اخر الروايات

رواية احببت مغرور الفصل الثالث 3

رواية احببت مغرور الفصل الثالث 3

الحلقه الثالثه ( احببت مغرور)


تبدأب..

الكل يجري بما يسمع صرخه فريده

ويتفاجؤا لما يلاقووا حد بيشد فريده.. احمد جري عليها ووراه حازم وعمر

فريده بصريخ : سبني يا عمو

حازم : عمو عبد القادر مالك ماسك فريده كده ليه ؟؟

عبد االقادر بلكنه صعيديه : ارجع يا واد انت دي هتبجي مراتي ع سونه الله ورسوله ومن حجي اخدها معاي
محمد بعصبيه : انت بتقول ايه جدع انت

عبد القادر وهو ماسك فريد جامد : ايه انا جولتاك ان عندي لينتك عريس صوح ولا وانت جولتلي موافج عليه مبدايا وانا اهو جدامك ها موافح

الكل شهق من الصدمه.

محمد بصدمه ممزوجه بزهول : انت لهو انت مكنتش عاوزها للواد ابنك دي دي من عيالك عيالك ايه دي من دور احفادك ياراجل ده انت اكبر منها ب٢٦ سنه انت يا راجل انت شكلك كبرت وخرفت واتفضل بقي اتكل الله ده انت داخل ع خمسين سنه يعني اكبر من ابوها 😂😂

عبد القادر: هو ماسك ايد فريده : بس بنتك حلوه جوي دي مهلبيشه بالقشطه وبصراحه استخصرتها في الواد ابني وجولت اخوده ليا اني

فريده كل ده بتتوجع وبتعيط من قبضه ايد عبد القادر الكلب 😂😂

احمد لما شاف شكلها كده قلبه اتقطع عليها ولقي نفسه بيشدها من ايد عبد القادر ووقفه ورها وهي مسكت في كتفه وكانت خايفه 😭😭

احمد بثقه : طلبك مرقوض يا حاج واتكل ع خالقك واتفضل امشي من هنا

عبد القادر بتسأول : يعني ايه الحكي الماسخ ده 😂😂

احمد بثقه : يعني طلبك مرفوض ياحاج

وحوط فريده بكتفها

فريده خلاص بقت مراتي ( يا واقعه مربربه 😂😂)

الكل : هاااااا

فريده 😱 يا نهار اسوح 😱

عبد القادر بحده: الكلام ده بجد يا محمد .

محمد مصدوم : هه ااه اايوه

عبد القادر : حتي لو الكلام ده صووح انا هطلقها منيك وجاي يشد فريده فريده اتحامت في احمد ومسكت في قميصه ودموعها اخترقه قميصه
ولمست ظهر مش قادره اوصفلكم احساسه كان ازاي حس ان روحه بتتسحب منه ومن غير ما يفكر مسك عبد القادر
من رقبته ووقعه ع الارض وقعد فوقه وضربه بكل غضب وقسوه عشان خوف فريده

وخلها تعيط بالشكل ده

احمد : يا كلب ازاي تتجراء وتشدها كده يابن #### وحياه الغاليه لهفرجك

حازم : خلاص سيبه يا احمد ده ميستهلش يروح في دهيه بسببه

وقعدوا يبعدو احمد عن عبد القادر وناجحوا في ده

حازم بعصبيه : اطلع بره ومتورنيش وشك تاني احنا خلناه يسيبك احتراما لسنك

عمر: قسما عظما لو هوبت هنا تاني متلوش حد ع الي هيحصلك

عبد القادر خرج والشر بتياطير في عنيه

والكل واقف ع اعصابه لان كل حاجه حصلت بسرعه

وفاقوا ع صرخه البنات وهما شيلين فريده الي اغمي عليها

احمد وحاازم" فريددده

والي وصل الاول كان احمد عشان يلحق فريده قبل ما توقع من ايد البنات

حازم بحده : لوسمحت سيبها

احمد مكنش قادر يسيبها وفي نفس الوقت مش قادر يقوله لا لانه اخوها
الكل طلع مع فريده

وتبقي بشري واحمد

بشري تقرب منه : بتحبها ؟؟

احمد يهز راسه بالنفي : لالا

بشري : انت ماشوفتش لهفتك عليها وخوفك عليها ليه مصمم تكابر ليه مصمم تبقي قاسي حتي ع نفسك ليه يا بني ليه ؟

احمد ولاول مره يظهر ضعفه قدام حد وترقرقت الدموع ف عنيه : عشان خايف يا امي خايف ؟

بشري : عارفه يا حبيبي بس بذمتك دي زي ايمان ( طليقته) اولا يا احمد اوعي تحكم ع حد من غير ما تعرفه وتعرف تربيته

ثانيا : لو حطيت فريده في مقارنه مع الحقيره الي اسمها ايمان دي تبقي بتظلمها بس هقول ايه حسبي الله ونعم الوكيل ربما ينتقم منها

ثالثا : مش هترجع احمد بتاع زمان الي ضحكه مكنتش بتفرق وشه وعمر الغرور والعند ماكان صحبه

ها يا احمد هتسيه تضيعه من ايدك

احمد بخبث وافتكر او مقابله ما بنيهم وافتكر انه لازم ياخد حقه فأبتسم : خلاص يا امي مش هسيبها تضيع من ايدي مش تقلقي

بشري بسعاده : حبيبي يا حماده

وطلعت ولقيت عمر واقف ع الباب
بشري : هي عامله ايه
عمر : معرفش والله مدخلتش معاهم
بشري : طب ي حبيبي انزل لابن خالك اصله شايط
عمر : نازله ي امي اما اشوف اخرتها معاه
بشري تدخل تلقي فريدهرفاقت
بشري : حمدالله ع سلامتك يا لوكا
فريد همس : ميرسي يا انطي
نيره: يا جماعه يلا نسيبها ترتاح
فريده بإصرار : لا لا يلا ورانا حاجات كتير لازم تنعمل انت ناسيه ان انهارده كتب كتابك
نيره بحزن وهي بتحضنها : يتأجل المهم عندي انتي يا ديدا
فريده بهزار : بقي بذمتك عاوزاه يتأجل
نيره بهزار : احم ميتأجلش ااوي يعني
حازم حضنهم الاتنين
حازم : حبوني معاكم
الكل : ههههههههههههههههههه
أمينه : ربنا يخليكم لبعض
محمد باس راس فريده : يلا ننزل يا جماعه ونسيبها ترتاح شويه وتغير هدومها
الكل : اوووك
ويخرجوا
ومحمد وحازم ينزلوا
لميس : انا مش قادره اصدق الي حصل
ندي : فعلا كل حاجه حصلت بسرعه
أمينه : ربنا ينتقم منه بقي
بشري : خلاص يا بنات بقي فضوها سيره ويلا نجهز لكتب الكتاب
الكل : ااوكي
.............
عند الشباب تحت
محمد : لو سمحت يا بني انا عاوز في كلمه
احمد: طبعا يا عمو اتفضل معايا
في المكتب
احمد: خير يا عمو
محمد انا اسف يابني اني خليتك تقول انك اتجوزت فريده انت واد جدع يا بني بس فيه مشكله
احمد : مشكله ايه يا عمو
محمد عبد القادر مس هيسبك لا انت ولا فريده ولا أحمد : اولا انا معملتش كده جدعنه ولا حاجه انا فعلا اعجبت بفريده احم اقصد عجبني ادبها وطريقتها بالكلام ورقتها وكل حاجه علشان كده كنت عايزه اكلم حضرتك بس حضرتك سبقتني
محمد بنظره متفحصه ليه : انا خلاص وافقت عليك بعد نظره عيونك دي بس فريده غير اي حد عندي دي امانه مني ليك
احمد بأبتسامه : صدقني عمر ما حضرتك هتندم انك سلمتلي الامانه دي ( انا قلقانه يا عاطف 😂😂)
محمد براحه : وانا مصدقك

احمد : معلش في حاجه تانيه ( طلبتك كترات ها وهقوم اديك بالبكوس وانت مز كده 😂😂جتك الارف حلاوتك 😂😂)

محمد بهزار : ايه تانيه يا نصه

احمد : احم احم ( انجز انت هتغني 😂😂) انا عاوز كتب الكتاب يبقي انهارده

محمد : نعم ازاي ده

احمد : لوسمحت ياعمي وافق هي لازم تبقي جمبي ومعايا ( يا حنين😂😂) لما ارجع القاهر ه تاني وكمان علشان انا عرفت من عمر ان الجدع الي اسمه قادر ده ممكن يسخن الدنيا واهل البلد ع حضرتك ويطالبو القسيمه

محمد بإقتناع ممزوجه بالضحك : هههههه اسمه عبد القادر المهم ع خيره الله كتب الكتاب النهارده بليل

يقاطعهم دخول شخص : نعم ده مستحيل

عارفه انها مفاجاه بس النهارده كان يوم حلوه اوووي بالنسبالي

وكمان عشان كنت مقصره معاكم اوووي

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close