recent
روايات مكتبة حواء

رواية الانسة ماما ( ضحي وعادل ) الفصل الخامس 5 والاخير بقلم ياسمينا

رواية الانسة ماما ( ضحي وعادل ) الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا


*الجزء الخامس *

وبعد اسبوعين حمزه طلع من المستشفي وضحي كانت جمبو دايما وهو كان فرحان أنها جمبو
*في عربيه حمزه *
ضحي : هتعرف تسوق
حمزه : اه متخفيش
ضحي بابتسامه : حمدلله علي سلامتك
حمزه اتحرك بالعربيه وقال : ها امتا نتجوز
ضحي : ماقولنا بعد العده ماتخلص
حمزه : هو انا جاهل يابنتي مانا عارف ان مالكيش عده
ضحي بضحك : لا والله طب مقولتش ده لي بابا ليه
حمزه : احم مانا هسبلك المهمه دي
ضحي بأبتسامه : انا موافقه اني اتجوزك واعيش معاك حياتي كلها بس قبل ما نبدأ حياتنا لازم ننهي الماضي
حمزه : ازاي
ضحي : يلا بينا علي القسم
حمزه بصدمه : ليه
ضحي : عايزه اشوف عادل ومي صحيح خالتو اتبرت من مي للاسف
حمزه بضيق : تساهل والله
ضحي بحزن : كانت أقرب صديقه ليا
حمزه : معلش ياحبيبتي
ضحي بغضب : حبك برص وعشره خرس ياشيخ
حمزه بضحك : هو انا شتمتك يابنتي
ضحي : احتفظ بلحدود الي بنا يااستاذ
حمزه : ماشي ياحبيبتي
ضحي بزعيق : اقسم بالله افتح باب العربيه وانط
حمزه بضحك : يابت المجنونه
ضحي : انا قولت ولا فيه حبيبتي ولا حبيبي
حمزه غمزلها وقال : قولتي ايه
ضحي وهي بتفتح باب العربيه : والله لنط
حمزه مسك ايد ضحي وقال : يخربيتك
ضحي بغضب : ويتمسك ايدي كمان
حمزه ساب أيدها وقال : ايه ده
ضحي قفلت باب العربيه وبعدين ابتسمت وقالت : خليك محترم معايا وانا هحترمك
حمزه : لا حول ولا قوة الا بالله هتجوز هبله
ضحي بضحك : اجمل هبله صح
حمزه : مش هرد عليكي
ضحي ابتسمت وسكتت وبعد ربع ساعه وصلو القسم ضحي كانت متوتره بس حمزه حاول يهديها وقعدو في مكتب وبعدين دخلو عليهم عادل ومي ضحي حاولت تبقا قويه قدامهم وتاخد حقها
مي بغضب : جايه تشمتي فيا
ضحي وقفت قدامها بهدوء وقالت : كنتي اختي وصحبتي وصندوق أسراري كنا بناكول من طبق واحد كنت بسمع منك كلام يجرح واقول معلش مش قصدها دي بتحبني كنت بحبك اوي كنتي اختي توأم بس انتي عملتي ايه كنتي عايزني احمل يامي وانا انسه جبتي دماغ دي منين ليه تعملي كدا فيا كدا عملتلك ايه انا عمري مافكرت ابقا مميزه عنك بس بصي دلوقتي انا فين وانتي فين انا هتجوز راجل بيعشقني وانا بموت فيه انتي لو قدمتيلي حاجه في حياتي ف انتي قدمتيلي حمزه انتي سبب في اني اشوفو انا هتجوزو يامي الغريب يامي هو الي انقذني من صحبتي
ضحي بصت لي عادل وقالت : وانت كنت خطيبي وجوزي وانا كنت راضيه بيك رغم انك كل شويه تعلق علي لبسي وشكلي عمري ما خونتك وانت كنت بتخوني كل ثانيه ومبسوطه اني خلاص مبقتش مراتك واسمي هيتربط بس بحمزه شوف انت فين وانا فين دلوقتي شوف ربنا عوضني بمين عوضني بسند اتسند علي لما اقع بقت احس معه بالأمان انا بكرهك ياعادل وبجد ندمانه علي كل لحظه كنت بكلمك فيها ندمانه أن دبلتك كانت في أيدي روحو ربنا ينتقم منكم
حمزه قرب من ضحي وقالها : يلا بينا نمشي
ضحي بصت لي حمزه وقالت : انا بحبك ومش عيب ولا حرام اقولك بحبك وعايزه اتجوزك في اقرب وقت بجد انتي الزوج الصالح وربنا عوضني بيك ..
حمزه بسعاده : ايه كلام ده كلو
ضحي : بس مش معنه كدا انك هتسمعو كتير
حمزه بضيق : اهو قلبنا
ضحي بصت لي مي وعادل بقرف وقالت : سلام وياريت مشوفكوش تاني .....
مي وعادل بصو لي ضحي بحقد وضحي طلعت من القسم هي وحمزه وركبو العربيه وضحي حست براحه
حمزه بخبث : حلو كلمه بموت فيه دي
ضحي : لا انت شكلك عايزني انط من العربيه
حمزه بضحك : خلاص هانت والعصفوره هتدخل القفص ومش هتخرج ابدااا
ضحي : ونجيب عصفورين صغيرين
حمزه بحب : عشق ويزن
ضحي بأبتسامه : بظبط ......
__________________________________________
*بعد يومين *
يوم فرح ضحي الكل كان فرحان وضحي كانت طايره من الفرحه خلاص هتجوز حبيبها ومنقذها ...اما حمزه كان مبسوط جدا انو حلمو اتحقق وهيتجوز حبيبتو
*في القاعه*
حمزه كان واقف مستني ضحي تنزل وكانت جمبو سما
حمزه بضيق : كل ده
سما بخبث : مش قادر تستحمل ياحب
حمزه : اخرس ياجيمي
سما : حبيبي مبسوطالك اوي
حمزه : حبيبي ياجيمي
سما بضحك : تخيل ضحي تهرب يوم فرحها
حمزه بغضب : دانا كنت نفختها ونفحتك
سما بضحك : وقعت وقعه مش سهله
حمزه بضيق : كل ده
حمزه بص قدامو لقه مصطفى ماسك ايد ضحي حمزه اول ماشاف ضحي اتسحر بجمالها وفضل واقف سرحان
سما : بس بس ياعم نحنوح
حمزه : ضحي حلوه اوي
حمزه قرب من مصطفى وقالو : سوري ياعمي بيغير علي مراتي وسع كدا
محمد بضحك : ماشي من اولها كدا
حمزه مسك ايد ضحي وقالها : بحبك
ضحي بخجل : وانا بحبك
محمد : هاااا نكتب كتاب الاول
حمزه بهمس : ابوكي ده فصلني
ضحي بضحك : احلق يابابا
حمزه بضيق : اسكتي يلا بينا
ضحي وحمزه كتبتو الكتاب والكل الي كانو في قاعه كانو فرحانين بيهم وحمزه قرب من ضحي ومسك أيدها وباس راسها
حمزه بضحك : خلاص ياروحي كلك ملكي يعني مفيش حاجه محرمه عليا
ضحي بضحك : وانت مصدقت
حمزه بحب : بحبك من اول ماشوفتك انتي خلاص بقتي مراتي وملكي عايزك معايا لي اخر العمر ياضحي
ضحي بأبتسامه : كدا بقا احضنك من غير اي خوف مانت بقيت جوزي بقا
ضحي حضنت حمزه بحب والكل سقفلهم ...........
ضحي طلعت من حضن حمزه وقربت من دي جي وخدت الميك
ضحي بحب : دلوقتي هقدر اقول لي زوجي حبيبي اني بحبو اوي دخلت حياتي صدفه دخلت عشان تنقذني حبتني اووووي وانا حبيتك اوي حبيت خوفك عليا حبيت اهتمامك وانا هديك الحب والاهتمام علشان انت دلوقتي بقت اهم حاجه في حياتي وهنجيب يزن وعشق وهنبني بتنا توبه توبه انا خلاص بقيت مدام حمزه انا بحبك اوي ياحمزه
حمزه قرب منها وحضنها بحب وقال : وانا بحبك .......
________________________________________
*وبعد 8 سنين *
* في فيلا حمزه *
ضحي كانت مستنيه حمزه يرجع من الشغل بفارغ الصبر وبعد ربع ساعه حمزه وصل وطلع اوضتو ولقه ضحي واقفه وبتضحكلو
حمزه : مالك ياحبيبتي
ضحي بسعاده : تعرف اني بحبك اوووي اووووي
حمزه بضحك : مانا عارف ايه جديد
ضحي قربت منو وحضنتو وقالت : انا انهارده عرفت خبر حلو
حمزه : اممم افضلي كدا في حضني
ضحي بضيق : قولتلك عرفت خبر حلو
حمزه : اومال فين عشق ويزن
ضحي طلعت من حضنو بغضب : انا رايحه انام
ضحي قربت من علي سرير ونامت بغضب وقفلت نور الاوضه
حمزه قرب منها بخبث وقال : ايه هو الخبر
ضحي بزعيق : متكلمنيش
حمزه : بحبك علفكره
ضحي فتحت النور وقالت بغضب : وانا بكرهك
حمزه : عيني في عينك
ضحي بضيق : لا
حمزه مسك وش ضحي وقال : انتي تخنتي كدا ليه يروحي
ضحي مسكت ايد حمزه وحطتها علي بطنها وقالت : علشان هنا في نونو تالت يعني في عصفور تالت هيدخل قفصنا
حمزه بسعاده : احلفي
ضحي بضحك : اه والله في نونو
حمزه بسعاده : بحبك
ضحي : وانا بحبك اوووي انت العوض وسند بجد
حمزه : تعالي تخليهم توأم زاي يزن وعشق
ضحي بضحك : اتلم
فاجأه حمزه سمع صوت ولادو
عشق : احناااااا جيناااا
يزن : ايه يابابا كنت هتستفرد بماما لوحدك
حمزه بصدمه : تربية سما دي صح
ضحي بضحك : ايوا
يزن وعشق قعدو علي سرير جمب ضحي وحمزه
عشق : انت روح لي ماما وانا اروح لي بابا
حمزه حضن عشق وقال : بنت ابوها
يزن : ماما حبيبتي انا وبس اصلا
ضحي بضحك : ابن امو
عشق : احكولنا اتجوزتو ازاي يابابا
حمزه بص لي ضحي وقال : مامتكم كانت الانسه ماما
يزن : يعني ايه يابابا
حمزه بضحك : لا معرفش
ضحي : باباكم خطفني يوم فرحي
عشق بستغراب : ازاي ياماما
حمزه : طب تعالو في حضنو بقا كلكم
عشق ويزن حضنو حمزه وحمزه مسك ايد ضحي بحب وقال
حمزه : يلا احكلهم
ضحي : لا احكي انت قولهم مغامراتك
حمزه : اممم طيب تعالو احكلكم الحكايه بدأت بأختبااار حمل .........
تمت❤️
google-playkhamsatmostaqltradent