رواية قلبي يتالم الفصل الثاني 2
سلمي:- انت!!!!!
عمر:- سلمي انتي تعرفيه
الراجل وعنيه تبكي:- سلمي
سلمي ومازالت الصدمه تتملكها:- ......
عمر:- سلمي ردي
الراجل:- سلمي مالك
سلمي:- ان..انت ازاي عايش انت ميت ازاي واقف قدامي
عمر بصدمه:- سلمي اي اللي انتي بتقوليه ده
الراجل:- كنت متاكد من رده فعلك دي
سلمي:- امي قالتلي انك عملت حادثه وموت فيها
عمر:- ممكن افهم ف اي ومين ده
الراجل:- تعالو نقعد ف اي حته وانا هفهمكو كل حاجه
Flash back
سحر:- سلمي مش لازم تعرف حاجه عن الفلوس دي ولا عن عليتها الحقيقيه ي عصام
عصام:- انتي بتقولي اي ده من حقها
سحر بغضب:- وانا حقي فين وحق ولادي فين
عصام:- انتي اللي اخترتي انك تربيها وبعدين متنسيش ي سحر سلمي بتحبك ازاي واحن عليكي من عيالك الحقيقيه نفسهم
سحر:- تصدق ضحكتني ياااعصااام يااا عصااام افهم بقا هو انت كنت فاكرني اني ربيت سلمي عشان حبيتها هههههه تبقي غبي انا كنت عارفه بالفلوس اللي جدها سابهالها عشان كدا انا جبتها وربتها فهمت بقااا
عصام:- انتي مش طبيعيه انا هقول لسلمي كل حاجه وهعرفها الحقيقه
سحر بغضب:- مستحيل انت مش هتعمل كدا عصاام جوزي كان بيعتبرك اكتر من صاحبو متخلنيش انسي كل ده
عصام:- اعملي اللي انتي عايزاه انا هقول لسلمي كل حاجه برضو مهما حصل انا مستحيل اخبي علي بنت صاحبي حاجه زي دي
سحر بغضب:- هتندم ي عصاااام هتندم
"عصام ترك سحر وقاده سيارته للذهاب الي سلمي"
سحر:- فهمت هتعمل اي
الراجل:- اه فهمت ي مدام واعتبري ان خبر موت عصام وصل
سحر:- لازم اشوف جثه الاول عشان اتاكد
الراجل:- متقلقيش وهتحضري جنازتو انهارده كمان
سحر:- طب روح نفذ الخطه......اما نشوف هتقولها ازااااي هههههههههههه
ع الطريق العاااام..
"عصام كان يقود السياره ثم تواجهه سياره نقل كبيره تقوم بالاصتدام بسيارته وتقلبها"
مكالمه هاتفيه....
الراجل:- العمليه نجحت والعربيه ولعت وده من المستحيل ينجه منها ولا حته جثتو هههه
سحر بضحك:- كويس اوووي كدا تعالا عشان تاخد باقي فلوسك.......الله يرحمك ي عصام كنت راجل كويس
ف احد المستشفيات...
الدكتور:- اي اللي حصل؟؟
احد الاشخاص:- لقيناه مرمي ع الارض باين انها حادثه عشان لقينا عربيه مولعه
الدكتور:- ده بينزف ممرضه جهزي غرفه العمليات بسرعه
الممرضه مسرعه:- حاضر ي دكتور
بعد مرور ساعتين......
خرج الطبيب من العملياات
الدكتور:- شكلو كان بيحاول يطلع من العربيه قبل ماتولع وخبط ف حجر بس الحمد لله خبطت ف صدرو بعيد عن القلب ب 2 سم ولقدرنا ننقذو ربنا كاتبلو عمر جديد هو دلوقتي ف غرفه الافاقه وهننقلو ف غرفه عاديه بعد مايفوق من البنج
احد الاشخاص:- الحمدلله شكرا ي دكتور
Back
سلمي ببكاء:- يعني ماما حاولت تقتلك
عصام:- هي مش امك ياسلمي دي مرات ابوكي ولازم تخدي حقك منها
سلمي:- بس انا مش عايزه حاجه منها ي عمو انا عايزه اعرف مكان امي و اخويا
عصام:- للاسف انا لغايت دلوقتي مش لقيهم
سلمي:- ازااي
عصام:- بعد ما طلعت من المستشفي قرارت اني اروح ع العنوان اللي ابوكي كان قايلهولي ولما رحت البواب قالي انهم سابو الشقه من 15 سنه
عمر:- طب حضرتك متعرفش مكان تاني ليهم
عصام:- لا معرفش بس اكيد هنلاقيهم
سلمي:- ياريت ي عمو يااريت
عصام:- انتي لسه قعده مع سحر صح ي سلمي
سلمي:- لا. " وحكتلو ع اللي حصل"
عصام بصدمه:- مدام هي عملت كدا يبقي حولت كل فلوسك لحسابها بس ازااي هو انتي مضيتي ع اي ورق
سلمي:- لا...ثانيه كدا احنا كنا قعدين ف يوم ولقتها مدياني ورقه فاضيه وقالتلي تعالي نشوف مين بيمضي احلي الام ولا بنتها وانا مضيت بس كنا بنهزر
عصام:- يبقي هي خدت الامضه دي وحطتها ع الورق..... احنا لازم نلاقي اخوكي ف اسرع وقت
سلمي:- اشمعنا اخويا
عصام:- جدك الله يرحمه قرر يعملك انتي واخوكي حساب ف البنك وحط فيه فلوسكو بس خلي اخوكي واصي ع حسابك
سلمي:- ازاي مش فاهمه
عصام:- يعني اي فلوس هتتسحب من الحساب او يتم التنازل عنها هو لازم يكون موافق ع ده الاول وجدك عمل كدا عشان محدش يضحك عليكي عشان كدا لازم نلاقيه قبل سحر ما تعرف
سلمي:- يعني هي كدا نش هتعرف تصرف حاجه من الفلوس غير لما اخويا يوافق
عصام:- بالظبط كدا
عمر:- وهنلاقيه فين
عصام:- لازم ندور عليه لازم
ف مكان اخر....
سحر بغضب:- انت بتقول اي
احد رجالها:- زي ما بقول لحضرتك ي مداام والله
سحر:- ف 24 ساعه الاقيه ف وشي انت فاهم
يتبع.......
الثالث من هنا