-->

رواية تزوجني جني الفصل السادس 6

رواية تزوجني جني الفصل السادس 6

    رواية تزوجني جني الفصل السادس 6

    الفصل السادس

    والشيخ نزل من البيت وساب ياسمين ومامتها
    ياسمين.... انا ها شرب الميه دي يا ماما واشوف اللي هيحصل ايه
    مامتها... اشربي يا بنتي وقولي بسم الله الشافي المعافي
    وفعلا ياسمين شربت من الميه
    ياسمين... ماما انا هاخش انام شويه احسن حاسه ان نعسانه
    مامتها.. خلاص يا حبيبتي خشي نامي وانا.ابقى اصحيك لما جوزيك يجي خشي نامي في اوضتي
    ودخلت فعلا ياسمين تنام وبدات تحلم
    ياسمين ماشيه في ممر طويل وفي اخر الممر لاقيه فادي واقف متسلسل
    ياسمين... ايه اللي بيحصل ده ومين اللي سلسلك كده و انا ايه اللي جابني هنا اصلا
    فادي.. ابني اللي جابك هنا اكيد في صاله بيني وبينه
    ياسمين... ماشي يا عم انا عايز اطلع من هنا اطلع ازاي
    فادي... لا يا ستي ما هو انت لازم تساعديني علشان اخرج من هنا انا كمان لان احنا الاثنين مش مش هنعرف نخرج الا سوا
    ياسمين..... قل لي اعمل ايه وانا اعمله
    فادي....بصي انت هتقر القران وانا هامشي جنبك وهم مش هيشوفونا طول ما انت بتقرا قران وهنخرج بره الكهف ده سوا وبعدين هاحكي لك على كل حاجه عايزه تعرفيها
    ياسمين.....حاضر و بدات تعمل زي ما هو قال لها وبدات نقرااقران وهي ماشيه وشايف الاشكال بتاعت الجن والشياطين من حواليها بسهم مش شايفينها لحد ما طلعت بره الكهف وراح شايلها فادي و طار بيها ل مكان ثاني خالص
    ياسمين.... اديك يا عم خرجنا بره للكهف قولي بقى ابني ايه اللي انت بتتكلم عليه ازاي انا حامل منك ازاي انت جوزي من اساسه
    وهنا مامت ياسمين دخلت عندي ياسمين الاوضه و بدات تصحيها وبتقول لها جوزك جاء
    ياسمين.... حرام عليك يا ماما ما كنتش قادره تصبري شويه
    مامتها... وانا ذنبي ايه وهو اللي قاعد يزن صحيها صحيها
    وخرجت ياسمين عنده مصطفى جوزها بره
    ايه يا مصطفى... اتغديت ولا لسه
    مصطفى... لا يا حبيبتي اتغديت قبل ما اجي
    مامت ياسمين... ليه بقى يا ابني هو انت داخل بيت مش كريم ولا ايه
    مصطفى... لا يا حماتي بس ماما اتصلت بي وقالت لي تعال اتغدى
    مامت ياسمين... لا ادم الحاجه اللي اتصلت بك يا ابني هي اولى احسن تزعل
    ياسمين بتشرب من الميه القران والجنين اللي في بطنها بيتالم والشعور بيتنقل عند فادي جوزها بيحسس نبفس الالم لانه متصل الاثنين ببعض
    ياسمين.. تاخذ تشرب يا مصطفى
    مصطفى. لا يا حبيبتي انا تعبان وهاروح عايزه حاجه اجيبها لك بكره وانا جاي
    ياسمين... بيت معنا النهارده
    مامت ياسمين...كنت عايزه اقول لك بيت يا ابني بس اختي ياسمين لما عرفت انها هنا جاي تقعد معها شويه وقالت هتبيت معها
    مصطفى...لا بقى يوم ثاني انا يا حماتي وخلي الاخوات يدردشوا شويه مع بعض
    مصطفى قام مشي
    ياسمين.. ليه كده يا ماما كان خلاه معانا النهارده
    مامت ياسمين... ما هو ما ينفعش يا بنتي الشيخ اللي هيجي والله مصطفى راجل طيب ويتحب بس هنعمل ايه بقى لما نشوف ايه اللي بيحصل لكي ده
    كل ده وفادي بيسمعوا مستني لما الشيخ يطلع لهم
    ياسمين.... قاعده كل شويه تشرب من مياه القران
    وبعد صلاه المغرب الشيخ طلع لهم زي ما كان قائل
    الشيخ... ها يا ياسمين يا بنتي انت حلمت بايه وانت نائمه
    ياسمين... حكيت للشيخ علي الحلم اللي شافته
    الشيخ... طب ليه يا بنتي ما سيبتهوش متسلسل فكت يه ليه
    ياسمين... اصلي والله يا شيخ لما بشوفه ببقى عامله زي المسلوبه الاراده مش بتحكم في تصرفاتي
    الشيخ... طبعا يا بنتي هم كده بيسطروا على اللي قدامهم
    والشيخ بدا يقرا قران على راسي ياسمين والغريب اني بطنها بدا الجنين يتحرك فيها بطريقه عنيفه لدرجه انه كان هيقطع جلد بطني ياسمين وياسمين بتصوت من كثر الالم والشيخ مستمر في القراءه
    مامت ياسمين... يا عيني يا بنتي كان مستخبي لك ده كله فين
    الشيخ.... انا هاقول لكم على حاجه مين اللي دخل الشقه دي بعد ما انا مشيت
    ياسمين.... مين يا ماما انا كنت نائمه وما اعرفش
    مامت ياسمين.. ما فيش يا بنتي الا مصطفى جوزك
    الشيخ محمد.... انا هاقول لك حاجه ما تخليش مصطفى جوزك يلمسك علشان انا شاكك انه مش بني ادم
    ياسمين.... انت بتقول ايه مش معقول الكلام ده
    الشيخ... انا هاقول لك على حاجه شغلي قران ومتشفهوش خالص في البيت وشوفيها يفضل غائب عن البيت قد ايه وانتي تتاكدي ان كلامي صح
    مامت ياسمين.. طيب والحل ايه احنا ساعت ما اتفقنا معه على الجواز كنا شايفين وعادي ما كانش في اي حاجه وهو لغايه دلوقت عادي و طيب
    الشيخ محمد احنا مش هنظلمه انا باقول لك خليك مشغله قران في البيت متواصل لغايه لما نشوف هيغيب قد ايه ولا هيظهر و يخش علينا والقران شغال يبقى هو بريء
    وفجاه النور بدا يقطع ويجيء مامت ياسمين واخذه ياسمين في حضنها والشيخ لسه قاعد يقرا في القران و يتكلم ويقول له انا عارف انك سامعني وبيتكلم معك انه موجود لحد مفاجاه التلفزيون فرقع والنور قطع خالص عن المنطقه كلها

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .