اخر الروايات

رواية خيانة بلي رحمة كاملة بقلم القلم الذهبي

رواية خيانة بلي رحمة كاملة بقلم القلم الذهبي



 الجزء الاول

خيانه بلي رحمه
ممدوح قاعد جمب مراته هناء وبحسن نيه بيطيب بخاطرها عشان مش بتخلف ،
ممدوح بيحب هناء لابعد حدود بيعشقها ومش ممكن يفرط فيها مهما حصل.
_ممدوح // اهدي يا حبيبتي احنا مجوزين من خمس سنين بس هيحصل اي لما نستني تاني قدهم حتي ولا اكثر اما مش مستعجل. اهم حاجه عندي انتي متزعليش بس
( بصتله هناء بنظره فيها مكر وخبث مغلفه بالبرائه والدهاء )
شيماء // انت عارف يا دوحه انا كل ما اشوفك تلاعب حد من ولاد اخواتك ببقي زعلانه من جوايا ونفسي اشوفك تلاعب ابنك . وحاسه اني انا اللي مقصره معاك
( ممدوح بحب وترجئ )
ممدوح// لا يا حبيبتي مش مقصره ولا حاجه انا بحبك وهفضل احبك من غير اي حاجه ، ارجوكي بس متزعليش نفسك عشان خاطري
( هناء سكتت شويه وتمت مع نفسها )
هناء // يعني مش هعرف اخلص منك كدا وبعدين معاك )
_ بصلها ممدوح وقاطع تفكيرها
ممدوح // اي يا حبيبتي مالك بتقولي ايه
_ هناء بخضه وتوتر وابتسامه بتخفي وراها مكر دفين
هناء // ههههههه لا حبيبي بقول ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك يا دوحه
_ ممدوح قرب منها وحضنها بعطف وحب وطبع قبله علي خدها
ممدوح// ولا يحرمني منك يا روحي . انتي مش عارفه قد اي انا بحبك وكمان مش بعتبرك مراتي وبس دا انتي اختي وحبيتي وكل حاجه ليا بالدنيا
_ هناء بتبعد عن حضنه وتبتسم بزهق
هناء // تسلميلي يا دوحه. انا تعبانه يا ممدوح ومش هقدر اعمل اكل علي الغداء النهارده.
ممدوح بعطف !!
_ خلاص يا حبيبتي استريحي انتي وانا نازال دلوقتي هروح اجبلك غداء وارجع بسرعه
هناء بحماس .
_ ماشي يا حبيبي متتاخرش عليا بس
__ خرج ممدوح عشان يجيب الاكل. اتاكدت هناء انه طلع بره العماره لما راحت تراقبه من بلكونة الشقه ،
دخلت اوضتها بسرعه ومسكت تليفونها وبتتصل ..
هناء // ههههههههه اي يا بني الا كنت عامله بنفسك دي
عدي // هعمل اي يعني مش لازم نسكب الطبخه كويس هو في دكتور من خير ممرض هههههه
هناء// شكلك كان مسخره بجد ههههههههه حافظ من فاهم
عدي // بتتريقي عليا كلو منك لما اشوف اخرتها معاكي. بس اي رايك عجبك الدكتور
هناء// هههههههههه كيوت خالص . بس مين دي
عدي // دي ابني عمتي وصديقي الروح بروح وبيشتغل مع الدكتور . عشان كدا فاهم هو بيعمل اي
هناء // ههههههه لا واضح وكمان عايز يكشف عليا بجد الواطي
عدي // كنت ادبحه لو لم جسمك بس . جسمك محدش يلمسه غيري . غيري وبس والا يقرب اقتله
هناء // انا كلي ليك يا عدي نفسي نبقي مع بعض بدون خوف ولا حاجه تعكر صوفنا.
عدي // هيحصل يا روحي بس نخلص الاول من سي ممدوح دي .
_ هناء بتسمع صوت من بره علي الباب
هناء بصوت هادي // سلام يا بقي جوزي هيدخل جاي من بره..
__رجع ممدوح معاه الاكل .طلعت هناء من اوضتها بابتسامه مصطعنه تخفي وراها شعورها بالتوتر والخيانه .
هناء // حمدلله علي السلامه يا بيبي
ممدوح بحنيه // الله يسلمك يا قلبي
هناء بتااخد الاكل وتروح المطبخ عشان تجهزه في الاطباق لحقها ممدوح وهيا بتعمل بالاكل وحضنها من الخلف وبلامس شعرها بوجهه ويداعب عنقها. قابلته هناء بنفور غيرمتوقع وبعدت عنه .
هناء ابتسامه مغلفه بقهر ونفور
_ مش وقته يا دوحه احنا بالمطبخ بعد ما اخلص اللي بايدي يا حبيبي
قرب منها ممدوح تاني..
__يا حبيبتي هو في احلي من كدا
هناء بخنقه..
يوووه يا دوحه عايزه اخلص جعانه بقي .
ممدوح بتنهيده تخفي علامات زعله وقهره
__ طيب يا روحي هستني بالصاله.
( خرج ممدوح من المطبخ وعلامات الضجر واضحه عليه . بس حبه لهناء بيهون عليه مش شايف قدامه غير هناء حبيبته الا مش بيحب يزعلها والا يدايقها ))
تتبع
الجزء الاول
خيانه بلي رحمه
قلمي # القلم الذهبي

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close