رواية كسرة قلب الفصل السادس عشر 16 والاخير بقلم نور الشامي
فصل الاخير
كسره قلبالتفت الجميع وانصدم حاتم عندما وجد اسر امامه وقف الجميع في حاله صدمه عادا اسامه فتحدثت علا بخوف وتوتر مردفه : ازاي
دعاء بدموع : اسر انت عايش
اسر بحده : ايوه عايش
ركضت علا وارتمت بين احضانه وتحدثت ببكاء مردفه : حرام عليك ازاي تسيبني كده انا كنت بموت من غيرك حرام عليك
اسر بحزن : انا اسف كان لازم اعمل اكده
علا وهي تقبله وتنحدث ببكاء : وحشتني اوووي اووي
اسر بابتسامه : وانتي والله وحشتيني اوي
ابتعدت علا ونظرت الي دعاء الواقفه ودموعها تملئ عيونها فأقترب اسر منها ومسح دموعها وتحدث بحزن : اسف سامحيني
دعاء وهي ترتمي بين احضانه وتتحدث ببكاء : سيبتني ليه حرام عليك
اسر بحزن : اسف متعيطيش اكده
غاليه بسعاده : وحشتني جووي يا ابني
اسر وهو يقبل يديها : وانتي كمان وحشتيني جووي
حاتم بسعاده : وحشتني سا اخوي
اسر بضيق : كنت عايز تطلج رغد بعد كل دا
حاتم بتذمر : هي ال كل شويه تضايجني
اسر : مهما ضايجتك مينفعش تطلجها
مريم : حمد لله علي سلامتك يا اسر
اسر بضيق : الله يسلمك يا مريم اعتقد انك نلكيش مكان اهنيه ياريت ترطعي من مكان ما جيتي علشان احنا عيله مع بعضنا
مريم بحزن : اسفه عن اذنكم
خرجت مريم فتحدث محمد بسعاده مردفا : وحشتني جوووي يا ايني ليه عملت فينا اكده
ابتعد اسر وتحدث بحده مردفا : وحشتك ؟ ازاي انا كنت فاكر انك نسيت انك اب يا ابوي
حااتم بعدم فهم : جصدك اي يا اخوي
وفجاه دخل اسامه ومعه فتاه تيخه من علا فتحدثت غاليه بصدمه : مين دي وازاي اكده
اسر بحده لسيرين : انطجي وجوليلهم انتي مين
سيرين بخوف : انا سيرين والحج محمد اتفق معايا علشان اجي هنا مكان علا واكره الكل فيها واحاول اموت غاليه علشان اسر يكرها بس حصل العكس واسر اتصاوب غصب عني ورغد عرفت الحجيجه وانا علشان اكده ضربتها علي دماغها
غاليه بصدمه : لع مستحيل اخرسي ازاي تصدج علي ابوك انه يعمل اكده
محمد بغضب : ايوه انا عملت اكده وانا ال خطفت علا رانا ال اتفجت مع البنت دي علشان علا كانت هتبعد ابني عني
علا بصدمه : مستحيل يا عمي والله كنت ابعد ابنك عنك ليه كده طيب حرام عليك مشوفتش حالتي انل ودعاء كانت ازاي ولا حاله رغد ال مانت هتموت فيها
حاتم بحده : ليه اكده يا ابوي من امتي وانت بجيت اكده
اسر بحده : دعاء علا اطلعوا حضروا الشنط هنمشي من اهنيه
محمد بضيق : انا عملت كده علشان مصلحتك يا ابني
اسر بحزن : مش هنسيانك انت ال ربيتني علشان اكده مش هبلغ البوليس بس هاخد علا ودعاء واسقر في تركيا مش هنعيش اهنيه
حاتم بحده : وانا هاجي معاك يا اخوي هعيش معاك رغد اطلعي حضري الشنط
غاليه ببكاء : هتسيبونا
اسر بضيق : تعالي معانا يا حجع لو عايزه
غاليه ببكاء : مجدرش يا ابني اهمل ابوك لحاله حتي لو غلطان خلاص روحوا استقلوا بحياتكم بس متنسونلش وتعالوا زورني اول ما احفادي يجوا وانا هجيب عمك ومرت عمك يعيشوا معانا اهنيه بس سامح ابوك يا ابني
اسر بضيق وهو يقبل رأس والدته : خلوا بالمم من نفسكم
غاليه ببكاء : علا سامحين يا بنتي
علا بدموع :العفو يا ماما انا مش زعلانه منك خلي بالك بس من نفسك .......
.....بعد مرور خمس سنوات في تركيا في شركه اسر كان يجلس هو وحاتم واسامه يباشروا بعض الاعمال حتي دخلوا عليهم دعاء ورغد وعلا وشهد زوجه اسامه وحبيبته التي عشقها منذ كان في الجامعه فتحدث اسر بابتسامه : منورين الشركه اقتربت الصغيره من اسر وتحدثت بتذمر مردفه :بابي سامر بيضربي
اسر : سامر بتضربها ليه
سامر بصوت طفولي علشان هي صغيره وانا اخوها الكبير ولازم اضربها هي وسلمي
حاتم بضحك : بتضرب بنتي كمان
سامر بتذمر : انا الكبير اضربهم كلهم
اسامه بضحك : بقولك اي كلها شهور وانا كمان يجيلي ولد صغير ابقوا اضربوهم انتوا الاتنين
اسر بابتسامه :: لا انت اخوهم الكبير يعني تخاف عليهم ومتخليش حد يضربهم مش انت ال تضربهم
دعاء بابتسامه : شوفتوا جوزي حلو ازاي
علا بتذمر : جوزي انا كمان
اسر بضحك : انتوا بتنخانقوا عليا
رغد : ربنا يخليكم لبعض
شهد : يارب
اسر بابتسامه : ربنا يخلينا كلنا لبعض