رواية اغتصاب مدبر الفصل الثالث 3 بقلم القلم الذهبي
الجزء الثالث &&& اغتصاب &&& القلم الذهبي
سكت الدكتور لحظات بيعطي فرصه لهدير عشان تتكلم ، هدير في دوامه ومش قادر تتكلم قدام الدكتور . بدات علامات الضيق علي وش الدكتور تظهر ،،
الدكتور // انسه هدير احنا هنفضل ساكتين علي كده كتير اتكلمي قولي اي حاجه ، وبعدين يا ستي انا مش محقق بوليس او حد من قرايبك انا عايز اعرف القصه منك بصفه صديق ، امكن تلاقي حل تتلاشي بيه غضب والدك.
( ظهرت ملامح الاسي والحزن اكثر علي ملامح هدير )
هدير بنبره هاديه // يعني هقول اي يا دكتور وانا مش عارفه ازاي دي حصل !!
الدكتور // مش فاهم يعني اي مش عارفه ؟
هدير // حقيقي يا دكتور مش عارفه. انا فعلا تايهه وكاني عايشه بداومه او بغرق في بحر ومش لاقيه حد ينقذني منها .
الدكتور // اتكلمي وانا اوعدك انا هنقذك لو قولتيلي الحقيقه.
( هدير سكتت لحظات وانهمرت الدموع من عنيها )
هدير // صدقني يا دكتور انا كل اللي اعرفه ومفتكراه ان في شخص خبط علي باب شقتنا ومفيش حد غيري كان قاعد بالشقه وفتحت الباب وفجاه لاقيت نفسي علي سريري بدون هدومي. وحصل الا حصل
الدكتور // يعني افهم من كلامك ان الشخص دي متعرفهوش ولا عمرك قابلتيه ؟
هدير // ايوه يا دكتور بجد انا معرفهوش مين دي
الدكتور// افترض طيب انا صدقت كلامك واعتبرت دي اغتصاب بالاكراه ، طب والاشعه والفحوصات الا انا عملتها بنفسي واثبتت ان العمليه تمت عاديه ومفيش اثار لعنف وكانها علاقه زوجيه عاديه.
هدير بدموع// صدقني يا دكتور وهكدب ليه عليك.
( الدكتور بيوقف من مكانه وهيخرج بره )
الدكتور // علي اي حال انا عملت الا عليا وحاولت مع اهلك ابعد عنك الشبهه ، والصبح هكتبلك ورقة الخروج ، انتي كويسه وطبيعة ومعندكيش حاجه. كان مجرد اغماء وبقيتي كويسه.
____________________________
وصل صلاح ورشدي العماره اللي ساكنين فيها ومعاهم منار وسميره. وطلع صلاح لفوق علي شقته ودخل رشدي شقته .
_______ في شقة رشدي
فتح الباب ودخل رشدي وقفل الباب طلعت زينب مراته من المطبخ علي صوت خبط الباب
زينب/ حمدلله علي السلامه يا رشدي كنت فين الوقت دي كله
رشدي بقرف/ هكون فين يعني ، هو في حاجه غير مشاكل الزفت سكان العماره مش ورايا غيرهم
زينب بخضه// خير حصل اي قولي !!
رشدي// مش خير يا زينب خااااا
( وقبل ما يكمل كلامه رشدي شاف احمد ابنه رجع من كليته وعايش هناك بالقاهره بيدرس )
رشدي// انت جيت يا احمد حمدلله علي السلامه يا بني
( احمد قام خد رشدي ابوه بالحضن )
احمد // الله يسلمك يا بوي
رشدي // تعالي يا اقعد جمبي يا احمد وحشني الواحد مش بيشوفك غير كل فين وفين الدراسه واخداك مني يا بني شد حيلك عشان تتخرج وتشوف مستقبلك بقي.
احمد // ان شاء اللة يابا دعواتك
( قاطعة كلامهم زينب )
زينب// طلما قعد جمبك كدا شوفوا بقي مش راضي ياكل من بدري ليه وكانه كره طبيخ امه
رشدي// ازاي كده يا احمد يا بني مالك
احمد // مفيش يابا والله بس اكلت في مطعم بالطريق عشان كدا ماليش نفس بس كدا
رشدي// طلما كدا مش مشكله يا زينب شويه كدا وحضرلنا العشا وهو يكون هضم الاكل بتاع المطعم وجاع والا اي يا سي احمد
احمد // طبعا يابا حتي اكل ماما وحشني اووي
زينب// ايوه يا واد كولي بعقلي حلاوه لو وحشك مكنتش اكلت بره. ع العموم ساعه والعشا يجهز
( بصت لرشدي )
زينب// سكتت ليه يا رشدي قولي اي حصل بالعماره طيب
رشدي // انتي لسه فاكره
احمد بضحكه// امي عمرها ماتتغير لازم كل حاجه تعرفها
زينب// ايوه طبعا لازم اعرف كل حاجه امال انا قاعده هنا بعمل اي والا هبقي زي الأطرش بالزفه. احكي حصل اي
( رشدي بيتسغفر ربنا وبيهز راسه بضيق )
رشدي // استغفر الله العظيم . مصيبه وحلت علي دماغ الاستاذ صلاح ربنا يلطف بيه
( زينب مقاطعه كلامه )
زينب// لا اله الا الله. هو مفيش حد بالعماره غير استاذ صلاح دي كل شوي مشاكل بتحصل معاه
رشدي // قدر ربنا بقي هيعمل اي !!
زينب // طب اتكلم حصل اي النهارده !
رشدي // النهارده الصبح خرج هو ومراته وبنته منار وساب البنت الكبيره هدير قاعده لوحدها مخرجتش معاهم ولما رجعوا من بره لقيوها مرميه باوضتها علي الارض ومتقطعه هدومها وفي حد غريب دخل عليها واعتدي عليها
( زينب بصدمه )
زينب // يا لهووي وحصل امتي دي ؟ ومين الحد الغريب الا دخل عليها شقتها ؟
رشدي // متعرفهوش ولا ترك اي اثر حد يعرفه منه
( دخل في الكلام معاهم احمد )
احمد // يعني يا با هما دلوقتي معرفوش مين اللي عمل كدا ولا بلغوا الشرطه حتي
رشدي // معرفوش يا ولدي . وصلاح خايف يبلغ الشرطه والحكايه تتفضح وعايده اخته تعرف وتبقي فضيحتهم علي كل لسان. والبنت دلوقت محجوزه بالمستشفي ومن بدري معاهم انا
زينب // صلاح دي زي ما يكون مغضوب عليه بتطلعله المشاكل من كل ناحيه. وكلوا كوم والكره والحقد اللي عند اخته عايده ودي وراه سر كبير قووي ومحدش يعرفه غيرهم
رشدي // طبعا اكيد في سر . حتي صلاح ميقدرش يتكلم معايا بموضوع اخته عايده دي ابداا مع اني صاحبي ودايما بيحكي كل حاجه ليا الا قصة عايده دي بيسكت ومش بيحب يتكلم فيها.
زينب // ومين عالم يمكن كمان ليها يد بالحصل دي . والنهارده الخبر بفلوس بكره يبقي ببلاش . ربنا يسترها علينا
رشدي // يارب . عرفتي الحكايه يختي طب يلا خلصي الاكل بقي .