recent
روايات مكتبة حواء

رواية بريئة احيتلي قلبي الفصل الثالث 3

رواية بريئة احيتلي قلبي الفصل الثالث 3

(بريئة احبتلي قلبي))))

(((الحلقة الثالثة )))
مراد:سايق عربيته ومتنرفز علي الاخر. انا . انا مش متربي وشكلي يسد النفس . اه يابنت ال..... وحيات ابوكي الحرامي لوريكي النجوم في عز الظهر . انا مش بس حتجوزك علشان اخد منك اللي انا عايزه بس . لا انا حتجوزك علشان ازلك واربيكي يا بنت فهمي الحرامي .. بس بنت اللذين تخبل قمر ااااه لو كنتي هينة كدة مش دماغك ناشفة . بس علي مين ده انا مراد وديني لكسرهالك . وبكرة اخليكي تتمني لمسة مني . ماشي يا سجي .
(وعدي يومين في بيت فهمي )
فهمي :انا بصراحة مش فاهم انتي وجوزك بتدخلوا ليه بنتي وانا حر فيها
صفية :لا يا فهمي دي مش بنتك لوحدك وكمان مش حر فيها . متنساش ان انا خالتها وانا اللي ربتها هي واختها بعد سهام اختي الله يرحمها . وليه فيها زي اللي ليك بالظبط
فهمي :لا والله . انتي ماربتهمش لله في لله انتي كنتي بتعوضي بيهم النقص اللي عندك علشان مبتخلفيش
سجي:بابا ايه اللي بتقولوا ده .
صفية :سبيه يا سجي خلي يقول اللي هو عايزه بردوا مش حتغير الموضوع سجي مش حتتجوز بالطريقة دي . انت فاهم
ابراهيم :يا جماعة ممكن بس نقعد ونتفاهم . بص يا فهمي لو علي الفلوس انا ممكن اديلك 400 الف والله هما اللي حيلتي وكمل انت من معارفك واصحابك واديهوملوا . وبلاش حكاية الجواز دي
فهمي :يا سلام وانا ابقي عملت ايه بدل ما كنت مديون لواحد اداين نفسي لعشرة . لا طبعا ده غير ان انا اصلا مش حيبقي معايا ارد المبلغ لاي حد سواء مراد او غيره . وعلشان نقفل بقي الموضوع ده . جواز سجي بعد بكرة ومفيش كلام تاني . شرفتوا اتفضلوا مع السلامة .
ابراهيم :انت بتطردنا . يا فهمي دي اخرتها
فهمي :ايوة يالابقي وياريت م ماتدخلوش في حياتنا من هنا ورايح
صفية :يالا يا ابراهيم .
سجي :بتعيط. علشان خاطري يا خالتوا متسيبنيش . انا مليش غيرك
صفيه :ودموعا بتنزل علي بنت اختها وبنتها هي كمان . متخفيش انا مش حسيبك . بس احنا لازم نمشي دلوقتي
(في مكتب مراد )
مراد :رايح جاي وبيفكر . هي البت دي فعلا ممكن ماتوفقش علي جوزها مني . دي تبقي كارسة انا اترفض . بس لا حتي لو ده حصل حتجوزها . يعني حتجوزها . حتي لو غصب عنها ... ميادة .. تعالي عايزك
ميادة :نعم يا مراد بيه .
مراد:بلهجة حنينة . قرب منها . قوليلي يا ميادة انتي ايه رأيك فيا .
ميادة :استغربت من طريقته . هو تملي عنيف وعمره ما كلمها بالطريقة دي . احممم . مش فاهمة رايي ازاي
مراد:قرب منها اكتر وحاوطها بإيده . ولسة بنفس الحنية . يعني شكلي حلو اتحب انتي كبنت بعجبك
ميادة :كانت اول مرة متضايقش من لمسات مراد ليها علشان كان مختلف . طبعا حضرتك وسيم وابن ناس اي بنت تحبك
مراد :يعني انا مش بسد النفس
ميادة :هههههه لا طبعا ازاي ده حتي انت تفتح نفس اي واحدة . ميادة كانت مبسوطة جدا وهي في حضن مراد وقالت لنفسها اااه لوكنت تفضل كدة كنت اديتك كل حاجة برضايا
مراد :ضمها اكتر وباسها بس مش زي كل مرة . المرة دي كان رقيق مش عنيف . طيب يالا روحي شوفي شغلك ونكمل بعدين
ميادة :كانت متضايقة انه سابها . حاضر
مراد :رجع قعد علي مكتبه . وابتسم كدة تمام يبقي زي ما لانت ميادة بالحنية تلين سجي بالحنية . بس الاول حربيها واعلمها الادب وبعد كدة اخدها بالحنية علشان هي اللي تسلمني نفسها برضاها وساعتها حعرفها مقامها بنت فهمي الحرامي
(بالليل خالص في بيت فهمي )
الجرس بيضرب
سجي :مين .
صفية :افتحي يا سجي بسرعة
سجي :خالتوا ايه اللي جابك في وقت متاخر كدة
صفية :اعمل ايه احنا قاعدين مستنين ابوكي ينزل علشان نتطلع . ادخلي يالا حضري حاجاتك انتي واختك انتوا حترجعوا اسكندرية معايا .
سجي :طيب وبابا ده مراد ممكن يسجنه
صفية : انتي ملكيش دعوة هو يتحمل نتيجة غلطاته . انا مش مسيبك تبيعي نفسك لواحد زي ده
سجي :خلاص حدخل اصحي نهي ونجهز بسرعة
(تاني يوم الصبح )
فهمي :دخل البيت ملقاش سجي ولا نهي . اتصل عليهم تليفونهم مقفول . اتصل علي صفية
(في بيت صفية في الاسكندرية )
صفية: الو
فهمي: صفية البنات عندك صح
صفية :بنات ايه . انا معنديش حد . انت ودتهم فين
فهمي :انا كنت سهران برا ولسة راجع ملقتهمش
صفية:اكيد طفشوا منك ومن عميلك . اتصرف وروح دور عليهم
صفيه بعد ماقفلت . التليفون
سجي :بس انا خايفة علي بابا من مراد ده واضح انه انسان قاسي اوي ومبيهموش حد
صفية :بقولك ايه انسي خالص انتي خلاص بقيتي في أمان ولو فكر انه يجي يخدك احنا والجيران حنقوفله حتي لو وصلت انا نبلغ البلويس . يالا روحي ارتاحي انتي واختك لحد مااخلص شوية حاجات وانزل اشتري حاجات الغدا
سجي :لا يا خالتوا احنا حنسعدك وبعدين ننزل احنا نشتري اللي انت عايزاه
(في مصر في مكتب مراد )
مراد :يعني ايه هربت انت بتستهبل يا فهمي ولا بتلاعبني علي فكرة انا ممكن حالا اقدم الشيكات للنيابة
فهمي :والله ابدا انافعلا كنت برا ورجعت ملقتهمش . ومعرفش راحوا فين . بس انا متاكد انهم عند خالتهم صفية
مراد :انت مش قلت انك كلمتها وقالتلك متعرفش عنهم حاجة
فهمي :ايوة بس انا حسيت انهم عندها بس مردتش ابين لها علشان ماتوديهمش في مكان تاني . انا بس جيت اقولك علشان لو اتأخرت في إسكندرية بكرة متفكرش في حاجة تانيه . انا حسافر دلوقتي ومش حرجع غير وهي معايا
مراد :استني انا جاي معاك . شريف . حضر البادي جارد .
(في بيت صفية )
نهي :الله البيت كان واحشني اوي يا خالتوا
صفية :انتوا اللي كنتوا واحشينوا . والله انتوا بتملوا عليا البيت
سجي :ربنا يخليكي لينا يا خالتوا . يالابقي احنا خلصنا كل حاجة وحننزل نشتري الطلبات اللي انتي عايزاها
نهي : وكمان يا خالتوا واحنا راجعين حنقعد علي البحر شوية اصل البحر وحشني اوووووييييي
صفية :وماله يا حبيبتي المهم خالوا بالكم من نفسكم
(وبعد حاوالي 3 ساعات )
سجي ونهي راجعين بيضحكوا ومبسوطين . واول ما فتحه الباب .لقوا مراد قاعد وحاطت رجل علي رجل وبيشرب السيجار . وخالتها وجوزها كل واحد جنبه بادي جارد ومهددوا بالمسدس
وباباها قاعد
سجي :انت بتعمل ايه انت فاكر نفسك فين في غابة البلد فيها قانون ميسمحش باللي بتعملوا ده.
مراد :هههه قانون . قانون مين يابتاعت القانون . انا القانون . انتي كنتي فاكرة انك ممكن تهربي مني
ده بعدك . انا حتجوزك يعني حتجوزك برضاكي او غصب عنك انتي فاهمة
سجي :ده بعدك انا مش ممكن اتجوز واحد زيك . انت مش بني آدم
مراد :قام وقف وحط ايده في جيبه . تؤتؤتؤ . حنقل أدبنا. اسمعي انا ممكن اعمل فيكي كل اللي انا عايزه ودلوقتي ومن غير جواز وقدام عيلتك دي . بس مش حعمل كدة. عارفة ليه علشان كدة حتكون مرة وخلاص . لكن انا عايز اتجوزك علشان ازلك كل يوم واربيكي علي قلة ادبك ورفضك ليه .
سجي :ده علي جثتي انك تطول مني اي حاجة
مراد :امممم . تمام انا حخليكي دلوقتي تتفرجي علي حاجة حلوة . تعرفي ايه . شايفة الاوضة اللي هناك دي حاخد اختك الحلوة دي واعمل فيها اللي كنت حعمله فيكي لما اتجوزك. وعلي فكرة مش انا بس انا وبعدي الرجالة بتاعتي . ايه رأيك .
نهي :حطت ايدها علي بقها وعيطت . لا لا سجي اوعي تخليه يعمل فيا كدة علشان خاطري يا سجي
سجي :بدموعها . انت حيوان ويمكن الحيوان احسن منك . انت ايه قلبك ده حجر . انا بكرهك
مراد :جاسر . هاتلي نهي علي الاوضة .

الرابع من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent