-->

رواية عريس في ورطة الفصل الثالث 3 بقلم كوكي سامح

رواية عريس في ورطة الفصل الثالث 3 بقلم كوكي سامح

    رواية عريس في ورطة الفصل الثالث 3 بقلم كوكي سامح


    روايه عريس في ورطه 


    الجزء الثالت

    جميله بتعيط وواقفه زى الفرخه 

    هيثم قرب منها وابتدى يخنقها 

    اسمهان.. يا مصيبتى البت جميله حامل.... 

    جميله بتمسك ايد هيثم وبتحاول تنقذ نفسها 

    .. انا مظلومه والله بريئه يا ابن عمى ارحم ضعفى

    هيثم عينه فى عينها وبيشد بإيده على رقبتها

    .. لازم تموتى يا فاجره يا هامله ضيعتى شرفك 

    وضعيتى سمعتك وسمعتنا معاكى 


    =وفجأه فك ايده وتنح وبص شمال ويمين 

    وقال : فى حد هنا فى حد شايفنا دلوقتى 

    وسابها واقفه مكانها وقعد يدور بس رجع وقال 

    مفيش حد 

    = جميله بتتوسل ووطت على رجل هيثم وقالت:

    ابوس رجلك متقتلنيش انا مظلومه 


    هيثم واقف بس مش مع جميله وكل تفكيره 

    ف مين اللى شافه وسمع كلامهم 


    ومسك ايد جميله بقوه وقال : 

    .. فزى قومى يا بت اقسم بالله اللى حاشنى 

    منك دلوقتى انى حاسس ان فى حد شافنى 

    وانا مش ناوى اخد فيكى ليله سجن 


    جميله.. والله مظلومه يا ابنى عمى 


    = هيثم شدها من ايدها وركب العربيه وهى ركبت 

    جمبه وقفل الباب وكانت عينه على الطريق الزراعى وقال : يا ترى مين اللى شافنا 

    عجبك كده اهو اتفضحنا لأنى متأكد ان كان 

    فى حد معانا وسامع كلامنا 


    جميله بتعيط ومنهاره وبتقول : 

    ربنا نقذنى علشان انا بريئه صدقنى مفيش حد

    بس انا بريئه ومسكت ايده وكملت كلامها 

    لو ايدك دى كانت سبب موتى مكنتش هتشوف 

    يوم راحه يا ويلك من دم المظلوم يا ابن عمى


    = مسك ايدها بقوه وقال : ولو انتى كذابه 

    مش هرحمك يا جميله ومش معنى كده 

    انى سامحتك حظك بس هو اللى تقذك منى

    بس انا لازم اغسل عارنا بإيدى 

    مش ناويه تقولى حامل من مين يا بت 


    .. قولتلك انا مكنتش اعرف انى حامل 

    والله ما اعرف صدقنى انا كل اللى حسيته

    ان بطنى بتتقطع 


    = هيثم خد نفس عميق وقال : اخر حاجه 

    هتكلم معاكى فيها بس عاوز رد منك ويكون صريح مش عاوز لف ودوران 


    جميله قالت وهى بتشهق من كتر العياط :


    .. قول والله العظيم مش هلف ودور 

    انت عارف انا عمرى ما كذبت عليك ابدا 


    .. حد من اخواتى قرب منك ولا عملك حاجه


    .. حاجه ازاى يعنى يا ابن عمى؟


    .. عاكسك او بصلك بطريقه مش كويسه


    .. بصراحه لأ


    .. اومال ازاى انتى حامل انا حاسس ان دماغى

    هتتفرتك انا خلاص هتجنن

    ما لو حد فيهم يتجوزك ونخلص

    جميله يا بت اوعى يكون حد من اخواتى

    غلط معاكى وخايفه تقولى

    قوليلى انا مش هسيبك وهقف معاكى

    لحد ما تتجوزوا


    .. قولتلك محدش قرب منى وانا مغلطتش

    انا مظلومه بس معرفش ده حصل ازاى


    =هيثم قرب منها وقال بعصبيه وبيجز على اسنانه

    .. لما انتى متعرفيش انك حامل 

    طيب متعرفيش ان الدوره قطعتك يا بت 

    ردى عليه!؟ 


    .. والله ما اعرف مخدتش بالى 


    شدها من ايدها وقال : ازاى يا بت انتى كنتى 

    حامل فى اول التالت كل ده ومتعرفيش ان 

    الدوره قطعتك قولى كلام يدخل الدماغ 


    .. انا بتكسف اتكلم فى الحاجات دى 

    حتى مع مرات عمى انا من زمان وانا بعانى 

    من تغير فى الهرمونات والدورة عندى مش 

    منتظمه كانت بتيجى شهر وتلاته لأ

    هعرف منين انا 

    ما انت اكتر واحد شايف وعارف 

    انى يتيمه ومليش ولا أم ولا أب 

    حتى مرات عمى قاسيه عليه 

    اتكلم معاها ازاى بس

     بالك انت لو قولتلها كده هتقول عليه انى بدلع

    وهتشتم فيه وعلى يدك مليش لا اخت ولا اخ 

    وانتم ولاد عمى بس شباب مكنش ينفع اتكلم 

    فى حاجه زى كده مع حد فيكم 

    حتى عمى وهمان هتكسف منه بردوا 

    هعرف منين بس انى حامل يا ابن عمى 

    بس كل اللى هقولوا انى مظلومه 

    بنت عمك شريفة وطاهره 


    = هيثم خبط برأسه على الدركسيون وقال

    انا هتجنن حامل من مين وازاى؟؟!! 


    وطلع بالعربيه على الدار وقلبه قايد نار🔥


    فى دار اسمهان..

    رجعت تجرى وهى بتقول بصوت واطى

    وبتطلم يا مصيبتى البت جميله حبله

    يا سوادك يا جميله

    ودخلت وقفلت الباب

    بس كان خلف ابوها صحى

    خلف.. بت يا اسمهان كنتى فين دلوقتى يا مصيبه

    اسمهان.. كنت كنت كنت مكنتش فى حته يابا

    انا سمعت صوت فى الزراعه

    وطلعت اشوف مين ملقتش حد

    خلف.. يخربيت ابوكى الله يقطعك ويقطع

    خلفه البنات كان يوم اسود يوم ما خلفتكم

    ليه كده بس يارب اربع بلاوى فى رقبتى

    مش لو كان معايا الولد مكنتش شيلت همكم

    على رأى المثل يا مخلف البنات يا شايل الهم

    للممات..

    اسمهان.. يو يابا كل دى علشان خرجت

    اشوف مين

    خلف قعد على الكنبه وقال :

    اعملى شاى يا بت علشان اطلع الغيط

    اسمهان.. حاضر يابا

    ودخلت المطبخ تعمل شاى وقالت

    يابا انا النهاردة رايحه عند ستى فج النور

    وهطلب منها ترجع امى

    خلف.. ابقى روحى بس خودى معاكى حد

    من اخواتك متروحيش لوحدك يا بت

    اسمهان.. حاضر يابا

    وقالت : انت بتكرهه البنات ليه يابا

    وليه على طول بتتمنى اننا نكون ولاد

    خلف : البنات عار عار يا بنت ابوكى 

    اسمهان.. عار ليه يابا مش خلقه ربنا ولا ايه 

    خلف..عارفه يا بت زمان اليوم اللى كانت امك بتولد واحده فيكم

     كانت ستك فج النور تخرج زعلانه والدموع فى عينها وتقولى جابت مفقوده

    كنت اقعد اعيط زى العيال 

    لحد ما بقيتوا اربع بنات ومن غير اخ 

    يااه لو كنت خلفت الولد كان زمانه شايل عنى

    كتير يلا هنقول ايه امك بطنها شوم 

    مبتشلش غير بنات 

    اسمهان خرجت بالشاى والدموع فى عينها

    من كلام خلف ليها 

    ودخلت اوضتها مع أخواتها وشدت البطانية عليها

    وقالت : المهم ان جميله حامل ده خبر الموسم


    = هيثم وصل الدار ونزل هو وجميلة 

    وركن العربيه وزقها ودخلت قدامه وقالها

    .. انا مش عايز حد يعرف حاجه فاهمه يا بت 

    لحد ما اعرف مين اللى عمل فيكى كده 

    لو امى او شهاب اى حد منهم سألك هتقولى 

    معدتى تعبتنى وكنت مركبه محاليل فاهمه يا بت 


    .. جميله رددت بكسره وقالت : حاضر يا ابن عمى


    .. انا مش ابن عمك انا متبرى منك يا جميله 

    مش عاوز اسمعها منك خالص فاهمه 

    انتى متستهليش تكونى مننا 


    .. انا مظلومه يا هيثم وبكره تعرف ده 


    قرب منها ومسك دراعها بقوة وقال :

    كذابة اومال حامل من مين 


    جميله رددت وهى منهاره معرفش معرفش


    = وسابها ودخل وهى دخلت وراه 


    فاديه.. حمدالله على السلامه يا ست الهانم 

    جميله بصت لها وعينها مكسورة ودخلت اوضتها

    شهاب.. انتى كويسة يا جميله 

    هيثم.. هى كويسه بس لازم تستريح 

    وقرب من أمه وقال.. يما خفى على جميله 

    اليومين دول اكمن معدتها تعباها

    فاديه.. دى كهن بنات انت بس اللى قلبك ضعيف

    هيثم.. خلاص يما بقى 

    شهاب بص بإستغراب وقال : هو فى ايه بالظبط


    هيثم دخل اوضته وفتح الاب 

    وقعد بس كان شارد وبيفكر فى اللى حصل

    وبيكلم نفسه وبيقول : 

    انا اللى فى دلوقتى كارثة بنت عمى العروسه 

    اللى زى القمر اضحك عليها ومش عارف 

    بكيفها ولا غصب عنها ولا ايه بالظبط 

    انا هتجنن يا ترى مين اللى عمل فيكى 

    كده يا جميله 

    البنت حامل وفى دارنا يعنى اللى ضحك عليها

    سواء غصب ولا بإردتها بردوا مننا 

    يعنى حد من اخواتى 

    ورجع وقال بس هى بتقول متعرفش

    مين احتمال يكون بره دارنا 

    عموما انا فكرت فى فكره وهنفذها 

    ولو حد من دارنا هعرف 

    بس بردوا لو حد عمل فيها حاجة 

    ازاى هى محستش 

    ولو محستش ده معناه حاجه واحده ان جميله 

    بتتخدر وطبعا ده فى حاله انها تكون صادقه 

    بس انا هتأكد والنهارده كمان ان حد من اخواتى 

    ولا لأ 


    =وبعد مرور ساعات وجميله فى اوضتها 

    ومخرجتش منها طول النهار 

    وهيثم بيفكر هيعمل ايه؟ 

    وهمان رجع من الفرن على الدار ومعاه ولاده 

    الاتنين شهاب وأيمن وقعدوا اتعشوا

    ولما سألوا على هيثم وجميله 

    فاديه قالت : ان جميله اكلت شوربه خضار ونامت

    وهيثم قال انه مش هياكل ولما يجوع 

    الأكل موجود 

    وبعد ما خلصوا أكل الكل دخل نام 

    فى اوضه جميله.... 

    جميله نايمه فى فرشتها وماسكه 

    بطنها وبتكلم نفسها وبتقول 

    يعنى انا كده خلاص ضعت ومش بنت 

    زى البنات ونامت والدموع فى عينها


    = هيثم قاعد فى اوضته ولما اتأكد أن كل اللى 

    فى الدار ناموا خرج منها وبيراقب اوضه 

    جميله 


    ودخل الحمام واتأخر 5 دقايق ولما رجع 

    شاف حد فتح اوضتها ودخل 

    جرى وهو بيتسحب ووقف على الباب 

    شويه... 

    وفجأه فتح الباب وقال انت......


    الرابع من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .