recent
روايات مكتبة حواء

رواية انتي طالق الفصل الثاني 2

رواية انتي طالق الفصل الثاني 2

 بارت 2


- انتي بتعملي ايه هنا .! مش قولتلك مش عايزه اشوف وشك تاني انتي ايه معندكيش دم !
= مالك اسمعني . بس!
" لقيته بيقرب وانا برجع لورا ومسكني من كتفي جامد لدرجه حسيت انو هيتكسر ف ايدو "
- مش عايز اسمعع منك حاجه اتفضلي بره .. بره
..................................
= في ايه يملك طالعه من المكتب بتعيطي ليه ايه ال حصل !!!
_ مفيش حاجه يتقي انا لازما امشي دلوقتي وبلغي المدير اني هقدم استقالتي .!

= أنتِ هبله يملك استقاله ايه وكلام فارغ ايه .. دا اول يوم ليكي في الشركه هتستقيلي ليه اي اي ال حصل .!
_ تقي مش وقته كلامك دا انا همشي ونبقي نتكلم بعدين .!
= ماشي مش هضغط عليكي وقت اما تحبي تتكلمي انا موجوده .!
.................................
"طلعت من الشركه وانا دمعتي علي خدتي بعد المده دي كلها مالك رجع وكمان مش عايز يسمعني. ! يوجع قلبي عليك يمالك "

سواق التاكسي = تاكسي ي انسه تاكسي. !
ركبت وفتحت الشباك يمكن الهوا يبرد وجع قلبي من ناحيته ليه الدنيا قاسيه عليا كدا؛ اول ضربه خدتها من الدنيا هي موت بابا قعدت فتره كبيره اعبال اما اخرج من الحاله النا فيها وقولت خلاص مفيش وجع تاني وهم ؛ مكنتش متصوره ال الإنسان ال حبيته يبقي بالشكل دا ؛ ومن اول حاجه عليا يسدق عيلته ؛ كنت متصوره انو مش هيخذلني وهيسدقني بس الحقيقه كانت ابشع من كدا .. فوقت من شرودي ع صوت التاكسي حسبته وطلعت البيت "

= مساء الخير يماما .
_ مساء النور ياحبيبتي ؛ عملتي ايه النهارده ف اول يوم شغل ليكي .!
ابتسمت بحزن = الحمدالله ياحبيبتي .!
__ في ايه يملك شكلك مش عجبني وأنتِ مش بتخبي عني حاجه ؛ ال حصل المدير زعقلك ولا حاجه .!
= شوفت مالك يماما ؛ مالك طلع المدير. !
_ مش أنتِ كنتي عايزه كدا ؛ عشان تعرفيه الحقيقه وانك مظلومه ال حصل بقي !
= اهو ال حصل بقي ؛ انا قدمت استقالتي يماما ؛ ومتقلقيش ياحبببتي ؛ انا بكره هبدء ادور علي شغل تاني .
_ ربنا معاكي ياحبيبتي .!
......................................
" تاني يوم "
_ صباح النور يماما انا نازله ادور ع شغل وأنتِ خدي علاجك وكلي .!
= ماشي ياحبيبتي ؛ خالي بالك من نفسك .
ابتسمت بحزن = متقلقيش عليا ؛ سلام .
" نزلت ادور علي شغل ومن حظي مفيش ولا شركه قبلتني مع اني مؤهلاتي كويسه ؛ يارب بقي انا تعبت ومبقتش قدره اكمل "
........................................
_ ايه يملك راجعه بدري ليه ؟
جريت عليها وحضتتها = مفيش؛ ولا شركه قبلتني يماما ؛ مش عارفه في ايه ؛ حقيقي انا تعبت من كل حاجه .!!
_ اصبري ياحبيبتي اصبري أنتِ متعرفيش الخير فين .
= ماشي يحبيبتي انا هدخل بقي اريح شويه عشان تعبانه جامد . !

" دخلت اوضتي وخلاص كنت هنام جتلي مكالمه من تقي ."
= اذيك ياحبيبتي عامله اي دلوقتي ؛ ملك بعد مانتي مشيتي استاذ مالك سأل عليكي واما عرف النتِ هتستقيلي فضل يزعق وعيزك في الشركه بكره .!
ملك أنتِ معايا سكته ليه .
= الحمدالله ياحيبتي ؛ تقي انا ادمت استقالتي وخلاص ومش هروح الشركه بكره .!
_ ملك انتي متعرفيش مالك اما يتعصب هيقلب الدنيا ؛ ومش بعيد يجيلك البيت هنا ؛ متعمليش مشاكل وتعالي ؛ هستناكي .!
" قفلت مع تقي واتنهدت وميت سؤال وسؤال في بالي ؛ مش عايزه اروح بكره ؛ مش عايزه افتح جروح قلبي من تاني ."
.......................................
= صباح الخير ياحبيبتي ؛ تقي كلمتني امبارح وبتقولي مالك طلبني هروح اشوفه عايز ايه .
_ ماشي ياحبببتي ولو عمل ايه لازما تخليه يسمعك عشان يعرف الحقيقه ونخلص بقي من وجع القلب ده .!
= هحاول يماما هحاول .!
....................................
= كنت عارفه النتي هتيجي .
_ تقي انا مش طايقه اقعد في الشركه اصلا ؛ قولي ل استاذ مالك اني جيت .!
= اما الحربايه ال جوه دي تطلع بس هتدخليلو .!
_ حربايه ؟؟! مين ال جوه عندو
= بنت اسمها سها كدا كل شويه تيجي وتقريبا بتلف عليه .!
" ال بسمعه دا اكيد غلط مالك مبيحبش غيري ؛ هيسمعني وهنرجع لبعض ايوا هو كدا .!!"
= مالك يملك بتعيطي ليه ؛ انا قولت حاجه تزعلك .!
مسحت دموعي _ لا يحبيبتي مفيش ح
لسه بكمل الكلمه لقيت بنت طالعه من عند مالك ؛ منكرش الهي جميله ؛ بس مالك مبيحبش بالشكل ؛ مالك لسه ببحبني انا بس .؛ قربت مننا وبصتلي من فوق لتحت مكنتش عارفه هي بتبصلي كدا ليه أو تعرفني منين اصلا .!
= يلا يا ملك الحربايه طلعت اهيه ادخلي .!
بتوتر _ ماشي ؛ ماشي داخله .!
......................................
= سمعت ال حضرتك طلبتني .!
_ مكنتش عايزك تيجي عشان اشوفك يعني ؛ عايز اسمع الحقيقه ال كل شويه تقولهالي ؛ عشان اما أخطب سها ضميري ميأنبنيش .!
عيطت = وانا يمالك انا ايه هتسبني وتروح تخطب الحربايه دي .!!
_ ششششش انا سبتك اصلا من بدري أنتِ ال عملتي كدا ؛ متجيش تلوميني بقي .!
زعقت = ايوا ايوا انا ال عملت كدا ؛ طب اسمع بقي بعد متعرف الحقيقة أنا ال بقولك مش عايزه اشوفك في حياتي تاني .!!
_ سمعك .!
اتنهدت وبدأت احكيله = انت كنت مسافر قبل ال حصل ؛ وانت عارف اصلا ال عيلتك مبتحبنيش وعمرهم معتبروني بنتهم ؛ ومعملتي معاهم متغيرتش خالص ؛ كنت عايزه افاجئك اول متيجي من السفر ؛ وانا كنت متفقه مع فوتجرافر عشان اول متيجي نعمل سيشن ونقضي اليوم مع بعض ؛ طلعت من البيت وانا مكنتش عارفه الهما مراقبني وقبلت المصور وقعدت معاه وهما صورونا واتهموني بالخيانه وانت بكل سهوله صدقت ؛ انت مكنتش بتحبني اصلا ؛ قولتلي مش هخذلك ؛ ومش هزعلك ابدا ؛ من امتي الحب بالكلام ! الحب فعل يمالك حتي لو مجرد فعل صغير بس في الحب بيبان كبير وبيدي مشاعر اكبر !. ؛ انت متستهلش الحب ال حبتهولك اصلا ؛ ودلوقتي انت عرفت الحقيقه ومش عايز اشوفك في حياتي تاني ؛ انا هاخد ماما واسافر .!

بصلي بحزن = انا اسف .
زعقت = اسف علي ايه ولا ايه مبقاش ينفع خلاص ؛ سلام يمالك.!

يتبع .!

google-playkhamsatmostaqltradent