recent
روايات مكتبة حواء

رواية مغتصبي اللعين الفصل السادس والعشرين 26

رواية مغتصبي اللعين الفصل السادس والعشرين 26

 زين بعصبيه

ومين دول الي بيسألوا عنها
الخادمه :خاافت منه واللهي ما اعرف يا بيه
زبن نزل تحت زي المجنوون وقدر جريت وراااه
زين نزل كاان نفسه مراااد لكن معااه اتنين تاانيين
زين بغضب :انتو ميييين وبتتهجموا على بيتي كده ليه وبااي حق
هنا اتكلم محمد وبغضب لمح قدر على السلم بتبصله وخاايفه
محمد بعصبيه :بحق ان ليا امااانه هنا وجااي اخدها
زين زقه متتكلم عدل يله اماانه ايه دي
ابو مراد :اهدوا يا جمااعه يا بني انا عم قدر وجااي هنا عايز افهم من قدر ايه الي حصل وازاي اتجوزت واحنا منعرفش ليه ودا الي هو مفروض خطيبها ازاي يعملوا كده
جه محمد يتكلم
ابو مراد بغضب :محمد انت تسكت خااالص على ما نفهم الي حصل
قدر نزلت تحت نظراات محمد المشتااقه والمجنوونه وبنفس الوقت العصبيه
زين مسكها من كتفها وحضنها بتملك وهو بيبص على محمد
جه راامز واتصدم لمى شاف سليم ابوو مرااد
سلييييم
سليم بص لصووت واتصدم لمى شااف رامز
راامز سلم عليه وحضنه
(سليم كان صااحب راامز بالجاامعه لكن مع مشااغل الحياه سليم ساافر هو وعيلته وانقطعت اخبااره )
زين باستغراب :مين دا يا بابا
رامز حط ايده على كتف زين
دا سليم النايف صااحبي من اياام الدراسه انت مش هتفتكره لانك كنت صغيير
رامز باستغراب
لكن ايه الي بيحصل هنا
سليم :رامز قدر بنت اخوويا بتعمل ايه هنا
زين :ايه البرود الي انتو فيه دا ما قلت قبل كدا مرااتي
محمد بعصبيه مفررطه :شيل ايدك عنها يا حيووان
زين اتعصب وراحله بالبوكس :مين الحيووان يله متنساش انك في بيتي
سليم بغضب :اخرسوا ايه مش شاايفين كباار قدامكم
وانتي يا قدر هيدبحوا على شاانك متتكلمي
قدر راحت بااست ايده وحااولت تتصنع الهدوء
عمي دا جوزي على سنة الله ورسووله
مرااد بمسخره :جوزك ازااي ومحدش يعررف مش المفروض خبرتوا باابا على الاقل
محمد راحلها وبص في عنيها والدمووع في عنيه
انتي مستحيل تعملي فيا كده صح مستحيل تخونيني انا قولتلك استنيني ليه يا قدر ليه دنا بمووت على الارض الي بتمشي عليها
زين هنا مكنش قاادر يتحمل هجم عليه وضربه ومحمد يردله الضرب
اشرف ومرااد حاولوا يبعدوهم عن بعض
زين وهو بيمسح الدم عن انفه
اخرج برا بيتي يا كلب انت جاي وفي وسط بيتي وعاايز مرااتي
محمد بصلها باالم وخرج وقدر دمعت من بصااته
مراد راح لقدر
انسي ان ليكي اخ اسمه مراد الي عملتيه دا محمد هيفضل متأثر بيه طول عمره انتي نهيتي حيااته لانك انتي كنتي حيااته وتف على الارض وخرج
هنا قدر انهارت من العياط
زين اتعصب اكتر مسكها من دراعها
بتعيطي ليه متعيطيش للدرجادي اثر فيكي
قدر جريت على اوضتها
سليم :انا اسف يا رامز لكن الي حصل محدش كان متوقعه وانا اصلا جيت من الطياره على هنا مش فااهم حاجه غير ان قدر اتجوزت ازاي وليه معررفش انا هرووح لكريم وافهم منه كل حااجه
زين لسليم :عقل ابنك وفهمه انه اذا مس او بص لقدر همحيه عن وجه الارض فااهم
اشرف كان بيبص على زين وبنفسه :
طب واللهي قدر انا نفسي مستحينها بيك هي متستاهلش واحد زيك معيشها بكل الذل والالم دا
دي الي يشووفها يحبها على طوول وبعدين انتبه لنفسه
انا لازم اخرجها من دمااغي طوول مهي في باالي عمري ما هعيش ولا هشووف حيااتي غير انها مرات اخوويا
اااه يا رب
خرج سليم من عندهم
رامز بعصبيه :ايه يله انت ملكش كبيير امتى هتعقل ينفع الي انت عملته دا انا كنت مكسووف منه مش عاارف هقووله ايه هقووله معلش سكت ابنك اصل ابني اغتصبها واتجوزها ودي ضروف الجواز تبعهم
زين طنش كلامه وطلع لقدر
...................
عند قااادر
كان بحااول يخلي رسل تتكلم وهي بترد عليه بكلمات مختصره
قاادر اتعصب ان مفيش حااجه بيعملها بترضيها :رسل اهدي انا مليت مفيش حااجه بعملها عجبااكي
رسل مكلمتوش
قاادر مسك دراعها :لا يا حبيبتي مهو يا تعيشي معايا زي الخلق لا كل وااحد يروح في سكه
قاادر كان متأكد انها متقدرش تبعد عنه
رسل اتصدمت من كلمااته الجاارحه
رسل باالم :هتسبني ياا قاادر بعد كل دا ودموعها بتنزل
قاادر :انتي الي اخترتي كدا انا ما اجبرتكيش على الجواز كله كان بأرادتنا احنا التنين لكن اذا هتفضلي عايشه كده ومبتخرجيش برا الاوضه دي وكل ما اقربلك تبعدي هنفضل على حاالنا
رسل كانت فعلا خاايفه تخسره مسحت دموعها وبذل :انا اسفه يا قاادر عايزني اعمل ايه
قادر :عايز نرجع زي الاول
رسل بتبصله بوجع :بالسهووله دي للدرجاادي مشااعري مش مهمه بالنسبالك للدرجادي انا كنت عميا ومش شاايفاااك على حقيقتك
قاادر حااول يمسك عصاابه :مسك ايديها
رسل انتي واللهي مهمه بالنسباالي وقوووي صح كنتي بالبدايه وسيلة انتقام مش هكدب لكن انتي دلووقتي حبيبتي وهتبقي ام ابني خلينا ننسى ونبعد اخووكي وسيرته عن حيااتنا
وقرب على وثرسل وخد شفاايفها بررحله حب جميله كلها مشااعر واحاسيس
رسل باادلته قبلته وحضنته جااامد
كأنه شئ ثمين هيروح او يختفي
..............................
في مطعم من افخم المطااعم في مصر
تجلس مديرة مكتب زين مع وفد اجنبي واياس بجانبها يقووم بدور زين
اياااس :الصفقه دي لازم تكوون لينا فااهمين
الوفد كله هز لرااسه
اتفقنا تيجوو الشركه تخلصوا مع زين باشا
قاام الووفد
وفضل ايااس وسلمى
جه واحد من وراهم
مساء الجمااال
(اكيييد عرفتووه رووسان )
سلمى قلبها دق جااامد لدرجه انها خاافت يطلع من مكاانه ويبان عليها
روسان قعد معااهم طبعا كان متفق مع اياس واياس مرسيه عالليله كاامله
رووسان بهيام :ازيك يا انسه سلمى
سلمى بخجل :الحمدلله
ايااس بيه انا هقووم دلووقت عشان الحق ازبط كل حاجه في الشركه
رووسااان :ايه يا سلمى هي اذا حضرت الشياطين ذهبت الملائكه ولا ايه
سلمى :لا يا استاذ روسان مش القصد
اياس :خلاص تكملي بعدين اقعدي مععانا شووويه
سلمى بغضب :_لملمت الورق شكرا يا اياس بيه انا شغلي لهنا وخلص داووقتي في الشركه عن اذنكم
خرجت سلمى من المطعم وكان نفيها تقعد لكن لا دينها ولا اخلاقها يسمحوا بده
روسان فضل باصص في اثرها مده
اياااس لوحله في ايديه
ايه يا عم سرحت في ايه اوعى تقوولي طبيت
رووسان :ضحك باااينها كده يا صااحبي
ايااس :طب واللهي احنا اتحسدنا يا جدعاان
روسااان :وهنتحسد على ايه وليه
اياس :طيب انا راضي ذمتك زين الي مبيفوتش فرصه يسهر ويشرب من لمى اتجوز وهووو من الشركه للبيت حتى سهر ناادر ويقضيها شرب بس
وانا خطبت وتنيلت وانت وقعت هلى بووزك بالحب ايه بقى اتحسدنا ولا ايه
روياان ضحك من قلبه عليه
.......................
عند زين
طلع لقدر وهو متعصب
قدر لمى طلعت كااانت خايفه منه قووي
زين خبذ الباب ودخل رزعه جااامد وراه
قدر كانت خايفه :زين انا واللهي ما عملت حاااجه ارجوووك متقربليش
زين فضل يقرب منها
لحد ما اتحششرت زين بهمس قدر انا بحببك قوووي ومش قاادر اتخيل انك كنتي احتمال تكووني لغيري
قدر :انا مليش دعوه بالي حصل تحت صح
زين حس بخووفها :_انا اسف يا قدر اني سببتلك الخووف دا كله سامحيني لكن انا بغييير مش عارف اعمل ايه
قدر كانت خاايفه :زين انا واللهي عمري ما حبيت محمد ولا بحيااتي فكررت فيه
زين حس بخووفها وتبريراتها :مسح دموعها وانا بثق فيكي يااقدر لكن اذازفي يووم عرفت انك شووفتيه او كلمتيه سدقيني حبي كله ليكي هنسااه وهفتكر الحاجه دي بس
قدر خاافت بزياااده
زين مسكها من وسطها وشدها لعنده
خفتي ليه يا روح قلبي انا بنبهك بس
وغمزها متيجي اقوولك حااجه كده
قدر بعدت عنه
زين هو انت ممكن تأذيني
زين حظنها من ظهرها
قدر متخاافيش انا عمري مأذيكي لكن ابعدي محمد عنك ومتخليهووش يلمحك او يشوفك واشررف اخووويا كلامك معااه بحدود اختصارا للمشاكل ما بنا
قدر بشروود :انشاء الله
..........................
عند قااادر
رسل فضلت حااضنه قاادر وماسكه فيه جااامد
قاادر بعدها عنه
خلينا ننسى كل حاجه يا رسل ونبدأ من جديد
رسل بصتله وهي تاايهه
سبها للزمن ودخلت الحماام
هنا ضرب جرس الباب
طلع قاادر يفتح كان محمد ومراد وسليم
سليم بغضب
ابووك فين يا قاادر
قاادر اتوتر :اهلا يااعمي جيتو امتى منالسفر وما قولتووش ليه نجبكم من المطار
محمد :قااادر قوولي الصررااحه قدر اتجوزت ليه وامتى ومحدش خبرنا ليه
كريم خرج لمواجهه كان لا بد منها وكان مأجلها
اهلا بالغالي وولاده
سليم حضن اخووه ازيييك يا كريم
فريده :ازيييك يا ابو مرااد
سليم :الحمد لله ازييك يا مرات اخوويا
محمد بغضب :مش وقت سلام دلووقت عمي قدر من يومها مكتووبه على اسمي ازاي تتجوز من غير ما حد فينا يعرف
مراد :المووضوع في حاجه قوولولنا ايه هي
قادر اتعصب وحب يرفع الحرج عن والده :
ايه اتجووزت ازاي دي جالها نصيبها ودكتور بالجاامعه ومواصفاته ممتازه وهي موافقه اتجووزت مفيهاش ليه يا اولاد عمي
هنا خرجت رسل على الصوت كله استغرب مين دي
كريم :اعرفكم رسل مرات قاادر
سليم :انت بتقوول ايه ازااي تجوز ولادك الاتنين واخووك الكبير ميعرفش للدرجادي انا مش فارق معاك يا كريم
كريم نزل رااسه مش عاارف يقووله ايه يقووله انه هو نفسه مش عاررف انهم اتجووزوا
انا هقولكم كل حاااجه
كان دا ؟؟؟
يا ترى مين الي تكلم
ارائكم بالروايه
مغتصبي اللعين

google-playkhamsatmostaqltradent