recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببت اختي الفصل الخامس 5 بقلم علي ابو الدهب

رواية احببت اختي الفصل الخامس 5 بقلم علي ابو الدهب

 البارت الخامس

هنا بضيق ... دا مكاني علي فكرا قومي
الجد.... اقعدي ي حبيبتي في مكان تاني الكراسي فاضيه اهي
هنا بعند ... لا دا مكاني مش انت دايما بتقولي الكرسي دا مش بيقعد عليه غير البرنسيس هنا
هند ببرود ..... معلش بقا ي حبيبتي معروفه ان الملكه لها مكانه اعلي من الاميره ودي مش اي ملكه دي ملكه مملكه ال شعيب والرحمن
برائه بغضب.... هندددد
هند ... الله مش بقول الحقيقه
برائه .... متسمعيش منها ي حبيبتي هند طول عمرها دبش كدا انا هقوم ليكي انا الي غلطانه مكنتش اعرف انه بتاعك
لتبتسم هنا بانتصار لهند ولكن فحاءه غيرت رئيها ..... انا الي اسفه مكانش ينفع اعند في حاجه ذي دي اقعدي انتي هنا وانا هقعد جنب مخمد عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
هند لزينه .... شوفتي الحربايه عملت اي
زينه وهي تشرب عصير وهي تنظر لهنا .... الصبر حلو ي هند سيبي كل حاجه في وقتها
هند ... تعرفي ابت ي عجبني فيكي عقلك الشيطاني
زينه بضحك .... تلميذتك ي كبير
لتجلس برائه بضيق عندما رأت نظرات هنا عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
لمحمد هي حتي لان لم تعرف لماذا تشعر هكذا او لا تريد الاعتراف لنفسها انها
برائه لنفسها .... محمد ذي اهوكي ي برائه مش معني انه بداء يعملك حلو يبقا بيحبك اهو قدامك بيضحك مع هنا
ليقطع احمد تفكرها ..... اهدي ليطق ليكي عرق
برائه .... قصدق اي
احمد بابتسامه..... بطلي تفكير كتير محمد بيعتبرها اخته يعتبر هو الي مربيها هو وزياد
برائه لنفسها ... مش قولتلك اكيد بيعتبرك اخته وبيحاول يكفر عن ذنبه طول السنين الي كان بيعملني وحش واذاي اصلا فكرتي انه ممكن يفكر فيكي كدا دا كان اخوكي عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
اخمد .... انتي كويسه
لتهز رائسها بنعم وهي ممسكا دمعتها بالعفيه ..... الحمد الله شبعت عن اذنكوا عشقت البرائه
ليستغرب الكل من مغادرتها فجاءه
محمد بحده وهو يقف ليتوجع اليه .... انت قولت ليها اي ي زفت خليتها تقوم كدا فجاءه
احمد .... مقولتش بس هي حاليا شبعت
كاد ان يتحرك ويري ما اصابها
الاب ... مخمد اقعد مكانك كاد ان يرد عليه ولكن نظره والده اجلسته مرغم
الام .... اهنا هطلع اشوف مالها
زينه وهند ... خليكي ي ماما واحنا نروح
الام ... لا اقعدوا كملوا اكلكوا انا كدا كدا شبعت
هنا بملل .... تلقيها بتعمل كدا عشان تلفت الانتباه لينظر لها محمد نظره ارعبتها
يوسف /هند .... هناااا / بت انتي لينظركلاهم لبعض في نظره سريعه لتكمل هند بعد ان قامت من مكانها .... مش اختنا الي تعمل كدا لانها مش محتاجه لتكمل بغرور لانها بكل بساطه اول مبتدخل مكان الكل بيلتفت ليها من غير اي مجهود مش ذي ناس لتترك السفرا وتغادر المكان لتشتعل هنا في مكانه من الغضب
يوسف ... هند
هند ... في حاجه ي استاذ يوسف
يوسف بابتسامه .... بصراحه عجبتيني جوا
هند بغضب .... اي عجبتك دي ي استاذ متحترم نفسك هو يعني عشان وقفت اتكلم معاك شويه تقولي عجبتك
عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
يوسف بضحك ... ههه يخربيتك اي بابور جاز اتفتح خليني اكمل كلامي انا قصدي الي عملتيه جوا في هنا هي اينعم اختي بس فرحان انك عرفتي توقفيها عند حدها
هند .... لا دا انا اعجبك خالص في المواضيع دي
يوسف ... انتي اصلا عجباني مش لسا
هند ... بتقول حاجه ي استاذ يوسف
يوسف .... بقول بلاش استاذ دي قولي يوسف دا احنا حتي في القريب العاجل هنبقا نسايب
هند ... حاضر ي يوسف كدا حلو
يوسف ... احلي يوسف سمعتها
لتخجل عند ... اححم عن اذنك عشان ميصحش وقفتنا
زياد ... انسه زينه انسه زينه
زينه بخجل ... نعم ي استاذ زياد
زياد ... بصراحه انا مش بحب اللف والدوران انا عاوز اتجوزك
زينه بصدمه ... تتجوزني انا وحضرتك منعرفش بعض الي من كام يوم
زياد ... الحب ميعرفش وقت انا اول مشفتك قولت دي الي هكمل معاها باقي عمري ومش بكتر الايام علي فكرا ياما ناس تعرف بعض سنين وفي الاخر ميكونوش لبعض اي موفقه
زينه بكسوف .... القرار قرار اخواتي وابويا
زياد بفرحه ... يعني انتي مش عندك مانع تكوني مراتي وام عيالي
لتبتسم له ... ابويا هو الي هيقولك لتختفي من امامه بسرعه
زياد ... يس يس ههه
يوسف ... اي ي بني انت اتهبلت عمال ترقص وتضحك لوحدك
زياد بفرحه ... اصلها وفقت ومعندهاش مانع اتجوزها
يوسف ... هي مين دي
زياد ... زينه زينتي اخت محمد صاحبي
يوسف ... ي بن الايه عملتها اذاي دي دا انا بحاول اشقط اختها من الصبح ومش عارف
لتتغير ملامح زياد للحده ..... يوسف هند مش ذي البنات الي تعرفهم ابعد عنها احسلك لاني مش حابب علاقتي بمحمد تبوظ لاني ساعتها انا الي هقف ليك
يوسف ... يعم متتحمقش كدا انا غرضي شريف عاوز اتجوزها بس شكلها صعبه مش زي اختها خالص
ليكمل بغمز بعد انا احاط كتي زياد ... بس ي بوب قولي عملتها اذاي وخلتها تقنع
هند .... مالك ي بت وشك احمر كدا لي
زينه ... ها مفيش ممكن وقفت في مكان حر شويه انتي عارفه بشرتي حساسه
برائه بغمز ... حر بردوا علي ماما
زينه بتوتر ... اه والله انا هكذب لي
هند .... بكر ي جميل هعنعرف اصل مفيش حاجه بتتخبا الايام دي صح ي برائه
عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
برائه ... وانتي بتبصي ليا كدا لي وانا مالي
الاب ... انا بصراحه ي بني ي شرفني انك تكون جوز بنتي بس لازم اخد رائيها الاول
الاب ... اي رائيك ي بنتي زياد طالب ايدك للجواز
زينه بكسوف .... الي حضرتك تشوفه ي بابا
محمد بخبث ... شكلها مش موفقه ي باب بس هي مكسوفه تقول عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
زينه بسرعه ... لا والله ي بابا انا موفقه ليضحك عليها الجميع وهي تحمر ذي الفروله
هند ... انا شوفت الحمار والابتسامه دا قبل كدا ي بت برائه
برائه بغمز..... شكلهم كانوا بيضبخوها من ورانا
لتحاوط هند كتفها .... مش قلتلك ي سهنه هانم هعرف يعني هعرف سبب الحمار دا هههه
زينه .... ابعدوا عني انتوا الاتنين
برائه .... احكي ي سوسه الي حصل بظبط خلاكي امباىح تكوني حمرا كدا
محمد .... اخيرا ي صاحبي علاقتنا هتتطور وهنكون نسايب
زياد ... عقبالك انت كمان ي صاحبي ويكون فرحنا فيريوم واحد اخترها عشقت البرائه ب
يوم الخطوبه يا دبله الخطوبه عقبالنا كلنا
الام ... لوووووووووووووووي الف مبروك ي حبيبي عقبال الليله الكبيره
بعد ان قاموا بتلبيس الشبكه
زياد بخب .... الف مبروك عقبال مشوفك بالابيض
زينه بخجل ... الله يبارك فيك
تأتي هند سريعا وتجلس بينهم .... بتقولوا اي ي حلوين
زينه بغيظ ... وانتي مالك
هند بغمز وهزار مع زياد .... بركاتك ي شيخ زياد خليت البونيه تقلب علي توئمتها مكنش العشم ولا الصيام في رجب
زياد بمشاكسه .... احنا نقدر ي ست هند لعلمك بقا انا هتجوز اختك عشان اتحالف معاكي ضدها ههههه خاصه اني عرفت انها العقل المدبر للعصابه بتاعتقوا
هند ... الله اكبر ههههه شوفتي ي بنتي تأثيري حضوري خليته يتحالف معايا في ثواني دا ناقص يقول غير رائيه ويتجوزني
زينه بغيره... بقا كدا طب انا اهو عندك اهو اشبعي بيه
زياد .... اقعدي ي بت راحه فين معلش بقا ي هند زينه قلبي تكسب انا اصلا كنت برفع من معنوياتك
عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
هند ... اي قصف الجبها الي علي المغرب دي
لتضحك زينه وتجلس بغرور .... عشان تعرفي اني مش اي حد ي ماما احنا الاصل والباقي كله هرش ((((😂😂😂 هرش من عندي ي جماعه لاني بطبيعتي مش بعرف اقول امثال )))
هند بضحك مع زياد ... عشان تعرف انك هتتجوز رئيسه عصابه مثلت انها زعلانه عشان تغدر بيا
كل ذالك امام يوسف الذي يشتعل من الغيره بسبب هزارها مع زياد
يوسف .... الف ميروك ي مدام رحمه عقبال هند
رخمه ... اللع يبارك فيك ي حبيبي عقبالك
يوسف.... الله يخليكي عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
صحيح تنا بقول تنادي هند عشان العرسان ياخدو راحتهم وكمان علي ما اعتقد برائه كانت بتسال عليها
هنا ... الف مبروك ي زياد الف مبروك ي زينه بصراحه ي زينه ما كنتش اعرف انك شطره كدا خلال اسبوع عرفتي توقعي زياد
زياد .... هناااااا الزمي حدودك
هنا بسخريه .... هي مش دي الحقيقه هو لي الكل بيزعل منها
زينه برزانه ..... والله يحبيبتي مش احنا الي بنعمل كدا احنا عارفين قميتنا كويس مش ذي ناس كل شويه بتجري ورا محمد اخويا عشان تلفت انتباه
هنا بغضب ... انتي قصدق اي
ليتدخل احمد سريعا ... معلش ي جماعه في حد عاوز هنا برا
ليمسك يوسف يدها .... مش تزعلي
لتسحب زينه ايدها منه ..... مش زعلانه بس يا ريت انت الي متزعلش من طريقتي معاها في الكلام
يوسف .... لا مش زعلت هي تستاهل لو مكنتيش رديتي كان هيكون ليا معاها تصرف تاني بس انتي لي سحبتي ايدك من ايدي لتكوني لسا زعلانه وبتخبي عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
زينه بحب ... لا مش زعلانه كل الحكايه انه حرام عشقت البرائه بقلم اماني المغربي
يوسف .... بس انا خطيبك
زينه ... مش معني انك خطيبي تمسك ايدي لانك اجنبي عني
يوسف ... ههههه ما اشي ي ستي بكرا اتجوزك ولا تقولي ليا اجنبي ولا غربي😂😂
محمد بحب .... وقفه بعيد لي
برائه ... محمد
محمد بعشق .... عيونه
لتخجل برائه وتبعد عيونها عنه .... حلوين قوي مع بعض
محمد باستهبال ... هما مين دول
برائه .... زينه وزياد
محمد بخب .... عقبالنا
برائه بصدمه ... اي
محمد ... قصدي انك تتجوزي وانا كمان ولا انتي ناويه تعنسي
برائه .... ههههه لا مش ناويه اعنس بس مش بفكر في الجواز حاليا
محمد .... احسن بردوا
برائه ... عفوا
محمد ... بس مقولتيش ليا وقفه بعيد عنهم لي
برائه ..... حبيت اسيبهم علي راحتهم
ليعم الصمت بينهم وكل منهم يوجد كثير من الكلام الذي يود الحديث بيهي ولكن فضلوا الصمت
لتقطع الصمت برائه ... حلوى هنا صح
محمد .... نفيش احلي منك
لترفع عينيها في لحظه تتقابل بها العيون وتتعالي دقات قلبها
برائه بجراءه .... انت لي بتتعامل معايا كدا
محمد باستهبال .... مش فاهم بتعامل اذاي
برائه بتوتر ... يعني واحنا اخوات كنت بتعاملني وحش وبعد مرجعت من السفر كنت بحس انك بتحبني شويه وشويه بحسك بتكرهني ودلوقتي بعد معرفت اننا مش اخوات بتعملني بطريقه مش اقدره افهمها
مخمد بحب ... حبه تعرفي انا كنت بعاملك كدا لي ولي معاملتي اتغيرت دلوقتي
Hamad ... But I told you to stop him far from them for me His innocence ..... I would like to ask them for their comfort Let silence prevail between them and each of them there is a lot of words that would like to speak with him, but they preferred silence To break the silence, his innocence ... Sweet here, right Mohamed .... we are better off than you To raise her eyes in a moment when the eyes met and her heartbeat rose His innocence, boldly .... you are mine to deal with me like that Mohamed Asthbaal .... I do not understand a wrong deal His innocence tense ... I mean, while we were sisters, you used to treat me as a monster, and after I came back from travel, I felt that you love me, distorted and distorted by your feeling that you hate me, and for this time I knew that we are not sisters doing me in a way that I cannot understand Smoked with love ... love you know that I used to deal with you like this for me, and my treatment has changed nowHamad ... But I told you to stop him far from them for me His innocence ..... I would like to ask them for their comfort Let silence prevail between them and each of them there is a lot of words that would like to speak with him, but they preferred silence To break the silence, his innocence ... Sweet here, right Mohamed .... we are better off than you To raise her eyes in a moment when the eyes met and her heartbeat rose His innocence, boldly .... you are mine to deal with me like that Mohamed Asthbaal .... I do not understand a wrong deal His innocence tense ... I mean, while we were sisters, you used to treat me as a monster, and after I came back from travel, I felt that you love me, distorted and distorted by your feeling that you hate me, and for this time I knew that we are not sisters doing me in a way that I cannot understand Smoked with love ... love you know that I used to deal with you like this for me, and my treatment has changed now

google-playkhamsatmostaqltradent