أخر الاخبار

رواية نعم احببت حياتي الفصل الثالث 3 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي الفصل الثالث 3 بقلم جهاد عبدالرحمن


 بارت الثالث( نعم احببت حياتي )

بقلم / جهاد عبد الرحمن 🍓❤
______________

لا تلهيك الروايه عن الصلاه وعن ذكر الله ❤🍓

سبحان لله والحمد الله والله اكبر 🖤🍓

اللهم اني اسألك العفو والمغفره 🍓💔

/////////

حياه بعدم فهم: هيا خالتي فين وبعدين انتا قفلت الباب بالمفتاح ليه
كمال يقترب من حياه ويضع يده علي فمها ليجرها الي غرفتها
كمال: انتي لسه مفهمتيش لحد دلوقتي يحلوه
حياه بصويت مكتوم من قبضته لها وهيا بتزق وتضرب فيه وعضت ايده
حياه بعياط : انتا انسان قزر لدرجه دي وصله قزارتك يحيوان انا مش عارفه انتا عايز مني ايه
كمال : انا عايزك انتي يحياه كام مره هقولك اني بحبك وعايزك
حياه : وانا بكرهك ومش بطقك ولا بطيق شكلك هوا ايه ياخي انتا مش بتفهم
كمال : هتحبيني وهتقبليني غصب عنك وهتترجيني اتجوزك بعد الي هعمله فيكي
حياه بصويت وعياط مش هسمحلك تضمر حياتي اكتر
حياه طلعت تجري بره الاوضه وكمال مسكها من ايديها وشدها
وزقها علي الارض
كمال: مفيش حد هيقدر ينقذك مني النهارده يحياه
حياه بتعيط وبتحاول تبعده عنها بس ازاي تقدر جسمها وقوتها ميتقرنش جمب جسمه وقوته حياه بكل ما فيها من قوه بتحاول مش عارفه تبعده
فااخده الزهريه الي جمبهم والي وقعت من ايديها وهيا بتحاول تهرب من الاوضه وضربتو بيها علي دماغه
كمال نزف دم واغمي عليه
حياه اخدت جاكت ليها تداري الدرس الي اتقطع وحجاب غير الي انقطع جرت من الاوضه لا من البيت كله وطلعت زي المجنونه بره العماره وهيا خايفه ومرعوبه بترتعش ومش قادره تسيطر علي نفسها وتوقف عياط
و راحت وقفت تاكسي وركبت
حياه بعياط: لو سمحت وديني ####### بسرعه
سائق التاكسي : ماشي
__________
عند ادم
ادم : طيب ياأسر قوم انتا بالسلامه وبعدين نبقا نسافر
أسر: بس ايه ده انتا خايف عليا
أدم : انتا عبيط يلا ده انتا صاحب عمري اكيد خايف عليك
أسر : اصل انتا ياأدم علطول لوحدك وبعيد عني
ادم : معلش يأاسر عارف اني مقصر معاك
أسر : متتاسفش ياادم الي مريت بيه مش شويه
أدم: طيب الدكتور بيقول انك هتفضل 3 ايام كمان لحد ميطمن عليك وهتروح
أسر: ماشي روح انتا ياأدم ارتاح شكلك تعبان
أدم: انا هروح اطمن علي بابا واخد دش وانام شويه وهجيلك بكره
أسر : تمام وانا هنام انا كمان
أدم طلع من اوضه أسر وهوا ماشي الممرضين متنحين ليه
دنيا : يلهوي ده مز اوي يبت
ممرضه اخري : امال ده ادم البنهاوي رجل أعمال شركته من أكبر شركات الأعمال في العالم
دنيا : الحقو يبنات ده جي هنا يخربتكو ليكون سمعنا اسكتو
أدم: انتي
دنيا : هاه هوا حضرتك بتكلمني انا
أدم: لا بكلم نفسي
دنيا: انا قولت كده بردو
أدم بجديه: انتي هتستعبتي
دنيا بخوف: لا ياادم بيه هوا انتا كنت عايز حاجه
أدم: كان في بنت قصيره بعيون واسعه وبيضه هيا بتشتغل دكتوره ولا ممرضه
( ادم مش عارف طبعا اصل الدكاتره بيلبسو ابيض والممرضين وحياه كانت لبسه بلتو ابيض طيب بيسأل ليه عليها
تعالو نشوف )
ادم : وبلسان طويل
دنيا : قولت حاجه ياادم بيه
أدم : لا مفيش في وحده هنا بالمواصفات دي انا متاكد
دنيا: بس انا هعرفهاازاي كده
أدم: عنيها بندقيه كانت في الدور الي فوق
دنيا : ليكون قصدك علي حياه
أدم : مين
دنيا طلعت موبيلها وطلعت صوره لحياه
دنيا: هيا دي
أدم : ايوه هيا دي
دنيا : دي حياه صحبتي دي بتشتغل ممرضه هنا
ادم : طيب هيا فين
دنيا : دي مشيت من شويه كده و المفرود كانت تبات هنا مش عارفه مشيت ليه
أدم : طيب
ادم وهوا طالع طلعت ممرضه بنت الجزمة دي كانت بتقول بتقول عليا انا حيوان وزباله وكمان ميشرفهاش تعرفني
ده انا مش هسبها هخلي دكتور اشرف يطردها بكره ( انا قولت كده بردو ياادم انتا عايز تمشيها) بس يخربتها مزه اوي وعنيها حلوه اوي
ادم طلع من المستشفي وروح البيت راح اطمن علي بباه واخد شور ونام اكيد لانو معرفش ينام امبارح
____________
عند حياه
حياه وصلت العنوان وطلعت وبتخبط علي الباب فتحت تقي صحبتها ارتمت في حضنها وقعدت تعيط
تقي بخوف : في ايه يحببتي مالك
حياه بتعيط ومش عارفه توقف عياط وبترتعش وخايفه
مامت تقي: مالك يبنتي في ايه
تقي : انا هخدها يماما اوضتي لحد متهدي
تقي اخدت حياه اوضتها ودخلو الاوضه
تقي : مالك يقلبي فيكي ايه
حياه بأنتحاب: القذر كمال يتقي ده كان هيضمر حياتي أنفاسه القذره لمستني ايده القذره لمستني انا قرفانه من نفسي
تقي برعب : حياه اوعي يكون كمال عملك حاجه
حياه : ربنا حماني علي الاخر كان زماني خسرت نفسي وشرفي وكل حاجه يتقي
حياه حكت لتقي كل حاجه وكل الي حصل من ساعت مكمال كلمها في المستشفى لحد مراحت له البيت
تقي اخدت حياه في حضنها الحمد الله يحياه انك قدرتي تهربي من الحيوان ده ربنا حماكي النهارده
حياه : تقي
تقي : نعم يروحي
حياه بعياط : عايزه اخد دوش لان ايدو القذره لمستني
تقي : ماشي يحببتي
حياه قامت اخدت شور بمساعده تقي ولبست بجامه من عندها ونامت في سرير تقي
( في بنات كتير بتعيش الي حياه عشتو يمكن مش كل الناس هتفهم الحاله الي حياه فيها دلوقتي لاكن يعتبر حالات الاغتصاب والاعتداء علي البنات من أكبر مشاكل مجتمعنا وفي الي مش بتقدر تحمي نفسها زي محياه حمت نفسها وبتخسر حيتها مع نفسها الي بتكون اضمرت مجتمعنا للاسف تفكيره متدني ومريض والي بيحصلها كده محدش بيقف جمبها وهيا الي بتخسركل حاجه وكمان في بنات اهليها بتموتها علشان العارالي هيا جبتو بالرغم ان هيا كل حاجه غصب عنها بس محدش بيفهم كده😪😪للاسف )
____________
مامت تقي : هيا حياه ملها يبنتي وشكلها كان مبهدل كده ليه
تقي بتوتر: هاه لا مفيش يماما دي حياه انتي عارفه بتحب المرضي الي في المستشفي بتاعت بابا وفي واحده كانت بتحبها ماتت علشان كده زعلانه وبتعيط
مامت تقي : البنت دي حنينه اوي يتقي خلي بالك منها يبنتي دي يتيمه وغلبانه ملهاش حد في الدنيا غير خلتها
تقي: اه يماما حياه هتنام معايا النهارده
مامت تقي : ماشي يبنتي انا هروح احضر العشاء علشان لما ابوكي يجي من المستشفي
تقي : ماشي يماما
حياه صحت مفزوعه علي الفون بتعها بيرن مسكت الفون لقت خالتها بترن
___________
حياه : الو يخلتو
ناديه : انتي كويسه يبنتي
حياه بعياط مكتوم : هوا انتي فين يخلتو
ناديه : ايه ده هوا كمال مكلمكيش وقلك اني عند عمتو علشان اطمن عليها
حياه: طيب مقولتليش ليه يخلتو امبارح انك مسافره
ناديه : يبنتي ده كل حاجه جات بسرعه بعد ممشيتي سالم اتصل وجه بعد الضهر خدني
حياه : طب عمتي عامله ايه دلوقتي
ناديه : طلعت كويسه يبنتي ده كان مقلب من سالم
حياه بصدمه : مقلب
ناديه : ايوه انا هقفل بقا يبنتي وهبقا ارجع بكره علي المغرب
حياه : ماشي يخلتو سلام
ناديه : سلام
حياه يعني انتا الي كنت عامل كل ده من الاول يكمال ده انتا انسان حيوان ومعندوش شرف
____________
تقي دخلت لحياه
تقي : حياه تعالي يلا تتعشي معانا بابا بره
حياه : لا يتقي مش جيلي نفس روحي انتي اتعشي
تقي : لا تعالي بابا هيزعل منك قالي متجيش الا وهيا معاكي وهوا اساسا بيقول انو عايزك في موضوع
حياه بتعجب : موضوع ايه
تقي : والله معرف هوا قلي كده
حياه : ##############

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close