recent
روايات مكتبة حواء

رواية بين قلبي وعقلي الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية بين قلبي وعقلي الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام 

 الفصل الرابع

ايمن. دخل واتفاجئ بخالته وكانت علي أخرها
نجوي. اول ما شافتهم قالت ايه اللي سمعته دا يا سهير
علاء. دخل وقالها ازيك يا خالتي عامله ايه
نجوي. الحمد لله يا ابن اختي
سهير. صلي عالنبي كدا واهدي يا نجوي وخلينا نتكلم
نجوي. نتكلم ف ايه يا سهير بعد اللي عملتيه انتي وابنك
سهير. كل شئ قسمه ونصيب يا نجوي
نجوي. بزعل قالت ليه هي بنتي وحشه وبعدين احنا متفقين
سهير. مين قال كدا بس رنا زي القمر وبكرا ربنا يرزقها بابن الحلال
نجوي. بعد دا كله يا سهير
سهير. معلش والله هي جت كدا النصيب بقا انتي عرفه
نجوي. عوجت بوئها وقالت وياتري بقا العروسه حلوه ولا نص نص
ايمن. زي
علاء. ضغط علي رجله
ايمن. فهم وسكت
ولاء. اتغاظت من اسلوبها وردت وقالت بفرحه نص نص ايه بس يا خالتي دي قمر مش بس زي القمر لاااا جمال وحلاوه واخلاق وابوها وامها ناس محترمين جدا
نجوي. الغيره اشتغلت عندها قالت عاالله ميكونوش داخلين علي طمع
ولاء. طع ايه بس يا خالتي الناس حالتهم الماديه كويسه جدا دا احنا اتحايلنا عليهم علشان يوافقو ويرضو
نجوي. بعصبيه ليه ان شاء الله هما يطولو ولا ايه
ولاء. طبعا واكتر كمان العروسه حلوه وابوها راجل محترم وأكيد الكل يتمني يناسبهم بين قلبي وعقلي بقلمي نور عصام
نجوي. بغيظ قالت واحنا بقا اللي مش قد المقام يا ست ولاء
ولاء. انا مقولنش كدا يا خالتي
علاء. بصلها وقالها روحي يا ولاء اعملي حاجه علشان خالتك
نجوي. شكرا يا ابن اختي خليها تحرق دمي كمان شويه
سهير. متهدي بقا يا نجوي وادينا فرصه نتكلم
ولاء. قامت وبصت ل ايمن
ايمن. فهمها وراح وراها عالمطبخ
ولاء. بقولك ايه انت معاك صوره ل ريم
ايمن. ايون علشان خالتي تولع ف البيت قبل تمشي
ولاء. هههههه متقلقش انت بس وهاتلي الصوره
ايمن. ابوس ايدك خلي الموضوع يعدي علي خير
ولاء. وانبي هاتلي الصوره
ايمن. قالها لحظه ادخل علي ايميلها واجيبها
ولاء. هي حاطه صورتها
ايمن. حطه صورتها هي واخوها وهما ف النادي
ولاء. حلو هاتها
ايمن. يا خوفي علي العيال من عمايلك
ولاء. كانت جهزت العصير واخدت الفون منه وطلعت
نجوي. بقا كدا يا سهير تزعلي رنا وانتي عرفه انها بتحب ايمن
سهير. معلش يا نجوي انا كان نفسي اجوزه رنا بس هو اختار
نجوي. وانتي يعني ملكيش كلمه
سهير. فهمت اختها وقالت كلو الا كدا دا جواز وانا مقدرش افرض رأيي عليه علشان ميجيش ف يوم ويقولي انتي السبب
نجوي. وكانت رانا هي اللي هتتعبه دي حتي بنتي حلوه وبتحبه
ولاء. قالتلها اتفضلي يا خالتي العصير وبعدين قالت تعرفي يا خالتي العروسه كان نفسها تشوفك لاننا كلمناها عنك وعن حنيتك استني اما اوريكي صورتها وفتحت الفون بقلمي نور عصام
نجوي. كمان لحقت تديكي صورتها
ولاء. بصراحه هي مكنش راضيه بس انا اللي اصريت عليها وبعدين قالتها شوفي كدا يا خالتي اهي
نجوي. بصتلها واشتعلت من الغيظ
ولاء. حلوه يا خالتي
نجوي. حلوه ولا وحشه انا مالي وبعدين مش حلوه قوي يعني
ولاء. لا يا خالتي قولي الحق البت زي القمر ومفيهاش غلطه
نجوي. بأرف ردت وقالت عقبال بنتك يا ختي
ولاء. ف حياتك يا خالتي
علاء. بصلها علشان تسكت بقا
ولاء. ابتسمت وسكتت
نجوي. طيب وامته الخطوبه
سهير. بعد بكرا بأذن الله
نجوي. يا مصبتي بعد بكرا علطول
سهير والكل اتفاجئ من رد فعلها بالاسلوب دا
ولاء. بصت ل حماتها وبعدين قالت ايوا يا خالتي العروسه حلوه زي ما شوفتي والعرسان عليها كتير وايمن صمم اننا نخطب علطول ومش بس كدا رواية بين قلبي وعقلي بقلمي نور عصام دا كمان الفرح بعد عشر ايام من دلوقتي
نجري. بغيظ قالت ليه الاستعجال دا كله
سهير. احنا اللي اصرينا عليهم
نجوي. تلاقيهم ما صدقو طبعا
ولاء. ابدا يا خالتي دول كانو عاوزين بعد سنتين
نجوي. بغل قالت تلاقيها معيوبه ولا حاجه
ايمن. قام وقف وقال خالتي لو سمحتي انا ساكت علي كل كلامك لكن مش هسمح لأي حد يغلط ف خطيبتي ولعلمك دي احسن بنت ف الدنيا كلها واشرف بنت وانا اللي هموت عليها واصريت علي ابوها يوافق
نجوي. وانا قولت ايه يا ايمن علشان تكلمتي كدا
ايمن. هو انتي لسه عاوزه تقولي حاجه تاني يا خالتي
نجوي. ايه منا مستغربه التسرع دا
ايمن. ولو كانت رنا كنتي هتستغربي ولا كنتي هتقولي انهارده مش بكرا
نجوي. ليه هي بنتي بايره ولا معيوبه علشان اوافق تتجوزها ف يومين
ايمن. انا ماشي لاني لو رديت عليكي يا خالتي ردي مش هيعجبك
علاء. ايمن
ايمن. مشي دخل اوضته
ولاء. راحت وراه وقالت اهدي انت عارف انها متغاظه
ايمن. انتي مش شايفه كلامها بقلمي نور عصام
ولاء. هو يعني احنا سكتنا وبعدين يعني ما انت عارف اللي فيها
ايمن. يعني يا اما اتجوز بنتها يا اما تغلط كدا ف الناس
سامح. دخل وقال الف مبروك يا عمو
ايمن. الله يبارك فيك يا حبيبي
سامح. هي تيتا نجوي مالها علي اخرها كدا برا
ايمن. اتفضلي اهي لسه مخلصتش
ولاء. يا عم سبيك منها خليها تتكلم شويه
سامح. بس ايه بقا جو الصوايخ اللي عملتوها دي
ولاء. صوايخ ايه دي يلا
سامح. سرعة الخطوبه والفرح ايه انا مش هلحق اجهز نفسي
ولاء. وانت مالك يا خويا
ايمن. ابتسم وسكت
سامح. نعم نعم يا ست ماما هو انا مش ابن اخو العريس ولازم ابقي زيه بالظبط وإلا كدا العروسه تغير رأيها فيه
ولاء. يا خويا اتنيل علي خيبتك ودرجاتك اللي المهببه
ايمن. ولا تزعل ياض انا هجبلك بدله زي بتاعتي وطقم كمان تحضر بيه الخطوبه علشان متبقاش احلي مني والعروسه تغير رأيها
سامح. ههههههه وبعديم حضنه وقاله ربنا يخليك ليا يارافع معنوياتي
ايمن. ويخليك يا حبيب عمك
سامح. عاوز اشوف العروسه
ايمن. عندك درس بكرا
سامح. ايوا
ايمن. خلاص ابقي شوفها بعد بكرا علشان مينفعش تقعد من دروسك
ولاء. هو يعني عنده مشكله دا ولا همه
سامح. مالك يا حجه في ايه
ايمن. اهدي عليه شويه يا ولاء
ولاء. اهدي وبصتله وقالت اقوله بقا
ايمن. قاله ايه اللي حصل ومزعل ماما ليه
سامح. سكت ومارد
ايمن. تبقي غلطان مادام مارديت
ولاء. اتكتمت يعني
ايمن. ايه اللي حصل يا ولاء
ولاء. البيه بيشرب سجاير
ايمن. بصلها وبعدين قالها طيب روحي جهزيله العشا علشان انتي عرفه انو لسه جاي من برا وما اكل
ولاء. فهمت وقالت ماااشي وخرجت
ايمن. قالها ايه بقا اللي سمعته دا
سامح. حط عيونه ف الارض وقال والله كانت مره ومش هتتقرر تاني
ايمن. اول حاجه تدمر صحتك وتصرف فلوسك وبعدين المره دي شربت سجاير المره الجايه تشرب حاجه تانيه وبعدها تبقي فاشل وصايع ومستقبلك يضيع بقلمي نور عصام انت عاوز كدا
سامح. ابدا والله ما هيحصل تاني
ايمن. وانا هصدقك علشان انت راجل مش عيل صغير بس لو
سامح. قاطعه وقال مستحيل
ايمن. صالح ماما وقولها اخر مره ومتنساش انك ابنها الراجل اللي معتمده عليه انت بالنسبه لها ضهرها وسندها هي واختك بعد ابوك وربنا اتمني تفهم كلامي يا سامح ولو اتقررت متكلمتيش تاني انا المره دي اتكلمت معك براحه وانت عارفني كويس
سامح. اسف يا عمي
ايمن. طبطب عليه وقاله ربنا يهديك ويصلح حالك وفونه رن
سامح. بهزار قاله اوعي تكون الموزه
ايمن. قاله اتكل يلا من هنا
سامح. تبقي هي
ايمن. غور يلا
سامح. مشي وقاله ماشي المره دي بس وخرج
ايمن. قلبي وروحي والله ما مصدق انك ترني عليا دا انا قلبي هيوقف
ريم. ابتسمت وبعدين قالت هو لازم يعني نروح بكرا
ايمن. نعمين يا قمر
ريم. معلش والله غصب عني
ايمن. ايه اللي حصل
ريم. الاستاذ بعتلنا ان ف امتحان بكرا ف الدرس الساعه 11
ايمن. توقعت كدا وبعدين قالها تخلصي الساعه كام
ربم. 12
ايمن. تمام نروح بعد ما تخلصي
ريم. بس
ايمن. من غير بس يا ريم انا مصدقت ومش هقبل اي اعذار
ريم. اتنهدت
ايمن. ليه التنهيدة دي يعني مش فرحانه وعاوزه خطوبتنا تم بسرعه
ريم. مين قال كدا بالعكس انا كتييير مبسوطه وفرحانه
ايمن. بجد يا ريم
ربم. ايوا طبعا مش خطوبتي هو يعني الواحد بيتخطب كام مره
ايمن. ابتسم وقالها ريم بتتخطب مره واحده بس غير كدا لما اموت بقا
ريم. زعلت وقالت ليه كدا بعد الشر عنك
ايمن. خايفه عليا
ريم. ما ردت
ايمن. يبقي مش خايفه عليا وعوزاني اموت
ريم. قفلت الفون
ايمن. اتفاجئ برد فعلها واتصل تاني
ريم. بدموع قالت نعم ف حاجه
ايمن. حبيبتي انتي بتعيطي
ريم. ايوا علشان كلامك مش عجبني ولو قولت كدا تاني مش بس هقفل الفون لا انا مش هكلمك تاني
ايمن. فرح بيها وبعدين قالها ياروحي اهدي انا كنت بهزر معاكي
ريم. الهزار مش كدا يا ايمن وياريت ما تجيب سيرة الموت تاني
ايمن. قالها ربنا يخليكي ليا حبيبتي
ريم. ويخليك ويحفظك
ايمن. قالها وحشتيني
ريم. اتكسفت وماردت
ايمن. حبيبتي ردي عليا علشان خاطري
ريم. عاوزني اقولك ايه يا ايمن
ايمن. ياربي علي ايمن اللي بتقوليها دي هتموتني
ريم. وبعدين معاك بقا
ايمن. طيب خلاص قوليها وانا هسكت
ريم. اقول ايه يا مجنون انته
ايمن. بقا كدا طيب انا بقا زعلان منك
ريم. هو انا عملت حاجه
ايمن. ايوا زعلتيني وانا بحبك وبموت فيكي وعلي فكره انا زعلان قوي منك بقلمي نور عصام
ريم. خلاص بقا حقك عليا
ايمن. لا مش عجبني
ريم. اسفه يا ايمن
ايمن. بردو لا
ريم. اومال عاوز ايه
ايمن. تقوليلي بحبك يا ايمن وبموت فيك
ريم. وانبي
ايمن. عليه الصلاه والسلام وبعدين قالها ايوا طبعا مش هتنازل
ريم. طيب عن اذنك بقا انا عندي امتحان ولازم اذاكر
ايمن. بقا كدا
ريم. ايون
ايمن. طيب والله انا زعلان بجد
ريم. ايمن علشان خاطري بلاش الحركات دي
ايمن. روحي ذاكري ياريم
ايمن. اوووف بقا وقفلت وبعدين قالت اقوله ازاي اني بحبه المجنون دا هو انا لحقت دول كلهم يومين وبعدين ف نفسها قالت بس احلي يومين وانا فرحانه جدا بوجوده وابتسمت وفتحت الواتس وبعتتله رساله وقالت اهدي عليا انا مقدرش علي زعلك بس الأكيد اني فرحانه ومبسوطه بيك ف حياتي وحسه بشئ حلو جوايا نحيتك
ايمن. شاف الرساله فتحتها وفرح جدا وكان ف قمة سعادته وبعتلها قلب كبير وقالها بحبك بقلمي نور عصام
ريم. ابتسمت وقالت هروح اذاكر بقا
ايمن. تمام يا قمر وقفل
نجوي. كمان يا سهير رايحبن تخطبو عيله صغيره لسه ف ثانوي ليه من قلة البنات ولا ايه
سهير. هو شافها وعجبته وهيتجنن عليها
نجوي. انا مش متطمنه للموضوع دا يا سهير
سعير. حرام عليكي يا نجوي احنا عندنا بنات وانا فهماكي كويس وبعدين قالتلها البنت ربنا يحفظها ويحرسها ادب واخلاق وجمال وابوها واخوها وامها ناس محترمه وعرفين ربنا
نجوي. انا مقولتش حاجه بس يعني
سهير. لا تقولي ولا تعيدي كل شئ قسمه ونصيب وجرس الباب رن
سامح. فتح وقال اهلا عمتو عامله ايه
داليا. ازيك يا سمسم ودخلت
سهير. اهلا يا حبيبتي كنت لسه هكلمك
داليا. سلمت عالكل وقالت بقا كدا يا ماما اتصل عليكم واعرف انكم روحتو تخطبو ل ايمن من غير ما اعرف
نجوي. قولي ل امك احسن فاكره اللي عملته دا صح
ايمن. خرج من اوضته وشاور ل اخته
داليا. ابتسمت وأومئت بعيونها
علاء. ازيك يا عبده اخبارك ايه
عبدالرحمن. الحمد لله يا خالو
ولاء. تعالي يا داليا عوزاكي دا انا كنت هجيلك
داليا. عن اذنك يا خالتي وقامت
ولاء. بهمس قالت متهدي يابت هي نقصاكي مش عرفه خالتك يعني
داليا. منا اخدت بالي وسكت وكانو دخلو عند ايمن
ايمن. سلم عليها وقالها وحشتيني يا قلبي
داليا. انت اكتر وبمرح قالت بقا كدا تروح تخطب من ورايا
ايمن. ضحك وقالها حقك عليا بس والله هي جت كدا وبعدين مين قالك
داليا. اتصلت اتطمن عليكم ردت عليا سلمي وقالتلي تيتا وبابا وعمو وماما راحو يشوفو العروسه بتاعت عمو ايمن بقلمي نور عصام وانا فرحت بس بصراحه زعلت وقولت ازاي ماما ماقالتلي ولا انت ولاحتي البت ولاء اللي ميتبلش ف بوئها فوله
ولاء. بقا كدا طيب والله
داليا. قاطعتها وقالت اوعي تحلفي مقدرش استغني عنك يا قلبي
ولاء. اضحكي عليا يا بت
داليا. انتي عرفه يا لولو
ايمن. ههههه وبعدين قالها اسكتي دي خالتك عاوزه تقتلها بسبب اللي عملته معها من شويه
داليا. عملتي ايه يا بت ف خالتي دا انا هموتك
ايمن. انا هقولك بس الاول اوريكي صوره القمر
داليا. ببتسامه قالت اممم من دلوقتي وقمر
ولاء. شافتها وقالت ما شاء الله دي قمر شبهي بالظبط
داليا وايمن. هههههه ههههه وقعدو اتكلمو مع بعض وانتي اليوم
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
ريم. راحت الدرس وبعد ما خلصت ايمن راح واخدها ومعه اخوه وولاء وامها وابوها واشترو الشبكه وكل شئ يخص الخطوبه والكل كان مبسوط وسعيد بالجو المرح اللي بينهم جميعا
وفي المساء تم دعوات الأهل والاقارب علي الخطوبه
وتاني يوم
ايمن واهلو راحو عند ريم للاحتفال بالخطوبه
ابراهيم. رحب بيهم جدا واستقبلهم بكل حب واحترام
هدي. كانت فرحانه بيهم ولا تقل عن جوزها ف استقبالهم
نجوي. بغيظ قالت اومال فين العروسه عاوزين نلبس الشبكه
هدي. لاحظت طريقتها بس اتلاشتها وقالت لحظه وقامت
ولاء وداليا. قالو احنا جاين معاكي
هدي. ابتسمت وقالت دي هتفرح قوي بيكم واخدتهم ودخلت
نجوي. قالت ل اختها هو ابوها ما صدق دا عازم البلد كلها
سهير. بنته الوحيده ميفرحش بيها ليه وبعدين زي ما انتي شايفه البيت كبير ما شاء الله واهلها كلهم باين عليهم انهم مش قليلين
نجوي. عوجت بوئها وماردت
رنا. قالت شكلها حلو من الصوره اللي عالحيطه
نجوي. اهي حتة عيله اخدته منك
ايمن. قاعد هيتجنن وعاوز يشوف ريم
نجوي. شايفه هيتجنن عليها ازاي
رنا. خلاص بقا يا ماما اعمل ايه يعني
نجوي. بتريقه قالت خلاص بقا يا ماما
ابراهيم. ملاحظ توتر ايمن ضحك وقاله اهدي يا عريس
ايمن. هموت واشوفها
علاء. متتقل يا ابني شويه
ابراهيم وسامح. هههههه ههههههه
داليا. دخلت عند ريم وقالت ما شاء الله وحضنتها
ولاء. باستها وعرفتها علي داليا
هدي. يلا بينا علشان مستعجلين برا
ولاء. قالتلها زي ما فهمتك يا ام رامي علشان خاطري لو قالت اي حاجه عديها خلينا نفرح بالعرايس بقلمي نور عصام
هدي. حضنتها وقالت متقلقيش انا اللي يهمني انتو وهي ف النهايه ضيفه ومش هتعاشر بنتي
داليا. يلا يا قمر ومسكت ايد ريم
ايمن. اول ما شافها قام وراح عليها
علاء. بص ل ابوها وقاله بهزار معلش بقا متطر تستحمله الحب جننه
ابراهيم. ابتسم وقال ربنا يسعده
ايمن. اخد ريم من ايدها وراحو المكان المخصص ليهم وقالها مبروك يا قلبي كنت هتجنن عليكي
ريم. وشها احمر وما ردت
ايمن. وحياة ابوكي يا شيخه بلاش كسوف واتكلمي معايا
ريم. بتوتر قالت طيب اسكت وبلاش كلامك دا وانا ارد عليك
ايمن. اسكت ايه بس دا انا مصدقت اشوفك علشان اقوله
ريم. ههههه وبعدين مفيش فايده فيك
نجوي. قالت مش حلوه قوي يعني زي ما قولتو
رنا. ردت قبل خالتها وقالت ازاي بقا يا ماما دي زي القمر وعيونها تجنن
ولاء. قالت رامي شغلنا اغنيه يا دبلة الخطوبه عاوزين نلبس الشبكه
رامي. قالها حاضر وراح شغلها والكل غني وهيص وحاله من الفرح والزغاريط وجو كله فرحه
ايمن. بعد ما لبس ريم الشبكه باس ايدها وجبينها
رامي. كان واقف قاله لاحظ اني موجود يا عريس
داليا. قالت ل ريم. لبسي ايمن الدبله بتاعته
ريم. اخدتها وكانت بترتعش
ايمن. ضحك وقالها اهدي
ريم. متاخدها تلبسها انته
ايمن. بخبث قالها لأ زي ما لبستك بتاعتك تلبسيها ليا ولو معجبنيش هخليكي تعديها تاني
ولاء. ههههه وبعدين قالت بس بقا يا ايمن عند فيها انت عارف انها متوتره ودا شئ طبيعي
ريم. اخدت نفس وحطتها ف صباعه وقالت كدا حلو
ايمن. قالها والاحلي كدا وقام واخدها وقالها يلا نرقص وقال شغلنا يا بني مهرجنات وفعلا حصل
ريم وايمن بيرقصو مع بعض ورامي جه واخدها ورقص معها وبعدين داليا وولاء وجت سلمي بنت ولاء رقصت مع عمها
ايمن. اخد ريم تاني ورقص معها
سامح. جه يرقص معهم بص ل ريم واتفاجئو بعدين بص علي رامي
ريم. بصتله وبعدين قالت مين دا يا ايمن
ايمن. قالعا دا سامح ابن اخويا علاء
ريم. ابتسمت وقالت اوبا بقا يعني انا دلوقتي خطيبة عمك
رامي. جه وقال سامح انت بتعمل ايه هنا ياض
سامح. ايه يا عم جاي خطوبة عمي
رامي. يعني انت ابن ابيه علاء
سامح. ايوا
ايمن. انتو تعرفو بعض
ريم. طبعا نعرف بعض جدا وبصت ل سامح وقالت من هنا وجاي تقولي يا طنط فاهم ولا بقلمي نور عصام
سامح. نعم يا ختي
ايمن. دا خوت وبهزار قاله اسمع كلامها يلا
رامي. ومتنساش ان انا اخو مرات عمك يعني تقولي يا عمو بعد كدا
ايمن. ههههه انا حاسس انكم بتنتقمو من الواد
رامي. هو لسه شاف حاجه
ايمن. انا عملتلهم ايه يلا وبعدين قاله اوعي يكون اللي ف دماغي
سامح. بمرح قال اكيد هو مفيش غيرو
ايمن. يومك مش فايت انت بتعاكس خطيبتي يلا
ولاء. بهزار قالت معاه حق هو حد يشوف القمر دا ومعاكسهوش
ايمن. عالله يحصل تاني
سامح. اكيد مش هيحصل بعد اللي حصل مادام هكلمها براحتي
ريم ورامي. هههههه هههه
ايمن. اوعو تكونو اتخانقتو
ريم. شئ أكيد
سامح. كنت هموت واكلمها وهي ولا بتعبر حد وتتعامل من طرف منخيرها وزمايلي كلهم مفيش واحد قادر يكلمها عملت فيها اسد وقولتلهم انا اللي هكلمها وبس كلمتها وعينك ما تشوف اللي النور من اللي حصل بيني وبين رامي
ايمن. ههههههه تستاهل
سامح. كل ما حد يكلمها تقول ل اخوها تقولش اخوها دا مدير الآمن وبصراحه هو ميتوصاش
ايمن. ضحك وقاله ومن هنا وجاي انت كمان هتكون مدير الامن بتاعها لو رامي مش موجود
سامح. اكيد طبعا دي اختي
ريم. لا انا عوزاك تقولي يا طنط
سامح. بهزار حاضر يا طنط وبعدين قال الله يسامحك ياعمي عاللي عملته فيا بقلمي نور عصام
ايمن. هههههههه وبعدين قالهم طيب صافي يا لبن
رامي وسامح حضنو بعض وقالو صافي يالبن
وبعد بعض الوقت انتهت حفلة الخطوبه
عند ايمن. بيتصل علي ريم
ريم. فتحت وقالت لحظه يا ماما جايه وبعدين قالت الو
ايمن. عمري وحشتيني الشويه دول
ريم. وانت كمان
ايمن. بلهفه قالها انتي قولتي ايه
ريم. قبل ترد جرس الباب رن بطريقه سريعه
هدي. حاضر جيه اهو
ابراهيم. مين الي بيرن كدا وقالها خليكي انتي وراح فتح لقي .....
ياتري مين والفرحه هتكمل ولا ايه

google-playkhamsatmostaqltradent