اخر الروايات

رواية كنت هرد عليها بس تليفوني رن برقم غريب وقالي كلام اغرب الفصل الثاني 2

رواية كنت هرد عليها بس تليفوني رن برقم غريب وقالي كلام اغرب الفصل الثاني 2


 (كنت هرد عليها بس تليفوني رن برقم غريب وقالي كلام أغرب)

=انسه حبيبه
_ايوه انا مين
=والدة حضرتك في مستشفي*******
(محستش بنفسي غير وانا في المستشفى مش عارفه انا وصلت ازاي انا لقيت نفسي ماسكه شنطتي ووصلت في وقت قياسي دخلت لقيت الدكتور بيقولي كدا)
=المريضه تقبل لحضرتك ايه
_امي
=مامتك اتعرضت لصدمه ومع زيادة الضغط والسكر جالها جلطه نصفيه مع الضغط اكتر دخلت في غيبوبه ال ٢٤ ساعه الجايين هيبقوا صاعبين شدي حيلك
(حركتي أتشلت مش قادره اوصف احساسي حسيت فجاءه اني هقع بس لقيت ايد مسكت ايدي بدعم ومكنش غيره دكتور بدر مكنتش اعرف ان ديه المستشفى بتاعته لقيت نفسي بقوله وانا منهاره من العياط)
=بابا
(الدكتور إلى كان واقف جنبه قالي علي مواصفات الشخص الي وصل وامي ومكنش غيره هو ابويا)
_تقدري تروحي دلوقتي انتي لازم ترتاحي واكيد باباكي دلوقتي هيكون في حاجه دعمك
(بدر:مش عارف ليه قلبي وجعني اوي لما لقيتها دخله المستشفى وهي منهاره بالطريقه دي ياترى انا بعاملها كدا بدافع الشفقه ولا هو ده الي بيقولوا عليه الحب)
=عن إذن حضرتك
_حبيبه
=نعم
_خالي بالك من نفسك مامتك هتبقى بخير اوعدك
=شكرا لحضرتك
(مشيت وروحت البيت لقيت بابا قاعد بكل برود بيشرب سيجاره وبيتفرج على التليفيزيون بقيت بيصله بكسره لقيت نفسي بقوله)
=انت ازاي كدا
(لقيته بص تحيتي ووقف قدامي ونفخ الدخان في وشي وقال)
_يعني ايه يا بت انتي
=انا بكرهك
(محستش بنفسي غير وانا على الأرض من ضربة قلم معقوله ضربني ده عمره ما عملها يعملها في امي بس فيا لا عمره ما عملها فيا)
أنا بصدمه=انت ضربتني
_واكسر رقبتك كمان الظاهر ان امك معرفتش تربيكي بي معلش هربيكي انا من اول وجديد
=ههه هههه ههههههههه ضحكتني اوي يا بابا(لقيت نفسي بكمل وانا منهاره من العياط وصعبان عليا نفسي) كنت فين انت لما كنت بنام وانا بموت وتعبانه ومبلقيش إلى ينزل يجيبلي الدوا غير امي ودايما تسكت لما تضربها وتهيينها ولما اجي اتكلم كانت تسكتني علشان متمد ايدك عليا بس خلاص هي دلوقتي مش موجوده خلاص يا بابا هي بين الحياة والموت في المستشفى قولي امي حصلها ايه
(اتصدمت لقيته بيقولي بكل برود)
_عادي يعني اتجوزت عليها مش عارف هي متضايقه من ايه
=ا ا اتجوزت
_امم يعني فيها ايه
=مفيش حاجه خالص اتجوز وعيش حياتك بس بعيد عننا وبقولك اهو لو امي حصلها حاجه انا مش هسيبك ف حالك ومش هيهمني انك ابويا كل الي اعرفه ان امي في المستشفى وبسببك انتا
(خرجت بسرعه من البيت ودموعي على خدي ومنهاره علشان امي مستحيل يكون اب ابدا رحت المستشفى تاني وقعدت هناك جنب ماما ونمت من غير ما احس صحيت لقيت دكتور بدر في وشي وكان متنحلي كالعاده بس المرادي قلبي دق اوي لما شوفته لقيت نفسي بقوله)
=دكتور بدر
_احم احم ن نعم
=هو حضرتك جيت ليه
_احم جيت اتطمن على مامتك واشوفك لو محتاجه حاجه
=شكرا لو احتجت حاجه هطلب من الممرضه
(بدر:اتحرجت أوي لما لقيتها بتقولد كدا اوففف شكلك وقعت يا بدر ومحدش سمي عليك الدكتور بتاع مامتها قالي ان مامتها خلاص بتودع)
(حبيبه:مر اسبوع وبدأت احس باحاسيس غريبه اتجاه دكتور بدر مش عارفه ده ايه أظن أنه حب يمكن مش عارفه حاجه خالص وفي يوم كنت قاعده كالعاده جنب امي لقيتها صحيت)
_ح ح حبيبه
=ماما انتي كويسه استنى هجبلك الدكتور
مسكت ايدي وقالتلي
-استنى ا ا انا ل لما ورثت ع عن ب ب بابا ح حطيت ك كل ا ا ا الفلوس في ا البنك باسمك خلي بالك من نفسك يا بنتي
=متقوليش كدا انتي هتبقى كويسه وهترجعي معايا وبابا هيبقى كويس والله بس انتي فوقي
(حبيبه:لققيت فجاءه جهاز القلب صفر عقلي صفر معاه معقوله امي ماتت مستحيل ده يحصل محستش بنفس غير والدكاتره والممرضين دخلني بسرعه ودكتور بدر دخل معاهم خرجني وبقي يحاول يفوقني بس انا كنت خلاص حاسه انها ماتت كنت بكدب نفسي بس اتاكدت لما الدكتور خرج وقاليمكنش فاضل غير أنه يقولي)
_ ننقذها البقاء لله شدي حيلك
(اغمى عليا ومصحتش غير ولقيت بابا قدامي وواحده كدا غريبه معاه اول مره اشوفها كان شكلها غريب لقيت بابا بيقولي)
_ايه يا بيبو مش تقولي ل بابا مبروك وتقولي لانطي مبروك على جوازنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close