اخر الروايات

رواية تزوجني جني الفصل الرابع 4

رواية تزوجني جني الفصل الرابع 4

 الفصل الرابع

💞💞
وبالفعل تزوجها بقوانينهم
وذهبو الى منزلهم
وبدا فادي في الحلم يمارس معها حقوقه الشرعيه وهي بتفوق
لقيت مصطفى هو اللي معها
ياسمين. راحت بعدت مصطفى عنها
مصطفى. في ايه ياسمين خير ما احنا كنا كويسين
ياسمين. لا انا باين على تعبانه شويه بتكلم نفسها طيب ازاي اللي حصل في الحلم الاقي في الواقع
لا انا لازم ارجع البس السلسله ثاني
وياسمين دخلت تاخد الشاور بتاعها لاقي جسمها كله حروق ثاني وياسمين خلصت وخرجت عنده مصطفى
انا عايزه ارجع بيتنا كفايه كد في الفندق
..
مصطفى. خلاص يا قلبي نرجع دلوقت
وخرجوا وراحوا على الشقه بتاعتهم
مصطفى..... ادخلي برجلك اليمين يا شابه
ياسمين.. حاضر يا اختي ههههه
مصطفى....هنا بقى يا ستي المملكه بتاعتك تعملي فيها اللي انت عايزاه ويلا علشان مامتك زمانها جايه لان قلت لها ان احنا جايين على الشقه
ياسمين.... بجد هي وحشاني جدا اروح بسرعه احضر اي حاجه علشان اقدمها لهم
مصطفى.. .. حبيبتي كل حاجه جايه في الطريق انت ادخلي خذ الشاور بتاعك وحضري نفسك يا اجمل عروسه
ياسمين... ربنا يخليك لي يا درش هههههه
وهنا ياسمين دخلت تاخذ شاور و حست بهوا سخن قرب.منها راحت لبست على طول هدومها وخرج وكانت مامتها وصلت
مامت ياسمين....وحشتيني قوي يا ياسمين والله يا بنتي البيت من غيرك مش حلو خالص
ياسمين. . وانت كمان قوي يا ماما امال فين بابا واخواتي
مامت ياسمين... طمنيني اخبارك ايه مرتاحه يا حبيبتي في الجواز
ياسمين..... قوي قوي يا ماما مصطفى انسان كويس خالص
مامتها... طيب الحمد لله اقوم انا بقى
ياسمين... خليك قاعده معي ما هو مصطفى خرج
مامت ياسمين...يا بنتي هتلاقيي نزل تحت شويه علشان احنا ناخذ راحتنا اول ما هيلاقيني نزلت هيطلع بس انت شغال القران في البيت كده وخلي البيت ريحته حلوه على طول والبخور كل يوم الصبح علشان يبعد عنكم اي حاجه وحشه
ياسمين ... حاضر يا ماما
ومشيت مامت ياسمين و ياسمين. شغلت القران وراحت نامت في الانتريه
ونروح عند فادي
وبعد الزواج لم يتوقف اهله عن الكلام عن زواجه وبداو يفرقو بينهم لانهم كانو يريدوه ان يتزوج من ابنة عمه الجنيه ولم ييساو من الكلام معه وبداو يعبثو بمنزله لمحاولة اخافتها
ونسبوا ونروح عند ياسمين مره ثانيه
ياسمين..... الساعه بقت ثمانيه بالليل انا فضلت نائمه كل ده مصطفى ما جاءش ليه طفيت القران وجابت على المسلسل
مصطفى.... ايه يا قلبي كل ده نوم ده
ياسمين.... ايه ده انت هنا من امتى وكنت فين
مصطفى... انا جيت لقيتك نائمه سيبتك يلا يا ستي عشان حضرتلك الغداء
ياسمين.... فعلا انا جعانه جدا يلا بقى علشان نتغدى سوا
مصطفى.... لا حبيبه قلبي انا اكلت وانا باعمل لك
ياسمين..... خلاص سماح المره دي بس علشان انا مش باعرف اكل لوحدي
وعدت الايام وخلصت اجازه مصطفى وهينزل الشغل وخلاص
مصطفى... ها يا حبيبي هتروح تقعد عند ماما لغايه ما اخلص شغل وارجع اخذك
ياسمين..... لا هاقعد انظف البيت النهارده واعمل شويه تغييرات في كده
مصطفى.... خلاص يا حبيبي سلام بقى
وياسمين.... قاعده بتنظف في البيت وسمعت خبط ورزع
في الشقه بره وفجاه
وظهر لها ابوه ليهددها ان لم تترك ابنه سيحول حياتهم وحياتها شخصيا الى جحيم
ياسمين.. انا متجوزتش ابنك انا اتجوزت مصطفى وابنك خلاص ما بقاش يعنيني حاجه
ابو فادي الجني انت بتقولي ايه
وهنا دخل مصطفى في حاجه يا ياسمين انت بتكلمي نفسك
ياسمين... لا ابدا ما فيش حاجه انا كنت بغني
مصطفى.. طب يلا مامتك جاءت بره
ياسمين.. بجد دي وحشاني قوي وخرجت عند مامتها
ولم تخبر زوجها بما حدث حتا لا يخلق خلاف بينه وبينها
مرت الايام وبدات الاشياء الغريبه تحدث بالمنزل مثل ضياع الاغراض واختفاء الاشياء والشببيك تفتح من طلقاء نفسها والقطط السودا التى تظهر بالمنزل وتاتى من العدم والماء الذى يتحول الى دماء
حتا ياءسة واخبرته بما يحدث بالمنزل وهو ليس به
مصطفى.... حبيبه قلبي دي تلاقيها مجرد تهيؤات باقول لك ايه انت ا تجهزي الشنط النهارده وانا هاخذ اجازه ونطلع نغير يومين
ياسمين. لا يا حبيبي مش مهم انت لسه راجع الشغل من اجازه شهر العسل
وهنا فادي احتار هو وذهب لاهله ليواجههم
فادي:-مالذى تفعلوه بزوجتى
ابوه:-كل مانفعله لمصلحتك..وان كنت تحبها ولا تريدها ان ياذيها مكروه اتركها وتزوج بنت عمك
فادي-لا لن اتركها ولان اتزوج ابنت عمى لانى احبها ومستحيل ان اتركها ابدا مهما فعلتو
ابوه:-اذن ساحول حياتها الى جحيم حتا تجن او تتركك هى مم ستراه
فادي:- ساتصدى لكم واى جنى هيقرب او يفكر ياذيها لان اتركه ابدا
وبدات الصراعات بينه وبين اهله واستمرت ودامت ٣ اشهر ولاتنتهى الخلافات
وعديت الايام وياسمين بدات نفسيتها تتعب لحد ما قالت لمامتها اللي بيحصل معها
مامت ياسمين.. بصي يا بنتي انا اوديك للشيخ محمد هو مش بيعمل اي حاجه الا بيقرا .القران بس وبيقول لنا ايه اللي بيحصل معك كده
ياسمين.... ماشي يا ماما هاقول له مصطفى ان رضى هاجي معك
مامه ياسمين..مش ضروري يعرف دلوقت ان شاء الله لما الحال يتصلح نبقى نقول له
هستناك بكره تيجي نروح له سوا ونشوف هيقول ايه
ياسمين ماشي يا ماما حاضر
يعدي اليوم على ياسمين دخلت تنام وحلمت بالاتى
انها متجوزه فادي وطلبت منه الطلاق لان دائما ابوه بيجي هددها
واتت فى يوم لتطلب منه الطلاق بسبب مايحدث ولحل النزاع بينه وبين زملاءوه للتفاجه بتغيره ١٨٠ درجه ليسرخ فى وجهها هو الاخر قالأ انا اتحدى ابى وامى وعالمى اكمله من اجلك وانت تطلبين الطلاق بكت وسكتت وتركها زوجها ليبدا المنزل بالاهتزاز ويتحول الى مقبره مظلمه البنت تفاجات بانتقالها الى المقبرة واترعب وبدات اشياء غريبة تحدث بالتربة. والبنت تسرخ وتسرخ الحقونى حد يخرجنى من هنا وفجاه ظهرت لهاا
وبكده الفصل بتاعنا ينتهي مع التفاعل هنعرف الاتي
يا ترى مصطفى هو فادي وغير شكله
مين اللي هيظهر لها في الحلم
و ايه المفاجاه اللي الشيخ هيقولها اللهم

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close