recent
روايات مكتبة حواء

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل السابع والعشرون 27

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل السابع والعشرون 27

 الفصل السابع والعشرين بقلم نرمين قدري

وفجاءة صفر جهاز معلن عن توقف القلب
حور انتبهت جرت علي جاسر وهي بتنادي علي دكتور
حولت تعملة إنعاش القلب
حوروهي تضغط علي قلبه يلا يلا ياجاسر انت قدها فوق ياقلبي ده مؤشر كويس يلا حبيبي
دخل الدكتور / خير يا حور
حور/ كنا بتكلم معاه فجاءة قلبه وقف
دكتور / ده مؤشر أن حيفوق من كومة كويس انك عملتي إنعاش القلب
احضرت الممرضة جهاز الصدمات و بداءت دقات القلب تشتغل مرة أخري
حور الحمدلله الحمدلله يارب الحمدلله يا حبيبي
دكتور / انا شايف توقف القلب ده. ردت فعل الكلام بتاعك
حور / انا قلت كده علشان كده انا بعت اجيب أسر يمكن لما يسمع صوته يفوق
دكتور/ تمام المفروض مخافش علي المريض طلما انتي دكتورته برافو عليكي يا حور
حور شكرا يا دكتور قطع حديثهم خبط علي بابا عمار كان بيجيب أسر
دخل أسر غرفه العنايه وبدأت حور تتكلم
حور أسر حبيبي تعالي اتكلم مع بابا شوية قله.
اد ايه أنه كان وحشك وانت بتحب تعمل ايه معاه تعرف يا حبيبي
أسر لم يرد عليها
وذهب الي سرير جاسر ومسك أيده
بقلم نرمين قدري
أسر/ تعرف يا بابا انا كنفسي قوي انك تعلمني اركب العجلة انا كنت بشوف صاحبي شادي و باباه بيعلو ازاي ميقعش ،، كان نفسي قوي يبقي عندي بابا علشان أقوله انا مبخفش طول ما انت جمبي ،،
، تعرف يابا كان نفسي ارسم صورة فيها انت وماما وانا وآسيل .. لكن انا علطول برسم الصورة ناقصة ،، قوم بقي علشان اكملها ،، انا بحبك قوي قوي يا بابا
وآسيل كمان بتحبك
بس اسيل تعبانه ، مامي بتقول انها مش بيتكلم و حتخف لما بابا يخف صحيح يا بابا ،اسيل حتخف قوم بقي
.كل ده وحور مراقبه مؤشراته الحياويه ومدي الاستجابة ضحكت حور الحمد لله في استجابه حاولت حور الاستمرار في كلام لترتيب رد فعله
حور/ تعرف يا جاسر أن خالتك دهب دي عسل خالص مش طلعت خالتي انا كمان مش احنا طلعنا قرايب
عارف يا حبيبي انا نفسي لما تفوق تاخدني وتبعد في مكان انا وانت بس مفهوش حد غيرنا خلينا بقي نعوض سنين الحرمان دي
والعيال طبعا حسبهم لمها خليهم يجنوها شوية .. هي اساسا مجنونه لوحدها
عارف يا جاسر انا عمري ما حبيت حد قبلك ولا ححب انت اماني وراحتي انا بحبك قوي
وطلعت قبله علي أيده لقت ايد بتشد علي ايدها
جاسر/ بداء يفوق
حور / جاسر انا بتفوق يا حبيبي قاوم يا جاسر
جاسر. انت سامعني طايب لو سامع اضغط على أيدي مرتين
ضغط جاسر علي أيدها
حور الحمدلله ياربي الحمدلله حمدالله على سلامتك يا قلبي
جاسر/ بصوت ضعيف اااسيل أسيل
حور/ أسيل كويسة يا جاسر الحمدلله يارب
نظر جاسر وفي عنين حور وحشاني ياست البنات
حور/ يااااه وانت كمان وحشتني يلا خف بسرعة في حاجات كتير لسة معملناهاش مع بعض
دخل عمة فجاءة بدون استئذان
حور/ هو في حد بخش كده
عمه / انا قلتلك جبل سابج انتي ايه مجعدك حداه انتي مبتفهميش
انا جبت عربية و حنقلو البلد علشان يكون حيدانا
حور/ هو مين سمحلك تعمل كده او مين حيسمحلك من اساسه
بس يا عم فريد انت انا اذا كنت مستحملاك في متحملاك علشان خاطر جاسر لكن بعد اللي بتك عملته المفروض واحد ذيك ميكنش ليه عين يوري نفسة لحد مش جاي تتنطط عليا
بقلم نرمين قدري
جاسر بصوت ضعيف/ حور اهدي ملكيش دعوة لحد سيبي اللي يتكلم يتكلم انا خلاص لقيتك وعمري ما حضيعد متي تاني
فريد / بجي كده يا ولدي حتروح مع اللي جبتلك العار دي ديتها حدانه رصاصه من بندق الغفر
جاسر/ عمي سافر وسبني مش عاوز اشوف حد كفايا كفايا
حور/ لو سمحت جاسر لسة تعبان و مش حمل كلام اتفضل برا
فريد / انتي بتكرشيني باي حج
حور/ بحق اني دكتورة بتاعته وبقول الزيارة ممنوعه
دخلت دهب / اباي عليك هو انا لسة هنا بتبخ سم بتاعك انت مسافرتش لحد دلوق ليه
دهب ذهبت لجاسر
دهب / حمدالله علي سلامة ياولدي الف حمدالله على سلامتك يا ضنايا
جاسر/ ربنا يخليكي يا خالتي اتوحشتك قوي
دهب / وانت كمان يا ود الغاليه جوم بجي علشان خاطر البت الغلبانه اللي مش بتنطج دي لستها مصدومة
حور عماله تبص لدهب علشان تسكت
جاسر / قصدك مين يا خاله قصدك أسيل بنتي
حور مالها أسيل انطقي
بقلم نرمين قدري
حور/ أسيل استعرضت لصدمة عصيبة بعد ماشفتك وانت كلك دم علي وشها واديها فقدت فيها النطق مش بيتكلم خالص وعلي طول الدكاترة منيمنها .. والدكتور بيقولي هي مسءلت وقت وان شاء الله ترجع تاني بس انا مش شايفه اي تحسن و بداءت تعيط
جاسر / خوديني عندها
حور / مينفعش يا جاسر انت لية فايق من كوما
جاسر /وبداء بخلع الأجهزة عنه انا رايح عند بنتي دلوقتي وعارفة اني مش حرجع في كلامي فا يلا ساعديني وبلاس نضيع وقت
سنتده حور شم ريحتها
جاسر / رحتك لسة زي ماهي ياست البنات وحشتني قوي ووحشني حضنك انام فيه اعملي حسابك انا حروح أنهارده ومش حنام غير جوا الحضن ده
احمر وجه حور من الخجل ثم قالت تروح اللي هو ازاي مينفعش طبعا
جاسر بغمزة من عينيه فرولتي لسة بتتكسف زي زمان لا حروح انا معايا اكبر دكتورة في مصر حتاخد بالها مني
وصل. عند أسيل كانت مها قاعده معاها
مها/ جاسر انا اية اللي قومك من مكانك الف حمدالله على سلامتك يا غالي
جاسر/ بس يابكلشا و حشك ضرب زمان
راح لآسيل اول ما شفته الدموع في انهيار تام
جاسر/ أسيل حببتي انا كويس واللهي انا كويس وحضنها بكت أسيل بشدة ونطقت كلمة بابا
وسط زهول الكل
حور / أسيل حببتي انتي اتكلمتي .. اتكلمت صح انتم سمعتو زي ولا انا غلطانه
جاسر / اهدي بقي ياست البنات اسيل بنوته شطورة وحتقوم تروح مع بباها علشان في عرايس كتير مستنياها في البيت صح يا عصفورة قلبي من جوا
أسيل/ بابا وبداءت تحسي علي وشه
جاسر/ يلا ياقلبي معلش يا مها ساعديها علشان انا مش حقدر اشلها
حور/ جاسر بس ماهو مينفعش تخرج
جاسر/ حور بطلي كلام ولك ملهوش عازة علشان في الاخر حعمل اللي انا عاوزة صح
حور صح يلا بينا وهما خارجين قابلو عمه فريد
فريد / علي فين ياولدي انا طلبت عربية علشان تدلي بيها كلنا الصعيد خليك تجعد حدانه
جاسر/ لا العربية حتدلي انت وعيالك و. تروح تقجعد حدي بنتك العيانه وشلني خالص من حساباتك .دي حياتي وانا عارف حعمل فيها ايه
وذهب جاسر عند دهب اما انتي بقي ياست الكل حتروحي تقعدي عند مها شوية وعندي شويه خلينا بقي نخس أن امنا لسة عايشة ولا ايه ياحور
حور/ هو انا ممكن اقولك يا امي علشان بشم فيكي ريحت امي اللي ملحقتش اشم ريحتها ولسة في كلام كتير مقلناهوش. عاوزاكي تحكيلي كل حاجة عن ماما
دهب عنيا يابت الغالية حاضر ذهبو كلهن الي بيت حور
حور ساعدت جاسر طلعتو . غرفتها و نايمة. علي السرير جات تقوم مسك أيدها علي فين ست البنات رايحة .
حور/ نزله للناس تحت ياجاسر عيب نسبهم كده
يمشو وحطلع اشوفك عاوز ايه
جاسر بتحرقو الناس تحت منا بتحرق تلات سنين لحد ما الشياط بقي طالع من وداني وشدها عليه وقعت في حضنه أيوة كده بقي ياست البنات ارجعي بمكانك بحبك موت
حور / جاسر و بعضين بقي
جاسر/ هشششش مش عاوز نفس عاوز أحسك ياحور عاوز احس نفسك دقات قلبك عاوز اعرف طعمك انا مشتاقلك ومش قادر اصبر اكتر من كده
قطعهم خبط الباب
جاسر/ ماهو لو الباب مخبطش كنت حقول اني معمولي عمل
فتح الباب ودخل.....
google-playkhamsatmostaqltradent