أخر الاخبار

رواية عشقت طبيبتي الفصل الثاني 2

رواية عشقت طبيبتي الفصل الثاني 2

 رواية#عشقت طبيبتي

💗🧑‍⚕️
البارت التاني
داليدا بصدمة: انت بتعمل ايه
مالك ببرود:ايه بنتحر فيها حاجة
دليدا بنفس الصدمة: يبني انت مجنون انزل طيب انزل الله يرضي عليك
مالك:قلتلك ملكيش دعوة بيا بس عرفة ايه اوحش حاجة في الانتحار
داليدا:ايه ياسيدي
مالك:ان ديما لما بشوف ناس بتنتحر بلاقي ناس كتير اوي بتتحايل عليهم وتترجاهم عشان مينتحروش لكن أنا هه ولا حتي هوا معبرني
داليدا: طيب يا سيدي معلش انزل بقي أنا غلطانة إني خلتهم يحوشو الحديد من علي الشباك كنت فكراك عاقل
مالك:طب كويس انك معترفة إني مجنون
داليدا بزهق:يا بني بطل هبل دنا إللي شكلي هيحجزولي سرير جمبك هنا جننتني
مالك: علي فكرة أنا نزلت لأني لسة مش مستعد للانتحار
داليدا:طيب يا خويا ابقي قول أما تجهز عشان ابقي عرفة
مالك:🙄😏
داليدا: متبصش كدة مش اكمن عينك حلوة يعني هتتغر
ابتسم ابتسامة بسيطة فرحت إني قدرت اخرجه شوية من مود الاكتئاب
داليدا:طب يلا بقي ي معلم عشان ننزل الجنينة
قلب وشه تاني
مالك:مش هنزل في حته واتفضلي برة
داليدا: يبني يعني انت فاكر لما كل شوية تقلي برة برة يعني كدة كرامتي هتنقح عليا وهزعل فاكرني ياسمين صبري أنا
مالك:🙄
داليدا:طب كفاية بصتك بتخوفني ويا أما تنزل معاية يا إما هفضل معاك هنا وهزهقك في عشتك ومش بعيد تجهز للانتحار
مالك:هقوم بس مش عايز اسمع صوتك تمام
داليدا:تمام ي معلم يلا
الباب خبط طق طق طق
داليدا:انت بتكره تقول اتفضل اتفضااال
دكتور ماجد: اهلا بالاستاذ 🙄😏 ايه دا دكتورة داليدا
داليدا: ايوا ي دكتور ماجد في حاجة
ماجد: ايوا إزاي قعدة مع الانسان المريض المجنون دا لوحدكم
مالك بعصبية:عارف لو مسكتك هديك بوكس زي إللي لسة معلم في وشك دا
ماجد بغضب: مش هرد عايك عشان انت انسان مجنووون
داليدا بزعيق: دكتووور مااااجد ميصحش كدة انت عارف لو حد عرف باللي قولته دا لمريض هيكون مصيرك ايه وبعدين أنا بقيت المسؤلة عن حالة مالك
ماجد: أنتي بتحامي للمتخلف دا
وهوب مالك اداله بوكس
مالك: مش مالك السيد إللي يتشتم وذا كنت أنا متخلف ومجنون فا انت مبتفهمش اصلا
داليدا بخوف: بس بس بس مالك اهدي واتفضل اقعد وانت ي دكتور تعالي معاية برة لو سمحت
مالك قعد بغضب وعمال ينفخ وداليدا خرجت مع ماجد
داليدا بغضب: ممكن اعرف ايه إللي حصل دا
ماجد: أنتي إزاي كدة وليه تغدي حالته بدالي دا ممكن يعمل فيكي حاجة لكن أنا هعرف اربيه
داليدا بغضب وزعيق: انت ايييه إللي بتقوله دا انا ممكن ابلغ دكتور يزيد باللي بتقوله دا وهو مش هيسكت ابدا وبعدين ي دكتور ي شاطر هو دا إللي المفروض نعمله مع المرضي حقيقي زي ما مالك قال انت مبتفهمش
(ماجد بيحب داليدا وديما بيبينلها دا لكن هي مش في دمغها خالص)
دخلت لمالك وانا متعصبة جدا مش عرفة ليه بس حسيت ان مالك اضايق جدا بعد ما كان هيبدء يضحك دخلتله وحاولت اهدي نفسي
داليدا:احم مالك لو سمحت خلاص اهدي انت خدة حقك بايدك وأنا اخدتلك حقك تاني
مالك بزعيق بيحاول يهدي: لو سمحت سبينييي ومتدخليش تاااني دلوقت عشان مش عايزك تزعلي
الصراحة خفت وخرجت علي طول قولت اسيبه يهدي منك لله ي ماجد ما صدقت اخليه يخرج
خلصت وروحت وقعدة مع بابا وماما شوية
داليدا:امااال فين الولا خلود دا بقالي يومين مش بشوفه
خالد: اديني ي حب اهو
داليدا: ايه يسطا مش باين خالص كدة ولا خلاص من يوم ما خطبت نسيتنا
خالد: وأنا اقدر دنتي قلبي
داليدا:ماشي ي حب كل بعقلي حلاوة كل
خلصت ودخلت اوضتي سمعت الباب فتح عرفت ان بابا جه
استنيته يرتاح شوية وروحت عملت فناجنين قهوة وقعدة معاه في البلكونة
داليدا:مساء الفل علي أحلي بابا
الاب: مساء الجمال ي وردتي
داليدا:حبيبي مالك بقي مضايق ليه
الاب بحزن:لا ابدا ي حببتي
داليدا: لا بقي والله ازعل من أمتي وحضرتك مش بتحكيلي علي حاجة مضيقاك
الاب بضحك:ربنا يخليكي ليا ي دودو بس شوية مشاكل في الشغل
داليدا بهزار: طب يعم ودا إللي مضايقك افرح كدة ونعنش متشلش الهم
الاب: ماشي ي حببتي تعالي حكيلي بقي عنك
قعدة مع بابا نحكي وحكتله كل حاجة ودخلت نمت
حقيقي اجمل حاجة في الدنيا لما اقعد احكي مع بابا بنسي الدنيا وما فيها ربنا بخليهولي
صحيت الصبح صليت ولبست بنطلون بوي فرند عليه بلوزة بيبي بلو وطرحة بيبي بلو وروحت المستشفي
وروحت علي اوضة مالك
داليدا بصدمة: ياخي منك لله
مالك:...

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close