recent
روايات مكتبة حواء

رواية زهرة الصعيد الفصل الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة الصعيد الفصل الخامس 5

 البارت الخامس

فجأة هلال وادم سكتو لما سمعو حاجة وقعت بصوت عالي
الاتنين بصو لبعض وجريو علي شقة زهرة وفضلو يخبطو
ادم:هو إيه إللي حصل
هلال بقلق:مش عارف بس إحنا لازم ندخل
تعالي نكسر الباب
وبعد معانا كبيرة قدرو يفتحو الباب
اول لما دخلو شافو زهرة وقعة علي الارض وحواليها ازاز كتير وعمالة تعيط
هلال شفها وحس انو قلبه اتخلع من مكانه
هلال لما شاف زهرة كدة وكمان انها كانت لبسة ترنج وبشعرها
هلال:ادم اخرج انت اقف برا وأنا هتصرف
ادم وهو ماشي:ماشي لو عزت حاجة نديني
هلال:بس اهدي اهدي عشان خاطري
زهرة:😩😭😭
هلال:خلاص حاسس بيكي والله طب قوليلي حطين القطن او مطهر او أي حاجة فين
زهرة بعياط:اهئ ه هما في ال المكدينو ا للي ه ناك دا 😭
هلال قام جري وبدء يلفلها الجرح
هلال:هو في ازاز دخل في ايدك
زهرة:لا جرحتني بس
هلال: امال إيه الدم دا كله
زهرة بعياط:منا كنت متعورة فيها قبل كدة ووخدة فيها غرز
هلال:بردو
فجأة علاء ومروة شافو المنظر دا تخيلو كدة لقي واحد قاعد ببنطلون بس مع اخته 💔😂
علاء جري علي زهرة إللي اديها ملت الدنيا دم
علاء: إيه دا ملها
هلال:معرفش احنا كنا قعدين فجأة سمعنا حاجة وقعت جرينا وفضلنا نخبط محدش رد كسرت الباب ولقيت زهرة كدة
علاء حضنها:زهرة حببتي أنتي كويسة
زهرة بتعب:اي وا
وهوب فقدة زهرة الوعي واغمي عليها
مروة بخوف:ي لهوي ي علاء نزلت دم كتير لازم نروح المستشفي
علاء:ماشي روحي هتلها طرحة بسرعة وأنا هشلها
هلال:هاتها بسرعة وأنا هحضر العربية
هلال طلع يجري
ادم بمرح:خد يلا اللبس التيشرت دا استر نفسك وخد المفتاح
هلال وهو يتلفاه:هات مهي مش نقصه غتات امك
هلال نزل جري شغل العربية
علاء شال زهرة ونزل جري بيها
ركبو هلال ومروة من قدام وعلاء منيم زهرة عليه من ورا
هلال مشي بسرعة جدا وكان هيموت من الرعب
واخيرا وصلو المستشفي
علاء:دكتور بسررررعة
علاء حط زهرة علي السرير والدكتور كشف عليها
بعد شوية
علاء:ها ي دكتور طمنا
الدكتور:لا خير ان شاء الله بس هي يظهر كانت مطعورة فيها قبل كدة وكمان كان في ازاز إحنا شلناه ونضفنا ولفينا اديها وبقيت تمام تقدر تيجي بكرة عشان تغير علي الجرح
الدكتور مشي وكلهم دخلو لزهرة
مروة:كدة ي ست زفته تقلقينا
زهرة بوجع:بس ي حيوانة
هلال بتهكم:سبحان الله حتي وهي تعبانة وموجوعة لسنها زي مهو
زهرة بوجع:بتقول حاجة ي باشا
هلال:ابدا حمدالله على سلامتك
زهرة:الله يسلمك وشكرا علي إللي عملته
هلال:العفو يستي انت مهما كنتي مراتي المستقبلية
زهرة:🙄🙄😏
علاء:هو إيه إللي حصل ي زهرة
زهرة:هقلك أنا كنت قاعدة فتحة الفون في امان الله فجأة لقيت حاجة وقعت وعملت صوت جامد اتفزعت قومت اجري
لقيت المرايا إللي علي الحيطة سبحان الله لوحدها وقعت فاكنت بلم الازاز
هلال برفعة حاجة: يسلام علي الذكاء يعني مرايا قد الحيطة وقعة وقعدة تلمي الازاز احيكي علي ذكاءك بجد
زهرة:نينيني آمال كنت عيزني المهم بي إيه باشا
هلال: أي حاجة او ممكن تستني أما حد يجي
زهرة:ليه طفلة أنا هستني حد
هلال بصوت عالي:وانتي كدة مش طفلة منتي كنتي ممكن تقطعي شريينك ونرتاح منك
زهرة بصوت اعلي:انت انسان متخلف و...
علاء قاطعهم:هششش خلاص إحنا في المستشفي اتهدو شوية
مش عارف هتجوزو إزاي انتو وانتو عملين زي توم وجيري كدة
ووجه كلامه لمروة
وأنتي يختي متكلمي
مروة بمرح:يسطا استني بس اصل قصة حبهم جميلة اوي
زهرة بضيق:هتقلي قصة حبهم تاني غوري من وشي عيزة امشي من هنا
علاء:طيب اهدي أما المحلول يخلص
زهرة:لا مش هنستني أنا زي الفل شمعة منورة يلا
هلال بهمس:دنتي فلة منيلة
زهرة:بتقول حاجة ي اخ
هلال: ابدا بقول اتهدي لغاية ما المحلول يخلص
زهرة بضيق:هوووف مش بحب المستشفي ولا ريحتها
علاء:معلش ي زهرة عشان خطري
زهرة بصتله وسكتت
فضلو قعدين لغاية ما المحلول خلص
مشيو ركبو مع هلال ووصلو وطلعو
علي السلم
هلال:مالك ياد قاعد كدة ليه
ادم:مستنيكم ي عم حمدالله على سلامتك ي بشمهندسة
زهرة بتعب:الله يسلمك ي استاذ ادم
علاء بضيق:طب كفاية سلامات ويلا ندخل
ووجه كلامه لهلال:علي فكرة إحنا هنرجع الصعيد بكرة
هلال:ماشي وانا كمان هرجه
ادم اضايق لان دي تاني مره يحرجه
كل واحد دخل شقته وقفل
______عند زهرة
علاء:ياااه ماما اتصل 15 مرة
زهرة بصدمة:يلهوي دي اصلا كانت بتكلمني وفجأة المرايا وقعت فقفلت في وشها زمنهم بيحضرو جنازتي
علاء:يخربيت الغباء خلاص خشو انتو وأنا هكلمها والم الازاز دا
زهرة:استني اغير واجي المهم أنا
علاء: أنتي تاني امشي ي زهرة من وشي الله يرضي عنك امشي
كل واحد دخل اوضته وعلاء اتصل بوالدته
علاء بنبرة صعيدية:الووو
الام بعياط:اللو ي ولدي كيفكم عمالة اطلبكم كتير وانتم معتردوش حوصل ايه
علاء:اهدي يما إحنا بخير متجلجيش
الام بشك:جول ي ولدي متجلجنيش اخواتك كويسين
علاء:ايوا يما والله اهدي بس المشكلة انو وزهرة عتكلمك المرايا وجعت و...... حكلها علي كل حاجة عشان تطمن
الام بعياط:ي جلبي ي بتي طب هي عاملة ايه
علاء:كويسة ي امي والله بس دخلت ترتاح
الام:ماشي ي ولدي سلام بس خليها تكلمني أما تفوج
علاء قفل مع والدته وجاب مكنسة وحجات عشان يلم الازاز
_______في الصعيد
الام:شفت مش جلتلك ي واد عمي كان جلبي حاسس
الاب:خلاص عاد ي راوية مهو جال انها كويسة
الام:لاع عايزة بتي جلبي وجعني عليها
الاب:خلاص عاد علاء جلي انو هياجو بكرة تعالي ننام والصباح رباح
دخلو نامو
______نرجع لعلاء
وهو بيكنس ايده اتجرحت
علاء مع نفسه:ي غباءي يتريق علي زهرة وأنا اوحش منها
علاء مسك صابعه إللي بينزف والباب خبط
علاء قام يفتح وكانت ريتاج وشافت صباعة وهو بينزل دم
ريتاج بتوتر:ايه دا انت مش حاسس صابعك مجروح
علاء باستمتاع:عادي بسيطة اتفضلي زهرة في الاوضة
ريتاج بقلق:بسيطة إيه دي عمالة تنزل دم استني
ريتاج فتحت شنطتها وطلعت منه ريحة ومنديل وبدات تحطها علي صباعه
ريتاج:بس كده
علاء بحب:شكرا جدا مكنش ليه لزوم
ريتاج بخجل: لا ولا يهمك
مروة كانت بتتفرج عليهم وهما مش وخدين بلهم
مروة بخبث:الله الله إيه إللي بيحصل هنا في غيابي
ريتاج بكسوف:في إيه ي مروة زهرة فين
مروة بجدية مصطنعة:متتهربيش وقولي كنتو بتعملو إيه وانت ي استاذ ي محترم كنت بتعمل إيه وانت واقف كدة
زهرة جت علي صوتهم
زهرة:في إيه مالك ي شعنونة صوتك عالي ليه
مروة بخبث:تعالي تعالي شوفي اخوكي الكبير المحترم القضوة كان بيعمل ايه
علاء:ايوا أنا عايز اعرف كنت بعمل ايه
مروة:احم ولا حاجة بس صباعة كان متعور وريتاج ادته منديل
زهرة:اتينلي يبت ي طفلة انتي ي رورو جي متاخر كدة ليه
ريتاج: جيت اطمن عليكي ي حبي
زهرة:حبيبي بس مين قلك
ريتاج:مروة
مروة بصتلها بنص عين وطلعت تجري
زهرة:اخ ي جذمة دي حاجة بسيطة اصلا تعالي تعالي
دخلو قعدو مع بعض في الاوضة
زهرة:ها بقي كنتي بتعملي إيه فخويا
ريتاج: إيه كنت بعمل إيه فخويا دي محسساني إني كنت بتحرش بيه
زهرة:اماال
ريتاج:ابدا بس أنا عرفت ان اخوكي معدوم المشاعر وحتي الاحساس
زهرة بخبث: وانتي لسة عرفة
ريتاج:هو مبيحسش خالص كدة دنا قربت اقله هات نمرت الحج عشان اجي اشرب معاه الشاي
زهرة بخبث: أنتي ولا في دماغه اصلا اقلك علي الكبيرة ديما يقلي انك زي مروة عنده
ريتاج بصدمة:ايييه
زهرة برعب: إيه مالك هتتحولي ولا إيه
بصي خليكي في صدمتك علي ما اجيب حاجة نشربها
زهرة ضحكت بخبث وخرجت
بتفتح التلاجة بقيت علاء مسكها من لياقة التيشرت
زهرة بخوف:عااا في إيه ي عم انت ماسك حرامي
علاء:بتحكو في ايه كل دا
زهرة بخبث:وانت مالك حكاوي بنات
علاء بغيز:اخلصي بجد مقلتلكيش أي حاجة عني كدة
زهرة بخبث:قالت طبعا
علاء بلهفه:ايه إيه إيه
زهرة بكذب:قالت انك اخوها الكبير وسندها
علاء بصدمة:ايييييه
زهرة:طب خليك انت كمان في صدمتك تكون إللي جوا فكت
علاء ملاحظش هي قالت إيه بس فضل مصدوم
زهرة ضحكت عليهم هما للاتنين
زهرة: أحسن عشان تحسو ببعض شوية وتعترفو لبعض بحبكم جاتكم قرف
زهرة دخلت ريتاج وكملو القعدة
ريتاج خرجت وهي مشية بصت لعلاء بضيق وهو كذالك
زهرة ابتسمت ودخلت تنام
عند مروة وقفة في الببكونة ومسكة كوباية كبتشينو وحطه الهاند فري وبتدند مع اغنية فاضي شوية نشرب قهوة في حته بعيدة
ادم خرج وهي مخدتش بلها
ادم: مساء الخير
انتبهت اليه مروة
مروة بخجل:مساء النور
ادم: إيه دا القمر حلو اوي انهارده
مروة بصت للسما:بس دا مش طالع انهارده
ادم بحب:مهو واقف قدامي اهي
مروة اتكسفت ووشها بقي احمر جداا
ادم:علي كدة أنتي خريجة ايه
مروة: أنا خريجة كلية اللسن
ادم:اممم لغات بقي وكدة
مروة بتكبر:طبعا ي بابا انا مش أي حد
ادم: ليفل التواضع عندك عالي أوي
مروة ضحكت
وفضلو يتكلمو كتير أوي
ادم:متجيبي بق كبتشينو
مروة:اتفضل
ادم:ممكن أسألك سؤال
مروة:اتفضل
ادم:هو ليه اخوكي مبيطقنيش كدة وشرير
مروة:خالص علاء دا اطيب قلب في الدنيا بس هو مش بيحب حد ميعرفناش يبقربلنا بيخاف علينا
ادم:لا حد غريب إيه بقي
مروة بعدم فهم:يعني ايه
ادم:لا ابدا أنا داخل يظهر هلال بينادي
مروة:طب استني طب هات المج
ادم:خدي يختي
ادم دخل ومروة سرحت في وفي جماله ولا دقنه دي
فاقت من سرحنها علي صوت زهرة
زهرة بخبث:اممم دا يظهر كدة هيبقي لينا رقصة قريب
مروة:بس بقي ي بايخة
زهرة:احكي بس كدة دنا محل ثقة
مروة بكسوف:بصي هو يعني...
زهرة قاطعتها: إيه إيه حيلك هتحكي هنا دا مش بعيد يكونو وقفين بيسنطو علينا تعالي جوه
نسبهم بقي يحكو مع بعض
في الصبح
صحيو كلهم ولبسو
علاء:يلا بقي عشان نلحق نروح المستشفي قبل ما نرجع الصعيد
زهرة:ماشي لحظة اجيب الفون
خلصو وخرجو علاء بيقفل الباب
هلال كان خارج: إيه دا انتو مشيين
علاء:اه خلاص بقي نشوفك في البلد
هلال:تمام
ووجه كلامه لزهرة:اخبارك ي بشمهندسة
زهرة بلوية: تمام متشكرين علي سؤالك اللطيف اللزيز الجميل دا
هلال:تصدقي أنا غلطان إني بكلمك اصلا خلي بالك منها ي علاء احسن تمسك في حد من المرضي
زهرة بغيظ:هه شكلي كدة أنا هخليك فعلا مريض
علاء: وحيات النبي كفاية عندنا قطر ومش عيزين نتاخر
مروة بزعل:اووف عليك ي لولي ديما تيجي في احلي لحظة وتقطعها كدة
علاء ضربها علي رسها بخفة:يلا ي هبلة
نزلو راحو المستشفي وبعدين ركبو القطر
واخيرا وصلو البلد
علاء بيفتح الباب
فتحو ودخلو وكان الوقت متاخر
وقفو كلهم بدهشه
زهرة بصدمة:عاااااااصم
يتبع....يلا 600 كومنت واكمل (تفتكرو مين عاصم 🧐🤔)
اتمني يكون عجبكم وبلاش الناس إللي بتكتب كومنتات سلبية دي يجماعة دي رواية يعني خيال نادرا لما حاجة فيها بتحصل بجد يبقي نقرء منغير ما نقعد نمسك في كل كلمة شوية

google-playkhamsatmostaqltradent