-->

رواية نعم احببت حياتي كاملة بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي كاملة بقلم جهاد عبدالرحمن

     رواية نعم احببت حياتي كاملة بقلم جهاد عبدالرحمن



    روايه/ نعم احببت حياتي

    بقلم/ جهاد عبد الرحمن
    ________________
    (البطله )حياه فتاه بسيطه تبلغ من العمر١٩ عام ذات عيون بندقية ساحره وبشره بيضاء وشعر بني وخصلاط بندقيه يصل الي خصرها يغطيه حجابها قصيره القامه ذات جسد رشيق ومتناسق تعيش مع خالتها (ناديه) وابن خالتها (كمال) في الاسكندريه بعد أن توفا والداها في حادث
    ________
    حياه : انشاء الله هتخفي وهتبقي زي الحصان يزوزو
    زينب: مش فاضل في العمر قد الي فات يبنتي
    حياه: لا انا كده هزعل منك هديكي الحقنه دي وهيا هتريحك وانشاء الله تبقي زي الفل
    زينب: ربنا يخليكي يبنتي ويسعدك ويبعتلك ابن الحلال الي يريحك
    حياه: ههههههه كل مره تدعيلي الدعوه دي وانا مش عارفه ابن الحلال اتاخر ليه كده بس
    زينب : ههههههههه
    حياه: ايوه كده اضحكي يزوزو
    دنيا : حياه تعالي دكتور شريف عايزك معاه في العمليه بتاعت حازم بيه
    حياه: طيب انا جايه اهوه انا هروح معاها يزوزو حاولي تنامي شويه ومش عايزه اسمع الكلام ده منك تاني
    زينب: حاضر يبنتي ربنا يخليكي ليا
    حياه راحت مع دنيا حياه ممرضه في مستشفي دكتور شريف ابو صحبتها تقي وهيا في كليه تمريض ٢ تمريض ولكن لأنها اشتغلت علي نفسها أصبحت من اشطر الممرضين في المستشفي رغم صغر سنها
    __________
    في مكان تاني في مدينه الاسكندريه في شقه ادم البنهاوي (البطل)

    قام ادم واخد شور ولبس بدله سوده وقميص ابيض يبرز جسده الرياضي وسرح شعره الاسود الكثيف لتتمرد احدي خصلات شعره وتنزل علي جبينه لينظر الي نفسه في المرآة نظره ثقه
    ادم : ايه ده انتي لسه هنا
    البنت: قصدك ايه
    ادم : اه وراح عند درج وطلع مبلغ ورماه علي السرير معلش نسيت خدي المبلغ ده تمن ليله امبارح ومش عايز اشوف وشك تاني
    البنت : انتا بتقول ايه انا بحبك
    راح ادم مسك البنت من شعراها انتي اتجننتي انا مستحيل احب وحده زيك رخيصه كلكو اساسا خاينين مش عايز ارجع القيكي انا اساسا قرفان منك
    البنت: بس المبلغ ده مش كفايه
    ادم ضحك ضحكه سخريه وقال لها كنتي قولي كده من الاول خدي دول كمان ومش عايز اشوف وشك ده تاني
    البنت : خلاص ماشي ياادم بيه كده ماشي
    نزل ادم من الشقه وركب عربيته وقال للبودي جارد يطلع الشركه ووراه عربيه الحراثه بتعته غير الي في العربه ادم احسن رجل أعمال في مصر شركته من أكبر شركات الأعمال في العالم هوا في بدايه الثلاثين من عمره يعتبر اصغر رجل أعمال ولكن بسبب شطارته أصبح من أكبر رجال الاعمال في العالم مغرور جدا مبيحبش بنات حوا كلهم لسبب هنعرفوه فيما بعد بالرغم من انو بيقدي كل ليه مع بنت وبيتعامل مع بنات حوا بطريقه وحشيه وقاسيه واقسم انو يكسرهم وبيقدي كل ليله مع وحده علشان يسبت ان كلهم خونه وبيبيعو نفسهم
    __________
    عند حياه
    حياه: ايوه يخلتو انا جايه في السكه اهوه متقلقيش طلعت من المستشفي وجايه عندي منوبه بكره مش النهارده
    ناديه: طيب يبنتي تعالي يلا متتاخريش
    حياه: حاضر يخلتو
    حياه وصلت البيت وهيا دخله العماره في حد مسك اديها وشدها عند السلم وحط ايده علي بوقها علشان متصروخش بس بس يحلوه متخفيش ده انا كمال
    حياه عضت ايده
    انتا حيوان ابعد عني وشيل ايدك القذره دي عني وزقته
    كمال : ليه بس الغلط ده ده انا ابن خلتك بردو وقريب هتبقي مراتي وهجوزك وهتبقي ليا لوحدي يحلوه
    حياه : ده علي جثتي اني اتجوز واحد قذر زيك انا بكرهك انتا كرهتني في نفسي حتي
    كمال: مهوا انتي هتبقي بتعتي بالذوق او بالعافيه
    حياه : تبقا بتحلم اوعا تفكر اني سكته لحد دلوقتي ومقولتش لخالتي انك اتحرشت بيا اكتر من مره اني خايفه منك لا تبقا عبيط الي مخليني سكته خالتي الغلبانه الي عندها القلب دي لو عرفت حاجه ذي كده ممكن تروح فيا
    كمال: كل ده مش هممني الي يهمني انك تكوني ليا باي طريقه يحياه وهتكوني ليا في الاخر بردو
    حياه زقته من قدامها وطلعت فوق وفتحت لها خالتها ناديه
    ناديه : ادخلي يبنتي ح سخنلك الاكل تاني علشان برد وهيا بتقفل الباب كمال دخل
    ناديه: انتا جيت انتا كمان يكمال طيب كل وروح بقا فوق في شقتك نام علشان حياه جت بردو ومينفعش تقعد هنا كتير
    كمال : ماشي يما انا اساسا هطمن عليكي بس مش جعان انا اكلت بره
    كمال طلع شقته فوق هوا لسه متجوزش بس ناديه هيا الي مخلياه ينام في الشقه الي فقهم من اول ما اختها وزجهااتوفو وحيات بقت تعيش معاهم
    حياه: انا كمان مش جعانه يخلتي ودخلت اوضتها تعيط ...يربي انا زهقت من كمال الكلب ده اعمل ايه بس لو قولت لخالتي ممكن تروح فيها ....
    وهيا بتعيط تليفونها رن بتبوص فيه لقت تقي صحبه عمراها بترن
    حياه: الو ازيك يتقي عامله ايه وحشاني
    تقي : حياه صوتك ماله انتي كنتي بتعيطي
    حياه بعياط: انا زهقت يتقي والله كرهت حياتي وزهقت مبقتش عارفه اعمل ايه ...
    تقي بخوف : مالك بس في ايه اهدي واحكيلي
    حياه : الزفت الي اسمه كمال مش راضي يحل عني وحكت لتقي كل جاحه ...
    تقي: ده انسان واطي وقليل الادب مينفعش تسكتي اكتر من كده يحياه
    حياه: طيب هعمل ايه انا خايفه علي خالتو يتقي
    تقي : عارفه انك خايفه علي خالتك بس ده عايز يتربا من اول وجديد
    حياه: والله معرفه هعمل ايه بقا انتي عامله ايه يتقي
    تقي : انا تمام يقلبي بس الدراسه عامله عميلها معايا
    حياه : هههههههه منتي الي صممتي علي الحقوق كنتي ادخلي معايا تمريض
    تقي : يلا هعمل ايه بقا مكنتش اعرف انها صعبه كده قوانين وقرف
    حياه: ربنا معاكي يتوته
    تقي :ومعاكي يقلبي انا هقفل بقا سلام ورايا هم ميتلم بكره سلام
    حياه: سلام يتوته
    حياه قفلت مع تقي وقامت غيرت هدومها واتوضت وصلت
    ___________
    عند ادم
    أسر: اليوم النهارده كان متعب اوي
    ادم : اممممم
    أسر : بس الحمد ألله اننا اخدنا صفقه ايطاليا دي
    آدم: ايوه انا همشي بقا ياأسر عايز حاجه
    أسر: لا انا هستنا شويه في ورايا شويه حجات هخلصهم وامشي انا كمان
    آدم: تمام سلام انا بقا
    أسر: سلام
    ادم نزل وراح القصر بتاعو الي مروحهوش بقالو يومين وراح دخل اوضه بباه لقي ابوه واقع علي الارض ومش عارف يتنفس والممرضه نايمه علي الكنبه
    ادم برعب: بابا مالك بابا انتي يحيوانه انتي ورش علي الممرضه مايه من الكوبايه الي علي الكومودينو
    الممرضه قامت مفزوعه
    الممرضه : ادم بيه انا انا اسفه ..
    ادم : بعصبيه انتي لسه هتتكلمي يمتخلفه تعالي اعملي اي حاجه بابا مش عارف يتنفس ..
    الممرضه حطت لصادق ابو ادم جهاز التنفس وعرف يتنفس
    الممرضه : هوا بقا كويس ياادم بيه انا اسفه والله مش عارفه نمت ازاي مكملتش كلامها وأدم ضربها قلم
    أدم: من بكره مش عايز اشوف وشك ده هنا تاني انتي فاهمه
    الممرضه بصدمه: الي تشوفه ياأدم بيه
    أدم طلع من الاوضه وراح اوضته وقعد علي سريروه وطلع الفون ورن علي دكتور شريف
    ________
    أدم : الو دكتور شريف الحيوانه الي انتا بعتها دي مهمله ومش وخده بالها من بابا
    دكتور شريف : خلاص ياادم بيه انا هبعتلك اكتر ممرضه بثق فيها وهيا هتاخد بالها من صادق بيه
    ادم : من بكره تكون عندي لأني طرت الي هنا
    دكتور شريف : بس انا لسه هاخد رأيها معرفش هتوافق ولا لا
    أدم: ميهمنيش انا الكلام ده من بكره تيجي ممرضه جديده لبابا
    دكتور شريف: تمام يادم بيه
    أدم: سلام
    دكتور شريف : سلام
    ______________
    عند حياه
    حياه : خدي يخلتو الدوا اهوه
    ناديه : ماشي يبنتي عمرك منسيتي يوم معاد دوايا
    حياه : امال وانا عندي كام دودو
    ناديه : ربنا يخليكي ليا يحياه وميحرمنيش منك
    حياه حضنت ناديه ولا منك يدودو
    ناديه : هتروحي بكره الكليه
    حياه : انتي نسيتي ولا ايه ورايا بكره منوبه في المستشفي
    ناديه : اه معلش يبنتي والله منا عارفه ايه الي يخليكي تشتغلي مكنتي تخليكي في دراستك وخلاص
    حياه في نفسها مش هعرف افضل علطول في البيت يخلتي علشان كمال ده حيوان وانا مضمنهوش حتي لو مش بينام هنا بس مش بيعدي فرصه من ايده علشان يضيقني بتصرفاته القذره هوا ابتدا يشتغل الا لما انا قررت اني اشتغل مع دكتور شريف وتعبت كتير اني اوصل للي انا فيه دلوقتي
    ناديه : حياه يبنتي حياه انتي معايا
    حياه: ايه قولتي حاجه يخلتي
    ناديه : لا انتي مش معايا خالص
    حياه: معلش اصل تعبانه شويه هقوم انام بقا انا
    ناديه: ماشي يبنتي
    حياه قامت دخلت الاوضه وطلعت كتاب قعدت تذاكر شويه وبعدين نامت
    _________
    عند ادم
    ادم : داده فاطمه يداده فاطمه
    داده فاطمه: نعم يبني عايز حاجه
    أدم: ممكن تعمليلي فنجان قهوه علشان مصدع شويه
    داده فاطمه: حاضر يبني
    أدم شرب القهوه و راح عند اوضه بباه ودخل وقعد قدام بباه وقال للممرضه تطلع بره
    أدم: انتا كويس دلوقتي يبابا
    صادق: انا الحمد الله كويس ياادم
    أدم: الحمد الله ربنا يخليك ليا
    صادق : خلاص ياادم سيبك مني بقا انا في ايامي الاخير
    أدم: متقولش كده يبابا
    صادق : دي الحقيقه انا مش قلقني ومزعلني غير حالك يبني انتا بتضيع نفسك وبتموت نفسك بالبطي
    أدم: متقولش كده يبابا انا كويس متقلقش عليا
    صادق: يبني مش كل الستات زي ناريمان افتح قلبك وكمل حياتك بقا عايز اطمن عليك قبل مموت
    أدم: بابا متجبش سيره الست دي تاني انا هروح انام لأني هسافر بكره
    صادق بتنهيده حزينه: ماشي يبني ربنا معاك
    أدم خرج من اوضه بباه وكان متعصب جدا وزهقان
    آدم: ............

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .