recent
روايات مكتبة حواء

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الرابع والعشرون 24 والاخير بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نور


 الحلقه الاخيره

ظلمني ابن عمي
بقلمي نور
الناس اتلمت وكان في صوت وصريخ من زليخه وسالم الناس خايفه تخبط او حتي تفتح الباب بعد شويه الباب اتفتح لوحده
أتقدم عدنان وراجل كبير في السن معاه
عدنان هو داخل قال بسم آلله الذى لا يضر مع إسمها شئ ودخل جوه واتفاجاه ب سالم متعلق علي قرن ثور في الحيطه ومفتح عيونه وكأن شاف فلم رعب قبل مايوت وكان كل جسمه بيجيب دم وكان مكتوب بالدم جنبه لقد خان العهد وهذا مصير الخائن
زليخه كانت واقعه علي الأرض ومش داريه بااي حاجه
عدنان شاف زليخه علي الأرض وسالم متعلق علي الحيط عيونه مبرقه وكأن شاف العزاب كله قبل الموت والدم نازل من كل حته في جسمه
الرجل بيقوم في زليخه من علي الارض زليخه فاقت بصريخ انا انا مليش صالح مليش صالح وقامت تجري بره شعرها كان منكوش وجسمها متبهدل وخايفه من اللي حصل قدمها
عدنان رايحه فين
زليخه ههههههه بعد عني العفريت بيجري واري
وطلعت تجري في الشارع زي المجنونه
عدنان ربنا يهمل ولا يمهل
بعد شويه فجأه البيت ولع لوحده
عندنان بينا ياجح وطلع هو والراجل بسرعه
------في المستشفى
سافرت إنذار من أوضة بدور
الممرضين والدكتره بتجري
إبراهيم بخوف علي بنته في ايه في ايه
الممرضه المريضه في خطر
ابراهيم لا حول ولا قوه الا بالله بتي يارب نجيها يارب رقدتك طولت قوي يابتي
يارب تقومي بخير يابتي وراح اتوضي وصلي انا ربنا يشفي بنتها وراح قعد عند اوضه بدور تاني
ولد صغير ياحج ابراهيم ياحج إبراهيم
ابراهيم خير ياود مالك في
الولد مرتك مرتك
ابراهيم مالها ياواد
الولد تعال معايا وانت تعرف
------ عند كريمه
أدهم خرج وكان مديق جدا
نرمين بعد ماادهم خرج واتاكدت ان مفيش حد موجود
نرمين بستهزاء بصت علي كريمه وقالت ياعيني عليكي ياعمتوا أنا مكنتش أعرف انك بعد الوقعه هتتشلي وتقعدى علي كرسي متحرك وافتكرت أنها هتكون وقعه بسيطه واخلي أدهم يكره خلود او كنان يضربها ويخليها تغور في دهيه من البيت بدل ماهي عماله تتنطط عليا كل شويه كده
كريمه بتبص بزهول علي نرمين وفي نفسها
(انتي السبب في اللي انا في دا)
نرمين بضحك هههههههه أيوه تفكيرك صح ياعمتوا انا انا اللي وقعتك من علي السلم بس أنتي مختيش بالك بس دا فدني جدا وخلا أدهم
من حبوا فيكي وخوفوا عليكي يصدقني ويكره هند وخلود كمان بس اخ كنان جه زي القضاء المستعجل وطلعلي فجأة بس مشفشي مين وقعك
وبعد لفت حولين الكرسي اللي قاعده عليه كريمه وقالت
بكره أقنع أدهم حبيبي يرميكي في دار مسنين أو يرميكي ل كنان وخلود ماهو خلاص أدهم بيصدق اي كلمه اقولها
كريمه مش قداره تتكلم اممم امممم
نرمين هههههه استني هقولك إيه كمان انا هقنع أدهم حبيبي انانا نسافر مصر ماهو انا مش معقول أعيش في القرف دا لا المكان ولا الجو مناسب ليا
كريمه امممم وفي سرها اه ياكلبه دخلت حيه علي بيتي وقولت لولدي اتجوزها دا زنب هند واللي كونت اعملوا فيها وقعدت تبكي
نرمين بتعيطي ليه ياعمتوا بس وبتمسح دموع كريمه وبتضحك
كريمه اااه ااااااه بتصرخ بصوت مكتوم
نرمين تعرفي كان حلم عمري اني اتجوز أدهم وانتي سهلتي عليا الطريق باقي اخدوه ونسافر مصر وقعدت تضحك هههههههه
أدهم دخل فجأة ومسك نرمين من شعرها واه ياكلبه ياوسخه انتي اللي عملتي كده في امي
نرمين بتصرخ اااه ادهم انت انت هنا من امتا
ورجعت ليه تاني
ادهم انا نسيت حاجه ورجعت اخدها علشان اسمعك وربنا يكشفك ياواطيه ياخرابه البيوت
نرمين ااااه والله من غير قصد
نزل علي صوتها كنان وخلود وهند
في اي في ايه
ادهم الكلبه دي هي اللي وقعت امي من علي السلم صوح
نرمين اااه سيب شعري ياحيوان يامتخلف انت
ادهم وكماني بطولي لسانك وضربها بالقلم
كنان سيبها لربنا ياخوي احنا مش بنضرب حريم
ادهم بص علي نرمين اتفووه عليكي ياوطيه انتي طالق طالق بالتلاته وعايز اصحي الصبح مش اشوف وشك تاني هنا
هند بتبكي الحمدلله ربنا ظهر الحق وحضنت خلود
نرمين أنتم فرحنين فيا وبصت علي ادهم
علي فكره ياادهم انت مش راجل ولا حاجه
ادهم قرب عليها وضربها قلم تاني
نرمين ااااه ايوه مش راجل لو راجل كويس وعندك حكمه وعقل قد سنك كان عرفت من الأول الحقيقه بس سكت علشان تحلل جوازك مني قدام نفسك وقدام هند وعملت نفسك مصدق إنك انت الضحيه وأنك خايف علي أمك
هند وافقه بتعيط وخلاص
خلود إنتي كيف الحيه تلفي تلفي وبعدين تقرصي
ادهم مسك نرمين من شعرها يلاه غوري لمي حاجتك وامشي من هنا
كنان الحمدلله ظهر الحق
--------في المستشفي
الدكتور خرج من عند بدور
إبراهيم وقف في إيه يادكتور بتي ملها
الدكتور بنتك اتعرض لصدمه
ابراهيم بعدم فهم كيف يعني ياولدي مش فاهم
الدكتور اتعرضة لصدمه والحمدلله دا جه في صالح المريضه وفاقت (وكأنها حست بامها)
ابراهيم بفرح بتي صحيت يعني ياولدي
الدكتور أيوه ياحاج
إبراهيم بفرح حضن الدكتور تسلم ياولدي ويسلم بقك اللي بينقط عسل دي
الدكتور باابتسامه فهم رد فعل ابرهيم ربنا يشفيها وتخرج بخير ياحج
ابراهيم يارب اقدر ادخل لبتي يادكتور
الدكتور اكيد اتفضل بس بلاش تقولها اي خبر يأثر علي المريضه نفسيآ
ابراهيم حاضر ودخل لبدور
بص علي بدور وحشتني جوي يابتي يانور عيني انتي
بدور بتعب وان وانت كماني يابوي
إبراهيم قرب علي بدور وباس ايدها الحمدلله يارب بتي صحيت
بدور امي فين يابوي
ابراهيم هاا
بدور امي وحشتني جوي يابوي كأني ليا عمر مش شفتها
إبراهيم في سروه أقولها إيه دي بس يارب أقولها امك محبوسه في الاوضه
وافتكر
فلاش باك
ولد جه يجري في المستشفى ل ابراهيم
ياحاج ابراهيم ياحاج ابراهيم الحق
ابراهيم خير ياود في ايه
ابراهيم مراتك ياحاج اجننت وماشي بشعرها في البلد وماشيه تكلم نفسيها
ابرهيم ياوقعه مطينه مراتي اني
الولد أيوه مراتك زليخه
ابراهيم ليه حصل ايه
الولد اصل اصل
ابراهيم انطق ياواد حصل ايه
الولد اصل كانت عند دجال سالم الله يحرقوا مترح ماراح
إبراهيم دجال
الولد ايوه وباين اكده العفاريت غضبت علي سالم ومراتك كانت هناك الدنياه ولعت وسالم لقيوه متعلق ومقتول ومراتك خرجت من جوه حالتها تصعب علي الكافر كانت مضربوه وشعرها منكوش وبتكلم نفسها وتقول هو اللي خان العهد انا مليش صالح وعيال البلد الصغار بيضربوها بالطوب ويقولوا المجنونه اهي المجنونه ايه
ابراهيم انت هتغني بينا علي هناك
الولد حاضر ياسيدي الحاج وخرجوا من المستشفي
إبراهيم شاف زليخه ماشيه بشعرها والعيال الصغيره بتزفها في البلد المجنونه اهي المجنونه اهي
زليخه انا انا مليش صالح هو اللي خان العهد راح موته سالم هو اللي خان العهد
ابراهيم الله يلعنك في كل كتاب إنتي واللي زيك إنتي طلعتي مره سو وعفشه صوح كيف عدنان ماقال وانا الراجل الاهبل اللي مش كان مصدق ومسك زليحه من يدها
زليخه بخوف وجنون بعد عني بعد ايوه انت انت عايز تعلقني كيف سالم وتموتني صوح
إبراهيم بص عليها وقال
انا نفسي اقتلك واشرب من دمك انجري قدامي جرستني يابت الكلب في البلد بعد العمر دا كله والشيبه دي تجرسني قدام الناس كله انجري قدامي بقولك واخد زليخه علي البيت دخلها وزليخه كانت بتضحك ههههه
إبراهيم دخلها اوضه ومسكها ربطها من رجلها
حسبي الله ونعم الوكيل فيكي وفي اللي زيك
اتفووه وسابها علي الأرض ورد الباب
انتها الفلاش باك
بدور ابوي هي امي جرلها حاجه
إبراهيم فاق من تفكيره لاه لاه بس هي تعبانه شويه في البيت والدكتور منعها من الخروج لحد ماتخف يابتي
بدور بخوف ليه امي ملها يابوي
ابراهيم بكدب علشان خايف علي بدور اصلها زعلت عليكي يابتي خفي إنتي بس علشان نروحلها مع بعض
بدور ان شاءالله يابوي
إبراهيم ياجلب ابوكي انتي يابدور وخدها في حضنه
------عند فرحه
فرحه كانت كل يوم بتتحسن
خديجه الحمدلله يارب بتي خفت
فرحه صوحه انا بتك يامه
خديجه بزعل واه لسه بتسألي ومش عارفه غلوتك عندي يافرحه
فرحه قربت علي خديجه يابوي بحبك جوي يامه انا
عدنان كان لسه جاي من بره ياسلام ياست فرحه وانا لاه
فرحه بضحك انت جلبي ياعدنان وراجلي وسندي في الدنيا بعد ربنا ربنا ما يحرمني منك ياسيد الرجاله
عدنان يابوي كلامك دي كان وحشني جوي
فرحه ياسلام كلامي بس
عدنان لاه كلك علي بعضك وحشاني ياجلبي انتي
خديجه اتحشموا ياعيال
فرحه بكسوف يامري امي قاعده لما
خديجة ياسلام امك قاعده
فرحه بحب لما بشوفك ياعدنان بنسا كل حاجه
عدنان ياوبي طب عن ازنك يامه
خديجه بضحك ههههههه رايح فين ياولدي
عدنان بفرح شال فرحه هقول لمرتي كلمتين فوق وشال فرحه
فرحه اتحشم ياعدنان
خديجه ربنا يهنيكوا ياولدي
عدنان يارب يامه يارب وخد فرحه علي شقتهم
فرحه خلاص عاد نزلني
عدنان لاه لما اطلعك فوق الاول
فرحه بكسوف طيب
عدنان نزل فرحه وحشتني جوي وحضن فرحه بكل حب كنت خايف عليكي جوي يافرحه كانت روحي بتطلع في تعبك
فرحه اسم الله عليك بعد الشر ياجلب فرحه
عدنان يابوي تعالي هقول
فرحه بضحك لاه وجريت في الشقه
عدنان خدي يابت
فرحه لاه
عدنان اهو مسكتك
ونسبهم بقا 😍🤗
------ عند ادهم
عدت الايام وهند شايله كريمه وبتعملها زي امها واكتر
ادهم صباح الخير يامه
كريمه بتبص باابتسامه وخلاص
ادهم والله يامه انتي بركة البيت
كريمه ......
هند امال دي امه كريمه ست الكل والناس كماني
كريمه بصت علي هند وقالت في سرها
( والله ماكنت فكركي بت اصوال كده ياهند من يوم ما تعبت وأنتي شيلني لو كان جبت بت مكنتشي هتعمل زيك كده صوح الأصل مش بالمال ولا بالشكل الأصل أفعال وناس قلبها طيب سامحني يارب وقعدت تبكي
هند واه يامه بتبكي ليه بس
كريمه بتحاول تتكلم س س سم ح عني
أدهم بفرح أيوه حاولي تتكلمي يامه وحشني حسك في الدار
هند فهمة كريمه وبدموع قالت ربنا يسامحنا كلنا يامه أنا مسامحكي
أدهم قرب علي هند والله ياهند انتي بت أصول صوح وانا غلطت في حقك كتير وانتي اتحثلتي اكتر
هند متقولشي كده أنت جوزي وابو بناتي ياادهم وكلنا بنغلط مش انت بس
ادهم اخد هند في حضنه وباس علي راسها تسلمي يابت الاصول
بعد تلات شهور
💕عند كنان
ايه دي شمه ريحت قمر الدين ياكنان
كنان قمر الدين ليه هو إحنا في رمضان ياخلود ياك
خلود بزعل معرفشي عاد
كنان خلاص متزعليشي ياخلود
خلود بفرح زي الأطفال يعني هتجبلى قمر الدين ياكنان
كنان بابتسامه علي حال حبيبته
أكيد ياحبت جلب كنان لونه طلب غريب ومش في وقته بس عني
خلود باس كنان في عيونه وقالت تسلم عيونك
كنان خرج وكان بيضحك وهو نازل علي السلم
هند صباح الخير ياكنان
كنان صباح الفل يامرات أخوى
هند ربي يسعدك ديمن بس سبب الفرح دي ايه قولي 🤔
كنان مرتي ياهند
هند بخوف مالها خلود ياكنان
كنان بضحك ههههه مش عارف قال عايزه قمر الدين وعامله كيف العيال لما تصمم علي حاجه
هند بفرح صوح
كنان أيوه صوح وقال شمه ريحتوا قال في كل مكان
هند يالف نهار أبيض لولولولولو وظغرطت
كنان واه واه يامرات أخوى في إيه
هند بفرح مراتك حبله ياكنان
كنان بفرح حبله بتتكلمي جد ياهند
هند بفرح أمال أنت هتعرفني مراتك بتتوحم ياكنان
خلود كانت واقفه راحت حطط اديها علي بطنها صوح ياهند انا حبله
هند صوح ياحبت جلب هند ربنا يتمملك علي خير
كنان قرب علي خلود واخدها في حضنه الف مبروك ياحبت جلبي ياخلود
خلود بفرح انا فرحانه جوي ياكنان
كنان تعالي ياخلود نفرح امي دي هتفرح جوي
ــــــــــــــــــ عند زليخه
كل يوم بليل تقعد تصرخ وتهلوس لحدما تنام
وابراهيم جبلها بنت تخدمها وبعد شهر فجأة ماتت
بعد مرور اربع شهور
كريمه بتتحسن
ادهم جبلها ممرضه وبنت تخدمها لان هند كانت قربت تولد
هند كانت رافضه تعرف نواع الجنين ايه وسايبه امرها للربنا
بدور خرجت وزعلت اوي لما عرفت اللي امها عملتوا وانها بعد كده ماتت وكانت علقتها بااختها جميله جدا
شاهين ازيك يابدور
بدور شاهين اهلا
شاهين تقبلي اكلم عمي ابراهيم
بدور تكلم ابوي ليه
شاهين علشان تكوني مرتي وام عيالي يابدور
بدور بفرح وكسوف اللي تعملوا ياشاهين ومشيت جري من قدام شاهين
ــــــــــ
هند ااااه الحقني ياادهم بولد
ادهم حاضر حاضر
ادهم خرج كنان الحقني هند بتولد هات العربيه بسرعه يلاه
كنان حاضر ونزل جري
بعد تلات ساعات ولدت هند
الممرضه خرجت مبروك ياادهم بيه مراتك ولدت وجابت ولدي توئم
ادهم ولدين توئم معقول
الممرضه ايوه هات الحلوه بقا
ادهم طلع فلوس كتير من جيبه خدي خدي ياوش السعد انتي
ادهم اشكرك يارب هند
كنان الف مبروك ياخوي يتربوا في عزكم
ادهم تسلم ياكنان ودخل عند هند الف ياحبت جلبي
هند يتربوا في عزك يارب
خلود الف مبروك ياحبيبتي
هند الله يبارك فيكي ياحبيبتي شوفتي كرم ربنا حلو كيف ياخلود والصبر حلو جوي ربنا يكرمك وتولدي بخير خلود يارب
تمت بحمد الله
google-playkhamsatmostaqltradent