رواية احببت مغرور الفصل الثاني 2
لحلقه 2 احبتت مغرور
اسفه جدا جدا ع تأخير بس والله مش بايدي ادعولي اخلصهلكو قبل المدارس وانا هحاااول انشاء الله انزلها بسرعه نبداء بقي :فريده : عاااااا عااااا حرام عاا
الشخص بغضب : حرامي في عينك انت متعرفيش انا مين انا احمد الجارحي
فريده : لالا انت حرامي عااا
احمد بغضب : هششش احترمي نفسك وبطلي صريخ
فريده : لالالا يايا ماما يا بابا يا عم ... امممم اممممم
احمد كمم بؤها وكتف ايديها عشان تسكت وكان يعتبر حاضنها
احمد : اهدي بقولك اهدي يهدك ربنا من عنده ..... هسيبك ومتعمليش صوت فاهمه
فريده لسه بتحاول تبعده عنها
احمد بحده : فاهمه ؟؟
فريده هزت دماغها ب "اه"
احمد يبعد ايديه عنها يتفاجئ بقلم ينزل عليه طااااخ ( جدع يا بت تربيتي ) وفريده بعدت عنه والمسافه بينهم كبيره
ملك مش بتتنفس من كسوفها وبتنهج : انت واحد قليل الادب ازاي تسمح لنفسك تمسكني اكده انت لا عندم زوق ولا عندك دم انت .....
فريده تسكت اول ما تلمح نظره غضب الي في عيون احمد وعيونه الي بقت حمرا وكأنها بطلع شرار احم يضغط ع ايده جامد ويقفلها وبيقرب منها ببطئ مرهب
فريده : فتحت عيونها بصدمه وحست في اي لحظه ان ممكن يموتهة ففضلت انها تهرب وفعلا طلعت تجري بأقص سرعه عندهى واحمد وراها ودخلت الريسبشين ومن خوفها سابت الباب مفتوح بس لقيت حد واقف في الريسبيشن فجريت عليه ووقفت وراه والحد ده يبقي #بشري
بشري بخضه : بسم الاه مالك يا ديدا
فريده: الحقيني يا طنط في حرامي في الجنينه وجاي يجري وريا وعاوز يموتيني اهه اهه بليز خبيني
بشري شكت انو ممكن يكون #احمد لانها سمعت صوت عربيته ففاحت النور عشان تعرف مين ده وفعلا طلع احمد بس كان شكله يرعب اي حد ( حتي انا اتعربت صدوفني )
احمد بغضب شديد : ماما متدخليش انتي لو سمحتي هي غلطت ولازم تدفع تمن غلطتها
فريده بشهقه : ايه مامتك !!
بشري : غلطت ايه ؟ وتدفع تمن ايه ؟ انت اتجننت يا احمد عاوز تمد ايظك ع بنت دي اخرت تربيتي ليك استهداء بالله كده واهدي هي عملت ايه لكل ده لا وكمان جاي تجري وراها ايه شغل العيال ظه مش تعقل كده وبعدين دي طريقه تخشي بيها بيوت ناس محترمه انت شايف شاكلم عامل ازاي دي البت مرعوبه منك (وانا والله يا طنط ربي ابنك بقي )احمده بحده : لو مرعوبه مكنتش لعبت في عداد عمرها ومدت ايديه عليا
بشري بصدمه : ضربت ثم اكملت في نفسها : اخير جه حد يقف قدام غرورك وعصبيتك وعنادك انا كنت عارفه ان فريده هي الي هتقف قدامك وهي الي هتربيك ( ماشاء الله مش عارفه تربي احاجه )
فريده بأسف : والله هو خضني فكنت فكراه حرامي وكنت بصرخ بس هو كتفني عشان كده ضربته والله
احمد بسرخيه واستهزاء : كلكم صنف واحد البرائه تبفي في عينكو بس من جواكم مكر وغل وافتري مفيش زيه
فريده بتسأول : مش فاهمه تقصدي ايه
احمد بقسوه : اقصد ان كلكم شياطي........
بشري تقاطعه بحده : احم بس بس احنا هنا ضيوف فاهم انت مش في بيتك عشان تتكلم كده
فريده حست انها عزواله مابين ام وابنها : عن اذنك يا طنط واسفه لحضرتك جدا
بشري اتفضلي يا حبيبتي ومتزعليش من الي قاله احمد وانا بعتذر بالنيابه عنه
ادهم بعصبيه : انت كمان هتعتذريلها
مللك تجاهلته : طنط حضرتك اكبر مني وميصحش ان حضرتك تعتذريلي وحضرتك ملكيش ذنب والي غلط هو الي يعتذر مع اني شايفه انه اخد جزاؤه وزياده تصبحي ع خير يا طنط
وتطلع
احمد بعصبيه : شوفتي الاستفزاز بت مريضه ومستفزه
بشري بضحك : ههههههه طيب تصبح ع خير يا بني تعالي اوريك الاوضه الي هتنام فيه
تاني يوم
تصحي نيره وهي حاسه ان السرير هيقع بيها فتصحي بتصرخ وتلقي فريده بتطنطت ع السرير هي واسر
نيره : عاااا ي بنت المجنونه اعقلي شويه هبلتي الواد معاكي
فريده : لالا قومي بقي انها هنكت الكتاب ومعالي الجواب
اسر: قومي قومي علسان فلحك انهارده
نيره: طيب خمسايه اختكف حلم سريع واجي
اسربخبث : ماثس هنثيبك ثويه ونجيلك تاني
فريده بإندفاع : لالا مش هنسيبك
تسر بيقطعها : بث بث يا فليده هفهمك بعدين
ويخرجها بره الاوضه
فريده : ها بقي ياسي اسر خلتني اسيبها نايمه ليه ؟؟
اسر : تعال بث معايا المطبخ الاول
وينزلو المطبخ
وياخد اسر تلج وازازه مياه ساقعه
اسر : علفتي مث خليتك تصحيها ليه
فريده : يابن اللظينه
ر حضحك ضحكه طفوليه تحفه
فريده طيب انتي جتلي بقي ع وتر الحساس وهو المقالب وتجيب طبق كريمه وتاخدها معاها
فريده بصوت شرير : هنروقكي يا نيره يا بنت ام نيره هاهاها
عند نيره .... تكون نايمه بهدوء وبتاكل رز مع الملايكه
اسر بهمس : 1.2.3
فريده تحط الكريمه في ايد نيره
واسر يرمي مياه تلج ع وشها
نيره بفزع : عاااااااااا
قد يعجبك ايضا
وتلقائي تحط ايدها ع وشها فوشها يتغرق كريمه من الاخر شكلها مسخره
فريده تحط تلج في ظهر نيره
نيره : عااا يا حيوانات وربنا ما هسيبكم
اسر وفريده : اجري يا مجدي
نيره تيجي تحري تلقي نفسها بالبيجايمه وبشعرها فترجع اوضتها وهي بتستحلف لفريده واسر
عند اسر وفريده
فضلو يجرو ع اساس ان نيره بتجري ورهم وكل واحد خد طريق عكس التاني
عند فريده بتلف عشان تشوف نيره بتجري وراها ولا لسه اتخبطت في جسم صلب
فريده من الصدمه متحركتش لانها خيطت في احمد وهو كان مسكها من خصرهة
وعيون الصقر تقابل عيون القطه ويسرحوا ف بعض وكتنو بيتكلمو بلعفه العيون وهو بيقولها : انت مين
هي : انت الي مين
هو : ازاي ثدرتي تقفي اودامي انيارح وكان عندك الثقه دي
،
هي : كان عندي لاني ببساطه مغلطش
هو : لا غلطتي
هي بإصرار : لا
ويفقوا الاتنين ع صوت اسر
اسر : الله انتم الاتتين شكلكم حلو اوووي
فريده بعدت عنه بسرعه وجريت ع اوضتها وهو كأنه فاق وحس بزعل انها بعدت
وقال في نفسه : لا بقي اهدي كده ياعم احمد انت جربت حظك مره خلاص بخخخخ
ويفوق لما يلايقس اسر بيشده فيشيله
اسر بغمزه : بس حلوه فلبده مززه صح قول قول متتكسفش ده احنا اخوات
احمد بيزغزغه: ولا انت بقيت صايع اووي
اسر بيضحك جامد : ههههه.. هههههه ثيبني يا خاالو ههههههه خلاث ههههههه اسف ..هههههه ..اسف
والكل ينزل يفطروا وعلي فطار
محمد : نورتنا والله يا استاذ احمد
احمد : لا استاذ ايه انا احمد بس وبعدين البيت منو بصحابه
محمد : بس انا حساس اني شوفتك قبل كده
احمد : لو حضرتك بتابع كره قانا لعيب كره
حازم : اه صح كده كابتن احمد الجارحي بعني انا مكنتش غلط انا افتكرتك شبه بس
الكل : ههههههه
حازم وهو باصص لندي : تدوم يا جماعه
ندي اتكسفت اووي وكملت اكلها
لميس : هو كتب الكتاب بعد العشاء مش كده
امينه : اها بإذن الله
عمر : احنا موضبين كل حاجه البنات بس تنجز بدري وانتي يا فريده مشوفكيش ف اوضه الينات علشان عارفك هتتفضلي ترغي
فريده : كده يا ظالمني
عمر مازحا وهو باصص لنيره : ومعذابني ليل ونها
فريده : انا وان.....
محمد بحده : ايه الي بيحصل ده
حازم بمزاح : ايه الي انا شايفه ده
الكل : ههههههه
اسر: سوفتي يا ماا نيره وهي شبه الزومبي
فريده : هههههههه والله عنك حق
نيره : اخرسي ها اخرسي
لميس : ولد عيب كده
نيره : ولا يهمك انا مهزاءه اصلا
الكل : ههههههههه
ويفضلو يتكلمو لحد ما الجرس رن
الخدامه مفتحتش
امينه : ديدا روحي افتحي الباب شكل ام ربيع بتودي الفطار للجانيني
فريده اووك
وتروح تفتح والكل يكمل فطاره لحد ما يصمعوا صرخت مللك
والكل طلع يجري واولهم ادحمد
ياتري فريده بتصوت ليه
عارفه انكو زغلانين مني بس والله انا الي بمنعني عنكم الشديد القوي
اولا : لايوجد نت في المنزل عشان المدرسه قشطه :
ثانيا انا بعمل باقه عارفين يعني ايه باقه صوح وهتغرفو منين مهو الي في ايده في الي واي فاي مش زي اليدو في الباقه
ثالثا : متزعلوش مني وحقكم عليا بس والله الباقه من حلاوته بتخلص لوحدها
وانا انشاء الله هنزلهكم حلقتين ثلاثه بس لو الباقه مخلصتيش ولو خلصت متزعلوش بقي عشان زعلكو غالي عليا
وانا عارفه لو قولت يبقي فيه تفاعل يبقي قله ذوق هههههه