أخر الاخبار

رواية حلم الزين الفصل الخامس 5 بقلم سما محمد

رواية حلم الزين الفصل الخامس 5 بقلم سما محمد

_حلم: هنتقم منه يا نور وهرجع حق كرامتي يمكن لما ارجع حقي اسامحه... انتي معايا؟

_نور بابتسامه: طبعا معاكي.... هنعمل ايه
_حلم: هقولك
حلم الزين/سما محمد
بتمر الايام وميعاد كتب الكتاب بيقرب وكل ما الوقت بيتقدم كل ما جوف حلم بيزيد اكتر وقسوتها علي زين بتزيد لحد ما جه يوم كتب الكتاب
_نور بفرحه: طالعه قمرين يا حلم
_حلم بحزن: شكرا يا نور
_نور: بصي يا حلم انتي بتحبيه ومتنكريش دة وانا واثقه ان زين اخويا بيحبك بس دة ميمنعش انك ترجعي حقك وتعرفيه غلطه بس متنكديش عليه وعلي نفسك في يوم زي دة يا حلم استمتعي باليوم دة وانسي كل اللي واجعك من زين ليوم.. يوم واحد بس انسي فيه المك وحزنك وافتكري فيه حاجه واحدة ان النهاردة كتب كتابك علي زين حبيبك توعديني انك تنسي النهاردة
_حلم ابتسمت: اوعدك
_نور بمرح: دة انا عليا شويه كلام انما ايه حكم اه والله حكم حقيقي انا مبهورة بيا
_حلم بضحك: اااه هموت من الضحك والله
_نور: طب يالا بقا بفستانك القمر دة
_حلم: ربنا يستر وميجراش للفستان حاجه
_نور: اخيراا بيستي هتتجوز عااااااعع
_زين بضحك: هموت صوتك خارج لحد برة
_اسر بضحك: حقيقي انا مشفق علي اللي هيتجوزك يا نور
_نور بغرور: دة هيبقي امه داعياله اكيد هو هيلاقي زيي فين اصلا
_اسر بضحك: فعلا مش هيلاقي ذيك انتي فصيله منقرضه
_زين: طب والله عندك حق يبني
وزين واسر قعدوا يهزروا ويضحكوا مع بعض وسايبين حلم ونور مصدومين
_حلم: ايه دة... اسر وزين بيتكلموا ويضحكوا مع بعض
_زين بانبهار: ايه يا بنتي القمر دة
_حلم: دي اقل حاجه عندي علي فكرة
_اسر: طب يالا يا جماعه الماذون جه برة
حلم الزين/سما محمد
جه المأذون وكتب الكتاب
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
_حلم: سمعت الجمله دي ولقيتني في حضنه في دقيقه كنت مبسوطه بس كل ما الفرحه تعرف طريقها لقلبي افتكر هو عمل ايه زمان وازاي كسرة وجرحه فيرجع الحزن علي ملامحي من جديد... خلص اليوم كان حلو بس ماخليش من حزني بس كنت بحاول انسي النهاردة كنت بتمني لو افقد ذاكرتي النهاردة بس... بس ازاي!
خلصنا وكل واحد طلع اوضته وشويه ولقيت ماسدج منه
_زين: اخيرا بقيتي ليا
مش عارفه ليه فرحت بالماسدج دي جدا وكاني كنت منتظراها او مش كأني انا حقيقي كنت منتظرة من الماسدج دي بس الحقيقه انا شخصيتي مش بعرف ارد علي اي كلام حلو ولطيف خالص انا ممكن اهزء حد عادي ادخل في خناقه ميضرش اضرب حد شغال كدة لكن مليش في الرومانسيه والحب والكلام دة مش بحبه كدة بيجيلي كرشه نفس من الكلام الحلو اوڤر فمردتش وخلاص
_زين: عارف انك مش بتعرفي تردي علي الكلام الحلو ما انتي دبش
رديت بكل تلقائيه عليه حلم: احترم نفسك عشان متزعلش مني انا اقول انت لا
_زين بضحك: حتي في الشات مش رحمه عايزة تتخانقي وخلاص ولا ايه
_حلم: تصبح علي خير يا زين
_زين: وانتي من اهلي حلم الزين/سما محمد
حقيقي الكلمه شدتني مهما كانت شخصيتي فاانا بنت بردو اكيد هحب اسمع كلام حلو بس شويه صغيرين يعني
طلعت شمس يوم جديد علي جميع ابطالنا
صباح الخير يا حبيبتي
_حلم: صحيت لقيت الماسدج دي منه ايوة من زين بالظبط كدة
_حلم: صباح النور
كنت بحاول اعيش الفترة دي واجمع اكبر عدد من الذكريات الحلوة معاه
_زين: هتروحي الجامعه النهاردة
_حلم: ايوة هروح
_زين: طيب ماشي مستنيكي تحت.. باي
_حلم: باي
****************** حلم الزين/سما محمد
_........: عرفت ان كتب كتابها كان امبارح
=......: نعمم!
_.........: اا انا لسه عارف والله
=.......: وسلامتها شرفت الجامعه ولا علشان عروسه
_.......: لا لسه مجتش.. بس هاتيجي
***************
لبست ونزلت سلمت علي اهلي ونور طبعا معايا وخرجنا انا واسر ونور ولقينا زين واقف برة مستنيني كالعادة قمر يعني مفيش جديد او في حاسه انه قمر سيكا النهاردة
حلم الزين/سما محمد
_زين: ايه القمر دة
_اسر:احممم..نحن هنا ولاحظ اننا سناجل
_نور:ولا انتم عشان اتجوزتوا هتدوسوا علي السناجل
_زين بضحك:بطلوا نبر بالله
_نور:طب يالا يا جماعه
_زين:لا متركبيش معانا خدي تاكسي هركب انا وحلم بس
_نور:يرضيكي كدة يا حلم
_حلم:اه يرضيني عادي جدا
_نور بثقه:خلاص امشوا انتي من النهاردة مش صاحبتشي انتي مبقتيش سنجل زيي
_حلم بضحك:سلام يا سنجل يا بائس
مشيوا وسابوا اسر ونور
_نور:الهي تنستر يا شيخ وصلني في طريقك مش عارفه هلاقي مواصلات هنا ازاي..حاسه اني مكنش ينفع ابقي استرونج اووي قدامهم صح
_اسر بضحك:صح..يالا اركبي بسرعه
حم الزين/سما محمد
ركبوا وطول الطريق نور واسر بيهزروا
_نور:الا قولي يا اسر.....هو انت ايه اللي رجعك مصر يعد ما كنت برة
_اسر:انا بحب مصر جدا وكان نفسي انزلها من زمان بس ابويا مكانش بيرضي وكدة وكان واخدها بحجه الشغل واني مينفعش اسيب هناك الشغل ولما توفي قررت اصفي كل الشغل واجي هنا وبما اني معرفش حد غير عمتي فجيت علي هنا
_نور:يعني انت متعرفش حد من اهل والدتك
_اسر بحزن:للاسف انا والدتي توفت اصلا لما سافرنا هناك علي طول
_نور بحزن:انا اسفه
***************** حلم الزين /سما محمد
_زين:حلم انتي بتحبيني؟
_حلم بصدمه:......

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close