-->

رواية وفاء الفصل االسادس 6 بقلم اية عبده

رواية وفاء الفصل االسادس 6 بقلم اية عبده

    رواية وفاء الفصل االسادس 6 بقلم اية عبده


     روايه وفاء

    البارت السادس
    خرجت منال من العنايه
    نظرت😡 امامها في ايه يارامي
    مفيش ياماما منال
    يارامي في إيه واخدين خالد فين
    بقلق وتوتر 😟
    في ايه يارامي ماتتكلم
    حادثه وفاء فيها شبها جنائيه ، ومتهمين خالد انه حاول يقتلها
    😡 يقتلها
    ايوه وفاء اخر شخص قبلته قبل الحادثه كان خالد وكمان في شخص مجهول بلغ انه هو ال قتلها
    منال مصدومه ،انت بتقول إيه خالد يقتل وفاء ليه
    ************
    دخلت منال لابنتها منه لتطمئن عليها
    ماما
    حبيبتي طمنيني عنك
    سيبتي وفاء ليه
    جيت اطمن عليكي يامنه وبكت
    ماما متبكيش وفاء هتبقي بخير وفاء قويه وربنا هينجيها
    يارب يامنه ادعيلها خايفه تضيع مني
    ياماما متقوليش كده انتي مؤمنه خلي ظنك بالله الخير
    يااااارب يابنتي
    اااااااااه
    منه مالك
    مش عارفه ياماما شكلي هولد تعبانه
    اجمدي انتي لسه في السابع
    لا شكلي عصبيتي هتخليني اولد انا تعبانه ااااااااااه
    تجري منال دكتوووووور
    جاء رامي علي نداء منال
    في ايه ياماما
    الحق منه شكلها بتولد نادي علي الدكتور بسرعه
    ااااااااه الحقيني ياماما هموت
    اجمدي يامنه علشان خاطري
    جاء رامي بالدكتور وقام بالكشف عليها
    خير يادكتور
    ميلاد حضرو اوضت العمليات
    بس يادكتور دي في الشهر السابع
    ياابله منال انا حظرتها من العصبيه وانها تلزم الفراش الفتره دي بس طبعا منه انتي عرفاها ماهي مش اول مره اولدها وبتعذبني كادكتور في كل حمل
    والله يادكتور ياما حظرتها بس بنتي تعشق حاجه اسمها وجع القلب
    اااااااااه انتم بتحكو مع بعض وسايبني بتعذب حررررررام عليكو
    اهدي يامنه
    متسبنيش ياماما
    انا معاكي وهحضر العمليه معاكي
    بعد شويه جهزت غرفه العمليات ودخلت منه للولاده
    بعد ساعه خرجت منال وتحمل حفيدتها الثالثه
    مبروك يارامي مبروك ماجالك ياابني تتربي في عزك
    حملها رامي وقبلها ،الله يبارك فيكي ياماما منال منه اخبارها ايه
    الحمد لله كويسه وبخير
    *********
    في قسم الشرطه
    انا عايز اعرف انا هنا ليه
    ماقلنا انك متهم بقتل مراتك
    وهقتلها ليه
    لا احنا بنسئلك انت هنا تجاوب مش تسئل
    بس انا محولتش اقتلها
    تنكر انك كنت معاها يوم الاثتين
    ايوه مبنكرش اني كنت معاها
    وبعدين كمل
    مفيش اتخنقنا
    اتخنقتو ليه
    مفيش خناقه عاديه زي اي خناقه بتحصل مابين اي زوجين
    ياخالد الانكار مش هيفيدك
    والله ماحولت اقتلها
    انت كذا مره حاولت تهددها بالقتل تنكر
    بلع ريقه انا مش هتكلم غير في وجود المحامي بتاعي
    خالد انت كل الادله ضدك
    ادله ايه دي
    اتفرج علي الفيديو ده وصلنا وده الدليل ال ضدك
    اتفرج خالد اتصدم من محتوي الفيديو
    اي لسه هتنكر انك ال حولت تقتلها
    انا استحاله اعمل كده
    اومال ايه ال في الفيديو ده انصحك تحكي وتتكلم الانكار مش هيفيدك
    فلاااااااااش باك
    بقولك طلقني
    مش هطلقك
    انا بكرهك
    مش اكتر مني ويقترب منها ويمسك رقبتها بيده ويخنقها
    انا بموت مش عارفه اتنفس سيبني
    هموتك ياوفاء
    بكرهك ياخالد
    وظل يضغط علي رقبتها
    خالد سيبني هاااموت
    يسترجع خالد قواه ويتركها ويقترب من اذنها ويقول لو طلبتي الطلاق تاني هتبقي دي نهايتك سامعه مش خالد عمار واحده زيك تفكر تمشيه علي مزاجها
    بكرهك ياخالد وعمري ماهغفرلك الذل ال انت ذليته ليا
    التحقيق
    تنكر محتوي الفيديو
    لا مبنكرش بس كان ساعه غضب وكنت بخوفها
    ليه بتخوفها
    علشان متطلبش الطلاق
    وهي بتطلبه ليه
    😔مش هتكلم غير في وجود المحامي
    يحبس المتهم اربعه ايام علي ذمه التحقيق ،يضرب الجرس
    تمام يافندم
    خد المتهم علي الحجز
    اخذ خالد للحجز
    ************
    في المستشفي
    حمدلله علي سلامتك ياحبيبتي
    الله يسلمك
    البنت اخبارها ايه هي فين
    كويسه هي في الحضانه علشان يطمئنو عليها مولوده في السابع يعني انا مش عارف انا عملت ايه في حياتي علشان يبقي عندي أتنين عصبين البنت وامها
    والولاد فين
    متخافيش مع مامتي وكل شويه بطمن عليهم، هتسمي البنت ايه
    عايزه اسميها وفاء ممكن يارامي
    طبعا ممكن انا كنت هسميها كده
    ربنا يخليك ليا باحبيبي
    وانتي كمان ربنا يباركلي فيك
    ************
    منال
    تنظر لمصدر الصوت ،انتي
    منال انا اذيتك واذيت وفاء كتير
    اسمعي يامدام انتي كنتي بالنسبه ليا مصدر ازعاج وطمعك وجشعك خلاكي انتي وابن اخوكي تدمر حياه بنتي
    ببكاءئ😢 انا اسفه
    لااسف بكاكي مش هيفيد دلوقت انتي انسانه متسلطه وانانيه
    ظلت تبكي بحرقه وبعدت عن منال
    ********
    داخل العنايه
    ريم ظلت بجانب وفاء ،اقتربت منها ومسكت يدها
    وفاء انا ريم ياترا انتي سمعاني وحاسه بيا وبكت وقالت بهمس ، انتي احلي حاجه في دنينا لولاكي مكناش بقينا في الوضع ده ،عارفه انا ربنا مرزقنيش باطفال بس انا كنت بعتبرك بنتي هه اه يعني مش اكبر منك اوي يعني دا هما 15 سنه وبس ،علي فكره منه ولددت وجابت بنت وسميتها علي إسمك، وفاء شفتي هي بتحبك ازاي ،فوقي ياوفاء ماما هتموت عليكي ،فوقي واتكلمي طيب اعملي اي اشاره طمنيني عليكي😢
    وفاء في غيبوبتها
    انا حاسه بيكي وسمعاكي يا ريم نفسي اتكلم مش قادره انا عايزه اعيش وبكت نزلت دموعها
    لاحظت ريم تلك الدموع ،وفاء انتي سمعاني وحاسه بيا ياحبيبتي ياوفاء ياحبيبه قلبي وجرت مسرعه لتأتي بدكتور اسماعيل
    دكتور اسماعيل
    خير في ايه ياريم
    وفاء ادتني اشاره انها سمعاني
    جري مسرع وقام بالكشف عليها
    ومنال وعمه خالد في الخارج ينتظرون الدكتور ليخبرهم بوضع الحاله
    خرج الدكتور
    خير يادكتور
    خير ياابله منال متخافيش الوضع اتحسن وتقريبا بتستجيب امبارح كان الوضع سيئ بس دلوقت احسن في دكتور كويس هيباشر عمله النهارده هنا دكتور دارس في المانيا وهيباشر علي الحاله بنفسه
    اطمئنت منال لكلام الدكتور
    وردت عمه خالد يادكتور انا مستعده اسفرها بره
    لااااا الوضع ميسمحش لسافرها
    خلاص نبعت نجيب الدكاتره لهنا
    مفيش داعي لكده هنشوف الدكتور ال هيشوفها هيقول ايه وان قال كلام مخالف لكلامي او مريحكمش رأيه نبعت نستشير دكاتره من بره بعد اذنكم
    ردت منال علي عمه خالد
    ايه الحنيه دي من ايمتا
    منال مفيش داعي للكلام ده
    يامدام ارحمي وفاء وريحينا كلنا وقولي الحقيقه
    بلعت ريقها وبان علي وجهها القلق والتوتر وهمت بالابتعاد والهروب من سؤال منال ودخلت لوفاء
    منعتها منال رايحه فين
    داخله اطمن عليها
    اياكي اشوفك عندها عايزاها تسمع صوتك وحالتها تدهور
    منال انتي ام بلاش تحرميني من ان ابقي معاها
    اه انا ام مش جشاعه زيك
    بكت حرام عليكي انا مش ناقصه
    ايه سر قهرتك عليها مش دي ال مكنتيش طايقاها وجوزتيها ابن اخوكي غصب ، انتي لغز واقعدي وفكري تعملي خير قبل ماتموتي
    خلاص بقا حرام عليكي
    يتبع........

    السابع من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .