recent
روايات مكتبة حواء

رواية عشقت أعور كاملة

رواية عشقت أعور كاملة 



دخلت الخدامه عشان تفتح الستارة وتجيب نور الشمس للأوضه
الخدامه : مراد بيه مراد بيه
مراد السلحدار بعصبية : نعم أي مش عارفه أني نايم عاوزه أي
الخدامه وشها إحمر وبصت في الأرض وقالت : اممم البيه والدك تحت هو و الهانم ، والهانم قالتلي أجي أخليك تقوم تفطر
رد مراد بهدوء : طيب نازل حالآ و متزعليش مني إني إتعصبت عليكي
الخادامه : العفو يا مراد بيه مش مهم تعتزر أنا اللي بعتزر أني أفزعتك
مراد السلحدار : حصل خير إتفضلي أنت عشان أغير هدومي ، نروح لوالد مراد السلحدار
..............................................................................
شريف السلحدار : روقية أي رأيك نجوز مراد لوحده غلبانه
روقية السلحدار بغرور : نعم أنت إجننت يا شريف بقي إبني أنا إبن شريف السلحدار و روقية السلحدار يتجوز واحده غلبانه
شريف السلحدار : اه يتجوز واحده غلبانه أي يعني فيها أي أحسن ما يتجوز واحده غنية ونتفضح أكتر ما إحنا مفضوحين
روقية السلحدار بعصبية : مفضوحين أي اللي أنت بتقوله دا قصدك أي مش فاهمه
شريف السلحدار بنظرة غضب : روقية أنتي فاهمه أقصد أي بالظبط بلاش إسلوب المجهول دا
روقية السلحدار بعصبية : أسمع يا مراد مفيهاش حاجه يعني لو كان إبني أعور مش بإيده دي حاجه من عند ربنا ملوش ذنب فيها أنت فاهم وبعدين مش إحنا اللي نختار هو يتجوز مين هو اللي يختار أنت فاهم
شريف السلحدار بصوت عالي: روقية أنا قلت كلمتي ومن بكرا تدوري على عروسه غنية بقي فقيرة أي حاجه المهم أصلاً أن تكون راضيه تتجوزه أصلاً وخلص الكلام مش عايز أفتحه تاني ، قام من التربيزه وخرج برا الفيلا
مراد السلحدار : صباح الخير يا ماما
‏رقيه السلحدار بحزن : صباح الخير يا حبيبي
‏مراد : أي مالك في أي
روقية : لا أبداً مفيش اممم هقولك على حاجه بس ماتتعصبش تمم
‏مراد : أتعصب ، أتعصب أي بس أنا لو إتعصبت على الدنيا كلها أجي عندك وأكون زي الريشه في أعصابي
مسكت ‏روقية إيد مراد : ربنا يخليك ليا يا حبيبي إسمع أنا من بكرا هدورلك على عروسه حلوه كدا أي رأيك
مراد : مين قال أني عايز أتجوز ياماما انا مبسوط كده وانا لوحدي
روقية : يا واد يكداب مبسوط أي أنت هتموت وتعيش قصه رومانسيه مع واحده
مراد بضحك : لا والله وعرفت منين بقي
روقية : أنت عبيط يا واد إبني وعرفاك كويس قلب الأم بقي
مراد : هههههههه ضحكتيني والله
روقية : يعني أدورلك على عروسه
مراد بنظرة حزن : نبقي كدا بنظلمها معايا
روقية : لي بقي إنشاء الله نظلمها ليه
مراد : ماما انتي عارفه قصدي أيه
روقية : إسمع يا مراد أنت شاب كويس جدآ وطيب وطموح ومجتهد في شغل أبوك يكفي أنك ذراعه اليمين في الشغل مش هنسيب كل دا ونركز على المشكلة اللي عندك دا لو كان في مشكلة أصلاً تمام وأكيد لو دورتلك على عروسه هلاقي واحده بنت ناس ومحترمه عشان ربنا بيدي لكل واحد واحده تكون على قد نيته وأنت نيتك حلوه كفاية أنك لما جيت الدنيا كنت وش السعد على عيلة السلحدار هاه قولت أي بقي أدورلك على عروسه
مراد : هو في قول بعد قولك برضه والكلام الحلو دا دوري يا ماما وربنا يكرمنا
روقية السلحدار : هههههههه هيكرمنا إنشاء الله متقلقش نفطر بقي بسم الله الرحمن الرحيم
مراد : بسم الله الرحمن الرحيم ، بعد عشر دقايق جت الخدامه وفي إيديها تليفون
الخادامه : مراد بيه تليفون علشانك
مراد : مين
الخدامه : عمرو البنا
مراد السلحدار : طيب هاتي التليفون عمرو أي أخبارك أي الدنيا
مراد بيه عمرو بيه عامل حادثه على الطريق وإحنا رايحين المستشفى
مراد السلحدار : مين معايا
المتصل : أنا واحد من الحراس اللي كان معاه في العربيه ورايحين مستشفى ......... تعال بسرعه يا مراد بيه
مراد : وحصل إزاي الكلام دا
المتصل : عربية خبطت فينا ورايحين المستشفى
مراد : أنا جاي حالآ مش هتأخر مروه فين قولتلها
المتصل : أيوه جايه على الطريق
مراد : إقفل وجاي ع طول سلام
رقيه : في أي يبني
مراد : مفيش حاجه يلا أنا ماشي
رقية : طيب يا حبيبي ، وخرج من باب الفيلا
بعد وقت خرج مراد من باب العربية ودخل المستشفى
مراد : السلام عليكم يا حضرت الممرضة
الممرضه : عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
مراد : لو سمحت من ساعه كدا تقريباً جه واحد عامل حادثه هو حالته أي
الممرضه : أيوه مظبوط عمرو بيه البنا هو في أوضه العمليات دلوقتي حضرتك جابه إتنين رجاله
مراد السلحدار : متشكر جدا عن إذنك
مراد السلحدار : حصل أي يبني عربية أي اللي خبطت فيكم
الحارس : زي ماشرحت لحضرتك على الفون يا مراد بيه بس الحمدلله عمرو بيه كويس الدكتور جه قالنا من شوية
مراد : طب و مروه أخته جت المستشفى
الحارس : مروه هانم جوه عنده دلوقت الدكتور سمح بالزيارة
مراد السلحدار : طيب هدخل أشوفه دلوقت
مروه البنا : مين
مراد السلحدار : أنا يا مروه أقدر أدخل
مروه البنا بفرحه : أكيد يا مراد إتفضل ....... دا كان الجزء الاول من قصة عشقت أعور أتمني أن تكون نالت اعجابكم وشكرا .

google-playkhamsatmostaqltradent