اخر الروايات

رواية بين قلبي وعقلي الفصل السابع 7 بقلم نور عصام

رواية بين قلبي وعقلي الفصل السابع 7 بقلم نور عصام 

 الفصل السابع

ريم. صرخت وقالت سامح ونزلت عالارض تشوفه
سامح. مسك ايدها وبيحاول يفتح عيونه
ريم. سامح سامح رد عليا
...... بيحاول يشدها من ايدها
ريم. ابعد عني يا حيوان انته
...... بيشدها غصب عنها
سامح. ماسك فيها ومش راضي يسيبها لكن مش قادر قوي
...... قال للتاني اللي معاه شلها خلينا نمشي قبل حد يشوفنا
....... حط ايده علي بوئها وجرها والتاتي فتح العربيه
سامح. قام بسرعه ومسك الراجل من تيشيرته
....... ضربه وقاله هو انته مفيش فايده فيك
سامح. بيقاومه وبيمسك ريم منه
ريم. بتصرخ بصوت عالي
...... ضرب سامح وقاله انته اللي جبته لنفسك ودخله العربيه مع ريم وقفل وساق بأقصي سرعه بقلمي نور عصام
سامح. بص ل ريم وقالها متخافيش
ريم. انت عاوز مننا ايه
...... التفت ليهم ورش عليهم مخدر
رامي. اتصل علي ريم مش بترد اتصل علي سامح بردو مفيش رد قلق وقلبه حس انه فيه حاجه اتصل تاني مفيش فايده اتصل علي ايمن
ايمن. اهلا رامي ازيك
رامي. الحمد لله يا أبيه فين ريم
ريم وسامح. راحو الدرس من نصف ساعه تقريبا كنت مكلمها وقالت انها هتمشي انا لسه ف الشغل
رامي. انا قلقان عليها
ايمن. بخضه اهدي يا رامي وانا هتصل عليها تاني وقفل معاه واتصل والخوف والقلق جواه وبردو مفيش رد اتصل عالبيت
ولاء. اهلا ايمون
ايمن. ولاء هي ريم راحت الدرس ولا لسه
ولاء. راحت من فتره هي وسامح في حاجه
ايمن. رامي اتصل وقال انهم ما وصلو وانا مش مرتاح
ولاء. اتصلت عليهم
ايمن. كتير بس مفيش فايده
ولاء. طيب اهدي جايز الشبكه وفلقت هي كمان
ايمن. انا جاي وقفل واتصل تاني ب رامي وقاله انها فعلا مشيت وبعدين قاله انو هيروح لعنده الدرس وفعلا مشي
وبعد بعض الوقت
...... نزل ريم وسامح ف منطقه بعيده وبيت قديم ودخلهم اوضه وقفل عليهم بقلمي نور عصام
رامي. سئل ندي علي ريم
ندي. للاسف لسه ما جت
رامي. قلقان وخايف وعيونه اتملت دموع
ايمن. وصل وقابل رامي
رامي. بحزن لسه ما وصلت
ايمن. دمعه من عينه نزلت بدون وعي وقاله طيب انت كلمت ماما
رامي. لأ خوفت اقلقها
ايمن. طيب كلمها ومتقولهاش ولو كانت هناك اكيد هتقولك
رامي. اتصل وقال ماما انا هتأخر شويه علشان عندي درس مفاجئ
هدي. طيب سلم علي ريم ولو عرفت تجيبها معاك كلم ايمن وهاتها
رامي. حاضر يا ماما وقفل وقاله زي ما سمعت
ايمن. هيتجنن وبعدين اتصل تاني علي ولاء
ولاء. محدش جه لسه وبصراحه احنا قلقنا وعلاء جاي ف الطريق
عند ريم وسامح
سامح. ابتدي يفوق وبص لقي ريم علي الارض حاول يقوم بس مش قادر وبعد لحظات استعاد وعيه وجري عليها وقال ريم ريم
ريم. لسه نايمه
سامح. حط دماغها علي رجله وبيحاول يفوفها عيط من خوفه عليها وبعدين فضل ينادي عليها بقلمي نورعصام
ريم. ابتدت تفوق
سامح. بلهفه حبيبتي الحمد لله انتي كويسه
ريم. بتعب قالت احنا فين
سامح. مش عارف بس تقريبا كدا احنا مخطوفين
ريم. بخضه قالت ايه وجت تقوم من علي رجله ما قدرت
سامح. خليكي يا ريم شكلك تعبان
ريم. بتحاول تقوم وفعلا قامت وقالت ليه كدا مين عمل فينا كدا
سامح. عيط ودموعه ذادت وقالها انا اسف ياريم مقدرتش احميكي
ريم. اهدي يا سامح بالعكس انت حاولت بس الحيوان ضربك علي دماغك وف لحظه شافت دم نازل من دماغه بصتله
سامح. مالك ف ايه
ريم. سامح انت متعور وبتنزف
سامح. سيبك مني المهم انتي
ريم. كانت حاطه كوفيه بناتي علي رقبتها شالتها وربطت دماغه وعيطت علي شكله وقالت انا السبب يا سامح حقك عليا
سامح. بصلها وقالها متزعليش يا ريم انا بس كل اللي مجنني مين اللي عمل كدا وليه بقلمي نور عصام
ريم. بدموع قالت انا تعبانه قوي يا سامح وكانت بترتعش
سامح. مال عليها وقالها اهدي وحط ايده علي كتفها وقالها حاولي تكوني قويه علشان نقدر نفكر ازاي نخرج من هنا
ريم. اترتعشت زياده
سامح. عيط وقلع القميص بتاعه وقالها البس دا كمان
ريم. لا لا
سامح. متقلقيش لابس تيشيرت تاني وساعدها تلبسه واخدها ف حضنه وقالها حسه انك لسه بردانه
ريم. اتنهدت وبعدين قالت بطني بتوجعني
سامح. قالها اعمل ايه بس ولاد الكلب قفلو الباب من برا ومش عارف احنا فين وكمان اخدو الموبايل بتاعنا وبصلها وقالها حاولي ياريم بالله عليكي تمسكي نفسك شويه
ريم. حست بضعفه ولانه مش قادر يعمل حاجه قالت انا كويسه
سامح. قام وعدلها علي الحيطه وقالها استندي هنا وراح خبط عالباب وقعد ينادي بس مفيش فايده بصلها وعرف انها تعبانه صرخ بصوت عالي وبيحاول يضرب الباب برجله
....... دخل عليهم وقاله عاوز ايه
سامح. اختي تعبانه لازم نمشي
...... زئه وقاله وانت بقا لما تقولي كدا هخرجك
سامح. راح واتهجم عليه
...... ضربه وطلع مسدس وحطه ف دماغه
ريم. صرخت وجريت عليه وشدته بقلمي نور عصام
...... بصلها وقالها متقلقيش دورك جاي وبص لبطنها
سامح. قاله اقسم بالله لو اختي جرالها حاجه لقتلك
........ ههههههه وقرب علي ريم وقاله وريني هتقتلتي ازاي
سامح. شد ريم وراه وضرب الراجل بالبوكس ف وشه
...... بصله وقاله لازم تندم علي اللي عملته دا وشد ريم عليه ومسكها من رقبتها وحاول يتهجم عليها
سامح. بيحاول يخلصها منه
...... رفع عليه السلاح وقاله ابعد احسنلك
سامح. مستحيل اخليك تلمس شعره منها
......... ببتسامة شر قاله احنا مش عوزين شعره احنا عوزين البيبي القمر دا وبكدا تبقي مهمتنا انتهت
سامح. صرخ بصوت عالي وقاله لو قربتلها مش هرحمك وراح عليه واخد ريم منه وحضنها
ريم. صوت عياطها عالي وتعبت اكتر
..... جاله فون خرج وقفل عليهم
سامح. طبطب عليها وقالها متخفيش بموتي لو حد قرب منك
ريم. بدموع وصوت مبحوح قالت عوزين بموتو ولادي
سامح. والله ما حد هيلمسك ولا هيعمل حاجه لولادك لو روحي هتطلع
ريم. اااااه
سامح. ياربي لو بابا ولا عمي يقدرو يوصلو لنا
ريم. هيعرفو منين بس
سامح. اكيد هيعرفو من عدم رجوعنا البيت وكمان من الفون لان اكيد الحيوانات دول قفلوهم
ريم. اكيد ايمن ورامي هيتجننو والكل
سامح. يارب خليك معانا وبعدين بصلها وقالها انا عاوزك تتحملي بس شويه لان شكلك تعبان ووشك اصفر
ريم. مش قادره يا سامح تعبانه كتير
سامح. بدموع قالها علشان خاطري اتحملي انا بجد هموت لو جرالك حاجه مش هتحمل ولا هسامح نفسي ابدا
ريم. خلاص انا كويسه
عند ايمن
علاء. انا بلغت عن اختفائهم بس طبعا لازم يعدي 24ساعه
ايمن. بنهيار واحنا لسه هنستني ومش عرفين جرالهم ايه
رامي. عيط وقال اختي تعبانه وفيها حاجه مش كويسه حاسس بيها
ايمن. حضنه وقاله اهدي وان شاء الله خير
ولاء اتصلت عليهم وقالت وصلتو ل حاجه
علاء. لسه للاسف مش عرفين هما فين
ولاء. انا جايه عندك
علاء. اهدي ياولاء تيجي فين وقفل قبل ترد
ايمن. ااااه انا هتجنن ياتري راحو فين ومين له مصلحه ف اختفائهم
علاء. اهدي يا ايمن احنا مش عرفين هما مختفين ولا
ايمن. قاطعه وقاله انت بتصبرني ولا بتصبر نفسك بين قلبي وعقلي بقلمي نور عصام وكل دا وهما بيدورو عليهم
عند ريم
سامح. مالك يا ريم انتي تعبانه
ريم. مش بترد
سامح. حبيبتي ردي عليا
ريم. بتعب قالت ممكن اكون بولد
سامح. صرخ وقالها ازاي
ريم. بتعيط
سامح. لقي هدوها عليها ميه فتح عيونه من الصدمه ووقلع التيشيرت بتاعه وطبقه. وعمله مخده وحطه علي الارض وقالها نامي عليه
ريم. بصتله
سامح. مش عارف اعمل ايه ومفيش حتي سرير ولا اي حاجه تنامي عليها نيمها علي الارض وجري عالباب وخبط وقعد يرزع فيه
....... اخرص بدل ما ادخل اقتلك وارتاح منك
سامح. افتحوووو اختي تعبانه وبتولد حرام عليكو افتحو وبيصرخ
...... فتح الباب وقاله متولد ولا تغور ف داهيه
سامح. اتهجم عليه وقال يا عالم يا كفره عوزين مننا ايه ومين اللي وراكم وعمال يضرب فيه
..... ضرب سامح كام ضربه ورا بعض وراح علي ريم وجرها ورايح يخرج بيها من الاوضه بقلمي نور عصام
سامح. قام ومسكه من دراعه وقاله مش هتاخدها
....... دخل التاني وقال ابعد يلا احنا عوزين نمشي مش هنبات هنا
........ جاله فون فتح وقال حاضر دقايق وكل شئ ينتهي
سامح. صرخ وقال هموتكو يا ولاد الكلب يا حيوانات هموتكو ومسك ريم وقالها متخافيش اتحملي انتي بس
مجهول. قال هي معها حد
...... ايوا معها ولد بيقول اخوها
مجهول. وانتو يا حيوانات ازاي تجيبوه معها انا قولت لوحدها
...... هو كان معها لما خرجت من البيت واحنا مراقبينها وعمل دوشه خوفنا يزودها واحنا ف الشارع جبناه معها
مجهول. اسمه ايه
...... راح عليه وقاله اسمك ايه يلا
سامح. وديني لو اختي جرالها حاجه لموتكم واقطعكم حتت ياولا الكلب بقلمي نور عصام
مجهول. بعد سماع الصوت اتنرفز وقال لو الولد جراله حاجه هقتلكم
...... مفيش داعي للكلام دا احنا هنخلص مهمتنا وناخد باقي فلوسنا ونمشي مش عوزين تهديد
مجهول. خلص وكلمني بدون اي جرح للولد فاهم وقفل الفون
علاء. لازم نروح القسم تاني
ايمن. قاله لا احنا هنروح مكان تاني وانا متأكد اننا هنوصل ليهم
علاء فين
ايمن. عند خالتك
علاء. مستحيل تعمل كدا انت ازاي فكرت ف كدا
ايمن. هي الوحيده اللي بتكره ريم ونفسها تتخلص منها
علاء. بس يا ايمن وفونه رن
ولاء. قالت عملتو ايه انا هموت حتي خالتك جت تتطمن
علاء. خالتي وايه اللي عرفها
ولاء. مش عرفه هي جت وسالت علي سامح وانا قولتلها انه مارجع
علاء. قالها طيب متقوليش انك كلمتيني
ولاء. حاضر بس طمني روحي هتطلع وماما كمان تعبت قوي وطبعا بتعيط وحالتها سيئه من الخوف والقلق
ايمن. قاله ايه اللي حصل
علاء. قاله علي كلام ولاء
ايمن. يبقي عالبيت وانا متأكد انها السبب ومشيو
هدي وابراهيم بعد ما كلمو رامي وعرفو منه راحو عالبيت عند سهير
وبعد بعض الوقت وصلو بيتهم
ايمن. نزل جري وطلع واول ما دخل لقي الكل موجود راح علي خالته وقالها ريم فين مراتي فين
نجوي. بخضه قالت وانا مالي بمراتك
ايمن. وقف ادامها وعيونه كلها نار قالها قسما بالله لو ما قولتي مراتي فين وابن اخويا لقتلك ياخالتي علشان انا متأكد انك السبب
سهير. بدموع قالت مش لدرجه دي يا ايمن خالتك عمرها متعمل كدا
علاء. لا يا ماما هي السبب اكيد
ولاء. هي اول ما دخلت سألت علي سامح وعمرها ما عملت كدا
ايمن. بصوت عالي قالها ريم فين
هدي. بتعيط وراحت عليها وقالتها ارجوكي لو ليكي يد ف دا قولي بنتي تعبانه وف الشهر التاسع حرام عليكي ريحينا
ابراهيم. عيونه مليانه دموع وبيهدي مراته
ايمن. قالها انا لحد دلوقتي معملتش حاجه لكن وربي لو ما اتكلمتي لا انسي انك خالتي وهتشوفي مني حاجه تندمك العمر كله
نجوي. بجرئه قالت هتعمل ايه يا ابن اختي بعد اللي قولته
ايمن. يبقي انتي بقا اللي عاوزه كدا
ياتري ايمن ناوي علي ايه
وهل ريم هتنجو هي واولادها ام حظها سيئ

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close