recent
روايات مكتبة حواء

رواية زهرة الصعيد الفصل السادس عشر 16

رواية زهرة الصعيد الفصل السادس عشر 16


البارت السادس عشر
احمد: وأنا ي عمي موافق ومجيتكم لغاية هنا واعتزار الحجة راوية دا كله علي راسي وأنا مش هلاقي احسن من علاء استامنه علي اختي
علاء وريتاج بصو لعبض بصدمة وفرحة كبيرة جدا كانت بينه في عنيهم
الاب:علي خيرت الله نجرا الفاتحة
الكل بدء يقرء تحت انظار علاء لريتاج
اول ما خلصو ريتاج دخلت المطبخ من كتر كسوفها
مروة بمرح:طب ي طنط انا مش غريبة يعني أنا عايشة معاكم اصلا هروح اشوف رورو
احمد بضيق مصطنع:روحلها يختي دا بيتي وأنتي قعدتي في اكتر مني
مروة مدتلوش اهتمام ودخلت لريتاج إللي كانت وقفة زي الصنم
مروة بغمزة:ايوا ي عم محدش قدك
ريتاج بتوهان:مروة أنا بحلم صح ايوا اكيد بحلم زي كل يوم
مروة بضحك:يبنتي اهدي كله حقيقة وهتبقي اجمل عروسة بإذن الله
ريتاج:ي رب ي مرمور ي رب
ريتاج اخدة مروة بالحضن جامد
ريتاج:البت زهرة وحشتني اوي ونفسي اشفها من يوم فرحها مشفتهاش
مروة:زهرة نقلت القاهرة وهي قعدة في شقة هي وادم علي ما فلتهم تخلص اي رايك نرحلهم بكرة كدة نطب عليهم
ريتاج:اشطا
احمد جه:طب هنقضيها رغي ولا ايه طيب
مروة:متهدي ي ابو حميد بدل ما اعضك ولا انت يظهر نسيت عضتي
احمد:لا وعلي إيه الطيب احسن
احمد بص لريتاج وريتاج بصتله بكسوف
مروة:احم أنا خارجة تعالي يبت ورايا
مروة خرجت وفضل ريتاج واحمد بس والاتنين نفسهم يكلمو بعض
ريتاج:بقلك
احمد بزعل:نعم
ريتاج:...
_______عند زهرة
هلال:يلا بقي قومي
زهرة بنوم:حاضر شوية شوية وهتلاقيني قمت
هلال:وانا اتعب نفسي ليه خلاص خليكي مخمودة أنا رايح شغلي
زهرة قامت بفزع:اييييييه
هلال بخضة:في ايه مالك
زهرة:انت هتسبني وتروح الشغل
هلال:ايوا
زهرة بزعل:عاااااااااااااااا
هلال بفزع:بس بس متجوز بنت اختي أنا مالك ي ازعاج
زهرة بتمثيل:اهئ اهئ اهئ 😭😩
هلال:ي بنتي مالك
زهرة:انت هتروح وتسبني قعدة لوحدي في العمارة الطويلة العريضة الغريبة دي
هلال:ايوا يعني أنا بقالي اسبوعين ودخلين في التالت قاعد جنبك هنفضل قعدين كدة كتير
زهرة:خلاص خدني معاك
هلال:لا والله رايح الملاهي أنا عشان اخدك معاية
زهرة:ونبي ونبي مش بحب اقعد لوحدي
هلال:هششس مسمعش صوتك رايح اللعب أنا دا شغل مسمعش صوتك ومفيش مرواح طبعا نلعب احنا ولا ايه
_______بعد مرور ساعتين
هلال بضيق:منك لله ي زهرة يبنت ام زهرة يا بنتي اتأخرت وعندي مييتنج
زهرة وهي بتظبط الطرحة:اهدي عادي يعني ولا خايف يتخصملك دنتا مدير الشركة
هلال:تعرفي أنا طول عمر اصحابي المتجوزين لما يجو الشركة بعد المعاد بخمس دقائق كنت بخصملهم اليوم كله واقلهم بغضب منتو اكيد قعدين تدلعو في البيت طب اودي وشي منهم فين انا دنا بقالي خمس سنين فاتح الشركة مفيش يوم رحت متأخر دقيقة
زهرة وهي بتلبس الكوتش:قلهم كنت بدلع مع مراتي ههيهيه
هلال بتوهان:ي لهوي لا دنا مرحش خالص واقعد هنا
زهرة بكسوف:بطل قلة ادب علي الصبح يلا خلصت
خرجو برا الشقة
هلال:اكيد مش هننزل علي السلم اكيد حرمتي
زهرة:اكيد بس أنا عندي انزل ميت دور ولا اركب اسانسير واذا كنت انت عاجوز ومش هتقدر فنا لسة شباب
زهرة قالت كدة ونزلت جري علي السلم
هلال:مين دا إللي عجوز يبت طب استني
هلال كمان نزل جري وراها
نزلو هما بيجرو وبيتسبقو لغاية الباب
وصلو للباب وكمنوش قدرين يخدو نفسهم
زهرة بتعب:ااااااه م مش قد قدرة خللااااص
هلال بتعب: أناا حاسس إني نفسي اتقطع بس مش مهم المهم إني فزت ووصلت قبلك
زهرة:ايوا ي خويا منتا مقديها جيم ورياضة ومتعود علي كدة
هلال خمس في وشها:ي ساتر ي رب هموت من عينك
هلال مشي وزهرة مشيت وراه
زهرة:لا وعندك عضلات وجسمك رياضي وجامد وا..
لسة مكملتش هلال اخدة السلم كله إللي قدام العمارة علي رجله
هلال بوجع:ااااااه الله يخربيتك رجلي اتكسرت ااااه
زهرة بداريه ضحكتها:سوري ي بيبي هات ايدك عشان اسندك
هلال بصلها بغل وقام
_________عند ريتاج
ريتاج: أنا اسفة
احمد بتمثيل:لا زعلان
ريتاج ضربته في رأسه:علي فكرة أنا اللي زحلانه
احمد بضحك:زحلانه امشي ي جعفر قدامي امشي ونكمل كلامنا بعدين
مشيو هما الاتنين وخرجو قعدو مع بقية العيلة
قعدو شوية اتكلمو واتفقو ان الخطوبة هتبقي اخر الاسبوع
خلصت القعدة ومشيو
ريتاج واحمد بصو لمامتهم وحاولو يتهربو
ربتاج بتمثيل: أنا هموت وانام
احمد:وانا كمان اوي
الام بجدية:استنو عندك انتو الاتنين
احمد:خير ي امي
الام: اترزعو انتو الاتنين هنا وحكولي اللي حصل انهرده دا يلا
احمد: حاضر يستي أنا هقلك..
نسبهم يحكو مع بعض شوية
_______عند زهرة
نزلت هي وهلال من العربية
زهرة باعجاب:وااااو يبن اليه معقول دي شركتك
هلال بيعدل لياقة البدلة بتكبر:شركتي أنا عندي سلسلة شركات في نص دول العالم ي ماما
زهرة بلوية:اممم مش بقلك متكبر
هلال وهو ماشي بالعافيه:منك لله بقي أنا بدخل كل يوم الشركة ببقي اسد انهرده ادخلهم برجل ورجل طب قيمتي طيب
زهرة بضحك:معلش تعالي اسند عليا
هلال بالفعل سند علي زهرة ودخلو واول ما دخل الكل وقف باحترام وتقدير معدا شوية كدة وقفين في جنب بيتكلمو علي هلال ودول اصحابه 🙊🙊
هلال طلع الدور التاني إللي في شغله هو واصحابه
علي:ايه ي هلووو رجلك اتكسرت ولا ايه
معاذ بخبث:لالا بجد زعلت عليك
وائل: احسن ربنا علي المفتري
سيف:ياخي ربنا بيخلص حقنا من إللي بيعملو فينا
كل دا وزهرة بتسمعهم وهمتوت من كتر الضحك
هلال بغضب:خلصتو تحفيل روح ي زبالة انت وهو علي شغلك
كلهم بصولو بغل ومشيو
هلال بص علي زهرة إللي كانت عمالة تضحك
هلال بغل:اسكتي
زهرة بتحاول تسكت:حاضر
هلال:اقفلي بقك دا مشفش سنانك كدة
زهرة بتكتم ضحكتها:حاضر
زهرة مقدرتش تقاوم: ههههههههه
هلال:هشش هشش يخربيك هتفضحينا
دخلو هما الاتنين المكتب
وهلال طلب السكرتيرة
بسملة بجدية:نعم ي هلال بيه
هلال:تشربي ايه
زهرة:ممكن قهوة مظبوط
هلال:تمام هاتي اتنين قهو واحد مظبوط وهاتي بتاعتي زي منتي عرفة
بسملة بجدية:تمام ي فندم
بسملة وصلت عند الباب وهلال ندي عليهاخ
هلال:بسملة هو ادم جه
بسملة:لا ي فندم مستر ادم واخد اجازه اسبوع
هلال:تمام روحي أنتي
زهرة:هو في حاجة بينك انت وادم مالكم كدة اليومين دول
هلال:عادي يعني مشاكل في الشغل
_____عند علاء
كلهم راحو قعدو في الشقة في القاهرة مرجعوش لغاية خطوبة علاء
ادم كان شايفهم وفرح جدا ان شاف مروة
_______عند زينة
زينة قعدو في اوضتها وفتحا فيس وفتحة بروفيل حسام وفتحه صوره ومكبراهم وعمالة تبص فيهم
الباب خبط وهي مخدتش بالها
فجأة لقيت سارة قعدو عليها
سارة بمرح:اممم الحب ولع في الداارااا ولععع ولععع
زينة بكسوف:اسكتي ي جذمة أنتي مش فهمه حاجة
سارة بفمزة:وافهم ليه بقي مت كله مفهوم اهو
زينة حدفتها بالمخدة
____عند هلال
زهرة قعدة قدام هلال وهو بيشتغل وهي عمالو تمسك في كل حاجة
هلال:سيبي المثلث في حاله
زهرة سابته ومسكت حاجة تاني
هلال:سيبي المربع في حاله
زهرة:يوووه بقي زهقت
هلال: انتي السبب مقعدتيش ليه في البيت أنتي إللي جيتي نطيتي معاية
زهرة:بطل رط بقي ويلا نروح
هلال:نروح مين أنا قدامي يجي سبع سعات
زهرة قربت منه:يلا يلا بس يعني الشغل كدة كدة مش هيخلص
زهرة قربت منه واخدة منه القلم ولمت الورق وحابت شنطته
كل دا وهلال متابعها في صمت
نزلو مع بعض
سيف:ايه دا بس علي فين ي هلال بيه
معاذ:سيبه يبني لسة عريس جديد بقي
طارق:مع السلامة ي وحش
هلال بصلهم بصة حرقتهم وهما وقفين
نزل وركب عربيته وساق
وصلو الييت
هلال:لا بجد رجلي حاسس إني خلاص مش هقدر اطلع كل دا
زهرة:خلاص اركب اسانسير وأنا هطلع علي السلم بسرعة
هلال:ي سلام واسيبك لوحدك
زهرة:ي عم محسسني إني راحة اقتحم إسرائيل روح بس
هلال رجله كانت وجعاه جدا فضتر يركب الاسانسير
وزهرة كمان طلعت جري
وصلو هما الاتنين ودخلو الشقة
هلال: أنا تعبان اوي وجعان اكتر
زهرة بايتسامه:عشان كدة أنا قررت...
_____عند مروة كانت قعدة علي البحر نفس المكان إللي قعدة فيه لما شافت ادم بيخنها
زهقت قامت تمشي
وهي مشية رباط كتشيها لتفك وطت تربطه
لسة بترفع رسها اتخبطت
مروة بوجع:اااااه
_اوووبس أنا اسف

google-playkhamsatmostaqltradent