اخر الروايات

رواية دموعها ملاذي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني


عدي بقلق طب بس انا مش فاهم انتي بتنزفي ليه

رنا بصوت متقطع ه تلي بس …… حقنه م س كنه و وو حق نه تو قف ال نزي ف
عدي بتوتر رنا انا مش فاهم منك حاجه
رنا اغمي عليها
عدي بفزع رنا رنا مالك رنا وقعد يخبط عل وشها مفقتش والنزيف بيزيد عدي شالها وجي ينزل بص عليها واخد باله انها لبسه هوت شورت وبادي الحملات
عدي يوووه حطها تاني عل السرير وجاب قميص من بتوعه ولبسهولها وصل لحد ركبتها شالها ونزل ركب العربيه وكلم امير
امير بصوت عالي ايوه يا عدي
عدي بزعيق امير ابعد عن الدوشه دي بسرعه
امير خرج بره النيت ايه في ايه
عدي بتوتر امير رنا بتنزف
امير بخضه ايه بتنزف ازاي
عدي بزعيق معرفش معرفش انا طالع على المستشفى
اسم الدكتورة بتعتها ايه
امير نرمين معرفش هتبقي موجوده دلوقتي افرض ولا لا
عدي بزعيق مليش فيه انا اتصرف كلمها خليها تيجي
امير طيب طيب هكلمها واحصلك عل المستشفى
عدي ماشي وقفل ووصل المستشفى ودخل
عدي بزعيق انتو يا باهيم يالي هنا حد يجيب دكتور بسرعه الممرضين اخدوا رنا وحطوها عل الترولي
عدي بزعيق الدكتوره اللي اسمها نرمين دي فين
الممرض مش موجوده دلوقتي حضرتك معندهاش نبطشيه
عدي بزعيق تبقي هنا حالا اتصرفوا بدل مطربق المخروبه دي عل دمغكوا اخلصوا وهتولي اي دكتوره دلوقتي تشوفلي مالها
الممرض بخوف حاضر حضرتك دكتور حمزه هنا ثو وقبل مايكمل كان عدي ماسك فيه
عارف بعصبية وغضب انا قولت دكتوره عارف لو شوفت صنف راجل جوه انا هعمله عمليه تحويل فاهم يا روح امك غور من وشي وزقه عل الأرض
الممرض جري من قدامه وراح ينده دكتوره
…………………
امير كلم نرمين
نرمين بنعس الو مين
امير دكتور نرمين انا اسف اني بصل دلوقتي انا امير المنشاوي هو بس رنا في المستشفي وكنا عوزين حضرتك
نرمين اه احم استاذ امير ازي حضرتك هو انتو عوزني اجي دلوقتي
امير اه
نرمين بس انا مش هينفع انزل دلوقتي يعني
امير انا ممكن اعدي عليكي واوصلك وارجعك تاني
نرمين طب طيب انا هتصرف سلام
نرمين راحت صحت احمد وطلبت منه انوا ينزل يوصلها
احمد هو يعني مفيش دكتوره غيرك
نرمين يا احمد انا اللي متابعه حالتها لازم اروح
احمد اووووف طب اتفضلي يلا ونزلوا وراحوا
………………
امير بزعيق ياعدي سيب اي دكتور يخوشلها البت هتتصفي مفيش دكتره ستات موجودين دلوقتي
عدي لا عل جثتي انسي
امير ياعدي البت بتموت
عدي بغضب امير انسي خلاصنا مفيش راجل هيخوشلها خلاص نرمين وصلت
امير الحقينا يا دكتوره الله يكرمك البت بتتصفي
نرمين عند اذنكوا احمد معلش استني ثواني ودخلت لرنا وقفتلها النزيف وطلبت من الممرضه اكياس دم وكشفت عليها وخرجت
عدي بلهفه طمنيني عليها مالها ويه النزيف ده
نرمين ها احم اه لا مفيش حاجه هي كويسه الحمد لله
عدي ايه ايه النزيف ده
نرمين هو يعني هي اصل رنا عمدها سيوله في الدم
عدي ايه يعني عندها سيوله تنزف في ايه وقت عادي كده
نرمين بخجل لا مش هي اي وقت مره كل شهر لو ماخدتش الحقنه بتاعه النزيف والمسكن بتعها
عدي ليه هو فرض ايه كل شهر دي مش فاهم
نرمين احم احم لا فهموه انتو بقي انا دخله اعقلها الدم ده
امير واحمد بيكتموا ضحكتهم
عدي بعصبيه لامير بتضحك عل ايه دلوقتي
امير بضحك ايه يا عدي مالك في ايه ده انت بتفهمها وهي طايره كل شهر ودم ايه بقي اللي مش مفهوم
عدي ايه يابني مش واخد باله وخبطت عل دماغه ااااه فهمت
امير حمد الله عل السلامه
عدي في دمغه اه عشان كده كانت هي اللي عاوزه تنزل
……………
رنا فاقت
نرمين بابتسامه حمد الله عل سلامتك يا قمر
رنا بتعب الله يسلمك شكرا
نرمين حاسه انك احسن
رنا اه اه الحمد لله هو انا هنا بقالي كتير
نرمين لا مش اوي
رنا طب هو ابيه امير هنا.
نرمين ايوه موجود هو اللي كلمني عشان اجي
رنا اسفه انا نزلت حضرتك دلوقتي
نرمين ابتسامه متقوليش كده انتي زي اختي
رنا هو حضرتك اسمك ايه
نرمين اسمي نرمين
رنا اسم حضرتك حلو
نرمين من غير حضرتك انا نرمين عل طول وشكلنا كده هنبقي صحاب
رنا ابتسمت ياريت
………………
امير لا قولي يا عدي هي رنا لبسه قميصك ليه
عدي ها لا هي لما جت الاوضه اغمي عليها وكانت لبسه عريان ملقتش قدامي غير القميص لبستهولها ايه امير جيالك الاوضه هي رنا بتنام في اوضه لوحدها
عدي اه
امير غريبه مع ان رنا مبتعرفش تنام لوحدها
عدي فكر شويه كده امير هي رنا كانت متعوده تنام مع مين اصلا
امير قبل ما ناديه هانم تموت ولا بعد
عدي هتفرق
امير اه
عدي قبل وبعد
امير بعد كانت بتنام عند بابا قبل انا كنت بهرب وانام عندها
عدي بغضب مسكه من ياقه القميص انت سامع نفسك بتقول ايه
امير اوعي يا عدي في ايه وزقه مالك
عدي بغضب وغيره انت سامع انت بقول ايه انك كنت بتنام عند مراتي
امير نعم يا خويا الكلام ده ورنا عندها عشر سنين
مالك في ايه انت هتستعبط
عدي بقولك ايه يا امير مطلعش ظربيني
امير يابني انت عبيط لا اله الا الله بقولك كان عندها عشر سنين اهبط
عدي كنت بهرب ليه بقي ان شاء الله وازاي حد كان بيسمحلك بكده
امير لا كده كتير يابني البت عندها فوبيا من كذه حاجه واولهم امك وامك كانت بتحبسها في الاوضه دايما وتقفل عليها الباب والنور فانا كنت بروحلها من البكونه واقعد عندها عشان تنام في ايه وكنت بنام عل الكنبه عل فكره مع ان الموضوع ده من وهي عندها خمس سنين لحد عشره مش فاهم انا في ايه وبعدين ده وقته اسكت بقي
احمد لا دول عيله مجنين وجي يدخل الاوضه لنرمين
عدي زقه انت راح فين
احمد ايه ده في ايه دخل لاختي
عدي دخل لاختك فين فكر بس تعتب جوه هكسرلك رجلك
احمد بحده انت بتتكلم كده ليه يا جدع انت
امير ادخل في ايه يجماعه اهدوا اهدي يا عدي مالك كده النهارده معلش ياحمد
احمد مش كفايه انكوا منزلنا بعد نص الليل
عدي امال احنا بنشتغل وباخد فلوس ليه هي مش بتجبي علينا
احمد بعصبيه وصوت عالي انا اختي بتشتغل عشان بتحب شغلها مش عشان الفلوس اللي انتو بدوهلها واحترم نفسك وانت بتتكلم
عدي بحده انت بقولي انا كده يلا انت
احمد بغضب يلا ايه يا جده انت عبيط
ولسه هيميكوا في بعض امير بس يا جدعان بقي بس نرمين خرجت عل الصوت ايه يا جماعه في ايه امير لا ابدا سوء تفاهم مفيش حاجه رنا فاقت اهي احمد فضل بص عل الاوضه وعل رنا
احمد في دماغه ايه الملاك ده
عدي بصله و لقه مركز معاها
عدي بحده انت بتبص عل ايه
احمد اوووووف اللهم ما طولك يا روح
نرمين رنا بقت كويسه دلوقتي وممكن تروح
امير متشكرين اوي يا دكتوره عل تعبك
نرمين لا ابدا مفيش حاجه حمد الله عل سلامتها ياللا يا احمد
احمد اه ياللا
ومشيوا وتدي وامير دخلوا لرنا
امير كده تخضينا علكي يا رونه حمد الله عل سلامتك
رنا الله يسلمك يا ابيه تعبتكوا معايا
امير بابتسامة متقوليش كده عندنا كام رونه يعني
عدي اوووووف
امير خلاص خلاص انا ماشي عاوزه حاجه يارنا
رنا لا مرسي يابيه سلام امير جيه يباسها من دمغها عدي برقله رنا باسته من خده امير استاذن وخرج وخرج
عدي بغضب يومك اسود انتي ازاي تبوسيه
رنا عادي مانا متعوده ايه اللي فيها
عدي مسك دراعها بعنف اخر مره يا رنا ولا المره اللي جايه متلوميش غير نفسك
رنا بالم اه دراعي بيوجعني
عدي ضعط اكت فاهمه ولا لا
رنا بدموع اه اه فاهمه
عدي ساب دراعها متعيطيش
رنا بدوع حاضر
عدي قرب منها وباس عنيها برقه خلاص يا رنا متعيطيش انا اسف خلاص ودلكلها دراعها ياللا نروح
رنا ماشي عدي شالها وروحوا ودخل بيها اوضه
رنا انت جيبني هنا ليه
عدي عشان تنامي
رنا هو انا مش هنام في اوضتي
عدي حطها عل السرير لا من هنا ورايح مكانك هنا جنبي وانا هخلي الخدمين بكره ينقلوا حاجتك هنا
رنا بس انت قولتلي مجيش هنا
عدي راح جبلها قميص تاني من قمصانه غيري هدومك وانا هنزل خمس دقائق واجي ماشي
رنا هزت راسها بموافقه رنا غيرت وعدي طلع الاوضه تاني وادها فنجان
رنا ايه ده
عدي نعناع اشرابه
رنا حاضر وشربن النعناع وعدي قعد جنبها عل السرير وطفي النور واخدها في حضنه
عدي نامي يا رنا نامي يا حبيبتي وقعد يبطبط عليها لحد مانامت
عدي بصلها لقها نامت وحطه صبعها في بوقها زي البيبيهات ابتسم عل شكلها ملاكي الصغير وضمها بتملك ونام


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close