رواية عشقت طبيبتي الفصل التاسع 9
البارت التاسع
داليدا بتبص من الشباك لقية زياد ماشي هو واميرة فضلت بصة عليهم(هي مش بتصنط لا إحنا بنتنا اشرف من الشرف )
داليدا فرحت جدا لزياد واميرة هما فعلا ليقين علي بعض
داليدا:طب بص ي معلم همشي أنا عشان اروح شغلي
مالك بتمثيل:ماشي ااااه
داليدا بخوف:مالك في ايه حاسس بءيه
مالك بتمثيل الحزن:حاسس بكل حاجة أنا تعبان اوي ي داليدا تعبان وفوق كل دا عيزة تمشي وتسيبيني
داليدا وفهمت:والله طب بص ي عسل تمثيل من النوع دا ميمشيش معاية اشطا اعمل حركة زي دي تاني وشوف هكسرك اكتر منت
مالك:مالك ي حجة اهدي اكمني وحيد ولا ليا حبيب ولا قريي هتستقوي عليا
داليدا:ي حونين لا بجد هعيط طب اتنيل اقعد وانت ساكت بقي
داليدا كانت هتمشي بس الممرضة دخلت من غير ما تخبط وشافت داليدا قلبت وشها وداليدا كانت هطق
داليدا بنرفزة: هو اي حد بيدخل كدة عادي من غير ما يخبط
الممرضة بضيق:اسفة ي فندم افترت حضرتك مشيتي
داليدا كانت هتولع فيها ومالك بصلها وضحك جامد
داليدا بنرفزة اكتر: والله ي ختي كميلة وأنتي علي كدة وأنا مش هنا بتدخلي من غير ما تخبطي
الممرضة بخوف: لا طبعا يفندم مقصدش كدة
داليدا بغيز: طب بصي ي شاطرة شيفة الواد إللي قاعد هناك المكسر دا ايوا هو المستفز دا يبقي جوزي تمام ابقي ادخلي تاني الاوضة دي سامعة
مالك كاتم ضحكته:خلاص ي داليدا اهدي
داليدا بغيظ: انت تخرس خالص مسمعش صوتك وأنا ماشية وأنتي ي قمر هتفضلي قعدة ولا ايه
الممرضة بكسوف: لا حضرتك أنا خارجة
مالك كان لسة هيتكلم بس داليدا خرجت وقفلت الباب علي ما اخر ما عندها
مالك ضحك جامد: والله مجنون بس بموت فيكي
تاني يوم
داليدا راحت المستشفي ودخلت مكتبها تشتغل
الباب خبط طق طق طق
داليدا:اتفضل
اميرة: ازيك ي دودو عاملة
داليدا:كويسة ي ميرو امم شكلك عيزة تقولي حاجة
اميرة بتوتر: اممم الصراحة أنا كنت جيالك بخصوص موضوع اااا
داليدا: وليه خيفة ومتوترة كدة بس هقلك علي حاجة قصتي أنا وزياد خلصت خلاص أنا يمكن زمان كنت بتشدله أوي لكن دلوقت عرفت ان كان مجرد اعجاب مش اكتر تليفون داليدا رن ومردتش
اميرة بفرحة:بجد ي قلبي والله أنتي لو هتزعلي أنا مش هكلمه تاني خالص والله واا
داليدا:يبنتي خلاص ربنا يسعدكم بقلك أنا مبقاش في حاجة بيني وبين زياد تليفون داليدا رن تاني وقفلته
اميرة بغمزة: اممم اماال الواكل عقلك بقي إللي عمال يتصل
داليدا:امشي ي جذمة
اميرة خرجت وداليدا ردت علي مالك
داليدا بضيق مصطنع: اوووف نعم ايه رن رن رن أنت فاكر إني موريش حاجة اعملها زيك ولا ايه
مالك بضحك: الله الله ي ست الدكتورة ايه النشاط دا يلا ي ساقطة رياضة
داليدا ضحكت
مالك بضحك:ضحكت يعني قلبها مال
داليدا قلبت تاني:خير بتتصل ليه إيه مش مكفياك ست الممرضة
مالك بتمثيل:اااه اسكتي كانت لسة قعدة معاية
داليدا بنرفزة:مالك انت عارف لو جتلك هعمل فيك ايه
مالك:يبنتي خلاص بقي والله من ساعت إللي عملتيه فيها وهي مبتعتبش الاوضة
داليدا:ماشي ي خويا وانت عيزه تيجي طبعا
مالك متبقيش قفوشة بقي
داليدا:طيب
مالك: ايه دا مش جيا ولا ايه
داليدا:لا عقابك إني مش هجيلك هه
مالك:واهون عليكي
داليدا: وبعدين في قلبي المهزء دا بقي اه مش جيه وقفلت في وشه
بعد ساعة
باب اوضة مالك فتح
مالك:حببتي في حاجة اسمها احترام الاخرين
داليدا بغيظ:انت تخرص خالص ايه مش مكفايك ست الممرضة
مالك بتمثيل:اسكتي سامية مجتش تاني من الصبح
داليدا:سامية مين
مالك: الممرضة إللي جت بدل شمس
داليدا:شمس مين
مالك: اللي طردتيها امبارح
داليدا كان بيجلها شبه أعراض جلتة وبحلقتله وقربت عليه جامد وعنيها بطلع نار
مالك بخوف: اشهد ان لا اله الا
والله بهزر اقسم بالله بهزر اهدي
داليدا:والله إنا غلطانة إني جتلك
مالك:خلاص بجد هو أنا هخرج أمتي
داليدا بضيق: معرفش
مالك: ي خسارة فين ايامك ي شمس كانت ما بتصدق ابصلها بس
داليدا بغضب وعنيها بطلع نار:مالك أنا همشي عشان بجد مش عايز ارتكب جريمة تمام
داليدا مشيت
وعدة الايام ومالك خرج من المستشفي وراح يتقدم لداليدا
الأب: طب ي ملوك هنسبكم مع بعض شوية
الكل خرج مالك فرح جدا وكان لسة هيتكلم
مالك بضيق: انت قاعد تعمل ايه عندك
تيم: والله دا بيتنا وأنا اقعد في الحتة إللي عيزها صح ي دودو
داليدا: صح ي قلبي
مالك: طب معلش ي تيم اخرج اقعد في حتة تاني
تيم عشان يغيظو: مش هينفع الصراحة اصل النت زي الزفت وضعيف وفي الحتة دي بذات سريع جدا
مالك: وحيات شنبك
خالد:ايه مالكم صوتكم عالي ليه ها خلصتو كلام
مالك: ي خالد ي كبير ي عاقل انت أستاذ تيم قاعد هناك ومش راضي يسبنا لوحدنا
خالد: إيه دا ايه دا كدة ي تيمو يابني هو دا إللي علمتهولك
مالك: الله عليك
خالد:تعالي يحبيبي نقعد هنا وراحو قعدو وسطيهم
مالك بزهق: ي عمووو ايمننن
ايمن: في ايه خلصتو كلام طب تمام يلا ي حبيبي نقرء الفاتحة
وهوب قرو الفاتحة ومالك كان هيتشل وتيم وخالد وداليدا شغالين ضحك
خالد: خلاص بقي روحي وصلي خظيبك للباب برة ي دودو
تيم: اشطا تعالي هروح معاكي احسن تطلعلك حاجة كدة ولا كدة
مالك بغيظ:انت محسسني أنها هتوديني الصحراء دي كلها اتنين متر
خالد: خلاص ي تيمو معلش خليهم لوحدهم المرادي
مالك بغيظ: مش عارف اشكرك ازاي والله علي كرمك دا
خرجو هما الاتنين
مالك يغيظ:اخواتك دول يشلو
داليدا: والله قمرات
مالك: نينيني
بقلك صح
داليدا:اممم
مالك: أنتي مش عيزة تعرفي جوزك بيشتغل ايه مش خيفة تتجوزي راجل عاطل ومعندوش شغلانة
داليدا:ههه لا مش خيفة بس عارف شكلك مهندس محاسب حاجة زي كدة
مالك:الله عليكي أنا يستي خريج تجارة انجلش وعندي شركة فاتحها أنا واصحابي كدة
داليدا: اووو
مالك: مبروك عليكي هتتجوزي مجنون
داليدا: اقفش تعلالي انت نسيت اتفقنا
مالك:اتفاق ايه
داليدا: بلاش نصب أنا قلتلك أن لو نطقت كلمة مجنون ديهتاني تستعد للمفجاة
مالك بضحك: ماشي ي ستي وأنا موافق بس خليها بعد الخطوبة
مالك مشي وعدة الايام ومالك وداليدا اتخطبو وكذلك زياد واميرة
بعد الخطوبة
مالك: بصي أنا قررت هعكسها يعني أنا إللي هفجاك
داليدا: اشطا ي معلم
خرجنا أنا ومالك وكنا لبسين إحنا الاتنين بنطولنات كحلي وتيشرتات رماضي وهو كوفية بينك وأنا طرحة بينك وكوتشات بيضة كنا كابلز جميل أوي
رحنا اتمشينا وركبنا عجل وركبنا مركب واشترينا غزل بنات وبلالين وركبنا الملاهي وبعدين قعدنا علي البحر حقيقي كان اجمل يوم عشناه
وجه يوم فرح خالد وليلي
ليل مرات خالد كانت قمر جدا
وطلعو العرسان يرقصو سلو وكل كابلز طلع ومنهم مالك ودليدا وازياد واميرة وتيم قاعد زي الجرجيرة ي قلب امه
فجأة نور القاعة اطفي وهما بيرقصو سلو وظهر نور واحد علي داليدا ومالك بعد عن داليدا
الكل اتفاجأ مالك وقف قدام داليدا ومسك المايك
مالك: أنا بس حابب اقول شوية كلام لاكتر انسانة حبيتها في الدنيا داليدا حقيقي الانسانة دي غيرت حياتي وحابب بردو الاول اقول ان أنا كنت في مستشفى الامراض العقلية إللي كانت بتشتغل فيها بس دا مش معناه يعني ان مجنون ولا حاجة لا أنا كان عندي اكتءاب لسبب خاص يعني بس هي غيرت كل حياتي وا وا وحكي كل حاجة وفي الاخر
مالك قعد علي ركبه
مالك: تقلبي تكوني شريكة حياتي ي اجمل
داليدا عيطت من كتر الفرحة وقام مالك وحضنو بعض جامد
عدة الايام وحب مالك وداليدا بيزيد وقرب معاد الفرح
داليدا:الوو ايه يابني انت فين
مالك:يبنت الناس قلتلك في الدور العاشر اطلعي وأنا مستنيكي قدام الاسنسير
داليدا:ماشي اديني طلعة ملقتش دور اعلي من كدة
داليدا دخلت الاسنسير وقبل ما يقفل حد دخل ومغطي وشه
داليدا بخضة وخوف: دكتور ماجد
ماجد بشر: طبعا ي حلوة اماال فكرة إني نسيتك