recent
روايات مكتبة حواء

رواية دكتورة قلبي ( سيف وزينة ) الفصل الرابع 4 بقلم شوشو النجار

رواية دكتورة قلبي ( سيف وزينة ) الفصل الرابع 4 بقلم شوشو النجار


البارت الرابع..

-زينه:سييف انت اي اللي جابك هنا
-سيف:البسي وانزلي انا مستنيكي تحت
-زينه:استني طيب اي دا سابني ومشي
-زينه دخلت وهي في رأسها الف سوال واهمهم اي اللي خلاه يجي لبست ونزلت
-زينه:اديني لبست ونزلت ممكن افهم بقي
-سيف: تليفونك مقفول وعرفت اللي حصل مكنش قدامي غير اني اجي هنا
-زينه:وبعدين يعني
--سيف :نعم ياختي يعني اسيب الشغل واجي علشان اشوفك وتقولي وبعدين انا غلطان بت انزلي يابت
زينه: هنزل
سيف :انزلي
-زينه: مش هنزل قولي ليه
-سيف : ليه ؟
-زينه : علشان متكنش جيت علي الفاضي وانت دكتور ومنظرك ميكنش وحش اطلع اطلع يابني
-سيف بضحك : شكلي انا بردو.. هطلع يادكتوره
وصلوا مطعم قدام البحر
-زينه : هو ممكن اقعد قدام البحر مش عاوزه اقعد في مطاعم
-سيف: تمام روحي لاغايت أما اطلب حاجه
"زينه راحت قدام البحر كانت محتاجاه فعلا مش عاوزه تضعف علشان باباها ميعرفش حاجه ويتعب"
-سيف : دكتورتنا سرحانه في اي
-زينه: دكتوره اي بقي مخلاص
--سيف: متعودتش اشوفك ضعيفه وهتتحل والله
-زينه بعياط: انا معملتش حاجه كل ذنبي اني نقذته
-سيف : اثبتلهم انك قداها اياكي تباني قدامهم ضعيفه
-زينه وهي بتمسح دموعها: عندك حق مش عارفه اشكرك اازاي
-سيف وهو بيعدل ياقه قميصه: عارف عارف من غيري متقدريش تعيشي .
"زينه وهي بتبصله قامت سيباه وماشيه"
-روحها البيت وقالها أن بكره مجلس الاداره وأنها لازم تبقي موجوده
-طلعت زينه البيت وهي بتفكر في بكره وخايفه يحصل حاجه تكسرها تاني ومتقدرش تحقق حلم أهلها
تاني يوم
-مجلس الاداره : انتي متحوله للتحقيق الدكتوره لانك خطرتي بحياه المريض وانتي مش مؤهله ردك اي
-زينه: حضرتك انا بعترف اني لسه في فتره التدريب بس الدكاتره كلهم مكانوش موجودين ومكنش عندي قرار تاني والا كان هيموت
-مجلس الاداره :بس قلب المريض وقف في العمليه وممكن كان يموت
-زينه: اظن انه ماممتش وبقي كويس وحضرتك حتي لو كان مات بعيد الشر كان بعد محولنا ننقذه
-مجلس الاداره: شايفه انك غلطانه بقرارك
-زينه بدون تفكير: لا لأننا دكاتره حلفنا اليمين أننا نبذل قصارى جهدنا علشان نحافظ على حياه المريض وانا عملت كدا احنا بنخش اوضه العمليات واحنا مش متأكدين أنه يعيش ميه في الميه
-سيف :هاااا عملتي اي انطقي بسرعه
-زينه: اييي سيبني ارد طيب
-سيف وهو بيحط ايده علي بوقه: اهوا اتكتمت قولي
-زينه وهي بتضحك علي منظره: مافيش ادوني انذار وخلاويص
-سيف : يعني هترجعي الشغل
-زينه: طبعا يابني انتو تقدروا تشتغلوا من غيري
-سيف لسه هيرد
-احمد: ها يازينه طمنيني عملتي اي
-زينه وهي خايفه من نظرات سيف: ها الحمدلله عدت علي خير
-احمد:الحمدلله كونت قلقان جدا
-سيف: وانت بتقلق جدا الصراحه ..يالا يا دكتوره زينه عندنا شغل
-زينه وهي بتمشي مع سيف : مع سلامه يااحمد
-سيف وهو بيقلدها: مع سلامه يااحمد مش قولتلك بلاش كلام معاه
-زينه : يابني لو كونت ابويا اخويا جوزي قولي متتكسفش
-سيف : هبقي كله أن شاء الله
-زينه: ايه قولت اي
-سيف : بقول الحمدلله انك رجعتلنا
-زينه بشك: متاكد يادكتور
-سيف : طبعا اووومال
-وضحكوا مع بعض وكله راح يكمل شغله
-دينا : نعم ازاي طلعت منها يعني.
-الممرضه: هو دا اللي حصل يادكتوره
-دينا : غوري من وشي ... ماشي يازينه ياانا ياانتي
"مر اسبوع وزينه وسيف بيقربوا من بعض وكل واحد بقي متاكد انه بيحب التاني بس خايفين يطلع من طرف واحد🙂
(بتحبك يابني اعترف ليها وخلصونا العيال هيموتوني 😂😂)
-دكتور مراد : انا جمعتكم انهارده علشان اقولكم أن المستشفي دي كبرت بيكم ومن غيركم مش هتكون ليها اسم كدا انا بشكر كل دكتور وممرضه ولازم الكل يجي الحفله السنويه بتاعه المستشفي .
-الجميع : أن شاء الله يادكتور
-سيف : هتيجي ولااي
-زينه : اكيد لأن بابا هيروح مش هيسيب دكتور مراد لوحده وانت هتروح ولااي
-سيف : لسه مش عارف
-زينه : تعالي علشان دكتور مراد ميزعلش وكمان هو بيعتبرك زي ابنه
-سيف : دكتور مراد بردو
-زينه: ها امال هيكون مين يعني ..ها هتيجي ولالا
-سيف بابتسامه: تمام
-دينا : ازيك يادكتور سيف
-سيف : كويس وانتي
دينا : كويسه طول ماانت كويس
-سيف: احم طب الحمدلله
-دينا: صحيح هتروح الحفله ولالا
-سيف: اه أن شاء الله
-دينا بابتسامه: كويس جدا
-زينه: هو انا شفافه ولااي وبعدين انبسطي اوي كدا ليه أنه رايح
-دينا بغرور: ااه زينه مشوفتكيش وبعدين لازم انبسط مش هنشوف دكتور سيف بعد اذنك يادكتور سيف
-زينه وهي بتقلدها: لازم انبسط مش هشوف دكتور سيف نينينينينيني يارب تتكعبلي
"سيف ميت من الضحك
-زينه بغيظ: حضرتك بتضحك علي اي
-سيف : احم ولا حاجه هوصلك ولااي
-زينه وهي متغاظه منه: شكرا روح وصلها
-سيف بعد ممشت : محدش غيرك قدر يخطف قلبي يا ملاكي
-زينه روحت البيت وهي متغاظه: عيله مسهوكه
-قلبها: وانتي مالك هو انتي بتحبيه ولاحاجه
-زينه: احبه لا طبعا بس انا كونت واقفه يحترموني
-قلبها: دا بس اللي مضيقكك يعني مش غيرانه
-زينه:لا مش غيرانه طبعا
-قلبها : لاغيرانه
-زينه: يووه ايوا غيرانه وبحبه خلاص اسكت بقي
"طبعا زينه لقت باباها مش موجود عرفت طبعا أنه عند دكتور مراد ...كلت ودخلت نامت علشان تقوم تجهز للحفله.
-زينه : الو عاوز رقم دينا ولاحاجه
-سيف بضحك: ايوا صراحه ملحقتش اخده منها
-زينه بغيظ: اقفل ياسيف بدل متشل
-سيف: اهدي يامجنونه انا متصل بيكي علشان اقولك اني هعدي عليكي باااي
-زينه وهي بتبص علي تليفون :دا قفل السكه في وشي عااا هموته
-زينه خلصت لبس وهو وصل واتصل بيها علشان تنزل وووو
يتبع.....

google-playkhamsatmostaqltradent