recent
روايات مكتبة حواء

رواية زوجتي المصون الفصل الرابع 4 بقلم ملك ابراهيم

رواية زوجتي المصون الفصل الرابع 4 بقلم ملك ابراهيم


الجد/بجواز عمر مفيش كلمه هتعيب في بنتك احنا هنقول ان عمر ماكنش يعرف انها محجوزه له وكان جاي عشان يفرحنا بفرحته ويعمل فرحه ويتجوز وسط اهله ولو علي تجهيز الفرح ماتقلقوش اقل من يومين هكون جهزتله فرح البلد كلها تحكي عنه لسنين قدام
مازن في سره/ الله يرحمني انا كنت شاب طيب وابن حلال وربنا 😭
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
غادر الجد وابنه للتجهيز للفرح واخبار الجميع بزواج عمر
مازن بفكر مش عارف هيبلغ عمر بل هو عمله ده ازاي
مازن/انا احسن حل اهرب من عمر بس اهرب اروح فين😭😭 ايه الا انا عملته ده يا رتني ما كنت فتحت بوقي
هنا / مالك يا بشمهندس وشك اصفر كدا ليه
مازن/ هنا الحقيني انا عملت مصيبه
هنا/ مصيبة ايه خير
مازن/ انا قولت لجد عمر ان انتي تبقي خطيبة عمر
هنا بصدمه/ ايه
مازن/غصب عني والله ماكنش قصدي كان في مشكلة بين عمر وجده وانا حاولت احلها ماكنش قدامي حل غير ان اقول ان عمر خاطب بس جده طلع عارف كل حاجه عن عمر في ايطاليا فا مكنش قدامي حل غير اني اقول ان انتي خطيبته
هنا/يعني ايه يعني هما مفكريني دلوقتي خطيبة عمر وجايه اتعرف عليهم
مازن/انا اسف يا هنا اني حطيتك في الموقف ده بس والله ماكنش قصدي المشكلة ان المفروض فرحكم بعد يومين وعمر لسه مايعرفش مش عارف اعمل ايه
هنا بصدمه/ فرح مين الا بعد يومين
مازن / احممم فرحك انتي وعمر
هنا بجنون/نعم انت الظاهر اتجننت عمر مين ده الا اتجوزه بعد يومين انا جايه معاكم هنا شغل وبس ومليش دعوه بمشاكلكم تحلوها بعيد عني عن أذنك
مازن/ وادي مشكله اكبر اعمل ايه بس ياربي احسن حل اروح اعرف عمر وهو يتصرف يقتلني بقا يتجوز بنت عمه يولع فينا كلنا هو حر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في غرفة عمر الباب يخبط
عمر/ادخل
مازن/بص بقا ياعمر انا ماكنش قصدي والله انا كنت بحاول احل الموضوع معرفش انها هتعك كدا
عمر/في ايه بس انا مش فاهم منك حاجه اقعد هنا وفهمني
مازن/ بص يا عمر انا هقولك علي كل الا حصل بس قبل اي حاجه اوع تنسا ان انا صحبك الوحيد ولو انا مت هتعيش ندمان طول عمرك
عمر بنفاذ صبر/ طب اخلص ايه الا حصل

وبعد ماحكى مازن كل الا حصل لعمر بما فيه الحوار الا حصل بينه وبين هنا حصل رد فعل غريب من غير الا مازن كان متوقعه تماما

عمر بغيظ/ يعني سمو الملكة رافضة مجرد فكرة انها تتجوزني
مازن بحيرة من امر عمر / اه لو شوفتها اتجنت عليا ازاي او ما قولتلها المهم يا عمر هنعمل ايه في الورطه دي
عمر بتفكير/ والله دي مشكلتك انت وزي ما عملتها تحلها
مازن/وانا لو كنت لقيتلها حل كنت هسألك يعني عمر انت ماشوفتش جدك فرح ازي بموضوع جوازك ده وكمان جوازك هيكون في مصلحة بنت عمك يا أما تتجوز بنت عمك بقا وتريحنا من الورطه دي
عمر/الورطه دي انت الا وقعتني فيها وانت الا هتحلها
مازن بتفكير/ طب انا عندي فكره ايه رأيك انت و هنا تتجوزو فعلا في الفرح الا جدك هيعمله واول ماترجعو القاهره تطلقوا ولا كأن حاجه حصلت
عمر/انت بتهزر صح
مازن/ طب فكر فيها كدا والله دا احسن حل
عمر بتفكير/حتي لو انا وافقت فكرك هنا هتوافق
مازن/انا هتكلم مع هنا و هحاول اقنعها
عمر/ تحاول تقنعها!!! تمام اتكلم معاها ونشوف سمو الملكة هتقول ايه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في غرفة هنا
صفاء/ مش انا قولتلك من الاول اول ماشوفتك ان انتي مرات ابني عمي واديكي اهوه طلعتي خطيبته وكمان يومين هتبقي مراته
هنا بتوتر/ انتي مش فاهمه حاجه الموضوع مش كدا خالص في سوء تفاهم
هنيه / سوء تفاهم ايه بقا ما خلاص عرفنا كل حاجه وماكنش ليه لازمه الشويتين الا عملتيهم علينا دول
هنا/شويتين ايه بس والله انتو مش فاهمين حاجه
صوت خبط علي الباب
مازن/ ممكن ادخل
هنا بغيظ/اتفضل يا بشمهندس
مازن/ هنا لو سمحتي ممكن نتكلم لوحدنا شويه
صفاء/اه طبعا يا بشمهندس احنا اصلا ورانا كام حاجه عايزين نعملها عشان الفرح يلا ياهنيه عن اذنكم
بعد خروج بنات عم عمر
هنا/ عجبك كدا ياريت تكون لقيت حل للورطه الا ورطني فيها دي
مازن/اهدي بس يا أنسه هنا انا فعلا لقيت حل بس قبل مااقول اي حاجه انا عايزك تعرفي ان البلد كلها هنا عرفين ان هنيه مخطوبه لأبن عمها وطبعا لما عرفو ان عمر جه البلد الكل منتظر فرحهم ولما عمر يمشي من غير مايتجوزها انتي عارفه حاجه زي دي تضر سمعة البنت اد ايه لما يعرفو ان ابن عمها مرضاش بيها فا انا بصراحه جاتلي فكره لو وفقتي عليها هتنقذي حياة بنت وتحافظي علي سمعتها
هنا بهدوء/ وايه الفكر دي
مازن/ هقولك بس ارجوكي ماتقطعنيش واسمعيني للنهايه
هنا/ اتفضل
مازن/انتي وعمر هتتجوزو عادي في الفرح الا جده هيعمله بس طبعا جواز علي ورق بس واول مانرجع القاهره تطلقوا
هنا/ والله وان شاءالله لما اجي اتجوز بجد ووقت كتب الكتاب يكتشف اني مطلقة هعمل ايه
مازن /ماتقلقيش من النقطة دي خالص احنا هنخفي اي ورق في السجلات بيقول ان انتي اتجوزتي او اطلقتي ما تقلقيش وصدقيني انتي بكدا هتنقذي سمعة بنت ملهاش ذنب
هنا بتردد/ موافقه
مازن بفرحه/ شكرا يا هنا انا بجد مش عارف اشكرك ازاي هروح ابلغ عمر موفقتك عن اذنك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
يوم الفرح في غرفة عمر
مازن / الف مبروك يا عريس واخيرا جه اليوم الا كنت بحلم بيه طول عمري وشوفتك عريس مالوي هدومك
عمر/ خفه طول عمرك قولي اديت الشبكة ل هنا
مازن/ اه وعجبتها جدا والغريب انها طلعت مقاسها بالظبط انت عرفت مقاسها ازاي
عمر/ وانا هعرف مقاسها ليه انا جبتها اي مقاس
مازن/ طب يلا الكل في انتظارك تحت عشان كتب الكتاب يا عريس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وسط الاحتفال الخاص بالنساء دخلت هنا بفستان الزفاف مثل الأميرات بعد ان اختارت الجد وكيل لها في كتب الكتاب

قبل انتهاء الاحتفال الخاص بالرجال بقليل
الجد/ يلا يا عريس عشان تدخل لعروستك
عمر/ ايه ماشي يلا
بداخل احتفال السيدات رفع الجد صوته يعلم الجميع بوصول العريس لأخذ عروسته عند سماع كلمة وصول العريس انتفض قلب هنا وشعرت برعشه وتجمد في جميع انحاء جسمها وكأنها عروس ليلة دخلتها حقيقا🤍 دخل عمر وعندما رأي هنا بفستانها كانت مثل الملائكه شعر وكأنه مغيب في عالم لا يوجد به غيرهما اقترب عمر بهدوء من هنا وكان الجميع ينظر لهما بفرحه وسعاده بهذا الثنائي الرائع وكلما اقترب عمر زادت ضربات قلب هنا وزاد معه توتر لا تعرف أسبابه نظر عمر بعمق في عيون هنا نظره فهماه الجميع الا هذه الساذجه واقترب منها بهدوء وقبلها قبلة عاشق امتلك حبيبته بعد طول انتظار اتفاجاء جميع الموجدين من جرأته اعتقد الجميع ان يقبلها فوق جبينها مثل اي عروس ولكن عمر المنياوي مش اي عريس🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
انتها الفصل ايه رأيكم

google-playkhamsatmostaqltradent