اخر الروايات

رواية عشق من رحم الخيانة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا امام

رواية عشق من رحم الخيانة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا امام

 تشرق شمس صباح يوم جديد في ڤيلا عز الدين وتصرخ السيده نجلاء ب إبنتها ماهيتاب قائله"ماتقومي ياست هانم تعملي حاجه مفيده معانا بدل قعدتك اللي ملهاش اي لازمه دي

تنظر لها ماهيتاب ببرود قائله" اقوم اعمل ايه يعني تحبي اشيل العزال لحد العربيه معاهم علشان ترتاحي ولا اشيله علي دماغي لحد الڤيلا
تتحدث والدتها بغل من طريقه ابنتها " انا مش عارفه عملت ايه في حياتي علشان ربنا يبتليني بيكي، صبرك يااارب وتغادر السيده نجلاء بعد جملتها الاخيره الي الطابق العلوي وتتجه لغرفه ابنتها الصغيره حنين وعندما تفتح باب غرفتها تري ابنتها كالملاك وهي ترتدي فستانها الابيض القصير وشعرها المنسدل علي ظهرها ووجهها الخالي من ادوات التجميل فهي ملاك بالفعل ولا تحتاج لادوات التجميل ،تبكي الام عند رؤيتها لصغيرتها التي ستصبح عروس بعد اسبوع "طالعه زي القمر ياحبيبتي ربنا يحميكي ويباركلي فيكي ويسعدك في حياتك يارب ياضي عيوني
تبتسم لها حنين وتتقدم اتجاه والدتها وتمسك بيداها وتقبلهم وتقول"ربنا مايحرمنيش منك ولا من دعواتك ياست الكل وتسمع حنين صوت سياره يوسف تفرح بشده وتقول لوالدتها" يوسف وصل انا هنزل بقا ياست الكل ويلا بقا اجهزي بسرعه علشان نمشي مع العربيات بابا كمان اتصل بيا وقالي انه وصل بس واقف بره الڤيلا مع الناس
تبتسم والدتها وتقول"حاضر ياحبيبتي هجهز بسرعه يلا انزلي انتي لخطيبك
🔥 By Queen of Surprises Donia Emam🔥
في الطابق الارضي من الڤيلا يدخل يوسف ويري ماهيتاب تجلس علي الاريكه وتضع رجل فوق الاخري ينظر لها هو باستفزاز وتراه هي وتقوم وتذهب له مبتسمه وتمد يداها له قائله"اهلا يا يوسف، مبروك ربنا يتمملكم بخير يارب
ينظر لها هو ايضا ويقول" الله يبارك فيكي يارب يا ماهي ويقول لنفسه"ربنا يهدك ياشيخه دا انتي بارده
يري يوسف ملاكه وهي تنزل علي الدرج بسرعه وتركض له ويمسك هو بيديها ويقبلهما وتخجل هي لانه فعل هذا امام اختها "احم يوسف عيب ماهي واقفه
تبتسم ماهيتاب لهم وتقول" مكسوفه من ايه ياجميل بكره تكوني مراته وساعتها مش هيكون في كسوف
تخجل حنين اكثر وتحمر وجنتاها خجلا من كلام اختها وتذهب ماهي لتتابع العمال وهم يحملون العزال
يمسك يوسف حنين من زراعيها ثم يقربها منه اكثر ف اكثر وهي وترتعش بين يديه ومحرجه بشده ويضمها يوسف لصدره بقوه وتستكين هي داخل احضانه وتقول هي "انت ليه مبتحبش ماهي دي طيبه والله من جواخا يا يوسف وبتحبني
يبتعد عنها وينظر لها بحب "عارف ياحبيبتي بس انتي عارفه اني بكره المتكبرين وهي بصراحه متكبره اوي
تنظر حنين له بحزن"انت عارف ان دا طبع فيها ومش هتعرف تتغير بس ان شاء الله رينا يرزقها بابن الحلال اللي يغيرها
يبتشم لها يوسف بعشق"يارب ياحبيبتي
ثم يسمعوا صوت شخص اخر يتجه لهم ويقول"متجمعين عند النبي
تفرح حنين بشده عندما تري صديقتها المقربه"ريهاااام وحشتيني اوي مبسوطه اوي انك جيتي
تبتسم لها ريهام وتقول"مينفعش تكوني اقرب حد ليا ومجيش لازم اشاركك فرحتك ثم تنظر ليوسف ولا ايه يا يوسف
ينظر لها يوسف بارتباك"ا.ا.اه طبعا طبعا
تستغرب حنين طريقه يوسف وتسأله عن سبب ارتباكه ويقول يوسف"لا ابدا مفيش ياحبيبتي عمي وصل وطنط نزلت اهي يلا بينا بقا ويتجه الجميع لسيارتهم ويتجهون لڤيلا يوسف
🔥 By Queen of Surprises Donia Emam🔥
وعند وصولهم للڤيلا يبدأو العمال في تحويل الاشياء لداخل الڤيلا وعند انتهائهم يغادرون الڤيلا ويبقي السيد عز وزوجته وبناته وريهام صديقه حنين
ويقول يوسف"ايه رأيك ياعمي في الڤيلا عجبك الديكور
يبتسم له السيد عز"اكيد يابني حنين عمرها ماتختار حاجه وحشه، ربنا يسعدكم ياحبيبي وتملوها بالذريه الصالحه يارب
تنظر ريهام ليوسف نظره قويه وتقول"ايه يا يوسف مش تعزم عليا علشان اتفرج علي الڤيلا
يرتبك يوسف عند سماع صوتها ويهرب الكلام من علي لسانه ولحسن حظه تحدثت حنين وقالت"يعني صاحبتك قاعده وتطلبي من يوسف
تقول ريهام بجمود"اصل انتي عبرتيني ياختي
تبتسم لها حنين وتقوم وتمسك بيد ريهام "خلاص ياستي ولا تزعلي نفسك يلا بينا انا هفرجك علي الڤيلا واول ماتنهض ريهام تحس بالاعياء وتمسك بطنها وتضع يديها علي فمها وتقول"حنين الحمام فين
تنظر لها حنين بخوف"حبيبتي مالك فيكي ايه،الحمام علي ايدك الشمال وتجري ريهام مسرعه الي الحمام ووتجري ورائها حنين وعند دخولها الحمام تري صديقتها تستفرغ تنصدم من شده مرض صديقتها وتنزل دموعها "ريهام حبيبتي مالك بس فيكي ايه انا هطلب الدكتور حالا
تنظر لها ريهام بصدمه قائله"لااا الدكتور لا ياحنين الدكتور لا
وتسمع حنين صوت والدتها وهي تصرخ وتقول"الحقي ياحنين اختك بتصرخ من بطنها وفقدت الوعي
تنظر لها ريهام بارتباك"طب روحي انا كويسه شوفي اختك وانا تمام متقلقيش
🔥 By Queen of Surprises Donia Emam🔥
تقول لها حنين "مستحيل اسيبك يلا تعالي وتمسك بيداها وتسحبها خلفها وعند وصولهم تري اختها نائمه علي الاريكه وتبكي والدتها
تنظر حنين ليوسف ثم تقول"يوسف اتصل بالدكتور بسرعه
وعند انتهاء جمله حنين يأتي الطبيب ويقول لها يوسف مازن صاحبي وهو دكتور وكلمته، مازن ارجوك افحصها كانت ماسكه بطنها وبتصرخ وفقدت الوعي
ويبدأ الطبيب في الفحص وبعد انتهائه من الفحص قال"خير يا جماعه المدام واخده برد شديد في معدتها وسببلها ارهاق ودا سبب الاغماء، استأذن انا بقا يا يوسف علشان عندي عمليه
تقول لحنين للطبيب "بعد اذن حضرتك ممكن تفحص ريهام هي كمان حست بالاعياء وبطنها وجعتها اوي.
يوافق الطبيب علي طلب حنين ولكن ترتبك ريهام"لا لا شكرا مفيش داعي احم انا بقيت كويسه
تقول لها حنين بوجه غاضب منها"ازاي كويسه مش شايفه شكلك عامل ازاي
تعترض ريهام علي كلامها وتقول" انا كويسه والله ياحنين متقلقيش بس ارجوكي سيبيني علي راحتي
ويغادر الطبيب ويغادر السيد عز وعائلته وتذهب ريهام لمنزلها ويبقي يوسف بمفرده في الڤيلا ويمسك بهاتفه لكي يجري اتصال بحنين ولكن ينصدم عندما يتلقي رساله من رقم مجهول ( علي فكره انت وحشتني اوي يا يوسف وعلي فكره انا اشتكيتك لابنك اللي في بطني علشان مبتسألش عليه وبتعامل مامته بطريقه وحشه بس اعمل ايه بقا بحبك يابو ابني واه صحيح يوم كتب كتابك حبيبتك هتعرف الحقيقه ) يغضب يوسف كثيرا من الرساله ويضغط علي الموبايل بقوه ثم يرميه علي الارض "ورحمه امي وابويا هقتلك يا......

الثالث من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close