اخر الروايات

رواية تزوجني جني الفصل السابع 7

رواية تزوجني جني الفصل السابع 7

الفصل السابع

من نفس النقطه اللي هي الجلسه بتاعه الشيخ محمد لما االنور اتقطع عن الحي كله والتلفزيون انفجر
الشيخ محمد اهدوا وخلينا في حلقه القران بتاعتنا طلع التليفون بتاعه وشغله على القران وبدا يقرا وطلب من مامت ياسمين تقرا وياسمين تقرا
وبعد شويه حاسس ان في روح شريره حضرت المكان وبدا تتكسر و تبهدل في الحاجات بتعمل صوت القطه
وهنا ظهرت للشيخ بنت عم فادي الجنيه
بدات تخربش وتحاول تضرب الشيخ والشيخ سيطر عليها بالقران وحبسها داخل حلقه
الشيخ محمد.... انت دخلت هنا ليه انطقي ايه السبب حضورك
ان كنت خرسا هزي دماغك
بنت عمي فادي سكتها في مكانها
الشيخ...يبقى اللي عامل فيك كده تعويذه وبدا يحاول يفكها علشان يعرف مينها الحكايه ايه وفعلا نجح الشيخ في تفكك التعويذه وهتبدا نزار اللي هي بنت عم فادي الجنيه تتكلم
انا جايه هنا علشان اقتل اللي في بطني ياسمين وياسمين مع
الشيخ... طيب هي اذيتك في ايه سيبيها في حالها
الجنيه...اخذت ابن عمي واتجوزته اللي كان لازم اتجوزه احنا الاثنين من عشيره واحده انما هي انسيه تتجوزي اللي زيها
الشيخ محمد... بس هي اتجوزت انسي مصطفى
الجنيه. بتضحك ضحكات عاليه ضحك عليها وعليهم هو فادي مش مصطفى
الشيخ محمد... طيب مصطفى دي حقيقه ولا اي
الجنيه... مصطفى شخص حقيقي وهو انتحال شخصيته وفعلا هو مهندس
الشيخ محمد... طيب مصطفى الحقيقي مات ولا هو فين
الجنيه.. الوحيد اللي يعرف يجاوب. علي السؤال ده هو فادي زي ما هي بتقول
الشيخ محمد... طيب ايه اللي يثبت لنا ان كلامك ده حقيقي
الجنيه... الحروق اللي على جسمها غير كده هي مش لابسه السلسله في رقبتها اللي كانت عليها قران كانت مانع من انه يلمسها وهو طلب انها تخلع السلسله دي
الجنيه. اسالها على اخر حلم هي حلمته وفاؤه ولقت اللي معها مصطفى واللي بلغه عن الحمل بتاعها هو فادي مش الدكتور زي ما مصطفى قال لها
وسيبني علشان امشي وحتى لو حرقني هيجيء كثير من عشيرتين لانها اتحكم عليها خلاص بالموت هههههههه
الشيخ محمد. طيب وليه هي مش فاكره اي حاجه من اللي انت بتقوليها دي كل ما اسالها تقول لا
الجنيه لانه بيرقي عليها تعويذه غير كده هي كل ما تحاول تفتكر او تربط احداث يسقيها من نهر النسيان
الشيخ محمد. طيب احنا عايزين برده نخلص من الجنين ده بس من غير ما نقضي على ياسمين
الجنيه...ياسمين خلاص في تعداد الميتين لان بسببها امير من الجان خالف القوانين
والشيخ محمد قعد يقرا قران وكلمات معينه من ايات معينه حافظها لحد من حرق الجنيه
والنور جاء الشيخ محمد انا هاروح دلوقت وما تنسيش يا بنتي زي ما قلت لك علشان تحمى نفسك ولو في ولو اللي في بطنك بقى انسى هيستحمل و هيسمع القران عادي ولو مش انسى هو لوحده كده كده تدريجيا يحتفل نذكر وانا هاجي بكره عشان الجلسه الثالثه
ياسمين... حاضر يا شيخه وافضل اشرب ميت القران
الشيخ محمد. ايوه يا بنتي دي اللي هتمسح اي تاثير هو سايبه عليك
وفعلا نفذت بالكلام وانت ياسمين و شغلت القران في البيت كله ليل ونهار ليل ونهار
مصطفى اختفى خالص مش بيروح غير الشركه ما بيتصلش علي ياسمين
ياسمين... بابا هو مصطفى مش بيجي ليه
باباها انا سالته امبارح طلع مامته عيانه جدا بس هو ماحب حد يعرف بيقول علشان ما يقلقناش
ياسمين... لا بجد انا لازم اروح ازورها دي كويسه جديد معي غير كده دي مامت مصطفى وانا قلت ما بيجيش لايام اللي فاتت
مامت ياسمين.. ايوه يا بنتي لازم نروح برده مصطفى طيب واحنا ظلمناه
بابا ياسمين... خلاص جهزوا نفسكم واحنا نمشي النهارده
وفعلا هي وباباها ومامتها مشوا يزوروا اهل مصطفى
مصطفى فتح لهم الباب ومامته كانت راقده في الصاله
مصطفى... اهلا طيب ليه تعبتني نفسيكم كده وانت ياابله ياسمين اللي خلاك تيجي مش احنا قلنا الراحه مطلوبه
ياسمين... يا عم ينفع يكون مامتك عيانه وانا ما يجيش ازورها
مصطفى... طيب يا ستي يا عم اقول لكم انا ادخل اجيب حاجه تشربها
ياسمين قالت تتمشى في الشقه لحد ما دخلت الاوضه بتاعت مصطفى القديمه
وهي واقفه بتشوف الكتب اللي في المكتبه لفت انتباها كتب موجوده في الركن كده بعيده
ياسمين... انا دخلت الاوضه دي قبل كده ما كانش فيها الكتب الجديده دي كانت كل المكتبه كتب دينيه بس
وهنا مصطفى دخل وحضن ياسمين من ظهرها
وحشتيني يا حبيبتي...
ياسمين... وانت كمان يا قلبي
مصطفى. . طيب ايه النظام يعني
ياسمين... افتكرت كلام الشيخ ما فيش نظام الدكتور قال ممنوع دلوقت
مصطفى.... مش كفايه بقى كده ونرجع بتنا
ياسمين.... ان شاء الله
مصطفى... طيب خذي كوبايه العصير بتاعتك ايه
ياسمين... بتسمع صوت ينادي عليهاويقول لها الحقيني بالصوت ده يشبه صوت مصطفى
ياسمين.. لا لا مش عايزه اشرب عصير انا هاروح اخذ ماما وبابا علشان نروح احسن انا حاسه اني تعبانه
مصطفى.. خلاص براحتك ادم انت تعبانه وخرج هم الاثنين بره ام مصطفى بتبص جامد في عين ياسمين نظره ياسمين مش عارفه تفهمي هي عايزه تقول ايه بس
ياسمين... عايزاني ادخلك الاوضه بتاعتك يا حماتي
حماه ياسمين.... ايوه يا حبيبتي تك
مصطفى... تعالى يا حبيبتي يا غاليه وانا اشيلك ادخلك لحد اوضتك يا ماما انت اؤمريني
ياسمين... يا عمي انا اللي عايزه اسندها انت اقعد مع بابا وماما هنا
دخلت وهي مامت مصطفى
مامت مصطفى بتتكلم في اذن نور بصوت واطي مش هو يا بنتي انا تعبانه مش ابني مش عارفه راح فين
ياسمين . ماشي يا ماما نامي واحنا نتكلم بعدين وهنا ادخل مصطفى
مصطفى.. هتتكلم وبعدين في ايه
ياسمين.. قلت لها تعالى نختار اسم البيبي قالت لي انها تعبانه دلوقت قلت لها خلاص نتكلم بعدين
مصطفى. اه فعلا ما تستعجلي يا حبيبتي لما اللي يجيء نسميه براحتنا
ومشيت ياسمين ومامتها وباباها وروح على البيت وراحوا مشغلين القران زي كل مره ياسمين ماما انا تاكدت فعلا ان هو مش مصطفى مامته قالت لي كده وهي عارفه ابنها


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close