اخر الروايات

رواية انتقام خفي الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

رواية انتقام خفي الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

 الفصل السادس

حنين. التفتت للصوت لقت رجل كبير ف السن وعجوز جدا وقفت مكانها وطبعا خايفه بس بصتله قوي
العجوز. بتجري ليه كدا
حنين. عاوزه اخرج من هنا
العجوز. وايه اللي جابك
حنين. خافت تقول اللي حصل ميصدقهاش سكتت لحظات وبعدين قالت مجرمين خطفوني وانا قدرت اهرب بس مش عرفه اروح فين
العجوز. بصلها وقرب عليها
حنين. ارتعشت ورجعت كام خطوة لورا
العجوز. خايفه
حنين. بضعف قالت ياريت الخوف يقتلني ويريحني
العجوز. للدرجه دي يائسه
حنين. واكتر من كدا
العجوز. يبقي انتي غلطي
حنين. للاسف بدفع تمن غلط غيري وياريتني عرفه ايه هو الغلط دا
العجوز. محدش بيدفع تمن غلط غيره كله بيتحاسب عن نفسه
حنين. للاسف هو دا اللي عرفته
العجوز. عاوزه ايه دلوقتي
حنين. عاوزه اخرج من هنا واروح بيتي وبصتله
العجوز. قالها ليه النظره دي
حنين. هتجنن واعرف مين عمل فيا كدا
العجوز. اقرب الناس ليكي
حنين. سيف
العجوز. دا جوزك
حنين. ايوا
العجوز. تفتكري ان هو بس اللي اقرب الناس ليكي
حنين. غمضت عيونها وافتكرت كلام الشاب اللي قالها امك وابوكي وبعدين قالت معنديش غيرو قريب
العجوز. اوعي تحاولي تتزاكي عليا
حنين. لو قولتلك معنديش ام ولا اب هتصدقني
العجوز. مين فينا معندوش ام واب
حنين. موجودين بس للاسف ميعرفونيش ولا حتي يعرفو ان كنت عايشه ولا ميته وعلشان كدا قولت اني معنديش
العجوز. فكري ف كل اللي حوليكي
حنين. سيف منهم
العجوز. بصلها وسكت
حنين. الله يخليك ريحني هتجنن
العجوز. بصي قدامك وهتشوفي الحقيقه كامله
حنين. اتنهدت وسكتت
العجوز. امشي من الطريق دا علطول اوعي تلتفتي وراكي
حنين. برعب قالت ليه
العجوز. لو عاوزه تطلعي من هنا اسمعي الكلام
حنين. طيب وانت مش هتخرج معايا
العجوز. بصي قدامك وامشي
حنين. بصتله
العجوز. بصلها بنظرة ارعبتها
حنين. ارتعشت ومشيت وقت طويل لحد ما طلعت من الغابه وبقت علي الطريق قعدت شويه تاخد نفسها وبعدين شاورت لعربيه
صاحب العربيه. بصلها وقالها وين رايحه وشو جابك لهون طريق مقطوع متل هيك بقلمي نور عصام
حنين. توهت وما عرفت ارجع
صاحب العربيه. من وين انتي
حنين. مصريه وجيت مع حوزي بس نزلت اشتري حاجه واتمشيت شويه وفجأه لقيت نفسي هنا
صاحب العربيه. راح اوصلك لكن مو مقتنع بكلامك
حنين. سكتت وما اتكلمت
صاحب العربيه. قالها اتفضلي اركبي وفعلا وصلها للشارع اللي تسكن فيه ومشي بقلمي نور عصام
حنين. طلعت شقتها وخبطت علي الباب
سيف. فتح الباب
حنين. بصتله وما اتكلمت
سيف. حنين حبيبتي كنتي فين موتيني عليكي انا لسه راجع من برا وعملت محضر وراح عليها يا خدها ف حضنه
حنين. جمدت بمكانها
سيف. اخدها ف حضنه وقالها مالك ياروحي وكنتي فين وليه شكلك تعبان ومرهق كدا وكمان ايه الجرح اللي ف وشك دا
حنين. ولا حاجه عربيه خبطتني وروحت المستشفي ولما فوقت جيت
سيف. ضمها اكتر وقالها سلامتك ياروحي وبعدين قالها طيب ليه متصلتيش عليا انا كنت هتجنن
حنين. قولت اكيد هرجع قبل وصولك وعموما متقلقش
سيف. تعالي ياروحي ارتاحي عقبال ما اطلب اكل اكيد جعانه
حنين. لا هاخد شاور الاول وبعدين انام ودخلت الحمام وبعد شويه طلعت وكان سيف قاعد عالسرير قالت غريبه
سيف. هي ايه يا حبيبتي اللي غريبه
حنين. ملقتش اشباح ولا دم ف الحمام انهارده
سيف. نعم
حنين. متخدش ف بالك انت عارف اني تعبانه وراحت عالسري
سيف. حبيبتي
حنين. تعبانه وعاوزه انام والتفتت الناحيه التانيه
سيف. باسها من جبينها وقالها طيب لحظه بس اشوف الجرح
حنين. قاطعته وقالت متقلش عليا هو خلاص نزف بما فيه الكفايه لما خلاص معتش عنده حاجه يجيبها
سيف. حنين
حنين. متقلقش انا كويسه
سيف. طيب ياروحي نامي شويه وباسها من ايدها وخرج الصاله
حنين. فكرت بكلام العجوز وقالت اكيد يا سيف ليك علاقه بكل اللي حصلي وانا متأكده بقلمي نور عصام ونامت من تعبها
سيف. اتصل بالفون وقال عوزها تلف حولين نفسها
مجدي. تمام وقفل
وبعد ساعات
حنين. صحيت وقامت قعدت برا بالصاله
سيف. حضنها وقالها الاكل جاهز وفعلا اكلو ف صمت تام
وعدي كام يوم وحنين وسيف العلاقه بينهم بارده حنين مش بتتكلم غير علي القد وسيف بيتعصب دايما وكل واحد بيفكر بكلام التاني وتصرفاته معاه بقلمي نور عصام
وتاني يوم
سيف. رجع من الشغل لقي حنين نايمه عالارض ف الصاله جري عليها وقال حنين حنين مالك يا قلبي
حنين. فتحت عيونها وقالت انا بخير بس تعبت شويه بسبب الاشباح اللي بشوفها وحطت ايدها علي وشه وقالت انت معاك حق انا لازم اروح لدكتور لان كدا الموضوع ذاد عن حده
سيف. استغرب كلامها وبعدين قومها وراح نيمها عالسرير وقالها لحظه ياروحي انا جايب معايا اكل هجهزه وناكل مع بعض
حنين. قالت ماشي ياحبيبي
سيف. خرج وراح المطبخ يجهز الاكل
حنين. سمعت صوته بيتكلم ف الفون قامت وراحت بدون ما تعمل صوت ولا حركه
سيف. ممكن افهم ايه اللي حصل انهارده دا
مجدي. ايه مش فاهم
سيف. ازاي حنين شافت اشباح ف البيت هو انا
حنين. وقبل يكمل كلامه وقفت قدامه 🙄🙄
سيف. بصلها وفتح عيونه وبعدين قفل الفون وحاول يتكلم عادي قالها قومتي ليه ياروحي انا خلاص جهزت الأكل بس جاني فون
حنين. راحت عليه وف لحظه ضربته بالقلم مره ورا مره
سيف. اتفاجئ بتصرفها وبعدين مسك ايدها وقالها انتي اتجننتي
حنين. فعلا اتجننت وهو دا اللي انت حاولت تعمله وبتحاول تخلي الكل يصدقه صح يا سيف
سيف. عملت ايه يا مجنونه رسمي
حنين. ابتسمت وقالت كل اللي حصلي انت السبب فيه وانا متأكده بعد كلامك ف الفون دلوقتي انا كنت شاكه لكن خلاص شكي بقا يقين وبعدين قالت ليه عملت فيا كدا خوفتني بأقصي الطرق عذبتني بما فيه الكفايه خليت تيتا وخالو يقولو عليا تعبانه ومحتاجه دكتور نفسي بسبب التهيؤات اللي بشوفها رواية انتقام خفي بقلمي نور عصام وانت عارف انها حقيقه وانت اللي ورا دا كله خليت واحد يجي يخطفني ويعذبني كل دا ليه عاوز توصل لأيه عاوز تجنني خلاص الكل صدق عاوز تموتني انا هريحك مش هو دا اللي عاوز توصلني ليه انا هعملهولك وزئته وجريت علي برا
سيف. مش مصدق كلامها وبعدين فاق وجري وراها
حنين. نزلت تجري عالسلم وما استنت الاسانسير
سيف. بيحاول يلحقها
حنين. نزلت لحت وعلي اول عربيه شافتها ورمت نفسها قدامها
سيف. وصلها كانت غرقانه ف دمها
...... شو ها المجنونه هاد ف حدا يعمل هيك لو ما لحقت حالي كانت ماتت ها المجنونه
سيف. قاله اتفضل انت واتصل بالاسعاف
وبعد دقائق وصلت ورواحو عالمشفي
حنين. ربنا ودعوات جدتتها معها كانت بخير لكن جروح وكدمات كتير من اثر الخبطه ف العربيه لكن مفيش شئ خطير
الدكتور. الحمد لله المدام بخير لكن راح تضل هون اليله
سيف. اوك ومتشكر قوي لحضرتك ودخل عندها
حنين. نايمه تعبانه وكلها كدمات
سيف. اتصل وقال تعالو كلكم بعد ساعه وقفل
وبعد ساعه
حنين. ابتدت تفوق حاولت تتحرك قالت اااه
سيف. راح عليها وقالها مالك يا عمري
حنين. بصتله وشافت كمان كل الاشباح اللي كانت بتشوفها وكمان الرجال اللي كانو كأنهم وحوش غمضت عيونها وبعدين فتحت مره تانيه شافت العجوز اللي قابلها ف الغابه حتي صاحب العربيه اللي وصلها صرخت بكل قوتها
روايو انتقام خفي بقلمي نور عصام

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close