رواية بنات منصور الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا احمد
البارت الحادي عشر من بنات منصور
في فيلا ربيع الدميري :٠٠
في غرفه مكتبه ٠٠٠
صباح بدموع وصراخ :ابوس ايدك ي بيه ده انا غلبانه .
ربيع بحده:جرا ايه ي بت انتي تتطولي دانتي هتاكلي الشهد .
صباح بوجع:محروق ابو اللقمه الي تيجي من وراء العار والفضيحه.
ليلمح ربيع دخول مريم من باب الفيلا ليقوم بلعب خطه دنيئه ضد صباح لاافلات من جريمته..
ربيع بخبث:انا من الاول وانا شاكك فيكي شكلك بنت شوارع٠٠٠
مريم بدهشه: فيه ايه ي ربيع ٠٠
ربيع بخبث:البت دي ي مريم داخلت لقيتها بتحاول تسرق فلوس من المكتب ..
صباح بصدمه والم : والله ي هانم ماحصل ده البيه ..
ربيع بغضب:اخرسي ي بت انتي ليكي عين تتكلمي بلغي ي مريم البوليس ..
مريم بحده:انا كنت حاسه من الاول انك بت مش تمام ده احنا هنوديكي في ستين داهيه ...
صباح بدموع وصراخ:والله ما عملت حاجه هتروحوا من ربنا فين ي ظلمه ..
ربيع بخبث:بلغي البوليس ي مريم البت دي لازم تتادب ٠٠٠٠٠٠
**********************************************
في امريكا في فيلا سليم :٠٠٠٠٠
سليم :ها فهمتي ي ميرفت الي هيحصل .
ميرفت بقلق:حضردتك عايزني اعمل مراتك قدام ربيع مش كده٠٠
سليم بتصميم :كده انتي لما حكيتي حكايتك والي عمله فيكي حابيه ننتقم منه سواء تخيلي لما يعرف ان البنت الفقيره الي رفضت يجوزها لابنه بقت دلوقتي حرم سليم المنشاوي رجل الاعمال المعروف هيحصله ايه.
ميرفت بقلق:بس كده اسد هيعرف وممكن يصدق اني اتجوزت .
سليم بخبث:وايه المشكله .
ميرفت بصدمه:قصد حضردتك ايه ..
سليم بمكر:قصدي انها تمثليه علشان تنتقمي من ربيع وياخد قلم كبير علي وشه قصاد الي عمله معاكي ..
ميرفت بقلق:هي فكره بس انا قلقانه .
سليم بخبث:وافقي وافقي ومش هتندمي ..
ميرفت بخوف:موافقه ٠٠٠
*********************************************
في فيلا الدميري :٠٠٠
في غرفه اسد :٠٠٠٠
سما بسعاده :ي عني هنسافر امريكا ي اسدي ٠٠٠
اسد بابتسامه:ايوه ي روحي شغل وهنتفسح كمان ..
سما بطفوله :يس يس سما هتتبسط متيجي معانا ي مراد ..
مراد بحنان: معلش ي سمسم انا عندي عمليات كتير مقدرش اسيبها.
اسد بغمزه:متقدرش تسيب العمليات ولا تسيب رشا ..
مراد بحب:رشا خلاص بقت كل حياتي ي اسد مبقتش فعلا قادر اعيش من غيرها ..
اسد بحب:ربنا يكرمك ي اخويا ويسعدك مع الي يسعدك ٠٠٠٠٠٠
********************************************
في فيلا الزعيم :٠٠٠٠٠٠
شاكر بغضب:ي عني التسليم هيكون النهارده ي ربيع ..
ربيع بخوف:ايوه سعادتك انا اتفقت علي كل حاجه والراجل الكبير مظبط كل حاجه ..
شاكر بمكر:شركائك هيكونوا موجودين وقت التسليم ...
ربيع :ايوه سعادتك دول بيشكوا في صوابع ايديهم ي عني مستحيل ميكونوش موجودين ده لازم ...
شاكر بانتصار :تمام نص ساعه ونسافر مش عايزين نتاخر ..
ربيع بقلق:اطمن سعادتك انا جهزت كل حاجه وانا ومريم واسد هنكون هناك ..
شاكر بكره وهو يحدث ذاته:اه ي ابن الكلب ي واطي كمان ابني بتشغله معاك في الوساخه دي نهايتك قربت ي ربيع ٠٠٠٠٠٠
*********************************************
في شركه الدميري :٠٠٠٠
ربيع بقلق:كده كل حاجه تمام والملفات كده خلصت ٠٠
منصور :اطمن سعادتك كله تمام ..
اسد :اطمن ي بابا صفاقتنا مع سليم المنشاوي هتم من غير نقاش مستحيل يرفض عرض زي ده ..
ربيع بحماس:ايوه بقي ده هيبقي ده الشغل لما نشتغل مع سليم المنشاوي الفلوس هتبقي معانا زي الرز ..
اسد باستعجال:طب يلا علشان منتاخرش علي الطياره ٠٠
(وقد سافر اسد وربيع ومريم وشاكر وداليا الي امريكا )٠٠٠٠٠٠٠٠
********************************************
في المصحه لعلاج الادمان ٠٠٠٠٠٠٠٠
دكتور شريف بابتسامه:انا عمري مشوفت مريضه حلو كده ...
نيرمين بتصميم:دكتور انا عايزه اخف عايزه ارجع واحده تانيه.
شريف باعجاب:انشاء الله هتعالجي وتخرجي زي الفل بس احنا هنقضي مع بعض وقت كبير لازم يبقي فيه توافق بينا اعتبريني صديق ليكي واحكيلي ..
نيرمين بدموع:انا للاسف مفيش حاجه في حياتي تشرف علشان احكيها كل حياتي كانت غلط كلها لما كل الي حواليا بقوا يكرهوني ويبعدوا عني٠٠
شريف بهدؤء:مش صحيح انا عرفت من التقرير بتاعك انك كنتي متجوزه وعندك بنت كمان وكنتي ما اصحاب اكبر شركات في البلد كل دي مش انجازات تساهل انك تحكيها٠٠٠
نيرمين بوجع:ايوه ميستاهلش احكيهم لاني ضيعتهم بغبائ وادماني والضياع الي كنت فيه ضيعت جوزي الي كانوا ستات العالم بيحسدوني عليه ضيعت بنتي الوحيده من ايدي ضيعت شركه بابا ي عني مكنش ليا اي لازمه في الحياه ٠٠
شريف بتصميم واعجاب: بس خلاص الفتره دي انتهت وهترجعي احسن واقواء من الاول وعد ٠٠
نيرمين بارتياح:وووعد ٠٠٠٠٠٠٠
**********************************************
في منزل شجن ومحمود :٠٠٠٠٠٠
ام محمود بحب:حمد الله علي سلامتك ي ضنايا عامله ايه ..
شجن بندم واسف:سمحيني ي خالتي سمحيني انا ياما ضيقتك ..
ام محمود بحنان:ي بت دانتي بنت الغاليه وطول عمرك بنتي الي مخلفتهاش وهتبقي ام حفيدي كمان ده انا الفرحه مش سيعاني ..
محمود بحده:طب معلش ي امي هندخل جوه شجن لازم ترتاح ..
ام محمود بابتسامه:خش ي ضنايا خالي بالك منها ي محمود ..
محمود بجمود:ربنا يسهل ي امي ٠٠٠٠٠
في غرفه محمود وشجن :٠٠٠٠٠٠
محمود بغضب:اسمعي بقي انا عملت باصلي للنهايه بس اوعي تفتكري انك كده خلاص نفدتي لا ي حلوه ده انتي لسه مستنيكي نار جهنم سامعه ٠٠٠
شجن بوجع:انا استاهل اي حاجه تعملها فيا ي محمود عمري مهتعترض انا خلاص بقيت ملوثه كرهت جسمي الي انا بنفسي سلمته لكلاب اقتلني ي محمود اقتلني واغسل عارك الي جبتهولك ٠
محمود بالم وَجع:ي ريتني كنت اقدر كل الي منعني عنك ابني الي في بطنك الي ملوش ذنب في اي حاجه غير ان ابوه اختار غلط وجابلوا ام زباله ...
شجن بدموع :عندك حق ي محمود وانا هعيش خدامه ليكم العمرركله يمكن اكفر عن جزء بسيط من الي عملته في حقك ٠٠٠٠
**********************************************
في شركه سليم المنشاوي :٠٠٠٠٠
سليم :ها جاهزه ٠٠٠
ميرفت بقوه :جاهزه ي مستر سليم متقلقش نفسي اشوافه لما يعرف حاجه زي دي هيعمل ايه ...
سليم بمكر :تمام ي يلا بينا ٠٠٠٠
في غرفه الاجتماعات ٠٠٠٠٠٠
اسد بصدمه : ميرفت انتي بتعملي ايه هنا ..
سليم بمكر:انت تعرف ميرفت ي اسد بيه ..
ربيع بصدمه:ايوه ي سليم بيه دي بنت واحد بيشتغل عندي بس ايه الي جابها هنا عند سعادتك ...
سليم بخبث:مرررراتي ٠٠
ربيع بصدمه:ايييه٠٠
ميرفت بغرور:ايه مالك ي ربيع بيه مستغرب ليه ايوه ميرفت بنت منصور الي طفشتها من بلدها ل هنا وكل ده علشان فقيره مش من مقام ابنك اديني اهو متجوزه سليم المنشاوي وصاحبه العز الي انت فيه ده كله ..
ربيع بحده :اه ي بنت المحظوظه ٠٠٠٠٠
سليم بحده:ي ريت نتدخل في الشغل ي ربيع بيه ..
ربيع بضيق:عندك حق سعادتك ده ورق المشروع الي احنا المفروض هندخل شركاء فيه ..
سليم بخبث:تمام كده كل حاجه خلصانه مفضلش غير التوقيع ٠٠
ربيع بفرحه:ي عني سعادتك كده بقيت معانا في الصفقه دي ٠٠
ميرفت بغرور:عندك حق ي ربيع بيه انك مش مصدق هو انت تتطول اصلا تشارك سليم المنشاوي ٠٠٠
اسد بغضب:واللله انتي شايفه كده ..
ربيع بحده:خلاص ي اسد مش وقته هات الورق نوقع ي باشا ..
وبالفعل تم توقيع عقود الشراكه بين ربيع وسليم ٠٠٠٠٠٠
بس ي تري ربيع وقع علي ايه بالظبط
*********************************************
في المستشفي الخاصه ب مراد الدميري :٠٠٠٠٠
في غرفه احد الاطفال المرضي :٠٠٠
رشا بابتسامه:عامل ايه دلوقتي ي حبيبي ٠٠
الطفل ببراءه : الحمد لله يد كتوره رشا ..
رشا بحب:ي حبيبي دكتوره رشا انت حبيبي٠٠
في الخارج :٠٠٠٠
كارمن بشر :عرفتي هتعمل ايه ٠٠٠
احدي الممرضات بشروطمع : تمام ي دكتوره كارمن انتي تامرئ طالما كله بتمنه ٠٠٠
كارمن بشر :نفذي بس الي قولتلك عليه وهتخدي قداهم مرتين تلاته ...
الممرضه بطمع :من عنيا ي دكتوره ....
كارمن بكره:والله وهتقضي بقيه عمرك في السجن ي رشا واخلص منك خالص ومراد يبقي ليا انا وبس ٠٠٠٠٠٠٠٠
تفتكروا رشا هتقع في فخ كارمن
********************************************
في قسم المعادي :٠٠٠٠٠٠٠
وكيل النيابه صلاح بغضب:جري ايه ي روح امك متخلصينا وتقولينا كنتي عايزه تسرقي ايه من مكتب ربيع الدميري ٠٠
صباح بدموع ووجع:والله ي باشا ماعملت حاجه ده هوورجل ظالم كان عايز يعتدي عليا ولما مراته جات حب يبراء نفسه لبسني قضيه السرقه دي ٠٠
صلاح بغضب:انتي عبيطه ي بت ده ربيع الدميري هيبوصلك انتي.
صباح بدموع:اه والله ي باشا ده رجل ناقص عايز الحرق ٠٠٠٠٠٠
العكسري :احمد العوضي زوج المتهمه بره سعادتك ٠٠٠
صباح برعب:ي ننهار اسود احمد ٠٠
صلاح:اتفضل انت احمد العوضي زوج صباح ٠٠٠
احمد بحده :لا حضردتك فيه غلط انا صحيح احمد العوضي لكن مش جوزها طليقها ٠٠٠٠
صباح بصدمه:ايه انت بتقول ايه ي احمد انت طلقتني ..
احمد بجمود: ايوه طلقتك الي تخبي حاجه علي جوزها وتخرج من وراء متستهلش تبقي مرائته ٠٠٠٠٠٠
تفتكروا قرار احمد صح
********************************************
في فيلا الزعيم ب امريكا :٠٠٠٠٠٠
اسد بغضب:عجبك الفيلم الي ابنك عمله داخل واخدها في ايده وبيقول عليها مرائته ٠٠
سليم بضحك:ههههه وانت ايه الي مزعلك مش كنا بنحرق دم ربيع وميرفت مشاء الله عليها مصدقت تفش غليها فيه ..
اسد بغيظ:انت بتغيظني صح ..
شاكربزهق : بس انتوا الاتنين خلينا في المهم دلوقتي اليلله التسليم ي عني خلاص نهايه ربيع الدميري وشركائه هيبقي اليلله ٠٠٠
سليم بحماس:يااااه كنت مستني اللحظه دي من سنين ..
اسد بابتسامه:خلاص ي بابا هينتهي ربيع الدميري الناس هتعيش من غير خوف ولا قلق ونتجمع كلنا مع بعض ونعيش الحياه الي نستاهل نعيشها نتتتتتتتتتبع ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
********************************************
والله رغم اني تعبانه الي اني مقدرتش علي زعلكم تسلمويلي ي غالين علي دعائكم ليا ربنا ميحرمني منكم ابدا هستنا تعليقلتكم الي بتفرحني دمتم في رعايه الله وحفظه
بنات منصور:٠٠٠٠٠
بقلمي رنا احمد :٠٠٠٠٠٠