recent
روايات مكتبة حواء

رواية زوجتي المصون الفصل الثاني 2 بقلم ملك ابراهيم

رواية زوجتي المصون الفصل الثاني 2 بقلم ملك ابراهيم

في غرفة دينا صديقة هنا

🌸
دينا/ اهدي بس ياهنا كفاية عياط بالله عليكي
هنا/ انا مش مصدقة يادينا معقول بابا يطردني من البيت عشان خاطر سمر انا حسه اني بقيت يتيمة الام والاب كمان انا لوحدي يادينا بقيت في الشارع ومش عارفه هعمل ايه
دينا/ شارع ايه بس يا قلبي انتي معايا اهوه هتعيشي معايا هنا ونبقا علي طول مع بعض وانتي عارفة بابا وماما بيحبوكي اد ايه
هنا/ لاء طبعا مش هينفع اعيش هنا علي طول انا لازم اشوف شغل بسرعه وكمان اشوف شقة اعيش فيها معلش يا دينا ممكن تستأذني من طنط ابات هنا النهارده بس وبكره ان شاء الله هتصرف
دينا ببكاء/ استأذن من ماما ايه بس انتي ليه بتقولي كدا دا بيتك وتقدري تفضلي هنا برحتك
هنا بوجع وقهر/ انا مليش بيت يادينا دا بابا رماني في الشارع عشان خاطر مراته انتم ذنبكم ايه انا هبات النهارده بس وبكره ان شاءالله انا واثقه ربنا هيقف جنبي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في ايطاليا
مازن / انا كلمتهم في الشركة يوفرولنا مرشد سياحي يكون معانا طول الاسبوع الا هنكون فيه في مصر
عمر / وايه لازمته مرشد سياحي احنا رايحين شغل مش فسح
مازن/ ياعم انت طول عمرك عايش هنا ماتعرفش حاجه عن مصر وانا معلوماتي في التاريخ والحضارة شبه معدومه المرشد السياحي ده هينور بصيرتك وتشوف قوة وحضارة بلدك يمكن تحبها
عمر/ طب اقفل كلام في الموضوع ده ماما وسرين جاين
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
كرولين مامت عمر
تنتمي لعالم المال والاعمال تزوجت بعد وفاة والد عمر ٣ مرات من رجال اصغر منها في العمر وده عمل عقدة لعمر اعتقد ان مفيش ست بتعيش عمرها لراجل واحد وشايف ان الستات متعتها في المال تغير الرجال 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
كرولين وسرين / هاي عاملين ايه
مازن / بخير
كرولين / عمر انت فعلا فتحت فرع في مصر وهتسافر
عمر/ ايوا في مشكلة
كرولين/ يعني ايه انت بتتحداني احنا مش متفقين نبعد عن مصر وعن كل الا فيها
عمر/ انا ماتفقتش حضرتك اتكلمتي وانا سمعت بس ماقولتش موافق وبعدين ممكن اعرف عايزه تبعديني عن مصر ليه انا مش الطفل الصغير الا تخافي ان جده ياخده منك انا كبرت وحضرتك كمان كبرتي ياريت تاخدي بالك من النقطة دي
كرولين / تقصد ايه مش فاهمه
عمر / كريم زوجك الجديد هيفهمك عن اذنك انا ماشي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فات يومين بدون احداث
🌸🌸
في منزل دينا
هنا/ دينا انا بجد محروجه اوي انا بقالي يومين بدور علي شغل ومش لاقيه مش عارفه اروح فين ولا اعمل ايه
دينا / ياحبيبتي مش بابا بنفسه اتكلم معاكي وحلف ان انتي مش هتخرجي من البيت وهتفضلي عايشه معانا خلاص بقا محروجة من ايه ...... بص انا هروح المطبخ اعملنا كوبيتن شاي واجي نتفرج علي حاجه تسلينا ماشي
هنا بمحبه وامتنان / ماشي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
والد دينا يتحدث في الهاتف بعصبيه
والد دينا/ يعني ايه نسيت انت بتقول عمر بيه جاي بكره وحضرتك نسيت موضوع المرشد السياحي والمفروض يكون موجود بكره في انتظار عمر بيه هنجيب مرشد سياحي منين دلوقتي...... .... طب اقفل وانا هشوف حل ..... سلام
دينا / بابا هو حضرتك عايز مرشد سياحي لمين
والدها/ لعمر بيه صاحب الشركة الجديد محتاج مرشد سياحي لمدة أسبوع يعرفه تريخ وحضارة مصر لانه تقريبا مايعرفش حاجه عن مصر وهيكون معاه في كل مكان
دينا / طب هما هيدفعوا مبلغ كويس يعني
والدها/ اكيد بتسألي ليه انتي تعرفي مرشد سياحي
دينا/ لاء اعرف مرشده سياحيه وبصراحه دي فرصة كويسه اووي ليها يابابا هتكون شغل وفسحه في نفس الوقت
والدها / قصدك مين
دينا/ هنا يابابا هنا شطرة جدا احسن من مليون مرشد سياحي تعرف كل تاريخ مصر لما بنطلع رحلة مع الكلية هنا بتكون المرشده السياحيه لرحله صدقني يا بابا دي فرصة كويسه ليها وكمان المبلغ الا هتاخده هيساعده كتير في مصاريف الجامعه وحياتي يابابا وحياتي وافق
وافق والد دينا بعد زن دينا الكتير عليه ولان ده الحل الوحيد ليه حاليا في مشكلة المرشد السياحي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
دخلت دينا علي هنا
انا عندي ليكي خبر ب مليييون بوسه
هنا / خبر ايه
دينا / انا لقيتلك شغل بكل الموصفات الا انتي عايزاها وحكت دينا لهنا كل الموضوع وحست هنا بقليل من الخوف لأنها طالبة هندسة تنتحل وظيفة مرشدة سياحيه ولكن دعت الله من قلبها ان يمر هذا الاسبوع علي خير
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صباح يوم جديد يزداد فيه نور القاهره نور بوصول رجل الاعمال الشاب عمر المنياوي ويذهب مباشرة للجناح الخاص بيه في اكبر وافخم الفنادق بالقاهره
ويذهب مازن لمقابلة المرشد السياحي في ردهة الفندق
ويتفاجاء مازن ببنت محجبه في قمة الجمال قصيرة القامة ناصعة البياض رقيقة الملامح ذو وجه طفولي برئ
هنا / اهلا بحضرتك ...... اهلا بحضرتك......ألوو ........هالوو ..... يا أخ ....انت نمت ولا ايه
مازن / ايه
هنا / ايه ايه انا بكلم حضرتك حضرتك سامعني
مازن / انتي مين
هنا /انا المرشدة السياحيه.......هنا
مازن / دا من هنايا انا
هنا / افندم
مازن / انا اسف اهلا بيكي نورتينا
هنا / بأبتسامه رقيقه شكرا ....ممكن نتكلم شويه محتاجه اعرف الاماكن الا حبين ترحوها
مازن / بصي احنا من ايدك دي لأيدك دي برحتك اعملي فينا الا انتي عايزاه
هنا / اه ....طب بص حضرتك علشان نبقا علي نور من الاول كدا شغل النحنيح ده انا مابحبوش وبصراحة بقا انا طالبة في كلية هندسه بس عندي خبرة كبيرة في مجال السياحه ومتقلقش كل معلومة هقولهلك هتكون صحيحه مليون بالميه انا حبيت اعرف حضرتك من الاول لو حضرتك مش مقتنع بيا امشي من دلوقتي
مازن/ استني بس اديني فرصه اتكلم دخله فيا قطر ليه كدا...... اولا انا معجب جدا بصرحتك وعشان كدا اي معلومه هتقوليها هصدقها علي طول ........ولو علي عمر المنياوي ماتقلقيش خالص هو مايعرفش حاجه عن مصر اصلا يعني لو غلطي في اي معلومه مش هياخد باله فاعادي يعني بلاش توتر وان شاء الله نعمل احلي شغل مع بعض
هنا / افندم
مازن/ دا مفتاح الغرفه بتاعك.... اتفضلي
هنا/ شكرا.......عن اذنك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عمر/ هو فين الزفت ده راح فين .........
...الو.. ايوا يامازن انت فين....... وبتعمل ايه عندك ......تمام انا نازل.......حاسبي
هنا /ااااه اوعا كدا ايه الا انت عملته ده ازي تضمني كدا
عمر/ انتي مجنونه انا لمستك .. انا الحق عليا اني لحقتك قبل ماتقعي كنت سبتك وقعتي واتكسرت رقبتك
هنا / ان شالله انت وبعدين انت الا ٦٠ مجنون ....انا كنت هقع غصب عني عشان الفستان طويل شويه
عمر / شويه بس دا انتي عايزه اتنين يلبسوه معاكي ابقي البسي حاجات علي قدك ياشطره عشان ماتمشيش تخبطي كدا في الناس
هنا / علي فكرة انت انسان قليل الادب وقليل الذوق
لسه عمر هيرد عليها ملقهاش قدامة طارت بعد ما قالت جملتها الاخيرة 😅
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
مازن/ انت فين يابني اتأخرت ليه
عمر/ كنت بتخانق
مازن/ بتتخانق مع مين
عمر/ حتة بنت مجنونه وعايزه قطع لسانه بس تقع تحت ايدي تاني وانا هعرفها قلة الأدب وقلة الذوق علي حق
مازن بضحك/ طب اهدي واحكيلي ايه الا حصل
عمر/ سيبك منها المهم انت عاملت ايه المرشد السياحي وصل
مازن / اسكت يا عمر دا طلع جمال ايه وطعامة ايه ورقة ايه ولا صوته يجنن
عمر/ بأستغراب دا مين ده الا جميل وصوته يجنن وانت اتجننت ولا ايه
مازن / بص انا مش هحكيلك عنه انت لازم تشوفه بنفسك هو شويه وهينزل عشان يتغدا معانا واعرفكم علي بعض
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد قليل
مازن قام وقف وقال/ اهو جه اهوه ....اهلا بيكي نورتينا
التفت عمر لقاها البنت المجنونه زي مالقبها
عمر / انتي
هنا / انت
وبينتهي الفصل التاني انتظروا باقي الفصول هتبداء احداث مشوقه جداااا في الجزء الثالث

google-playkhamsatmostaqltradent