رواية احببت مغرور الفصل السادس 6
لقه السادسه احببت مغرور
فريده تمشي تلاقي حد بينادي عليها
بشري : مبروك يا حبيبتي مبروك يا مرات ابني
فريده : الله يبارك في حضرتك يا طنط
بشري : متخافيش ااوي كده اينعم احمد عصبي ومتهور ومجنون بس مفيش في حنيه وطيبه قلبه ومتخافيش انا علطول هفضل في صفك
فريده : هههههه رينا يخليكي ليا يا طنط انا مش خايفه منه هو شخصيا لا انا خايفه كن طابعه هو عصبي اوووي اوووي
بشري بحزن : انا ابني عمره ما كان كده منها لله بقي ده علطول كان يعقد يهزار ويضحك معانا
فريده : هي مين دي يا طنط
يقاطعها اسر
اسر : تيته ممكن تيجي معايا ال wc عشان معرفش طريقه
بشري : حاضر يا حبيبي تعالي
وسابت فريده في حيرتها في ان ايه الي حصل لاحمد
ويعدي الوقت والكل مشغول بتحضير كت الكتاب البنات الميك اب والفساتين
علي العشا
كان الموذون قاعد وجمبه محمد وعمر
عمر بسعاده وفرحه في عنيه : قبلت زواجها
الستات بدأت تزغرط بفرحه والرجاله تضرب نار ( اه والعها ناار عبد الستار اوبا لولولولي )
ملوحظه : هما صعايده وكتب الكتاب منفصل الستات في غرفه والشباب في غرفه لو حدهوم وعفا الله عنا سلف
عند البنات فوق
لميس : لولولولي مبروك يا نيرو كتبو الكتاب وعالو الجواب
نيره بكسوف : الله يبارك فيكي عقبال لما تفرحي ب اسر
ندي : مبروك يا عروسه
فريده : مبروك يا موزتي
نيره : الله يبارك فيكم يا ينات عقبالكم
لميس : لا انا كده في سليم ولا يمكن اخطر واعملها تاني
ندي : طيب بقي كده انا هقول لياسر بقي ( اخو ندي وجوز لميس)
لميس : استري عليا يا ندووش الس ستره ربه متفضحهوش
................................................................
عند احمد
احمد بتنهيده وشعور غريب : قبلت زواجها
بالكلمه دي حياتهم ارتبطت ببعض اسمه ارتبط باسمه
.......
اميه وبشري طلعو للبنات
امينه بتحضن بناتها : مبروك يا حبايب قلبي لولولولي
بشري بتحضن فريده : مبروك يا مرات ابني
وحضنت نيره
البنات : الله يبارك فيكم
ندي : خلاص بقي الدمعه هتفر من عيني
لميس : وانتم عارفينها مبتعرفش تسيطر علي دموعهى ولا علب لسانها
الكل ضحك ونزلو والبنات فضلووا قاعدين مع بنات وستات يعرفوهم وميعىفهمش وكله يبارك لبعض وكانوا فرحانين وبيرقصوا وبيغنوا
كان حازم جاي واقف علي الباب وبيدور ع حد يعرفه
لقي ندي
...........
حازم : ندي ندي
جت ندي : ايوه عايزه حاجه
حازم سرح في جمال ورقتها وبعدها غض بصره وهي اتكسفت اووي (مش ملاحظه انك مشيله الكابتن حازم ذنوب اد البحر وسمكاته اشي اشي )
حازم :احم بابا وماما قالولي اجيب البنات عرسانهم عايزين يشفوهم
ندي : طيب بس هما هيعقدوا في اوضه مختلفه ولا نفس الاوضه
حازم بستغراب : ليه
ندي : اصل احنا اقنعنا البنات انهم ميلبسوش تحت تلفستا بدي او طرحه ادام كتب الكتاب منفصل فلو هيكونوا في مكان واحد الحق اقول للبنات يلبسو بدي او طرحه
حازم اعجب برايها جدا علي الرغم انها مشافتش البنات غير من 3 ايام الي انها خايفه عليهم كانهم اخواتها وقال بنفسه : ربنا يحميكي ليا ويجمعني بيكي عن قريب (ايوه يا جماعه حازم حب ندي حب فظيعه ( اوعدنا ارب )
حازم فاق : احم تمام ماشي انا هبلغ بابا يخليهم في مكانين مختلفين وهو ياخدو راحتهم في الكلام
ندي : تمام هروح ابلغ البنات بقي عن اذنك
وجت تمشي
حازم : ندي
ندي : ايوه
حازم بابتسامه جذابه : عقبالك
ندي بابتسامه :ميرسي عقبالك انت كمان ( وانا اعيييط اعيييط )
حازم : لامه عقبالنا احتا الاتنين مع مش مش ناقصه غباؤه ونبي سلاموز
ندي بصدمه وفتحت فمه : هاااااا وبعدين ضحكت والله مجنون
وراحت قالت للبنات
نيره وامينه : اووك جاين
فريده بتوتر : هو انا مش لازم اخرج صح
البنات ضحكوا عليها جامد ( وانا كمان معاهم )
امينه : مالك يا ديدا هو انتي خايفه من حماده ولا ايه
فريده : مش خايفه يا ماما بس انا مينفعش اخرجله كده يا جماعه (ديدا كانت لبسه فستان سورايه وعشان هي طويله فكان من فوق الرقبه )
ندي : انا سالت حازم وهو قال ان كل واحد وبطته اقصد ومزته يوووه اقصد ومراته في اوضه مختلفه عن التاني يعني انتي وهو والشيطان
فريده : بس يا سافله يا ساهله يا رخيصه بس بجد بقي ازاي احمد هيشوفني كده
بشري : يا حبيبتي ده جوزك ع سنه الله ورسوله وبعدين يا ديدا متخفيش ابني مودب واكلمت بخفوت بس بعد منظرك وجمالك ده اشك (شيك شك شوك )
فريده :بس ....
احمد دخل ومعه اشر : يلا يا جدعان احنا هنبات هنا
اسر : يلا بقي يا لديده ونيله احمد وعمل قالولي مجاوش من غيلكو
نيره متصنعه الصدمه : نيله بقي انا اسمي نيله يا ميلت بختك يا نيره مكانين يومك يا نيره حازم قاطعه ربنا ياخدك يا نيره اخلصي يا بت منك ليها
فريده ضحكت : حاضر جابن
حازم : بس ايه الحلاوه والجمال ده يا بنات اقسم بالله انا احلي منكو يوووه اقصد انتو احلي مني
نيره : اه طبعا ده انت كل البنات بتحبك طبعا يا سيدي يا بختك
ندي متعرفش ان نيره بتهزار فاتخنقت اوي لدرجه ان عنيه دمعت وحازم شافها
حازم في نفسه : لا مش ممكن دي بدبتلني نفس الشعور
فاق ع صوت فريده : مالك يا ندوش
ندي بصوت مخنوق جدا : مليش افتكرت بابا الله يرحمه
كلهم : الله يرحمه
حازم : وانتي يا زائرده يلي اسمك نيله ع راي الواد اسر انا اه فعلا بلا فخر كل بتموت فيا بس انا قلبي لوحده بس وبص لندي وابتسم وندي اتبسطت اوووي وفرحت كلامه ده ثم اكمل حازم ويلا اخرجي يا فريده عشان اختك هتخرب بيتي الي مجبتهوش وهطلق مراتي الي متجوزتهش وهشرد عيالي يلا بقي الله يكرمك
ندي ضحكت جامد
حازم : يدوم وفي نفسه : يا قلبي
ندي بكسوف : ميرسي
فريده بهمس : امنا الغوله جت امنا الغوله جت
الكل ضحك
الاء بغيظ مبروك
زينب بغيظ : مبروك يا ولاد امينه
البنات ببرود ميرسي
حازم : احنا ولاد محمود يا عمتو ولينا الشرف اننا ولاد امينه برضو
ومشيوا
عند عمر يكون موجود بالداجل الاوضه وتخش نيره وكانه ملكه من السماء
عمر قام من مكانه وفتح فمه ع اخر وبعد كده حب يستفزه : روحي يا قمر اندهي ع نيره عشان انا لسه كاتب الكتاب وممكن اخونها روحي اندهلها ردد خير وبركه مردتش تعالي علطول
نيره بخضه : عمر انت ممكن تخوني
عمر بيكتم الضحكه : لو بجمالك ده الصراحه اه
نيره : ايها السافل انك جزمه قديمه
عمر ضحك جامد وقال : والله انا امي كانت دعيالي في ايام مفترجه والله
عند احمد
دخلت فريده ولانها متوتره فكان معها حازم واول ما دخلت
احمد قام وقف وسرح في جمالها وفي رقيته حس ان بشرته زي بشره اسر حس انها طفله بس ع كبير
فاق ع صوت حازم : احمم
بس اخد مانبهاش لحازم
ورفع حواجبه وقال بغضب : ايه القرف الانتي عمله في نفسك ده