اخر الروايات

رواية كسرة قلب الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي

رواية كسرة قلب الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي 

 لفصل السادس

كسره قلب

انصدم الجميع عندما وجدوا محمد يقع علي الارض فركض أسر وحاتم الي والدهم بلهفه وحملوه ووضعوه علي الفراش وطلبوا الطبيب بسرعه وبالفعل بعد نصف ساعه وصل الطبيب وفحصه وخرج فتحدث اسر بلهفه : خير يا حكيم جولي ماله ابوي
الطبيب : متجلجش يا ابني ضغطه كان واطي شويه وهيتظبط بس بلاش تعرضوه لاي توتر
حاتم بحزن : شكرا يا حكيم

ذهب الحكيم فتحدثت غاليه ببكاء شديد مردفه : انتي السبب من وجت ما دخلتي اهنيه عيلتنا وحياتنا بجت مرار الله يلعنك يا شيخه
أسر بضيق : خلاص يا حجه بتزعجيلها اكده ليه
غاليه بغضب : كمان بتدافع عنها يا ابن الصاوي ابوك نايم جوه تعبان وانت جاي تدافع عنها
أسر بتنهيده : هي ملهاش ذنب متنسيش انها مرتي وكرامتها من كرامتي حتي لو لفتره صغيره فهي مرتي

وقعت هذه الكلمه علي مسمع علا كالصاعقه ماذا يقصد بجمله للفتره قصيره هل يود تركها هل سيطلقها لا فهو يعشقها وبالتأكيد سيسامحها نظرت اليه وتحدثت بصوت متقطع مردفه : انت قصدك اي
أسر بتجاهل : سيبي الحج يرتاح يا حجه وانا داخل اوضتي علشان تعبان جوي
غاليه بدموع : ماشي

دخل اسر الي الغرفه ومدد علي الفراش قأقتربت منه علا وقفت والدموع تملئ عيونها تتحدث بحرقه وكسره مردفه : انا بحبك والله سامحني
أسر : .............
علا ببكاء شديد : رد عليا طيب زعقلي اشتمني عاتبني متسكتش كده متعاملنيش كأني مش موجوده انا بموت من جوايا لما بحس انك خلاص بطلت تحبني

واخيرا نطق بعد طول انتظار لسماع صوته الذي يجعلها تشعر وكأن الحياه تبتسم لها مره اخري نطق بصوت قاسي خالي من المشاعر مردفا : مش هسيبك بس مجدرش اخلي واحده تنهي حياتها اكده معايا روحي لأهلك وسيبيني انتي
علا بفزع : لا لا مش عايزه اطفال والله مش عايزه بس خليني معاك عايز تبعدني عنك ليه وو

وفجأه سمعوا صوت صراخ والدته فنهض أسر بسرعه ونزل فوجد والدته جالسه علي الكنبه وجاسر امامها يبدوا علي وجهه علانات الضيق فتحدثت والدته بزعيق مردفا : يا مرك يا غااليه
أسر بلهفه : في اي يا حجه
غاليه بعصبيه : اخوك بيجول انه خلاص هيطلج مروه وعايز يتجوز رغد مش كفايه متجاهل مرته طول الوجت ومعيشها في جحيم وبيخونها كمان لع وبعد كل دا عايز يطلجها
جاتم بعصبيه : انا مخونتهاش وعاوز اطلجها علشان لو فضلت معاها هخونها بجد
غاليه بغضب شديد : ولما تحب واحده علي مرتك ذي مسمهاش خيانه تعرف كام مره كنت بتغلط في اسمها وتجول رغد بدلها وهي استحنلت وصبرت مع انها لسه عروسه مكملتش سنه وبعدين رغد دي مين ذي سيرتها علي كل لسان في البلد
أسر بحده : بسبب ابنك سيرتها علي كل لسان بسبب ال ابنك عمله
غاليه بغضب : مليش صالح انترا اتجننترا كلكم ولاد الصاوي بجوا ال بيمشوهم الحريم واحد زعلان علشان بزعج لمرته ال ضحمت عليه وجرحته وكانت السبذ في تعب ابوه والتاني عاوز يطلج مرته علشان يتجوز واحده تانيه و

وفجأه وصل اسامه فتحدثت غاليه بسخريه مردفه : اهلا اهلا بابن اختي كمان ال موري خطيبته الويل علشان بنت البندر
اسامه بضيق : ليه السيره دي يا خالتي
غاليه بغضب شديد : انا زهجت من تصرفاتكم مينفعش اكده ال بتعملوه
اسر بعصبيه : خلاص بجا هو في اي ومال مرتي بالموضوع دي مشكلتي وانا هحلها مع نفسي وحاتم احسن ليه يطلج مروه مش علشان خاطر جمال عيونه لع علشانها هي لمصلحتها انها تبعد عن ابنك علشان هو صوح هيخونها وجريب جووي ممكن تشوفيه داخل اهنيه سكران ومعاه واحده

ضحك اسامه علي حديث اسر فنظر اليه اسر وتحدث بسخريه متضحكش جووي اكده ما انت عملتها جبل مده وهتعملها كمان لو اتجوزت اميره
غاليه بغضب : يا فرحتي بيكم يا لهوووي عليا وعلي حوستي السودا
اسر بنفاذ صبر : انا طالع اوضتي علشان زهجت

صعد اسر الي غرفته فوجد علا مازالت جالسه تبكي بشده وعندما رأته تحدثت بلهفه مردفه : اسر انا بحبك والله
اسر ببرود : لمي خلجاتي يلا
علا بصدمه : لع لييه
اسر بحده : انا ال همشي هروح اجعد في اوضه تانيه لا جاعد معاكي ولا مع دعاء انا مش طايج ابص في وشك يا علا ومش عايز اشوف خيالك جدامي يا اكده يا هطلجك اقسم بالله من غير تردد ولو اكتشفت انك مخبيه عني حاجه تانيه او هتخبي عني حاجه هرمي عبيكي يمين الطلاج عايزه تعيشي معايا يبجي تخرسي وملكيش صالح بيا يلا جووووومي
علا بخوف : حاضر حاضر

اما عند جاتم فخرج واستقل سيارته وذهب الي احدي المولات الصغيره فوجد رغد تقف تبيع احدي القطع فهذا المكان التي تعمل فيه فاقترب منها وتحدث بضيق : عايز اتكلم معاكي

انصدمت رغد عندما وجدته امامها فنظرت اليها المرأه باشمئزاز وذهبت فتحدثت رغد بعصبيه : عايز مني اي امشي ابوس يدك هيطردوني
حاتم بعصبيه : متخافيش بس تعالي معايا بجا
رغد بحده : ابعد عني

نظر جاسر الي صاحب المول وغمز له بمكر وفجأه سحب رغد الي احذي اليرفات التي تتم لقياس الملابس والصقها بالحائط ثم تحدث بمكر : هتتجوزيني غصب عن الكل
رغد بدموع وهي تحاول منعه : حرام عليك لو خد شافنا هيفضحوني ابعد عني

اقترب حاتم اكثر وقبلها علي شفتيها بشغف وقوه وفجأه دخل وووو


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close