recent
روايات مكتبة حواء

رواية معاقة لكن اعشقها الفصل الثاني 2 بقلم الاء محمد

رواية معاقة لكن اعشقها الفصل الثاني 2 بقلم الاء محمد 

 الحلقةالتانية

عاد مالك الى المنزل وهو متضايق من ياسمين
في فيلا صقر المنشاوي علي السفرة تجتمع عائلة مالك
والدة مالك﴿كريمة﴾:لاحظت دخول مالك
مالك حبيبي مش هتيجي تفطر🍱
كاد مالك ان يرد علي والدته ليجد من يقاطعه من خلفه
والد مالك﴿صقر﴾: ماااالك انت لسه هتقعد تفطر ولا اه اتمني ما تكونش نسيت ان احنا عندنا اجتماع مع الشركة الألمانية الساعة 10
مالك بتكبر : ما نستش يا صقر باشا انا فاكر مواعيدي كويس اوي مش محتاج حد يفكرني
انا مالك صقر المنشاوي برضه ولا حضرتك ناسي 😎
صقر بضيق من مالك: لا فاكر بس شكلك انت اللي ناسي مين اللي عملك الأسم والمكانة اللي حضرتك فيها دلوقتي صقر وهو يخرج من الباب
اتمني ما تتأخرش علي الأجتماع يا مالك باشا
بعد ذهاب والده اتجه لوالدته
مالك وهو يقبل رأسها ويديها: صباح الخير يا ست الكل عامله اه النهاردة
كريمة والدته: صباح الفل يا حبيبي
مالك: مالك حاسس انك مضايقة النهاردة قوليلي حد زعلك
كريمة: ايوه مضايقة من عمايلك يا ابني اسمع كلام ابوك واتجوز ياسمين دي طيبة وبتحبك
مالك: بتحبني انتي اللي قلبك ابيض ياست الكل ياسمين مش بتحبني بتحب فلوسي اهم حاجة عندها الفلوس وبس خلاص ما ضايقيش نفسك انتي قوليلي اخدتي الدواء
كريمة: ايوه اخدته من بدري يا حبيبي
مالك: طيب انا هروح البس علشان متأخرش علي الشركة
كريمة: طب مش هتفطر
مالك: هبقي افطر في الشركة وكمان علشان عندي اجتماع ما سمعتيش صقر باشا قال اه ولو اتأخرت هيمسك عليا ذلة وانتي مترضيش طبعا ان ابنك يتمسك عليه ذلة ولا اه
كريمة: لا ميرضنيش طيب يا حبيبي روح وما تنساش تفطر
قبل مالك يد والدته وذهب لكي يجهز نفسه للذهاب الي الشركه.......
في مجمع شركات صقر المنشاوي
داخل المبني الرئيسي
يدخل مالك وهو مرتدي بدلة سوداء وقميص اسود مما جعله يزداد وسامة مع نظارة سوداء
يدخل مالك ويقف الموظفين لإلقاء التحية
بداخل مكتب مالك
مالك: إيمان الغي كل المواعيد النهاردة
إيمان ﴿السكرتيرة﴾: حاضر يا فندم
وخرج من المكتب ليذهب الي غرفة الأجتماعات
بعد قليل
ياسمين: مالك جوه
إيمان: لا حضرتك هو خرج عنده اجتماع
ياسمين بعصبية: يعني اه خرج
إيمان: حضرتك هو عنده اجتماع ولغي كل المواعيد النهاردة
ياسمين: ماشي ابقي بلغيه يا اسمك اه انتي
إيمان: إيمان حضرتك
ياسمين: مش مهم ابقي بلغيه ان انا جيت
وخرجت ياسمين من الشركة لتتصل بمعتز
معتز: الو ايوه يا حبيبتي اتأخرتي ليه
ياسمين: الو ايوه يا معتز انا رحت الشركة بس مالك مكنش موجود معلش بقي هبقي اجيب لك الفلوس بكرة
معتز: ولا يهمك يا حبيبتي
ياسمين: ماشي سلام
معتز: قفل وهو مخنوق من ياسمين ورمي الموبايل علي الأرض
احمد﴿صاحب معتز﴾: اه يا معلم مالك هي البت نصبت عليك ومجبتش الفلوس ولا اه
معتز: ايوه بنت ال...... بس علي مين ده انا معتز انا هوريها
احمد: معتز الباشا عايز فلوسه ومش هيصبر عليك اكتر من كده انت عارف خلقه ضيق
معتز: عارف عارف بس انفذ انا الخطة اللي في دماغي واستولي علي كل املاك مالك المنشاوي وأذله واخد بطاري منه علي اللي عمله فيا زمان وبعدين هرتاح قول انت للباشا يصبر شوية وانا هديله ضعف الفلوس اللي اخدتها منه
احمد: لما نشوف انا ماشي سلام
معتز: سلام
**********************************
الاء:باي اشوفك علي معاد الدرس
فريدة: باي متتأخريش
الاء: مش هتأخر
في بيت الاء
الاء وصلت البيت
نهال والدتها: اتأخرتي ليه ولا كنتي بتلفي
الاء بنفاذ صبر: الف فين بس يا ماما كل الموضوع ان احنا اخدنا حصص زيادة النهاردة
نهال: ماشي ماشي غيري هدومك يلا علشان تشوفي هتغوري علي فين
الاء: حاضر
الاء دخلت غرفة زياد
زياد: لولو جت لولو جت
الاء: مسكته من ودانه وليك عين تضحك وتنبسط بعد تمثلية الصبح اللي مثلتها علي ماما
زياد بيصطنع البراءة: اي اي تمثلية اه اللي بتقولي عليها
الاء: لا يا راجل بقي مش عارف يا ابني انت مفيش حد فاهمك قدي انت عارف لو مبطلتش كدب هأكلك فاكهة
زياد: 😲فاكهة لا فاكهة لا
الاء: وخضار كمان😎
زياد: لا لا إلا الفاكهة والخضار مش بحبهم😥😨🥵سامحيني خلاص خلاص مش هكدب تاني
الاء:ناس متجيش غير بالعين الحمراء😏
انا رايحة الدرس اجبلك حاجة وانا جاية
زياد: اه عايز شيكولاتة واندومي وشبسي وعصر وبسكوت وايس كريم
الاء: ها و اه تاني يا حبيبي قول قول ما تكسفش تحب اجبلك السوبر ماركت وانا جاية
زياد: اه ياريت تبقي اكرمتيني اخر كرم
الاء حدفت عليه المخدة اللي كانت جنبها وخرجت
ذهبت الاء لارتداء ملابسها ووجدت هاتفها يرن وكانت صديقتها فريده
الاء: ايوه يا فوفا بلبس الكوتشي اهو ونازلة خمس دقائق
فريدة: ايوه عرفاهم انا الخمس دقائق بتوعك دول هيبقوا نص ساعة
الاء: لا تخافي آنستي غمضي وفتحي هتلقيني قدامك
فريدة: ماشي سلام
**********************************
انتهى الجتماع عند مالك و قام للذهاب الى المنزل
مالك في العربية بيتصل بجاسر
﴿جاسر صاحب مالك من الطفولة جاسر دخل كلية شرطة ومالك دخل سياسة واقتصاد جاسر شخصيته مرحه ووسيم جدا ﴾
مالك: الو ايوه يا زفت
جاسر: ميمو حبيب قلبي عامل اه ليك واحشة والله
مالك: لا يا راجل لو كنت واحشك كنت سألت عليا الفترة اللي فاتت كنت مختفي فين يا أستاذ
جاسر: كنت في مأمورية والله انت عارف شغلي صعب وكل شوية يطلبوني في مأمورية كأن مفيش غيري في الداخلية والله الواحد تعب
مالك: ولا يهمك يا جو المهم انا لازم اشوفك
جاسر بهزار: اه يا حبيبي وحشتك😂
مالك: يا بني هو انت مش هتبطل الهزار الرخم ده
جاسر: لو مش عاجبك نسيب بعض عادي
مالك: تصدق انا غلطان اني كلمتك
جاسر: خلاص يا معلم بهزر معاك ما تبقاش قفل كده
مالك: ما لكش فيه انا بحب الأقفال عدي عليا في المكتب بكرة سلام
جاسر: سلام يا ميمو
**********************************
انتهت الاء وفريده من الدرس وهموا للذهاب الى المنزل
الاء: فريدة شايفة اللي انا شايفاه
فريدة: بتبص بس مش شايفة حاجة
هو اه اللي انتي شايفاه
الاء: شيكولاتة بابلز النوع الجديد في السوبر ماركت اللي هناك ده نزلت واوووو تعالي نروح نشتريها والنبي نفسي فيها ده انا سألت عليها في سوبر مركات البلد كلها
فريدة: الاء بطلي هبل احنا يدوبك معانا فلوس المواصلات علشان نروح هتجبيها منين بقا
الاء: تعالي ورايا وانا اقولك
فريدة: رايحة فين يا مجنونه
الاء وفريدة دخلوا السوبر ماركت
الاء: عمو عمو ممكن اخد الشيكولاتة دي بس انا حاليا مش معايا فلوس ممكن اخدها ببلاش وتسامحني فيها لو سمحت😊
صاحب السوبر ماركت: افندم لا للأسف معاكي فلوسها اتفضلي خديها مش معاكي يبقا روحي من هنا يا أنسة
الاء وهي بتمثل العياط وحطت ايديها الاتنين علي وشها: 😭😭😭😭اعااااااا انت بتزعقلي ليه انا قلتلك عايزة الشيكولاتة دي امال لو قولتلك عايزة السوبر ماركت 😭😭😭كنت عملت اه😭😭😭
صاحب السوبر ماركت اخد باله من ايدها اليمين
صاحب السوبر ماركت: خلاص خلاص ما تعيطيش يا حبيبتي عايزة الشيكولاتة دي
الاء هزت رأسها بمعني نعم
صاحب السوبر ماركت: اتفضلي اهوا اتنين واحدة ليكي و واحدة لصاحبتك
الاء: شكرا يا عمو انت كريم اوي انا هاجي هنا كل يوم علشان تديني شيكولاتة ماشي سلام 👋
الاء وفريدة خرجوا وهما بيضحكوا
فريدة: 😂😂ههههههههه اه يابنت اللذين انتي بتعملي كده ازاي الراجل غير رأيه في ثانية بتاخدي دروس تمثيل من ورايا ولا اه
الاء: 😂😂😂هههههه سر المهنة يا هانم للأسف مش هقدر اقولك انتي اتفرجي واستمتعي بالشيكولاتة بس
معاقة لكن أعشقها
بقلم الكاتبه آلاء محمد

google-playkhamsatmostaqltradent