رواية حب ابتدائي كاملة بقلم محمود احمد
رواية حب ابتدائي
البارت الأول
في بداية الرواية حبيت أبدا بمقولة تلخيص للرواية
(مهما بعدت المسافات القدر هيجمعنا من جديد )
في يوم من الايام واذا نحن في فصل 5/2 ونحن نلعب ونلهو كان هناك كان هناك بداية علاقة جديدة رائعة بين طفلين رائعين
وهم
محمود ولوجي
هيا لنتعرف عليهما
ولنبدأ بمحمود محمود احمد هو شخص جميل الوجه رائع الشكل والملامح قوي البنيان طيب القلب
ولياتي بنا الدور للتعرف على لوجي
لوجي محمد شخصية جميلة المظهر طيبة القلب شكلها جميل وكانت محبوبة من الفصل ومن معلميها
وقع اللقاء الأول بينهما عندما انتقل محمود من فصل 5/1 أعجب محمود بلوجي
وفي أثناء الBreak أخذ محمود يشاور نفسه
ليتعرف عليها فأخذ القرار أن يتعرف بها ودار الحوار كالاتي
محمود : اممم هو انتي اسمك ايه
لوجي : ليه حضرتك
محمود : بسال احنا بقينا في فصل واحد خججلاص وبعدين انا عاوز اتعرف على الفصل كله
لوجي : اه تمام انا اسمي لوجي وانت
محمود : انا اسمي محمود
لوجي: تمام نورت فصلنا الرائع يا محمود
محمود : منور بيكي إن شاء الله
لوجي : شكرا
محمود : العفو
مرت الايام ودارت الحكايات وإذا نحن بعلاقة غريبة بين محمود ولوجي
انتهى العام الأول بعلاقتهما بهذه الحكاية البسيطة الرائعة
ولكن بدأ العام التاني وإذا بنحن في فصل 6/2 في علاقة احلى وأروع وأكبر
ونحن في منتصف الحكاية يظهر شخص جديد وهو مازن ولكن مازن كان حاقد على علاقة محمود ولوجي
وفي يوم من الايام حدث حوار بين مازن و محمود بدأ الحوار كالآتي
مازن : محمود تعالى انا عايزك في كلمتين
محمود : حاضر اتفضل اتكلم
مازن : علفكرة يا محمود انت أكبر طماع في الدنيا
محمود : ليه بتقول كدة يا مازن
مازن : انت سرقت حب حياتي يا محمود
محمود : تقصد مين بالكلام ده
مازن : وهو في غيرها يسطا
محمود : برده معرفتش مين
مازن : انا بتكلم على لوجي
محمود : هههههه انت بتحبها صح
مازن : اه
محمود : وهي بتحبك
مازن : ايه؟ ااااا مش عارف
محمود : انا بقى عارف هي مش بتحبك يسطا وكدة انتهى الحوار
مرت الايام واذا بلوجي ترى نظرات الحب إليها من محمود
وفي دا يوم يزيد إعجاب لوجي بمحمود ولكن هناك شخص يكاد ان ينفجر من الغيظ ويريد يتلف هذه العلاقة انه مازن ولكن في كل مرة يفشل
وبدأ حب لوجي لمحمود في كل يوم يزداد وحب محمود للوجي يزداد أيضا
ولكن جاء اليوم الذي قرر الاثنين الاعتراف بحبهما لبعض انه يوم 10 مارس 2018 فإذا بمحمود يعترف للوجي وبدأ الحوار كالآتي
محمود: اخبارك
لوجي: الحمد لله بخير وانت
محمود : الحمدلله بخير اومال فينك غايبة ليكي يومين
لوجي : كنت تعبانة شوية ولله
محمود : الف سلامة عليكي
لوجي : الله يسلمك تسلم يارب من كل شر
محمود : كنت عاوز اعترفلك كدة بموضوع
لوجي : انا اللي كنت عاوزة اعترفلك بموضوع
محمود: ممكن يكون اللي في بالي
لوجي : اتمنى يكون اللي فبالك
محمود : طيب موضوعك من كام كلمة
لوجي: من كلمة واحدة
محمود : برده انا من كلمة واحدة
لوجي : طيب يلا نقولها مع بعض
محمود: يلا
محمود / لوجي بصوت واحد انا بحبكككككك
محمود: انتي قلتي ايه انا مش مصدق
لوجي : ههههه انا قلت ب ب ب بحبك
محمود : وانا كمان بموت فيكي
محمود : طيب يلا وعد اننا مش هنسيب بعض
لوجي : وعد احنا مش هنسيب بعض ان شاء الله
مرت الايام واذا نحن في اخر يوم في امتحانات الصف السادس يوم 6 مايو
وبعد انتهاء الامتحانات وسوف ينتقل الطالب الناجح إلى الصف الأول الاعدادي
فإذا بلوجي تقول لمحمود انا كنت عاوزة اتكلم معاك في موضوع كدة
محمود : اتفضلي يا لوجي بس قبل ما تتكلمي في الموضوع طمنيني انتي عملتي ايه في الإمتحان
لوجي : الحمدلله راجعت الامتحان ولا غلطة وانت طمني عملت ايه
محمود : الحمدلله ولا غلطة زيك يا قلبي
لوجي : قلبي الله حلوة اوي الكلمة دي
محمود: حبيبتي المهم قولتيلي الموضوع ايه
لوجي : هقلك ماشي
يا ترى ايه الموضوع ومازن هيعمل ايه والشخصيات التانية هتطلع امتى هذا ما سنراه الفصل القادم ان شاء الله
+ لو لقيت تفاعل هنزل البارت الثاني الساعة 12