اخر الروايات

رواية زهرة الصعيد الفصل الرابع عشر 14

رواية زهرة الصعيد الفصل الرابع عشر 14

البارت الرابع عشر

وقفنا لما كان ادم قاعد في البلكونة وعمال يعيط
مروة اول ما سمعت صوت عياطه قلبها حن وكان نفسها تكلمه بس في لحظة جن صورته هي والبنت مع بعض
مروة دخلت الاوضة بغضب
مروة بعصبية وبتكلم نفسها:لاااا ي مروة لااا أنا مستحيل ارجعله تاني واسبله قلبي بسهولة كدة لا هو إللي كسر قلبي ومش هقدر ارجعه تاني لا عمري ما هحنلك تاني ي ادم ومش هرجعلك وهشوف حياتي واشتغل واقعد في القاهرة قدامك واخليك تطق كل ما تشفني
ايواااا زييي ما جرحتني وكسرت قلبي هكسرك ي ادم
مروة وقعت علي الارض وفضلت تعيط بصوت عالي
ادم سمعها وكان نفسه ياخدها في حضنه ودا زود عياطه اكتر
علاء صحي علي صوت مروة قام جري علي اوضتها
علاء بفزع:مروة مالك اهدي ي حببتي اهدي وقوليلي مالك
مروة بعياط: أنا عايزة ادم يطلقني خليه يطلقني ي علاء ونبي خليه يطلقني
علاء:حاضر حاضر بس اهدي أنتي ونامي مش اتفقنا هنتكلم الصبح يلا نامي
علاء نيم مروة وراح اوضته
علاء بيكلم نفسه:هو في ايه هي الدنيا اتشقلبت كدة ليه يقطع الحب وسنينه علي إللي عيزين يحبو
نام كل من ابطالنا منهم الحزين ومنهم الحيران والاخر سعيد
جاء الصباح الذي يحمل كثير من الاحداث
________عند زهرة
زهرة صحيت من النوم كامت دخلة تاخد دش بس لقيت رساله من فون هلال بصت وهي مقفولة لقيتها من ادم بيقول
(ي صاحبي لو سمحت سامحني أنا اسف والله بس ارجوك خليك جنبي أنا مش عارف اتصرف من غيرك)
زهرة شافتها واستغربت فكرت انهم ممكن يكونو متخانقين مردتش تساله ودخلت تاخد دش
_______عند ريتاج
رغم زعلها من اخوها وانا مش بتكلمه بس مهنش عليها متصحيهوش زي كل يوم
فتحت حته من الباب لقيته صاحي وبيصلي
قفلت الباب وخرجت اوضتها تاني
احمد حس بيها وفرح جدا بس بردو مش عارف يعمل ايه عشان يصالحها
______عند علاء
مروة صحيت لقيت علاء قاعد في المطبخ بيحضر الاكل
مروة بنوم:صباح الخير
علاء:صباح الفل
مروة:مصحتنيش ليه عشان اعمل الفطار
علاء:قلت اسيبك تنامي وترتاحي روحي أنتي حضري بس السفرة عشان لازم نتكلم
مروة خرجت حضرتك السفرة ونفخت بضيق لانها عرفة علاء هيكلمها في إيه
خلصت وخرجت البلكونة لقيت ادم واقف باصص للسماا وزي ما يكون بيدعي
بتصله ومدتهوش اي اهتمام كانه مش موجود
ادم بحزن:صباح الخير
مروة بجدية:صباخ الخير يا
يا استاذ ادم
مروة سابته ودخلت قبل ما تضعف وقعدة علي السفرة وسندة رسها علي اديها بحزن
علاء خرج لقاها كدة حاول يفرفشها
علاء بمرح مصطنع:عملك فطار بقي انما إيه هتكلي صوابعك وراهم
مروة:تسلم ي باشا والله
بدءو يكلو هما الاتنين في هدؤ وصمت
قطع الصمت دا علاء
علاء وهو بياكل:ها بقي احكي حصل إيه امبارح
مروة بتحاول تتوه: حصل إيه في ايه
علاء:مروة متحوريش حصل إيه بينك أنتي وادم خلاكي تطلبي الطلاق فجأة كدة وكمان كنتي منهارة وكسرتي كل دا
مروة:منا قلتلك شدينا مع بعض في الخناق وأنا مش عايزة اكمل قلتلك خليه يطلقني
علاء:وانا مش مصدق أي كلمة من دول مروة قولي لو عملك حاجة عشان نعرف نتفاهم
مروة:يووووه بقي قلت خناقة عديا اوووف أنا قايمة
مروة دخلت اوضتها وفضلت تعيط
بعد شوية
علاء راح باس راس مروة:خلاص بقي كفاية عياط واهدي أنا رايح مشوار سريع كدة وحضري نفسك اول ما ارجع هنرجع البلد
مروة بحب:ماشي ي حبيبي
______عند زهرة
زهرة خرجت من الحمام وهلال كان لسة صاحي وفاتح التليفون وبيتشات مع حد
زهرة:بتكلم مين
هلال وهو باصص للفون: ايه
زهرة:وعلي كدة حلوة
هلال بصلها بعدم فهم:هي مين دي
زهرة:اللي بتخوني معاها
هلال بصدمة:ايه
زهرة:وعلي كدة احلي مني في ايه حلوة اكيد دمها رزل زيك صح
هلال بضحك:انتي مجنونه
زهرة:عادي عادي الاهتمام مبيطلبش اصلا
هلال:ي هبلة دا ادم
زهرة:بيجااااد
هلال:والله
زهرة:اوكااااي
هلال: أنا هقوم اخد دش عشان نسافر علي طول
________عند علاء
رجع لقي مروة قعدة في الريسبشن وباصه للحيطة
مروة: حمدالله على السلامه
علاء راح قعد جنبها
علاء:الله يسلمك
مروة:مالك
علاء حط ايده علي راسه:تعبان تعبان اوي ي مروة
مروة:ليه ي حبيبي مالك
علاء: حكلها علي كل حاجة وان احمد رافضه
وانا نفسي اشوف ريتاج اوي بقالي اسبوعين مشفتهاش وأنا جاي مخصوص عشان اشفها وحشتني اوي
مروة:طب ولو هليتك تقابلها
علاء بفرح:بجد
بس ازاي ي ختي بقلك اخوها منعها تماما انها تشوفني وأنا مش عايز اسببلها مشاكل بسببي
مروة:ي عم اسمع بس أنا هقلها أن أنا رجعه القاهرة وعايزة اقابلها وهروح اقعد أنا وهي شوية وبعدين اتصل ييك اقلك تعالي خدني عشان نروح وبكدة تبقي قابلتها بس منغير ما اخوها يعرف
علاء باسها من خدها:ربنا يخليكي ليا ي مرمر علي قد منتي هبلة وطفله بس سعات بتشغلي مخك
مروة حدفته بالمخدة
علاء بضحك:خلاص خلاص بس يلا قومي اللبسي بسرعة
مروة:حاضر ي خويا اهدي يبختها والله
مروة دخلت تلبس وهي حزينة وبتقول يبختك ي ريتاج شوفي علاء عامل إيه عشانك وعشان حبه ليكي إنما أنا
ضحكت بسخرية ولبست وفعلا اتصلت بريتاج
بعد شوية خرجت هي وعلاء وادم شفهم من البلكونة وعرف انهم هيرجعو الصعيد لبس بسرعة وركب عربيته وهو كمان سافر
عند ريتاج احمد مكنش موجود استأذنت من والدتها ومشيت
_____عند زهرة
هلال:ي بنتي يلاااا
زهرة:يوووه متسربعنيش اهدي اما احط كل حاجة
هلال:يبنتي إحنا لو مهجرين مش هتاخدي الحجات دي كلها
زهرة:ملكش دعوة انت
هلال:طب يلا ولو احتاجتي حاجة ابقي تشتريها من هناك
زهرة:لا
هلال قرب منها وقفل الشنطة ومسك اديها
هلال:امشي قدامي ومسمعش صوتك تاني
زهرة مردتش تعارضه ونزلت معاه بخوف
زهرة:علي فكرة أنا نزلت معاك مش من خوفي ولا حاجة بس أنا اصلا خلصت
هلال بصلها وضحك
نزلو وركبو العربية وهلال ساق
_______عند مروة
قعدة هي وريتاج كتير وعمالين يحكو
ريتاج:طب أنا حكيت كل حاجة أنتي مش ناوية تحكي
مروة بحزن:لا ي رورو بصي أنا همشي بقي عشان عندنا قطر
مروة اتصلت بعلاء اللي كان واقف بعيد بيتابعهم ونفسه يجي يحضن ريتاج
علاء جه واول ما ريتاج شافته بصتله بحب وعتاب وحزن
ريتاج اول ما عنيها جت في عنين علاء دموعها نزلت غصب عنها
ريتاج:مروة أنا هضتر امشي سلام
ريتاج مشيت خطوتين
علاء بحزن:يعني بقالي اسبوع بحاول اقابلك ويوم ما اشوفك هتمشي كدة عادي
ريتاج بصتله بحزن
ومقدرتش تقاوم وغصب عنها اترمت في حضنه
ريتاج بعياط:وحشتني اوي ي علاء اوي كان نفسي اشوفك ارجوك أتصرف اعمل أي حاجة عشان نبقي مع بعض
علاء وهو يهديها:اوعدك انك هتبقي مراتي في اسرع وقت بس اهدي
ريتاج حاولت تبعد عنه وهي لسة بتعيط
ريتاج:سلام
الاتنين بحزن:سلام
مروة وعلاء ركبو القطر ورجعو الصعيد
_________عند زهرة
وصلو هي وهلال العمارة
زهرة:واااو العمارة شكلها عظمة
هلال:اماال يلا عشان نطلع أنا تعبت من السواقة
زهرة:هي شقتك الدور الكام
هلال:الدور ال11
زهرة بصدمة:ايييييه
هلال:واطي صح كنت حاجز الشقة رقم 15بس للاسف معجبتنيش
زهرة بصدمة:يبني انت اهبل انت بتطلع ازاي كدة دنا بقف في الدور التالت وببقي خيفة
هلال:تعالي بس من طول منا معاكي متخافيش
زهرة: إحنا هنعمل ايه
هلال:هنركب الاسانسير
زهرة:لااااا
هلال:ليه
زهرة:لالا مش بحبه بخاف منه أنا هطلع علي السلم
هلال:والله عيزانا نطلع احداشر دور
زهرة وهي بتجري علي السلم:عندي احسن ما اتحبس في المكان المرعب دا
هلال طلع يجري وراها
صلو للدور الخامس
هلال بتعب:اااااااه منك لله كان زمنا طلعنا من ساعة
زهرة وهي بتاخد نفسها:يلا يلا هانت
هلال:منك لله
كملو طلوع وهما خلاص هيموتو
_______في فلة عصام
علاة ومروة دخلو والتنين قلبين وشهم وعملين زي البوم
عاصم كان قاعد هو وريهام في جنب
والام والاب في جنب
عاصم بهمس:سلامو قولا من رب رحيم
ريهام بنفس الهمس:هما مالهم
عاصم:والله ما اعرف
الاب: حمدالله علي السلامة
الاتنين:الله يسلمك ي بابا
الام: حمدالله علي سلامتك ي ولدي ها اتبسطو
علاء بحزن وضيق:يارتنا ما سافرنا ي امي
علاء سبهم وطلع
الام:في إيه ي مروة مال اخوكي وانت كمان عملين اجده ليه
مروة بضيق:ملنا محنا كويسين اهو أنا هطلع انام ومحدش يصحيني خااالص
مروة كمان طلعت والكل مستغرب شكلهم
_____عند هلال
دخلو الشقة وارتاحو من السلم وزهرة اعجبت جدا بجمال الشقة وتصميمها
هلال: إيه مش عايزة تخرجي البلكونة دنتي بتعشقي تقفي في البلكونات
زهرة بخوف:بلكونة مين يسطا دنا خيفة ابص من الشباك
هلال:يسطا طب تعالي تعالي
زهرة:ونبي براحة بص أنا خايفة اوي
هلال:ي جبانه
هلال مسك زهرة وخرجها البلكونة
زهرة بخوف:ي ماما أنا خيفة اوي خيفة ابص تحت عاااا أنا داخلة
هلال مسكها:هششش اهدي قلت من طول منا معاكي متخافيش صح
زهرة هزت رسها بابتسامة وقفو مع بعض
______عند مروة
قعدة مع عاصم في الجنينة بعد ما صحيت
مروة قعدة في حضن عاصم وبتعيط
عاصم:معقول يكون ادم فعلا عمل كدة
مروة بعياط:بقلك شيفاهم بعيني ي عاصم بس ونبي متقلش لعلاء أنا مردتش اقله عشان هو من الاول مكنش مرتاح لادم وممكن يعمل فيه حاجة
عاصم مسح علي شعرها بحنان:خلاص ي حببتي أهدي كل حاجة هتتحل بس اهدي
مروة بعياط: أنا مش عايزة حاجة تتحل أنا عايزة اطلق ي عاصم
_وانا مش هطلق ي مروة
الاتنين:ادم

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close