رواية احببت مغرور الفصل الحادي والعشرون 21 والاخير
لحلقه الاخيره من احببت مغرور
الجزء الاول
فريده قررت بعد ما عرفت ان احمد عايش بقاله المده دي قررت انها تتطلق
راحت وقالت ان هي هتقوله نزلت لقيت احمد مشي
فلبست وقالت انها هترحلوا بس قالت تسئل حازم هو فين
حازم كان قاعد بيتفرج علي Tv
فريده بعصبيه :انت يا زفت
حازم :احم نعم
فريده :احمد راح فين
حازم :راح شركته
فريده :وشركته فين
حازم لسه هيرد
ندي اتصلت بيه
حازم :معلش يا فريده ثواني
فريده بعصبيه :اتفضل
حازم راح مشي شويه بعيد عن فريده
حازم في نفسه :ندي تتصل بيا غريبه
راح رد عليها
ندي بعياط :الحقني يا حازم
حازم :مالك في ايه
ندي بعياط :مممدير الكليه فصلني
احمد :انا جاي حالا
وراح لفريده
حازم :فريده انا رايح مشوار بسرعه وجاي
فريده بخضه :مال وشك في ايه
حازم وهو يجري :مليش مليش سلام
فريده :سلاااام
في جامعه ندي حازم وصل لقي ندي منهاره من العياط
ندي بعياط :هقولك
حازم :متقوليلش حاجه اهدي وتعالي معايا
ومسك ايديها
ندي :احنا رايحين فين
حازم :رايحين للفصلك اما اشوف فصلك ليه
ودخلوا للمدير
حازم :احم السلام عليكم
المدير :وعليكم السلام حضرتك قريب ندي ندي
حازم :لا حضرتي خطيب ندي
المدير :اهلا وسهلا
حازم ببرود :نظي عملت ايه يا فندم علشان تتفصل
المدير : يتفع حضرتك عشان ولد عكسه ضربته بالقلم وخليت الكليه كلها تتلم
حازم بص لندي :ايه قله الادب دي ها اما ربيتك ازاي يعني الواد يعكسك تضربيه انا ربيتك ع كده
ندي كانت هتموت من الضحك بس كتمتها بالعافيه
حازم يوجه كلامه للمدير :معلض احنا بنتنا محترمه بزياده وبحاول اغيرها مبتتغيريش
المدير بجديه :انت بتهزر
حازم بعصبيه : بقولك ايه وحياه امي لو ملغتيش الفصل ده هقفلكوا الكليه دي وعليا وع اعدائي
المدير خاف : احم خلاص يا فندم محصلش حاجه انا اسف يا انسه ندي
وخرجوا من عند المدير وندي شكرت حازم جدا
حازم : عندك حاجه ولا تروحي معايا
ندي : مممم لا هروح معاك
احمد بابتسامه :ماشي
وروحوا
نروح بقي لفريده
سئلت عن لميس لقتها مشيت خالص من البيت فكلمته
فريده : الووو ممكن اكلم لميس
لميس :انا لميس معايا
فريده : حسن كوبايه
لميس :الهبله فريده
فريده : صح وحشتيني
لميس : وانتي كمان يا قلبي
فريده :مشيتي ليه
لميس : والله اسر خلاص كان لازم يروح ال school وانا بقي كل شويه اروح الشغل واوديه من عندكو المشوار بيبقي بعيد اوووي عندي اقرب وحتي اسر كان عايز يشوفك وفضل يعيط بس مشينا بقي وانتي اصلا بقالك سنه تقريبا قفله الاوضه عليكي ولا بتكلمي حد ولا بتقعدي مع حد
فريده :كنت تعبانه اوززي بدرجه كبيره نفسيا وجسديا وكله هبقي احكيلك كل حاجه
لميس : طيب انا عندي ليكي خبر حلو
فريده :اشجيني
لميس :ايه راييك لو العيله كلها تطلع مصيف
فريده :فكره حلوه
لميس :خلاص بكره في اجازه عند اسر هخده ونيجي وهقول علي الفكره
فريده :اشطاااااات
لميس :اخبار نيره ايه
فريده :الحمد الله احسن ربنا يكمل حملها بالسلامه انا خايفه عليها اوووي انا معرفش ازاي ال 8 شهور عدوا بالسلامه كده عقبال البقين
لميس :يارب يا حبيبتي يااارب وتبقي احلي خالتوا في الدنيا وعقبال يارب اما اشوفك احلي ماما
فريده :قلبي يلا بقي عشان صدعت سلام
لميس :حيوانه سلام سلميلي علي الي عندك كلهم
فريده:يوصل
فريده كلمت احمد
احمد : الوووو ازيك يا فريده
فريده : الحمد الاه
احمد برومانسيه : وحشتيني
فريده :مفيش داع للكلام ده انا عايزه اقابلك في موضوع يهم يخصنا
احمد : ماشي امتي وفين
فريده : في تي كافي شوب ممكن cafe noise النهارده الساعه 6 بالدقيقه هبقي عندك
احمد : اتفقنا
فريده نامت شويه وقامت ع ساعه خكسه استحمت ولبست ونزلت واحمد كان راح المحل قبليها
وهي لقيته موجود
احمد :ازيك يا فريده وباصص في عنيها
فريده:الحمد الله وباصه في عنيه وسرحوا بس فقوا ع تلفوين فريده وقعدوا
فريده : ايه زومه
حازم : انتي فين
فريده : مع احمد
حازم : الاه يسهلوا يا عم
فريده :غور يلا وقفلت
احمد :تشربي ايه
فريده : شكرا مش عاوزه
احمد نده للجرسون وطلب اتنين لمون
احمد :ها مش ناويه تسمحيني
فريده :الي بيسامح ربنا
احمد : فريده انا طان غصب عني
فريده :احمد انا سمحتك ع كل حاجه عملتها انا من سعات ما شوفتك مشوفتش يوم واحد عدل في حياتي فكفايه اوووي كده
احند : يعني ايه كفايه
فريده بشجعه :يعني عايزه اطلق
احمد : كلام في الموضوع ده منتهي وانتي عارفه
فريده بصوت عالي:لامش منتهي هي اول ولا اخره مره تطلق مانت مطلق واحده قبل كده واقسم بالله لو مطلقتنيش هخلعك متخلنيش اقف قدامك في محاكم
احمد :فريده وطي صوتك
فريده :لا مش هوطي
احمد قام عشان يمشي
فريده بعياط :احمد
احمد بزهول :نعم
فريده بعياط :ارجوك طلقني
احمد :ياااااه يا فريده للدرجادي ماشي يا فريده انتي طالق وخرج بسرعه
خر حاجه ان احمد طلق فريده
وكل العيله عرفت وزعلوا من فريده واحمد علي الحورات الي حصلت دون علمهم
ولميس جتلهم بس مرضيتش تقول ع فكره بتاعت المصيف لان لا وقتها ولامناسبته المهم عده سنه ع طلق فريده من احمد
وايام فريده كلها كانت روتينيه
حازم اعترف ؤحبه لندي طبعا بعد اذن من العيله وقرورو ان هما ع اخر السنه دي هيعملوا خطوبه
نيجي بقي عند احمد كبر شركته بس الازمه الي عنده ان مفيش سكرتيره ومش اي بنت يختاره
اه احمد من ساعات الموضوع ده اعتزر عن الكره
نيره بقي خلاص فاضلها شهر ويجي النونو بتعها
اما لميس فحياتها روتينيه وجوزها هينزل الشهر الجاي واسر بقي كبير وفي 1 اعدادي بس للاسف بقي مغرور وبيحب بنت اسمها تاليا معه في المدرسه ومحدش يعرف بده غير فريده حتي مامته متعرفش
في يوم من الايام فريده قررت تشتغل في دخلت ع نت عشان تدور ع شغل فلفت انتبها اسم شركه glaer of wait فدخل شافت النظام بتاعها فعجبتها اوووي واخدت الرقم عشان تتصل بيهم وردوا عليها بانها تيجي بكره الصبح وعرفت ان القبض 1000 جنيه لانها سكرتيره رئيس الشركه بس فريده مهمهاش سعر القبض هي هتشتغل تسليه مش اكتر
المهم قالت لحازم ورحب بالفكره وقالها انو هيجي معها
الصبح فريده قامت استحمت ولبست اشيك حاجه عندها وحازم لبسوا ونزلوا ووصلوا قدام الشركه
حازم في نفسه :اوباا معقول الي في بالي دي نفس الشركه ونفس ال dsiner حاجه غريبه انا هسكت عشا فريده لو عرفت مش هتعتبها ان عارف دماغ اختي بنت دزمه ولوهي فده حاجه حلوه فاق ع صرخه فريده باسمه
فريده:حاززززم في ايه
حازم :خضتيني يا فريده في ايه انتي
فريده :انت سرحت ليه لما وقفنا انت تعرف الشركه دي
حازم بسرعه:ولا شوفتها
فريده:طيب يلا روح انت وانا لما اخلص هرنلك
حازم :سواق اهلك انااااا
فريده :غور يلاااا
فريده اتكلمت مع السكرتيره الي بره وقالتلها تعالي نعمل انترفيو وعملوا الانترفيو ونجحت وقالتلها استني هعرض ملفك ع ر ئيس الشركه و انشاء الله خير ولو مضي يبقي مبروك عليكي الشغلانه
فريده:اوكي اتفضلي
السكرتيره دخلت للرئيس
والرئيس شاف الملف ومضي عليه بس مركزش اوووي ع اسمها هو كل الي ركز عليه مؤهلتها
المهم
السكرتيره خرجت وقالت لفريده ان هو وافق
فريده :طيب ابتدي من امتي
السكرتيره :انشاء الله من بكره لان مكتبك هيبقي في اوضه الرئيس فهو حاليا مش متظبط المكتب فبكره بقي
فريده :تمام
فريده هي ومشيه خبطت في شخص
فريده :انا اسفه
الشخص تاه من جمالها:لا عادي انا الي اسف
فريده :اه صح انت الي خبط
الشخص :ههههه يلا مش مهم
انتي اسمك ايه
فريده:اسمي فريده
الشخص :انا حاتم المدير العام للشركه
فريده :تشرفنا
حاتم :الشرف ليا
فريده :عن اذنك
حاتم :اتفضلي
فريده خرجت بسرعه عشان مكنتيش مرتاحه في الكلام مع حاتم ده المهم
فريده خرجت بره الشركه خالص وجت تتصل بحازم ملاقتيش موبيلها
دخلت بسرعه تدور عليه وشالت السكرتيره قالتلها معرفش ع صوت خرج حاتم
حاتم :في حاجه يا انسه فريده
فريده :اه تلفوني مش لاقيه
حاتم :تلفونيك معايا
فريده :نعم ازاي
استنوا هنا بقي عشان تعرفوا حاتم خده ازاي
#فلاش #باك
فريده لما حاتم خبطها التلفوين وقع منها بس هي محستيش وبعد ما خرجت من الشركه حاتم لمح موبيلها ونزل اخده من الارض وابتسم وتمني لو يشوفها تاني
#باك
فريده :تمام جصل خير ممكن تلفوني
حاتم : اتفضليى
وهنا خرج رئيس الشركه عشان سمع ان صحاب عمره بره وهو حاتم
لكن كانت الصدمه المبري لفريده اصله هو طلع حد قريب اوووي ليها
يا تري مين ؟؟؟
وكل العيله عرفت وزعلوا من فريده واحمد علي الحورات الي حصلت دون علمهم
ولميس جتلهم بس مرضيتش تقول ع فكره بتاعت المصيف لان لا وقتها ولامناسبته المهم عده سنه ع طلق فريده من احمد
وايام فريده كلها كانت روتينيه
حازم اعترف ؤحبه لندي طبعا بعد اذن من العيله وقرورو ان هما ع اخر السنه دي هيعملوا خطوبه
نيجي بقي عند احمد كبر شركته بس الازمه الي عنده ان مفيش سكرتيره ومش اي بنت يختاره
اه احمد من ساعات الموضوع ده اعتزر عن الكره
نيره بقي خلاص فاضلها شهر ويجي النونو بتعها
اما لميس فحياتها روتينيه وجوزها هينزل الشهر الجاي واسر بقي كبير وفي 1 اعدادي بس للاسف بقي مغرور وبيحب بنت اسمها تاليا معه في المدرسه ومحدش يعرف بده غير فريده حتي مامته متعرفش
في يوم من الايام فريده قررت تشتغل في دخلت ع نت عشان تدور ع شغل فلفت انتبها اسم شركه glaer of wait فدخل شافت النظام بتاعها فعجبتها اوووي واخدت الرقم عشان تتصل بيهم وردوا عليها بانها تيجي بكره الصبح وعرفت ان القبض 1000 جنيه لانها سكرتيره رئيس الشركه بس فريده مهمهاش سعر القبض هي هتشتغل تسليه مش اكتر
المهم قالت لحازم ورحب بالفكره وقالها انو هيجي معها
الصبح فريده قامت استحمت ولبست اشيك حاجه عندها وحازم لبسوا ونزلوا ووصلوا قدام الشركه
حازم في نفسه :اوباا معقول الي في بالي دي نفس الشركه ونفس ال dsiner حاجه غريبه انا هسكت عشا فريده لو عرفت مش هتعتبها ان عارف دماغ اختي بنت دزمه ولوهي فده حاجه حلوه فاق ع صرخه فريده باسمه
فريده:حاززززم في ايه
حازم :خضتيني يا فريده في ايه انتي
فريده :انت سرحت ليه لما وقفنا انت تعرف الشركه دي
حازم بسرعه:ولا شوفتها
فريده:طيب يلا روح انت وانا لما اخلص هرنلك
حازم :سواق اهلك انااااا
فريده :غور يلاااا
فريده اتكلمت مع السكرتيره الي بره وقالتلها تعالي نعمل انترفيو وعملوا الانترفيو ونجحت وقالتلها استني هعرض ملفك ع ر ئيس الشركه و انشاء الله خير ولو مضي يبقي مبروك عليكي الشغلانه
فريده:اوكي اتفضلي
السكرتيره دخلت للرئيس
والرئيس شاف الملف ومضي عليه بس مركزش اوووي ع اسمها هو كل الي ركز عليه مؤهلتها
المهم
السكرتيره خرجت وقالت لفريده ان هو وافق
فريده :طيب ابتدي من امتي
السكرتيره :انشاء الله من بكره لان مكتبك هيبقي في اوضه الرئيس فهو حاليا مش متظبط المكتب فبكره بقي
فريده :تمام
فريده هي ومشيه خبطت في شخص
فريده :انا اسفه
الشخص تاه من جمالها:لا عادي انا الي اسف
فريده :اه صح انت الي خبط
الشخص :ههههه يلا مش مهم
انتي اسمك ايه
فريده:اسمي فريده
الشخص :انا حاتم المدير العام للشركه
فريده :تشرفنا
حاتم :الشرف ليا
فريده :عن اذنك
حاتم :اتفضلي
فريده خرجت بسرعه عشان مكنتيش مرتاحه في الكلام مع حاتم ده المهم
فريده خرجت بره الشركه خالص وجت تتصل بحازم ملاقتيش موبيلها
دخلت بسرعه تدور عليه وشالت السكرتيره قالتلها معرفش ع صوت خرج حاتم
حاتم :في حاجه يا انسه فريده
فريده :اه تلفوني مش لاقيه
حاتم :تلفونيك معايا
فريده :نعم ازاي
استنوا هنا بقي عشان تعرفوا حاتم خده ازاي
#فلاش #باك
فريده لما حاتم خبطها التلفوين وقع منها بس هي محستيش وبعد ما خرجت من الشركه حاتم لمح موبيلها ونزل اخده من الارض وابتسم وتمني لو يشوفها تاني
#باك
فريده :تمام جصل خير ممكن تلفوني
حاتم : اتفضليى
وهنا خرج رئيس الشركه عشان سمع ان صحاب عمره بره وهو حاتم
لكن كانت الصدمه المبري لفريده اصله هو طلع حد قريب اوووي ليها
يا تري مين ؟؟؟