اخر الروايات

رواية نعم احببت حياتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جهاد عبدالرحمن

 دارين بثقه: وايه المشكله

سهام : انتي اتجننتي بقولك اجوز خلاص اجوز
دارين: عادي انا مفيش حاجه تقدر توقفني يعني فيها اي اجوز سهله هيطلق الحيوانه الي اجوزها دي ويجوزني انا .... أدم مخلوق علشاني انا اصلا
سهام: ياريت يدارين انا مش هلاقي احسن من أدم ابن اخويا يكون زوج ليكي انا بتمنا من زمان انك تجوزيه

دارين بلمعه ظهرت في عيونها مجرد مسمعت انها هتجوز أدم هيا بتحبه من صغرها ومجنونه بيه هوا مش ابن خالها وبس ده حب عمرها من الطفوله وفكره انه يكون لغرها مش ممكن تتقبلها
قامت وهيا ماسكه المج واتحركه لااقدام عن البلكونه ووقفت تبص للسماء
دارين : متخفيش يماما انا هجوزه اكيد
وابتسمت وبدات تشرب من المج الي في اديها
__________

عند حياه كانت قاعده علي السرير وكانت لابسه درس ابيض قطني جميل وشعرها البندقي الطويل مفرود علي ضهرها وخصلاته بطيير حوليها وشكلها زي الملاك بملامحها البريئه وعيونها البندقية الجذابه وكانت قاعده علي السرير وكتبها حوليها ومركزه جدا وبتذاكر وفجاه الباب اتفتح وادم بيدخل وقف متسمر مكانه من جمالها وانو اول مره يشوفها من غير حجاب ...
سرقت كل تركيزه
حياه بخضه قامت بسرعه واخده الحجاب وغطت شعرها ... وهيا مضدوضة واتكسفت من بصات أدم
حياه بخجل وخضه: اي ياادم مش تخبط قبل متدخل.. وبعدين انتا جيت بدري اوي النهارده صح ...
أدم اتنرفز من رضه فعلها وراح قرب منها وبياخد الحجاب من علي شعرها
حياه: لا سيبه مش عايزه اقلعه
أدم بعصبيه : سيبي الحجاب
حياه بخوف : اااا..االا
أدم قرب اكتر
أدم بتحذير: بقولك سيبي
حياه بخوف نزلت اديها وهوا شال الحجاب وشعرها انفرد مره تانيه حوليها....
أدم بنصر: ايوه كده
وبدأ يلمس خصلتها برقه
أدم: اول مره اشوفك من غير حجاب وكمل بهيام ... زي الملاك
حياه بخجل بعدت وراحت اقعدت علي السرير ووشها زي الفراوله 🍓🍓
أدم فضل باصص عليها
حياه بخجل : أدم دير وشك لو سمحت متبوصليش
أدم بضحكه جذابه : تؤتؤ
حياه من كتر الخجل خبت وشها بين اديها

أدم بضحك : هههههههههه خلاص يفرولايه متكسفيش
حياه : ______ سكته مش بترود
أدم: انتي قلبتي الاوضه مكتبه
حياه: كنت بذاكر
أدم: شطوره بتذاكري علي سريري
حياه : امال اذاكر فين
أدم: ادفعي الضريبه وانا اسيبك تذاكري علي سريري
حياه : ضريبه ايه وبعدين اذاكر براحتي ده بقا سريري انا كمان
أدم: لا سريري انا وانا طول عمري بنام عليه ودي اوضتي انا
حياه: عرفنا أن ده سريرك ودي اوضتك بس انا مراتك المفرود خلاص يبقا دي اوضتي بردو
أدم: طب منتي عارفه اهوه انك مراتي بتلبسي حجاب ليه قدامي
حياه : لا احنا جوازنا ورق بس
أدم: عارف بس لو عايز يبقي ورق وحقيقه هيبقا
حياه وشها احمر وقلب وسكتت
أدم بضحك : متخفيش انا عند كلامي بس متلبسيش حجاب تاني اودامي مش للدرجه دي يعني يحياتي
حياه بخجل : بس...
أدم: مبسش الي اقوله يتسمع وانتي ساكته
حياه : طيب
أدم: ايوه كده شاطره... هيا الامتحانات امتا
حياه بزعل طفولي : كمان اسبوعين
أدم: ههههههههه يعيني ربنا معاكي
حياه : يارب اصل المشكله اني مش بروح المستشفي بقالي كتير كنت بطبق العملي هناك علشان مش بروح الجامعه علطول
أدم بجديه : انسي عمري مهرجعك تشتغلي في المستشفي تاني
حياه : طب انا عايزه حد اجرب فيه العملي بقا
أدم: انا اهوه جربي فيا
حياه : يلا اهوه استنفع بيك في حاجه 🌝
أدم: ههههههههه طيب عايز مقابل بقا
حياه : والله كنت مستغربه انك مقولتش عايز مقابل ليه لحد دلوقتي عايز ايه
أدم بغمزه : اطلب الي انا عايزه يعني اي حاجه
حياه بسرعهه : لا مش اي حاجه يعني .
أدم: ههههههههه ... طب عايز مساج دماغي هينفجر وتن نايم علي رجل حياه
حياه ووشها بقا طماطم عملت ليه مساج وادم ارتاح شويه
ادم: طيب انا هقوم اخد شور يفرولتي
حياه هزت راسها بماشي وهيا _____سكته
__________
عند كمال
كمال : ماشي يحياه ان مندمتك علي رفضك ليا مبقاش انا كمال انا هوريكي
ناديه دخلت لكمال وفتحت الاوضه
ناديه: مش هتتغدايكمال
كمال : ماشي يما هاخد دش والبس علشان نازل الشغل وهاجي
ناديه بفرحه : ماشي يبني ربنا يهديك
كمال : يارب

في مكان تاني في ايطاليا دارين قعده مع بنت في كافيه ولبسه بنطلون جينز ديق جدا وتيشررت ابيض وربطه شعره
دارين : والله انا زهقت من هنا عايزه انزل مصر بأي طريقه
دينه: يبنتي لسه اصبري علي ماالمنحه تخلص فاضل شهر واحد وكل واحد يرجع بلده وانا وانتي نرج مصر بقا
دارين: ايوه هموت واشوف شكل البنت الي اجوزها ادم
دينه : متهدي بقا يدارين هوا اجوز خلاص سيبك منو وشوفي حد غيرو
دارين بغضب : مستحيل أدم بتاعي انا وبس
دينه : صراحه هوا موز اوي ويستاهل بس اجوز يبنتي اجوز خلاص ..
دارين : هخليه يطلقها عادي ويجوزني انا
دينه : الحقي يدارين ضياء جاي اهوه شكلو جاي عندنا
دارين: أوووف بقا هوا الولد ده مبيفهمش
دينه : جاي اسكتي اسكتي
ضياء: هاي بنات كيفكم كيفك دارين منيحه ( ضياء من لبنان يجماعه مش مصري )
دارين بقرف : لا والله مو منيحه 😒
ضياء : ليش هيك شو صار
دينه : لا هيا بتهزر معاك مش قصدها
دارين : لا قصدي وسيبك مني بقا لأني مش بحبك وقولتلك قبل كده اني بحب واحد تاني من مصر متروح تشفلك وحده غيري م لبنان مليانه بنات حلوه سيبك مني بقا
ضياء : بس انا بحبك انتي دارين وما فيني انساكي
دارين قامت وهيا متعصبه
دارين : لا ده مش بيفهم انا ماشيه
وقامت مشت من قدام دينه وضياء
دينه : سيبك منها يضياء دارين بتحب واحد تاني اوي وعمرها مهتقدر تنساه دي مشفتهوش بقالها سنين كتيره اوي بس عمرها منساته يوم واحد
ضياء: ليش ما بتحبني مين هاد يلي بتحبه
دينه وهيا بتاخد شنتتها وماشيه : ده ابن اخو ممتها انا ماشيه انا بقا باي
ضياء: باي
__________
بعد شروق شمس يوم جديد قامت بطله الروايه حياه واخده شور ولبست وصلت فرضها ونزلت حضرت الفطار مع فاطمه
حياه بزعل طفولي : مفيش في التلاجه فراوله ليه يداده
أدم : منتي اكيد مخلصا عليها يفرولتي
حياه: هههههههههه انتا صحيت امتا
أدم: بعد منزلتي وانتي بترزعي الباب
حياه : هههههههههه اوبس سوري
أدم: بعد ايه مخلاص صحيت فنجان اقهوه بقا علشان عايز اروح الشركه
حياه : طيب افطر الاول
أدم: ماشي لسه بدري حضرتك قومتيني بدري
حياه : معلش ٥ دقايق والفطار هيبقي علي السفره والقهوه كمان
أدم: مش عارف انتي بتتعبي نفسك ليه داده فاطمه هتعمل الاكل انتي عليكي القهوه بس يفرولتي
حياه : عادي انا متعوده روح بقا
أدم: ماشي بسررررعه
حياه : ماشي
حياه فطرت هيا وادم وأدم راح الشركه
__________
عند ناديه
ناديه : هتصل علي حياه اشوفها عامله ايه
كمال : ماشي انا هنزل الشغل
ناديه : ماشي يبني متكلش بره انا بحضر الغدا كل يوم ومش بلاقي حد يكله والاكل الي بره منعرفوش فيه ايه اكيد متلوس
كمال : ماشي يما سلام
ناديه : مع السلامه
ناديه اتصلت بحياه
حياه : الو يخلتو عامله ايه وحشاني موت
ناديه : وانتي كمان يحياة عامله ايه يبنتي كويسه
حياه : ايوه الحمد الله انتي عامله ايه يخلتو وصحتك عامله ايه
ناديه : الحمد الله يحياه وباخد دوايا متخفيش خليكي انتي في بيتك وخلي بالك من جوزك
حياه : حاضر يخلتو
ناديه: أدم كويس معاكي يحياه
حياه : ايوه يخلتو كويس .
ناديه: طب الحمد الله يبنتي ربنا يسعدكو
حياه : يارب يخلتو
ناديه: عايزه حاجه يبنتي
حياه : لا يخلتو مع السلامه
ناديه : سلام

حياه بعد مقفلت مع ناديه قاعدت تحضر الغدا مع فاطمه وبعدين طلعت اوضتها هيا وادم واخده شور وغيره هدومها ولبست سلوبت جينز وتحتها شميز ابيض عملت شعرها قطيطين 👧 وقعدت تذاكر وشكلها كان طفولي جدا زي البنات الصغننين

__________
اما أدم فكان في الشركه هوا وأسر بيشتغلو وفونه رن
أسر : مين بيرن
أدم : دي عمتي سهام
أسر : اها
أدم رد علي سهام
أدم: الو ازيك يعمتو عامله ايه
سهام: الحمد الله ياأدم انتا عامل ايه
أدم: انا الحمد الله كويس
سهام : مبروك ياأدم علي الجواز
أدم: الله يبارك فيكي يخلتو
سهام : معلش معرفناش نيجو الفرح انتا عارف الظروف وكده
أدم: عادي ولا يهمك دارين عامله ايه
سهام : كويسه ياأدم صادق اخويا عامل ايه
أدم: كويس الحمد الله
سهام : الحمد الله عايز حاجه ياأدم
أدم: لاربنا يخليكي مع السلامه
سهام : سلام
أسر: ياااا مش دي ام البت ام شعر اشقر
أدم

السادس عشر من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close