recent
روايات مكتبة حواء

رواية زوجتي المصون الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ملك ابراهيم

رواية زوجتي المصون الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ملك ابراهيم

 الفصل التاسع والعشرون

🌸🌸
عمر / انا قولتلك قبل كدا ان انتي مراتي وعمرك ما هتكوني غير كدا لأخر يوم في عمري
نظرت له بتحدي
هنا / بس انت قولتلي انتي طالق وموضوع ان انت ردتني ده ميقنعنيش اني اوافق اكون معاك في بيت واحد
هز رأسه وهو يحل لها حجتها ببساطه
عمر / تمام نبقى نتجوز تاني قصدي تالت عشان ابقى متجوزك بالتلاته يمكن وقتها تتأكدي انك مراتي
ضحكت هنا كثيرا علي كلامه وطريقته وهو يتكلم معها بغيظ
فرح عمر بشده عندما رأها تضحك امامه لأنه كان يتمنى رؤية ضحكتها وتأكد بان هذه الضحكه هي مفتاح لباب الامل في ان تسامحه وتقبل مصالحته
وانتهز الوقت سريعا وقام بضمها اليه وتحدث اليها بعشق صادق
عمر / وحشتيني
ابتسمت له بخجل وقامت برفع يدها الي رقبته تداعبه برقه وهي تتحدث معه بدلع
هنا / بجد وحشتك
تنهد طويلاً وهو يقول لها من اعماق قلبه
عمر / ياااااااااه ياهنا وحشتيني بس دا انا كنت بحلم كل يوم بالحظه دي
ابتسمت له بعشق وتحدثت اليه برقه ودلع
هنا / الا في دماغك ده مش هيحصل يا عمر
نظر لها بستغراب وهو يرى نظراتها تحولت من نظره عاشقه الي ماكره
ابتسم لها بهدوء وهو يغمز لها وتحدث بثقة
عمر / هيحصل يا هنا ممكن مش دلوقتي بس اكيد هيحصل
بعدت عنه وهي تبتسم له بمكر وردت عليه بثقة هي الاخرى
هنا / هنشوف يا عمر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اليوم التالي
جلست سرين وهي تمسك هاتفها وتنظر اليه و تفكر هل ما تفعله الان صحيحا ولكن ليس امامها اختيار اخر
اخدت القرار وقامت بالضغط علي زر الاتصال وتنتظر رد الطرف الاخر
سرين / الو
شخصا ما / الو مين
سرين / انا عايزاك في شغل حاجه بسيطه هتعملها وهتطلع منها بمبلغ كبير
شخصا ما / انا تحت الامر في اي حاجه فيها فلوس بس حضرتك مين
سرين / مش لازم تعرف انا مين الا لازم تعرفه هتعمل ايه عشان توصل للفلوس الا انت عايزها
شخصا ما / وهاخد فلوسي ازاي وانا معرفش انتي مين مش يمكن بعد مااعمل المهمه الا هتطلبيها مني تختفي ومعرفش اوصلك
سرين / ماتقلقش انا هديك مبلغ كويس مقدم يعني مش محتاجه اهرب منك بعد ما تنفذ الا هقولك عليه وهديك كل الفلوس الا انت عايزها بس المره دي تنفذ صح
استغرب هذا القاتل كثيرا من حديثها علي ان ينفذ صح هذه المره معنى كلامها بأنها جربته في شئ ما من قبل
شخصا ما / ماتقليقش بس ممكن تقوليلي انتي عايزه تتخلصي من مين بالظبط وهتسلميني فلوسي ازاي
سرين / في اتنين عايزه اتخلص منهم وتبان حادثه طبيعيه وفي اليوم الا هقولك عليه
شخصا ما / ومين الاتنين دول
سرين / واحد اسمه كريم ومراته كرولين هبعتلك كل المعلومات عنهم
صدم بشده هذا الشخص عندما قالت له اسمائهم فهو يعلمهم جيدا ولكنه انتظر ان ترسل له المعلومات التي تحدثت عنها حتي يتأكد منهم اولا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
خرجت هنا من غرفتها وجدت عمر يتحدث بالهاتف الي احد الاشخاص ولكنه اغلق هاتفه فورا عند رؤيتها امامه واقترب منها بهدوء وهو ينظر لها بعشق
خجلت هنا كثيرا من نظراته لها وعندما اقترب منها تحدث امامها برقه
عمر / وحشتيني
خجلت اكتر وحاولت بعد عيونها عنه وهي تحاول ان تنظر الي اي شئ حولها
رفع يده الي وجهها وقام بتوجيه وجهها اليه وتحدث بعشق وصل لحد الجنون
عمر / والله العظيم بحبك
نظرت له بحب وسعاده وهي تشعر بصدق كلماته وكانها تسمعها بصوت دقات قلبه
ثم اكمل حديثه بصدق
عمر / صدقيني يا هنا انا بحبك بجد وعمري ما أذيكي
نظرت له بحزن
هنا / بس انت أذتني ياعمر وضربتني وهنتني ومادتنيش فرصه حتي احكيلك الا حصل والله العظيم كريم هو الا دخل عند الاوضه وانا معملتش حاجه
تحولت عينيه سريعا الي نار تحرق كل من وقف امامه في هذه اللحظه وسألها بعدم فهم وبغضب قاسي
عمر / كريم دخل عندك الاوضه ازاي وعمل ايه
نظرت له بستغراب وهي لا تفهم مايقصده
هنا / لما دخل الاوضه عندي ومامتك جت وشافته وحكتلك
حاول كثيرا التحكم في غضبه حتى يفهم منها ماذا حدث
عمر / هنا انا عايزك تحكيلي ايه الا حصل بالظبط
لم تفهم هنا لماذا يسألها الان وحاولت ان تعانده وتعاقبه علي عدم سماعه له في هذا اليوم
هنا / انت جاي تسألني دلوقتي طب ليه مادتنيش فرصه احكيلك الا حصل قبل ماتعمل فيا الا انت عملته دا
حاول عمر كثيرا السيطره علي غضبه ولكنه بدون وعي وبسبب جنونه من معرفته بأن كريم اتعرض لها وهو كان لا يعلم بهذا
تحدث اليها بعصبيه وصوت مرتفع
عمر / هنااااا قوليلي الحيوان ده عمل ايه معاكي بالظبط
خافت منه كثيرا وتحدثت برعب
هنا / اانا انا كنت قاعده في اوضتنا بعد ما انت نزلت ولقيته دخل فجأه وقف قدامي
صمتت هنا ولم تريد ان تتذكر هذا اليوم
لكنه لم يصمت
عمر / هااااا وبعدين
هنا / اتكلم معايا يعني كلام ملوش لازمه
وصمتت مره اخرى
جن جنونه من صمتها المستمر فهو يحترق بداخله ويريد ان يعرف ماذا فعل هذا الغبي معها قام بوضع يده علي وجه بغضب
وتحدث اليها بجنون هذه المره
عمر /هناااااا اتكلمي علي طول الحيوان ده قالك ايه بالظبط
ارتعبت منه كثيرا وتحدثت بسرعه
هنا / قالي انه معجب بيا وان انت ماتستاهلنيش وهو الا يستاهلني
نظر لها مطولاً بدون اي حديث نظرت له بخوف من انه لا يصدقها
ولكنه تكلم بهدوء ماقبل العاصفه
عمر / قرب منك
نظرت له بستغراب
هنا / مش فاهمه يعني ايه
قام بالخبط بقوة علي الحائط الموجود بجانبه حتي ينفذ عن غضبه قليلاً وهو يوضح لها قصده اكتر
عمر / يعني لمسك ايده جت عليكي
خافت هنا ان تخبره بأنه امسكها من شعرها بقوة
هنا / لا مقربش مني ووالدتك دخلت علي طول وكريم قالها ان انا الا قولتله يجي اوضتنا وهي للأسف صدقته وانت كمان صدقتهم
نظر لها بحزن شديد واقسم بداخله علي سحق هذا الحيوان كيف له ان يجراء ويتعرض لزوجته ويخيفها هكذا لقد كتب شهادة وفاته بعملته هذه
امسك يدها وقبلها بحنان واعتذر لها بندم حقيقي علي احزانه لها وعدم اخذ حقها الي الان ولكنه سوف يأخذه قريبا جدا ويندم كل من تسبب في حزنها وابعادها عنه
عمر / هنا انا بجد اسف
بس انا ماكنتش اعرف بموضوع كريم ده واول مره اسمعه منك دلوقتي
نظرت له بعدم فهم
هنا / يعني ايه اومال كل الا انت عملته فيا ده كان ليه
صمت ورفض الحديث الان
عمر / قريب جدا هتعرفي يا هنا وصدقيني هتعذريني في كل الا عملته معاكي
نظرت له بغضب
هنا / الا انت عملته فيا ملوش اي عذر ومستحيل اسامحك يا عمر انا كل مابشوفك بفتكر كل الاذى الا انا شوفته معاك انت وصلتني اني اندم علي اليوم الا اتجوزتك فيه
حزن كثيرا من كلامها الجارح لقلبه وتحدث وهو يبتعد عنها
عمر / صدقيني يا هنا انا متأكد ان هيجي اليوم الا هتعذريني فيه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جلس خالد مع نادين في احدى الاماكن العامه كانت تتحدث معه بحماس عن علاقتهما كان ينظر لها بأبتسامه هادئه نظرت له بحب ووضعت يدها فوق يده وتحدثت اليه بهدوء و تفهم
نادين / خالد انت حزين عشان هنا زعلانه منك ؟
نظر لها بهدوء وتحدث بأختصار
خالد / انا عارف انها اكيد لما تعرف الحقيقه زعلها ده هيروح
نظرت له بأبتسامه
نادين / خالد انت بتحب هنا
نظر لها بصدمه من معرفتها وتحدث بتوتر
خالد / انتي ليه بتقولي كدا
ابتسمت له
نادين / لان دي الحقيقه والا واضحه جدا خالد الا انت عملته مع هنا مستحيل اي حد يعمله انت تركت شغلك وحياتك ووقفت جنب هنا وكنت بتعمل المستحيل عشان تسعدها
كان خالد لا يريد ان يعلم أحد بمشاعره اتجاه هنا وتفاجئ جدا من معرفت نادين وفهمها لمشاعره وهذا وتره جدا
خالد / هنا تستاهل كل خير واي حد مكاني كان هيعمل اكتر من كدا
نظرت له بحب واعجاب بيزيد كل يوم أكتر
نادين / لا يا خالد الا انت عملته مايعملوش غير حد بيحب بجد انت كان ممكن تستغل مشكلة هنا مع عمر لصلحك ولو كنت قربت من هنا في وقت ضعفها وحزنها من عمر اكيد ماكنتش هتمانع بس انت مافكرتش ابدا تستغل حزنها بالعكس انت وقفت جنب عمر عشان يرجعها وضحيت بسعادتك لأنك عارف ان سعادتها مع عمر لأنها بتحبه
نظر لها بصمت وهو لا يعلم بماذا يرد عليها
نظرت نادين لصمته بأبتسامه وتحدثت مره اخرى
نادين / خالد حبك لهنا دي حاجه تفتخر بيها ودي اكتر حاجه انا حبتها فيك انت بتحبها حب للروح مش حب للجسد وبطلب منك تديني فرصه مش هقولك انسيك هنا لكن هقولك تحبني حب تاني ويكون ليا مكان في قلبك
اعجب جدا بفهمها له واعجب بها اكتر بتفهمها معه وتحدث بأحترام شديد لمشاعرها
خالد / تعرفي كل الا انتي قولتيه دلوقتي ده فتحلك اول باب في قلبي وصدقيني انتي فعلا دخلتي قلبي
ابتسمت بسعاده
نادين / وعمري ما هخرج منه ابدا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
قضت هنا باقي اليوم في غرفتها تبكي بحزن علي حالها
لا تصدق بأن حبيبها معها في نفس المنزل ومع ذالك بعيد عنها
تريد ان يضمها لقلبه ولكن كبريائها يمنعها
تريد ان تنظر لملامحه براحه لقد اشتاقت اليه كثيرا
ومع وجودها امامه تبعد عيونها عنه حتي لا يرى اشتياقها
كانت تتمنى ان تأتيها الشجاعه وتفتح باب غرفتها وتذهب اليه سريعا وترتمي في احضانه انها فاقده لشعور الامان وتعلم جيدا بأنها لن تجد هذا الشعور الا في احضانه
ولكنه كبريائها هو من يرد عليها ويمنعها من ان تنفذ أوامر قلبها وان تسامحه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جلس عمر في شرفة المنزل ينظر لما حوله ويفكر في الكثير ولكن كل تفكيره يدور حول هنا
كيف يقنعها بأن تسامحه
كيف يشرح لها لماذا فعل هذا معها
ماذا يفعل حتي تتأكد انها اغلي ما يملك في هذه الدنيا
يريد ان يأتي طفلهم الي الحياه ولا يجد اي خطر او مشاكل او احزان
عليه حمايتهم مهما كلفه الامر حتي لو كلفه ان يضحي بروحه فداهم لن يتردد لحظه واحده
لذا عليه التخلص سريعا من كل من يحمل لهم أذى او مكروه
في هذه الاثناء رن هاتفه برقم يعرفه جيدا
كان المتصل شريك كريم و سرين في محاولت قتل كرولين لقد وصل اليه عمر بعد بحث كثير في حادثة والدته بعد ان اخبرته الشرطه بأن الحادثه بفعل فاعل وانهم سوف يبحثون عنه ويجدوه في اقرب وقت
لم ينتظر عمر بحثهم وكلف رجاله ان يبحثوا هم عنه ويجدوه في اسرع وقت
وبالفعل نجحوا في الوصول اليه سريعا واخبروا عمر وامرهم بأحضاره الي احد الاماكن البعيده الخاصه بعمر
وبعد ان احضروه امامه
رفع عمر سلاحه في وجهه وهو يسأله بقوة عن من أمره بفعل ذلك
حاول انكار فعلته ولكنه عندما رأى صدق عمر في قتله حقا لو لم يقل له مايريده خاف كثيرا واعترف بسرعه
وقال له بأن كريم هو من دفع له وأمره بفعل هذا واعطاه تسجيل صوتي لكريم اثناء اتفاقهم معا كان يسجل له حتي يبتزه بهذا التسجيل فيما بعد ويحصل منه علي المزيد من الاموال
بعد ان سمع عمر التسجيل الصوتي تأكد بأن كريم هو الفاعل الحقيقي
وتأكد بأنه سوف يكرر فعلته ولن ييأس بعد ان نجت كرولين من مخطته هذه المره
لذا عليه عدم الانتقام من هذا الشخص الان وتركه واعقاد معه اتفاق ينص علي ان يظهر طول الوقت لكريم ويبتزه ويطلب منه الكثير من الاموال حتي يشغل كريم بمشاكله مع هذا الشخص ويبداء يخطط له عمر لي ايقاعه بدون رحمه
واخبر هذا الشخص بان يخبره بأي تطور يحدث بينه وبين كريم والمقابل اعطاءه الكثير من الاموال مع وعد بأنه سوف يعفو عنه ان اتم معه المخطط بطريقه صحيحه
رد عمر عليه بملل
عمر / خير
//// كل خير ياباشا انا عندي ليك خبر بملاين
رد عليه عمر بجمود
عمر / الا هو ايه قول علي طول
//// في ست كلمتني النهارده وطلبت مني اقتل كريم بيه
استغرب عمر كثير من هي التي تريد قتل كريم اعتدل عمر في جلسته وانتبه لحديثه جدا
عمر / تبقى مين الست دي
//// بصراحه يا باشا هي مارضتش تقول هي مين بس بصراحه يعني هطلبت مني اقتلها حد كمان معاه
رد عليه عمر بعصبيه
عمر / انت هتقولي كلمه كلمه ماتخلص
//// لا مؤخذه يعني طلبت مني اقتلها كريم بيه والست والدت حضرتك
وقف عمر من مكانه بصدمه
عمر / ايه طب هي ماقلتش اي حاجه ممكن نوصلها منها يعني طريقه توصلك بيها الفلوس طريقه تشوفها تتفقم
//// لا يا باشا هي مش راضيه تقول هي مين وقالتلي هتبعتلي الفلوس وهنتفق من بعيد بس هي بصراحه قالتلي كلمه كدا غريبه شويه لاقيتها بتقولي "بس المره دي تنفذ صح " يعني شكلها بتعرف موضوع الحادثه بتاع والدت حضرتك وماتقلقش ياباشا انا سجلت المكالمه
نظر عمر امامه بتفكير
عمر / ابعتلي التسجيل ده حالا
//// امرك يا باشا يارب تكون مبسوط مني انا بنفذ كل الا طلبته مني بالحرف اهوه
رد عليه عمر بأنجاز
عمر / ماتقلقش هتاخد الا تستحقه وزياده واستني مني تليفون هقولك تعمل ايه بالظبط
//// انا تحت امرك يا باشا مع السلامه
اغلق عمر هاتفه وهو ينظر امامه بتفكير عميق وبعد لحظات سمع صوت هاتفه يعلن عن استلام رساله فتحها وجدها التسجيل الصوتي قام بفتحه سريعا ولكنه تفاجئ جدا عندما سمع صوتها وتعرف عليه من اول لحظه نظر امامه بصدمه وتحدث بزهول
عمر / سرين
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
خرجت هنا من غرفتها وجدته يقف بصدمه ويبدو عليه الحزن والقلق اقتربت منه بهدوء وانتظرت ان يتحدث معها ولكنها تفاجأت به ينظر لها بعمق وصمت وكأنه شارد بملامحها اقتربت منه اكتر وسألته بقلق
هنا / عمر انت كويس
استمر بالنظر اليها ثم
وبدون اي مقدمات قام بأحتضانها بقوة وكأنه يريد ان يخبأها بداخل ضلوعه ودفن وجهه في عنقها وهو لا يريد الابتعاد عنها ابدا
قلقت هنا كثيرا عليه وحاولت ضمه هي الاخرى بقوة
استمر علي احتضانها بدون اي كلام هكذا لوقت طويل حتى اعتقدت هنا انه نام بحضنها
حاولت التحدث اليه بهدوء
هنا / عمر حبيبي ايه الا حصل
تحدث بأنفاسه الساخنه بجانب عنقها وهو يقبله
عمر / انا محتاجك اوي يا هنا ارجوكي ماتبعديش عني
شعرت هنا بأنه فعلا يحتاج اليها كثيرا وارادت ان تثبت له بأنها تحتاجه اليه أكثر
رفعت وجهه اليها وتحدثت امامه بعشق
هنا / انا عمري ما ابعد عنك ياحبيبي انت روحي ومن غيرك بكون جسد من غير روح
ثم اقتربت هي من شفاتيه وقبلته بعشق ولهفه واشتياق
استقبل قبلتها بسعاده كبيره وضمها اليه اكتر حتى اصبحا كجسدا واحدا
ثم تولى هو قيادة قبلتهم بلهفه وعشق ليغيبا عن كل من حولهم لوقت طويلا واصبحوا بعالم اخرى لا يوجد به غيرهم
ابتعد عنها قليلا وهو يضمها اليه بحمايه ويقبل رأسها بحب
عمر / هنا انا عايز اطلب منك طلب
نظرت له بحب
هنا / اتفضل يا حبيبي
نظر لها طويلا وكأنه أخر مره يراها
عمر / أنا عايزك تاخدي بالك من نفسك ومن أبننا لو جرالي حاجه
صعقت هنا من جملته ونظرت له بصدمه وخوف وقامت بأحتضانه بقوة وهي تقربه اليها اكتر وتبكي
هنا / عمر ارجوك ماتقولش كدا انا مقدرش اعيش من غيرك وابننا انت الا هتربيه وتعلمه أزاي يكون راجل قوي زيك
ومفيش حاجه تقدر عليه ولا تكسره مهما حصل
ابتسم لها علي برأتها ونقاء روحها وكاد ان يتحدث ولكن صوت هاتفه وقفه عن اي حديث
ابعدها عنه قليلا ونظر الي الهاتف وجده اتصال كان ينتظره ليتأكد من ظنونه أستأذنها بأن يرد علي هذا الاتصال المهم
ابتعد عنها وهو يأخذ هاتفه ليرد بعيدا حتي لا تسمع شئ وتشعر بالخوف أكتر
عمر / ألو
....../ ايوا يابشمهندس ينفع اتكلم دلوقتي
نظر عمر الي هنا الواقفه بعيدا عنه وهي تنظر له بستغراب وفضول تريد ان تعرف من هذا او هذه المتصل به الان ولماذا لا يريدها ان تسمع حديثه
رد عليه عمر بأنجاز
عمر / اتفضل
......../ احنا للأسف أتأكدنا ان كريم طلع فعلا تبع مافيا الأستيلاء علي أموال رجال الأعمال

google-playkhamsatmostaqltradent