشفي الدكتور مراد الدميري :٠٠٠٠
مراد :ها مسمعتش ردك ي رشا.
رشا بقلق:دكتور مراد انت فاجئتني بصراحه.
مراد باعجاب:بصي ي رشا انا مش بتاع لف ودوران انا بصراحه انتي عجبتيني من اول مره شوفتك فيها فان عاوز اتقدملك علشان تبقي كل حاجه في النور.
رشا بقلق: ويتري حضردتك واثق ان اهلك هيوافقوا عليا..
مراد باستغراب: قصدك ايه مش فاهم.
رشا بمراره:قصدي اني من عيله فقيره والدي منصورالسيد بيشتغل عند والدك في الشركه.
مراد بصدمه:منصور السيد.
رشا بوجع :كده ي بقي اكيد حضردتك افتكرت والدك سفر اختي وبعدها عننا ذل ابوايا وكسر نفسه وكل ده ليه ل مجرد اني اختي حبت اسد اخوك وهو كمان حباها ودي كانت النهايه انساني ي دكتور مراد انساني احنا مستحيل نكون لبعض انا مشهقدر استحمل ان حاجه تحصل ل اهلي عن اذنك ي دكتور مراد.
مراد بتصميم :بس انا مش هقبل ب كده ابدا هحارب علشانك لاخر نفس ي رشا٠٠
تفتكروا رشا صح في قرارها🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
********************************************
في شركه سليم المنشاوي :٠٠٠٠
سليم بجديه:قصدك ايه ي ساره متفهميني.
ساره بهدؤء:سليم بيه انا متاكده ان ميرفت هتكون اضافه ل شركه صدقني سعادتك دي بنت طموحه وذكيه.
سليم باقتناع:خلاص داخليها اعملها مقابله انا بنفسي واشوف.
ساره بفرحه: حاضر ي افندم تعالي ي ميرفت ادخلي.
ميرفت بقلق:صباح الخير.
سليم :صباح النور نورتي امريكا.
ميرفت :شكرا جدا ل حضردتك.
سليم :سيبينا لوحدنا ي ساره.
ساره :تمام ي سليم بيه.
سليم بابتسامه ساحره :ممكن تقوليلي كل مفهومك عن شغلك في شركه كبيره زي دي.
ميرفت بقلق:حضردتك بصراحه انا كنت بطلع من الاوائل في الكليه اكتر من كده معرفش.
سليم بضحك:هههههه بس كده طب قوليلي اسمك.
ميرفت بخجل:ميرفت منصور السيد.
ي تري ايه الي هيحصل بين ميرفت وسليم 🤔🤔🤔🤔🤔🤔
************ ********************************
في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠٠٠
ربيع بخفوت:اسمعوا انتوا الاتنين الي انا هقوله كويس اوي.
نيرمين :خير ي ربيع بيه.
داليا :خير ي عمي.
ربيع بشر:انا عارف ان كل واحده فيكم عايزه حاجه داليا عايزه اسد ونيرمين عايزه سما مش كده.
داليا ونيرمين :مظبوط.
ربيع بشر:يبقي دي هي الحل.
داليا بدهشه:هي ايه دي ي عمي.
ربيع بشر:دي حبايه السعاده بكره هيكون الاجتماع السنوي مع اكبر الشركات وهيبقي مليان صحافه واعلاميين.
نيرمين باستغراب:حضردتك تقصد ايه.
ربيع :داليا انتي بكره في اول الاجتماع هتتدي اسد الحبايه دي واول متشتغل هيحاول ي عتدي عليكي والموضوع هينتشر في الصحافه والاعلام ومهيكونش قدامه حل غير انه يتجوزك وفي نفس الوقت نيرمين هتكسب القضيه الي رفاعها بضم سما من اول جلسه لانهم مستحيل يسبوها تتربي مع اب فاسد زيه فهمتوه.
نيرمين باعجاب:استاذ.
داليا باعجاب:طول عمرك استاذ ورئيس قسم ي عمي.
ربيع بشر:اما اشوف اخرتها معاك ي اسد. يتتتتتتتتبع.
*******************************************
هستنا تعليقاتكم الي بتفرحني وبتسعدني دمتم في رعايه الله وحفظه 😍😍😍♥️♥️♥️😊😊😊❤️❤️❤️♥️♥️🤔😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘
بنات منصور :٠
بقلمي رنا احمد :٠٠

google-playkhamsatmostaqltradent